Lillafrosk dagbok ❤️ Fjerde er kommet ❤️

Lykke til hos jordmor! Og håper du får svangerskapspenger :) Det er ikke så greit når ting ikke kan tilrettelegges

Nei, er ikke det..
Var jordmorstudent der i dag. Hun greide jo ikke finne hjertelyden for alt i verden :P heldigvis har jeg doppler hjemme. Fant den, men hun drev og turna så inni heeelvete, så hørte henne bare i maks 1-2 sek før hun var borte igjen.

Ja, har født hhv 35+4 og 38+3.
Jeg nevnte for JM at jeg hadde uvi da jeg fødte første gang, så da sa hun at jeg måtte få legen til å teste for.. GBS? Tror jeg..? Noe streptokokker i urin.. Som viste seg å være positiv. Så, da sa hun at under neste fødsel så 'burde jeg komme tidlig inn på føden, for jeg burde da få AB hver sjette time under fødselen'.
Men.. eh. Jeg vet ikke helt altså.
Vanlig med masse maserier med nr3 og senere unger... Og med risiko for rask fødsel (jeg tviler på at jeg føder i hele seks timer liksom); hvordan i all verden skal jeg komme meg tidlig til føden? Jeg kan jo ikke komme inn hver gang jeg får maserier heller.. dette blir vanskelig....

Men ja. Tror jeg føder før tiden, kommer til å bli rart om jeg passerer u39 o.o

Åh, JM ringte sykehuset i dag og. De skulle ordne oul til meg. De skulle sette det opp på fredag, så får forhåpentligvis beskjed da. :)

Tror nok også du høyst sannsynlig føder før tiden, men har også hørt at nr 3 er en luring:hilarious: Hvis du tidligere har hatt kjappe fødsler, så skjønner jeg ikke helt heller hvordan du skal få til det? Annet enn om du evt settes igang? Altså at du da er innlagt for det. Men vet ikke om det er ønskelig?

Weee, da blir det snart OUL også:joyful:

Tror nok også du høyst sannsynlig føder før tiden, men har også hørt at nr 3 er en luring:hilarious: Hvis du tidligere har hatt kjappe fødsler, så skjønner jeg ikke helt heller hvordan du skal få til det? Annet enn om du evt settes igang? Altså at du da er innlagt for det. Men vet ikke om det er ønskelig?

Weee, da blir det snart OUL også:joyful:

Ja, hvem vet. Mamma gikk bare lengre og lengre med sine unger :P
Jeg kom vel uke 37, min bror1 i uke 38 og min bror2 i uke 39 :P om jeg husker det riktig.

Jeg har ikke hatt SÅ raske fødsler at jeg ikke skal rekke det.. men første, som ofte er den lengste, varte bare 11t fra første rie. Andre var 5t fra første rie; men da var jeg innlagt på sykehuset (de hadde strippet og gitt klyx, og skulle starte fødsel neste morgen om det ikke gikk selv). Men om neste går fortere, kan det bli problematisk. Spesielt mtp antibiotika.
De snakket om å henvise meg til gynekolog pga evt herpesmedisin, og prate om når evt jeg burde starte på det i forkant av fødsel.

Har dessverre ingen gode opplevelser med gynekolog i nærområdet her :/ skjønner ikke greia helt, kan ikke være så vanskelig å gi informasjon :s

Får bare håpe det gir seg igjen - skal ha UL neste fredag nå. Kommer til å bli lange dager, men det er ikke SÅ lenge til.

EDIT; fant en lignende gruppe, med ca 5,9k medlemmer. Prøver melde meg inn og evt lese litt der.
Hei:) Hva heter den gruppen du fant på Facebook? Trenger en sånn gruppe selv.

Litt gøy er det jo.
Kjenner mer og mer av lille. Og jeg merker at de hardeste sparkene kjennes på utsiden. Gubben har ikke fått kjent enda, for selv om hun har en "aktiv periode" så kan det jo likevel gå 1min+ før hun sparker neste spark utover. Men jeg kjenner. Og jeg kjenner jo fra innsiden og.

Akkurat nå, f.eks, lå jeg på magen (gjør det enda, jeg. Mageflesket brer seg så fint utover da.).. og kjente dultet godt under meg. Et sånt som definitivt ville kjentes med bare hånden på utsiden, men det er madrassen under meg som får ta i mot dultet. :P
Kjenner gjerne litt dunk daglig nå i alle fall, selv om det godt kan gå en halv dag mellom.

Forøvrig.. så tror jeg ikke de som skulle se på OUL-henvisningen min gjorde noe med det på fredag. Kan være jeg får brev i posten, men.. står i alle fall ikke skrevet noe på helsenorge. Så.. ingen oul time å forholde seg til enda.
Men er jo bare 17+0, så de har jo en hel uke+ på seg.. :p

Litt gøy er det jo.
Kjenner mer og mer av lille. Og jeg merker at de hardeste sparkene kjennes på utsiden. Gubben har ikke fått kjent enda, for selv om hun har en "aktiv periode" så kan det jo likevel gå 1min+ før hun sparker neste spark utover. Men jeg kjenner. Og jeg kjenner jo fra innsiden og.

Akkurat nå, f.eks, lå jeg på magen (gjør det enda, jeg. Mageflesket brer seg så fint utover da.).. og kjente dultet godt under meg. Et sånt som definitivt ville kjentes med bare hånden på utsiden, men det er madrassen under meg som får ta i mot dultet. :p
Kjenner gjerne litt dunk daglig nå i alle fall, selv om det godt kan gå en halv dag mellom.

Forøvrig.. så tror jeg ikke de som skulle se på OUL-henvisningen min gjorde noe med det på fredag. Kan være jeg får brev i posten, men.. står i alle fall ikke skrevet noe på helsenorge. Så.. ingen oul time å forholde seg til enda.
Men er jo bare 17+0, så de har jo en hel uke+ på seg.. :p
Er så koselig å kjenne liv :) særlig i starten :) Hehe for min del kjennes det nå ut som jeg blir banka opp fra innsida, men er glad jeg kjenner masse liv fra den framtidige fribrytern :)

Herlig når man kjenner den lille sparke og romstere inni der:love7

Er så koselig å kjenne liv :) særlig i starten :) Hehe for min del kjennes det nå ut som jeg blir banka opp fra innsida, men er glad jeg kjenner masse liv fra den framtidige fribrytern :)

Blir fort slik mot slutten :P mot slutten, følte jeg med yngste at hun var på vei å krype ut. Krafsa og lente seg på livmorhalsen. De øvre organene var beskyttet av morkaka :P også var hun relativt rolig. Ikke mye SPARK, bare bevegelser.

Herlig når man kjenner den lille sparke og romstere inni der:love7

Ja ♥️♥️♥️

Så koselig å kjenne spark!:joyful::love7 Kanskje ringe sh og høre ang oul? Er jo på tide å få innkallelse:p

Ja ♥️
Jeg stresser ikke så med det, får vente til slutten av neste uke. Har litt andre ting jeg må ordne nå.. Har blant annet to katter jeg må ta til veterinær i morgen, tipper jeg. :/

Blir fort slik mot slutten :p mot slutten, følte jeg med yngste at hun var på vei å krype ut. Krafsa og lente seg på livmorhalsen. De øvre organene var beskyttet av morkaka :p også var hun relativt rolig. Ikke mye SPARK, bare bevegelser.

Ja ♥️♥️♥️

Ja ♥️
Jeg stresser ikke så med det, får vente til slutten av neste uke. Har litt andre ting jeg må ordne nå.. Har blant annet to katter jeg må ta til veterinær i morgen, tipper jeg. :/

Koselig å kjenne spark :)

Nå måtte jeg le.. Den tankegangen der, at man bare venter til siste liten er et problem for oss som jobber i helsevesenet :hilarious:
For nå må du få tildelt time innen et par uker! Og det er helt sikkert ingen ledige timer, ergo.. Et problem :hilarious:

Koselig å kjenne spark :)

Nå måtte jeg le.. Den tankegangen der, at man bare venter til siste liten er et problem for oss som jobber i helsevesenet :hilarious:
For nå må du få tildelt time innen et par uker! Og det er helt sikkert ingen ledige timer, ergo.. Et problem :hilarious:

Njæ, de anså det jo ikke som noe problem da JM ringte og sendte ny henvisning 16+1. Da skulle hun se på det på fredag (16+5). Så, jeg må jo gi det rimelig tid til å evt få et skriv i posten som de har "glemt" å registrere elektronisk.
Hvis det ikke var noe hast ved 16+1, sånn at det kunne vente enda mer, så er det jo ikke egentlig min feil likevel. Jeg må kunne vente på brevpost i god tro først :p

Njæ, de anså det jo ikke som noe problem da JM ringte og sendte ny henvisning 16+1. Da skulle hun se på det på fredag (16+5). Så, jeg må jo gi det rimelig tid til å evt få et skriv i posten som de har "glemt" å registrere elektronisk.
Hvis det ikke var noe hast ved 16+1, sånn at det kunne vente enda mer, så er det jo ikke egentlig min feil likevel. Jeg må kunne vente på brevpost i god tro først :p
Hehe sant! :)

Skal gi det noen dager og se om de bare har sendt brev. Fordi, henvisningen blir sendt til et sykehus, som har hovedansvaret; også skal jeg ha UL på et annet, mindre sykehus. Så om det bare blir videresendt og de ordner det mindre elektronisk enn alle andre, så kan det være jeg får innkalling uten at jeg ser det via helsenorge.. jeg vet jo ikke hvordan de opererer :S Men om jeg ikke hører noe innen torsdag, så får jeg ringe på fredag. Jeg er bare usikker på hvor jeg skal ringe; mtp administrasjonen på et annet sykehus og slikt.

Endelig er timen til OUL satt opp. 21. Mai. Da er jeg.. 20+5.
Strengt tatt litt i seneste laget, men må vel gå fint.

Kanskje ringe inn og spørre? Jeg fikk sen oul med nr.5, og siden timen ikke passet heller, ringte jeg inn og fikk da ny time i uke 17/18 istede:)

Tror det går greit. Skal ikke sette noe særlig terminbestemmelse uansett, og jeg har tid når som helst egentlig.. ><

Å, hurra!
Jeg måtte bare bite i meg angsten og ringe.. ny time til oul blir 10.05, og da er jeg 19+1 ♥️

Så bra! Deilig å ha det gjort og i boks:joyful: Da blir jo målingene mer nøyaktig etc, og du slipper å vente så lenge! Wohooo! Nærmer seg halvveis jo:joyful::)

Er under to uker til :O det blir bra ♥️
Målingene er en ting.. jeg vil vite morkakens plassering, og jeg vil vite at baby ser FRISK ut :P
Jeg har tatt utvidet NIPT, men angsten brer seg så akutt; og plutselig er jeg redd for hjerte eller hjernefeil, svulster, eller annet.
Jeg vet at hjertet slår, og vi har sett magesekk og nyrer på TUL uke 10. Og kunne ikke se noe galt DA. Men likevel, så blir man så redd for at noe er galt. Og OM noe er galt, så vil man helst vite det tidligst mulig O.o
En fredag rett før 21 fullgåtte er jo sånn sett litt sent. Da har man vel ca en uke på å bli henvist og å foreta spesialundersøkelser hos spesialist, før man konkluderer med det verste, og må gjennomgå en liten fødsel av noe som ikke lever...

Jeg er veldig flink på worst case scenario :p
De fleste tilfellene er jeg positiv; jeg kjenner jo liv og alt har sett bra ut hittil!
Men av og til, så krisemaksimerer jeg og tenker det verste. Så, jo før denne OUL kommer, jo bedre. O.o
Var egentlig mye derfor jeg ringte nå. Telefonangsten (som heldigvis er blitt veldig mye mildere med årene!) kan ikke måle seg helt med frykten for worst case scenario..

Men, snart halvveis! Og mai går FORT. Ved utgangen av mai er jeg 22 uker. Da begynner man jo å nærme seg tiden hvor det er snakk om prematur fødsel om det skjer noe. :)

Jeg vurderer litt å ta et sånt fødselskurs.
"Positiv fødsel".
Høres så fint ut å få kontroll over kroppen...! Og det SKAL jo være mulig.. :)

Back
Topp