Lillafrosk dagbok ❤️ Fjerde er kommet ❤️

Det må det bare ♥️

Har en guttefølelse for øyeblikket, er spent på om det stemmer eller om kroppen tuller med meg :p
Det blir spennende å se :D noe konkret som gir deg mistanken, eller er det «magefølelsen»:p?

Det blir spennende å se :D noe konkret som gir deg mistanken, eller er det «magefølelsen»:p?

Jeg er ikke kvalm. I det hele tatt. Det var jeg med begge jentene :P
Litt magefølelsen også.. Men kan jo være med håpet. (etter to jenter, hvor ene begynner bli veeeldig tenåring, tross for at hun bare er 11, så håper man litt. :P) men fornøyd med frisk baby uansett.

Hei !
:)
Dette funker sånn at.. nå har jeg bestilt fra ultralydklinikken.dk, og fått denne konvolutten. I pakken inneholder det 3 prøveglass og 2 nåler. 2 av prøveglassene skal taes og pakkes som anvist, og deretter sendes med DHL. Om 8-12 dager (etter sending) så vil de ringe meg om resultatet, i tillegg til å sende mail.
Og ja - man kan velge å få vite kjønn også :)
Så spennende :) takk for svar og lykke til :)

Jeg er ikke kvalm. I det hele tatt. Det var jeg med begge jentene :p
Litt magefølelsen også.. Men kan jo være med håpet. (etter to jenter, hvor ene begynner bli veeeldig tenåring, tross for at hun bare er 11, så håper man litt. :p) men fornøyd med frisk baby uansett.
Ooh, spennende da:D Får snart svar på magefølelsen også du:D

9+3
NIPT-test tatt. Altså.. svære glass. Tjukke nåler.. også leste jeg at noen skrev at det var vanskelig å ta den.. så ble litt nervøs for at det ikke skulle gå.

received_1409032422600722.jpeg

(Grei størrelse liksom!)

Men neida. Mamma fikk nålen skikkelig på plass med ét stikk. Ikke gjorde det spesielt vondt, og vi fikk fyllt begge glassene. Tok ut nålen uten problem. Altså.. Hun på legekontoret sist gang jeg tok hCG, gjorde det mye vondere. Med mindre nål. Mamma har aldri tatt en blodprøve før. :P

Jeg holdt på å svime av etter vi var ferdig, tror kanskje jeg var litt oppspilt. Måtte legge meg på gulvet, det svimlet for meg, og fikk DET trykket i ørene; med påfølgende piping. Gikk bra etter noen minutter. :)

Nå er alt pakket ned, pakket inn og overlevert til DHL :) Så da håper jeg på at alt går greit, og at det kommer til USA før helgen ♥️

9+3
NIPT-test tatt. Altså.. svære glass. Tjukke nåler.. også leste jeg at noen skrev at det var vanskelig å ta den.. så ble litt nervøs for at det ikke skulle gå.

Vis vedlegget 350447
(Grei størrelse liksom!)

Men neida. Mamma fikk nålen skikkelig på plass med ét stikk. Ikke gjorde det spesielt vondt, og vi fikk fyllt begge glassene. Tok ut nålen uten problem. Altså.. Hun på legekontoret sist gang jeg tok hCG, gjorde det mye vondere. Med mindre nål. Mamma har aldri tatt en blodprøve før. :p

Jeg holdt på å svime av etter vi var ferdig, tror kanskje jeg var litt oppspilt. Måtte legge meg på gulvet, det svimlet for meg, og fikk DET trykket i ørene; med påfølgende piping. Gikk bra etter noen minutter. :)

Nå er alt pakket ned, pakket inn og overlevert til DHL :) Så da håper jeg på at alt går greit, og at det kommer til USA før helgen ♥️
Så spennende.. Er det sånn at du får vite kjønn etter uke 12 eller med en gang? Og flinke mamsen da! Så heldig du er ❤️

Så spennende.. Er det sånn at du får vite kjønn etter uke 12 eller med en gang? Og flinke mamsen da! Så heldig du er ❤️

Siden det er fra Danmark og ikke Norge, så regner jeg med jeg får vite med en gang. :)
Men spiller ikke noe stor rolle - 18 dager til jeg er 12 uker, og får svar "8-12 dager etter sending" eller noe, så.. blir jo nesten 12 uker uansett. :)

Veldig heldig at hun kunne ta på meg! Var kjempenervøs på forkant; sikkert derfor jeg nesten besvimte :shy:

Siden det er fra Danmark og ikke Norge, så regner jeg med jeg får vite med en gang. :)
Men spiller ikke noe stor rolle - 18 dager til jeg er 12 uker, og får svar "8-12 dager etter sending" eller noe, så.. blir jo nesten 12 uker uansett. :)

Veldig heldig at hun kunne ta på meg! Var kjempenervøs på forkant; sikkert derfor jeg nesten besvimte :shy:
Hvis de ikke har sagt noe får du nok vite, og som du sier er du jo da nesten 12 uker. Jeg bestilte også fra dansk sted, husker ikke navnet i farta, og da fikk jeg vite at jeg måtte vente til etter uke 12. Rakk aldri å pakke opp kit'et da, så makabert nok har jeg et NIPT-test-kit liggende i boden.. I en rosa innpakning :shy:

Min sambo er sykepleier og når han var student skulle han øve på å sette inn veneflon på meg. Jeg ble såå svimmel og dårlig og måtte inn på do og holde meg i toalettet, haha. Ellers når jeg tar blodprøver og gir blod er det null stress, Haha. Kanskje han traff en nerve? Fikk i hvertfall en flott veskefylt kul:troll:

Hvis de ikke har sagt noe får du nok vite, og som du sier er du jo da nesten 12 uker. Jeg bestilte også fra dansk sted, husker ikke navnet i farta, og da fikk jeg vite at jeg måtte vente til etter uke 12. Rakk aldri å pakke opp kit'et da, så makabert nok har jeg et NIPT-test-kit liggende i boden.. I en rosa innpakning :shy:

Kunne ikke finne noe om det i alle fall. :) Men om jeg må vente én ekstra uke på KJØNNET.. :P spiller ingen rolle.

Kit'et jeg hadde, hadde utløpsdato i desember.. har du sjekket datoen på det du har..? De holder visstnok ikke evig - så var bare.. om det holder i ytterligere 10 uker, til når du skal komme til å få bruk for det :P (må vel holde såpass, men.. greit å sjekke).

Min sambo er sykepleier og når han var student skulle han øve på å sette inn veneflon på meg. Jeg ble såå svimmel og dårlig og måtte inn på do og holde meg i toalettet, haha. Ellers når jeg tar blodprøver og gir blod er det null stress, Haha. Kanskje han traff en nerve? Fikk i hvertfall en flott veskefylt kul:troll:

Stikket mitt ser fint ut, og ingenting gjorde vondt her - og alt gikk på.første forsøk, så tror ikke det er snakk om slikt her. :P bare nervøsitet og stress. Det har mye å si det og.
Men om du fikk en kul, så vil jeg tro at det skjedde NOE som ikke skulle :P jeg har i alle fall ikke fått væskefylte kuler av noe stikk :P

Veldig greit med sykepleier samboer da! Tenker du ta NIPT? (.. I så fall, så trenger du jo ikke gruble på hvem som kan ta den :P )

Kunne ikke finne noe om det i alle fall. :) Men om jeg må vente én ekstra uke på KJØNNET.. :p spiller ingen rolle.

Kit'et jeg hadde, hadde utløpsdato i desember.. har du sjekket datoen på det du har..? De holder visstnok ikke evig - så var bare.. om det holder i ytterligere 10 uker, til når du skal komme til å få bruk for det :p (må vel holde såpass, men.. greit å sjekke).
Nei, det spiller jo virkelig ingen rolle! Blir spennende å se om magefølelsen stemmer.

Jeg skulle nesten ønske at jeg hadde rukket å sende det av gårde før jeg mistet, så kanskje jeg hadde sittet igjen med noen svar likevel. Det har nok helt sikkert gått ut på dato, visste ikke at det var merking på det?. Har ikke klart å kaste det, heller ikke å åpne det :shy: Da skjønner jeg hvorfor jeg fikk en melding om jeg kunne sende kitet videre til noen andre. Litt merkelig var det jo, men akkurat DA hadde jeg ikke ork og kapasitet til å dra på posten :dead:

Stikket mitt ser fint ut, og ingenting gjorde vondt her - og alt gikk på.første forsøk, så tror ikke det er snakk om slikt her. :p bare nervøsitet og stress. Det har mye å si det og.
Men om du fikk en kul, så vil jeg tro at det skjedde NOE som ikke skulle :p jeg har i alle fall ikke fått væskefylte kuler av noe stikk :p

Veldig greit med sykepleier samboer da! Tenker du ta NIPT? (.. I så fall, så trenger du jo ikke gruble på hvem som kan ta den :p )

Haha, var litt promille inne i bildet, så antakelig bommet han litt. Husker ikke om han fikk ut blod eller om vi bare måtte avslutte fordi eg ble dårlig:p Begynner heldigvis å bli noen år siden og han jobber 100% som sykepleier på sykehus den dag i dag. Med gode stikk og null promille, haha. Har vurdert det, men ikke bestemt oss. Når i svangerskapet bør den tas? Bør fastlege/jordmor inkluderes?

Nei, det spiller jo virkelig ingen rolle! Blir spennende å se om magefølelsen stemmer.

Jeg skulle nesten ønske at jeg hadde rukket å sende det av gårde før jeg mistet, så kanskje jeg hadde sittet igjen med noen svar likevel. Det har nok helt sikkert gått ut på dato, visste ikke at det var merking på det?. Har ikke klart å kaste det, heller ikke å åpne det :shy: Da skjønner jeg hvorfor jeg fikk en melding om jeg kunne sende kitet videre til noen andre. Litt merkelig var det jo, men akkurat DA hadde jeg ikke ork og kapasitet til å dra på posten :dead:

Stod veldig klart og tydelig hos meg i alle fall; under "hvis embryoet går til grunne før du tar testen".
At man kunne gi det til en venninne, eller ta vare på det til senere bruk med et trykk på; "OBS! DATO!".
Jeg fikk mitt på fredag, og det hadde dato til desember i år - så 10 mnd. Hvis ditt hadde like god dato, så burde det funke. :) Var bare for å gjøre deg oppmerksom på det, sånn i tilfelle. :)

Kan være at det hadde vært noe svar der, ja. Vet ikke, de kromosomfeilene som nevnes, er jo sånne.. som er levedyktige. Men de vil vel kunne se kromosomfeil som ikke er levedyktige også...? Vet ikke, aner ikke hvordan de analyserer dette.

Back
Topp