Lillafrosk dagbok ❤️ Fjerde er kommet ❤️

Åå, fine deg! Håper, krysser og håper enda mer at dette er en uskyldig, ufarlig blødning som roer seg snart:Heartred Kan ikke forestille meg hvordan du har det nå! Dette skal gå veien:Heartred

Jeg skjønner veldig godt du føler håpet er ute, men en større blødning kan være subchorionic hematoma. På godt norsk er det en blødning som ligger mellom fostersekken og morkaken. Det går ofte bra hvis det er det. :Heartpink Jeg håper og krysser alt jeg har for at det er det du har :Heartpink Jeg hadde som sagt et slikt i den graviditeten som gikk bra.
Merkelig lite informasjon om det på norsk med tanke på hvor vanlig det er, men her står det litt.

While bleeding from a subchorionic hematoma can be alarming, it is rarely a sign of a miscarriage. If the hematoma is small, develops early in pregnancy, and is otherwise symptom-free, the chances of carrying your baby to term are good.Bleeding caused by a subchorionic hematoma can range from a heavy flow with clots to light spotting to no bleeding at all.
https://www.verywellfamily.com/subchorionic-hematoma-2371262

Det er faktisk mer vanlig hvis du har tatt ivf, og denne studien viser at 22% av de som har tatt ivf (også fryste egg) får dette https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25126980/
En annen studie viser 18% av de som har tatt ivf får hematom i første trimester, men at det ikke er assosiert med å miste. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2666334120300192

Håper det bare er det, men er mer enn bare 'litt blod på papiret', eller en dråpe. 45 minutter så var truseinnlegget nedblødd i alle fall; så på med bind.
Blir ikke noe trimtur på hunden i kveld, nå skal jeg ligge på sofaen..!!

Er foreløpig ikke noe grums, kun lyst blod og ingen smerter - men jeg har aldri abortert før, så vet faktisk ikke hva jeg kan forvente either way. Ikke vet jeg hvem jeg tar kontakt med heller om det fortsetter sånn :S
Liksom, skal jeg kontakte lege og be om henvisning til UL snarest, eller skal jeg gå rundt og se det an?

Tok en G-test nå som, i det minste, var sterkere enn noen annen jeg har tatt; men det betyr bare at jeg har mer hCG nå enn for 3 dager siden, ikke noe mer. ><
Ånei, så dumt!:( Håper det er uskyldig! Jeg har bare mistet en gang i uke 6, og da blødde jeg sol en vanlig mens, bare noen dager lenger, og spottet en stund til etter det igjen.. Håper det avtar og at alt er bra!:Heartred Det er lite de kan se på Ul så tidlig, så blir å noe hcg i blodet med et par dagers mellomrom for å se om det stiger eller synker tror jeg? Kontakt legen hvis du har sterke smerter da- det er viktig uansett :Heartred Masse lykke til! Tenker på deg:Heartred

Jeg er glad det er mulig å få litt støtte her i alle fall, takk ♥️
Gubben er ikke mulig å prate med, han blir nesten større vrak enn meg; så det var ikke så lett å søke noe spesielt støtte sånn sett, der.

Akkurat nå får jeg ikke sove. Er bare.. veldig lei meg, for jeg har ikke spesielt lyst til at det skal gå skeis. Må nesten gi sovingen et forsøk til, skal opp halv seks i morgen (jobb), så da er det ganske greit at man får sovet.

Har en masse tanker, og vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Usikker på om jeg burde kontakte lege i morgen; for mtp medisinene, så må jeg jo være sikker før jeg evt slutter. Irriterer meg også litt over at jeg ikke har flere g-tester igjen, utenom digitale. Så jeg får sett selv om det minker eller øker. Har kun apotek1 i nærheten (og ingen meny), så får ikke kjøpt inn make sure. Må kanskje kjøpe med meg en 8pk med rfsu. De suger, men kan vel se om streken minker eller ikke.. :/

Gubben er ikke mulig å prate med, han blir nesten større vrak enn meg; så det var ikke så lett å søke noe spesielt støtte sånn sett, der.

Akkurat nå får jeg ikke sove. Er bare.. veldig lei meg, for jeg har ikke spesielt lyst til at det skal gå skeis. Må nesten gi sovingen et forsøk til, skal opp halv seks i morgen (jobb), så da er det ganske greit at man får sovet.

Har en masse tanker, og vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Usikker på om jeg burde kontakte lege i morgen; for mtp medisinene, så må jeg jo være sikker før jeg evt slutter. Irriterer meg også litt over at jeg ikke har flere g-tester igjen, utenom digitale. Så jeg får sett selv om det minker eller øker. Har kun apotek1 i nærheten (og ingen meny), så får ikke kjøpt inn make sure. Må kanskje kjøpe med meg en 8pk med rfsu. De suger, men kan vel se om streken minker eller ikke.. :/

Uff, som jeg tenker på deg, kjære du:Heartred

Ikkeno rart du ikke får sove, og at tankene kverner rundt i hodet på deg:( Skulle ønske jeg kunne sagt noe for å kunne berolige og trøste deg:Heartred Ville kontaktet legen imorgen å fått h*n til å henvist deg til TUL på sykehuset, samt tatt blodprøver for å måle hCG. Sender deg en stor bamseklem:Heartbigred

Så utrolig dumt :( Håper virkelig det er en uskyldig blødning og at dette går veien!

Håper også at du klarer å få sovet litt i natt. :Heartblue

Mange klemmer!

Venninnen min dro faktisk på legevakten for å sjekke opp pga. blødning og fikk UL der, så hvis du har legevakt i nærheten så kan det være de har mulighet? Håper alt går bra :Heartred

Sniker, men long time reader her.

Leit! Virkelig leit. Når en må gjennom så mye på forhånd.

Du er så kort på vei at en ultralyd ville ikke gitt deg noe svar. Bare mer ventetid. Jeg ville sendt mld til legen og mål hcg. Det tas med to dager mellom og da har du svaret mandag kveld/torsdag morgen. Dritt med helg mellom! Siden du har så mye hcg at du har fått 2-3 på digital, så vil strimelen være så sterke at det er sikkert flere dager før de begynner å tydelig vise nedgang (om det er nedgang)? Tenker bare litt høyt her.

Mener at å måle hcg ville vært best, og gi raskest sikkert svar :) lykke til!

Venninnen min dro faktisk på legevakten for å sjekke opp pga. blødning og fikk UL der, så hvis du har legevakt i nærheten så kan det være de har mulighet? Håper alt går bra :Heartred
Fikk legetime, så skal se an der :)

Sniker, men long time reader her.

Leit! Virkelig leit. Når en må gjennom så mye på forhånd.

Du er så kort på vei at en ultralyd ville ikke gitt deg noe svar. Bare mer ventetid. Jeg ville sendt mld til legen og mål hcg. Det tas med to dager mellom og da har du svaret mandag kveld/torsdag morgen. Dritt med helg mellom! Siden du har så mye hcg at du har fått 2-3 på digital, så vil strimelen være så sterke at det er sikkert flere dager før de begynner å tydelig vise nedgang (om det er nedgang)? Tenker bare litt høyt her.

Mener at å måle hcg ville vært best, og gi raskest sikkert svar :) lykke til!

Jeg sendte melding til legekontoret, og skrev hvor langt jeg var på vei, og at jeg må vite pga medisinene. Så får legen vurdere :)
Jeg er 5+4 (fikk 3+ på test 5+1, så har jo greit hCG nå, så.. vil vel bruke tid på å minke, ja), og vet det er begrenset de kan se på UL nå. KANSKJE de kan se foster, men i hovedsak tenkte jeg på om de greide evt se om blødning kom fra livmor eller ikke. (Så.. GU, hCG måling..).
Fikk time hos min egen lege, kl 11 i dag, så de tar det i alle fall alvorlig. Det er godt. (Vanligvis er min lege veldig opptatt, og det er vanskelig å komme inn).
Blir litt omrokkeringer på jobb nå, da. Jeg skulle egentlig stå alene i dag, fordi hun andre jeg var på vakt med skulle ta med sønnen til sykehuset en tur; så må be én av kveldsskiftene komme tidlig i dag, for å få det til å gå. Heldigvis er det veldig rolig på jobb for tiden.

Jeg sendte melding til legekontoret, og skrev hvor langt jeg var på vei, og at jeg må vite pga medisinene. Så får legen vurdere :)
Jeg er 5+4 (fikk 3+ på test 5+1, så har jo greit hCG nå, så.. vil vel bruke tid på å minke, ja), og vet det er begrenset de kan se på UL nå. KANSKJE de kan se foster, men i hovedsak tenkte jeg på om de greide evt se om blødning kom fra livmor eller ikke. (Så.. GU, hCG måling..).
Fikk time hos min egen lege, kl 11 i dag, så de tar det i alle fall alvorlig. Det er godt. (Vanligvis er min lege veldig opptatt, og det er vanskelig å komme inn).
Blir litt omrokkeringer på jobb nå, da. Jeg skulle egentlig stå alene i dag, fordi hun andre jeg var på vakt med skulle ta med sønnen til sykehuset en tur; så må be én av kveldsskiftene komme tidlig i dag, for å få det til å gå. Heldigvis er det veldig rolig på jobb for tiden.
Så bra du har fått ordnet time og måling:Heartred Du får holde oss oppdatert

Lykke til hos legen nå!

Så bra du har fått ordnet time og måling:Heartred Du får holde oss oppdatert
Lykke til hos legen nå!

♥️♥️♥️
Venter bare på å komme inn. Har ikke blødd mer siden i morges, og var innom apoteket og kjøpte meg en 5pk gravidtester for å sjekke selv i helgen. Så, får se hva som skjer. Kommer til å be om hCG i dag, og.. i morgen? Man kan vel se om det øker eller synker, selv om man ikke ser godt om det er tilfredsstillende øking evt.. Og kanskje på mandag også. Nei, får bare høre hva legen sier.

♥️♥️♥️
Venter bare på å komme inn. Har ikke blødd mer siden i morges, og var innom apoteket og kjøpte meg en 5pk gravidtester for å sjekke selv i helgen. Så, får se hva som skjer. Kommer til å be om hCG i dag, og.. i morgen? Man kan vel se om det øker eller synker, selv om man ikke ser godt om det er tilfredsstillende øking evt.. Og kanskje på mandag også. Nei, får bare høre hva legen sier.
Håper du ikke må vente så lenge. Vi var heldige idag, kom inn 10 min før tiden, og ute når timen skulle begynne :hilarious:

Masse lykke til hos legen:Heartred Da jeg var på UL i uke 5+3 kunne vi se plommesekken og gestasjonssekken i livmor:) Håper at dette var en helt uskyldig blødning, søta:smiley-angelic001:Heartpink

Håper du ikke må vente så lenge. Vi var heldige idag, kom inn 10 min før tiden, og ute når timen skulle begynne :hilarious:
Masse lykke til hos legen:Heartred Da jeg var på UL i uke 5+3 kunne vi se plommesekken og gestasjonssekken i livmor:) Håper at dette var en helt uskyldig blødning, søta:smiley-angelic001:Heartpink

Takk ♥️ Er bare vel over 40 min forsinket :P noen andre her har nå ventet 1t - så hvis de har samme lege som meg, så har jeg enda en god del venting igjen, gitt.
Litt spent på hva vi finner ut..
Har ikke blødd siden i morges (kun litt rester av blod som har kommet ut), så jeg HÅPER det er ingenting.. Men, føler ingen gravidsymptomer atm. Bare kvalm - fordi jeg er nervøs..

Takk ♥️ Er bare vel over 40 min forsinket :p noen andre her har nå ventet 1t - så hvis de har samme lege som meg, så har jeg enda en god del venting igjen, gitt.
Har ikke blødd siden i morges (kun litt rester av blod som har kommet ut), så jeg HÅPER det er ingenting.. Men, føler ingen gravidsymptomer atm. Bare kvalm - fordi jeg er nervøs..
Det lover jo veldig godt at det har stoppet! Håper det er et godt tegn:Heartred

Takk ♥️ Er bare vel over 40 min forsinket :p noen andre her har nå ventet 1t - så hvis de har samme lege som meg, så har jeg enda en god del venting igjen, gitt.

Synes det er svært oppløftende å høre blødningen har gitt seg:rolleyes: Det er jo veldig positivt:happy: Haff, lang ventetid hos legen er SÅ kjipt, og hvertfall i din situasjon nå her:sorry: Lengste jeg har venta var i 2,5 time, å var dårlig med hyperemesis, så lå ut på to stoler å spydde, mens jeg venteto_O At symptomer kommer å gå litt, er ikke uvanlig. Da jeg hadde blødning en uke med mini, så var jeg helt sikker på jeg mistet og hadde mista symptomer også, men mini levde i beste velgående. Jeg hadd een irriterert livmorhals(etter konisering 8 mnd før graviditeten), men var helt ufarlig:angel5 Krysser alt jeg har for gode nyheter:smiley-angelic001:Heartred

Det lover jo veldig godt at det har stoppet! Håper det er et godt tegn:Heartred

Tør ikke si noe mer på det, kan også bare være en pause i blødningen >< skal ta hCG nå og i morgen. Blir ikke 24t mellom engang, men kan se om det synker eller øker, håper vi. Hun (ble visst flytta over til en turnuslege, men hun var hyggelig hun) skulle også sende henvisning til gynekolog i en av nabobyene, blir ikke før i neste uke da.

Synes det er svært oppløftende å høre blødningen har gitt seg:rolleyes: Det er jo veldig positivt:happy: Haff, lang ventetid hos legen er SÅ kjipt, og hvertfall i din situasjon nå her:sorry: Lengste jeg har venta var i 2,5 time, å var dårlig med hyperemesis, så lå ut på to stoler å spydde, mens jeg venteto_O At symptomer kommer å gå litt, er ikke uvanlig. Da jeg hadde blødning en uke med mini, så var jeg helt sikker på jeg mistet og hadde mista symptomer også, men mini levde i beste velgående. Jeg hadd een irriterert livmorhals(etter konisering 8 mnd før graviditeten), men var helt ufarlig:angel5 Krysser alt jeg har for gode nyheter:smiley-angelic001:Heartred

Huff, ja. Gikk greit å vente da, er bare at man blir så i stuss. "Skal jeg tørre gå på do en snartur nå? Timen skulle jo egentlig ha begynt" :P
Var raskt inn og ut i alle fall; nå er det bare å vente og se.

Back
Topp