Vis vedlegget 347125
4+3, 17 dpo. Hadde jeg hatt flere digitale, er jeg SIKKER på det ville blitt 2-3. Vurderer stikke innom apoteket før jeg kommer på jobb i dag.
Symptomene har dabbet litt. Puppene er ømme enda, og første-trimester trøtthet, men det er egentlig det. Av erfaring fra forrige svangerskap, så pleier det roe seg litt etter noen dager.. før jeg blir dårlig uke 6-7. Med første var jeg rimelig morrakvalm noen uker. Med andre ble jeg sykemeldt fra .. husker ikke helt, mellom 7-10 uker på vei til resten av svangerskapet pga svimmelhet. Jeg greide ikke kjøre bil; ble så dårlig at jeg var rett jeg kom til å svime av.
Forhåpentligvis slipper jeg dét denne gang.
Vekt: ÷2kg fra start. Slanker meg ikke, men prøver bli flinkere til å spise riktig. Det hjelper visst på vekten og.
Går vel opp tidsnok; men, jeg er liksom akkurat over på "overvektig" på vekten (med mine -2kg, ble jeg 25.1 i bmi), så jeg synes ikke jeg trenger gå opp så fryktelig mange kilo til sammen.
Nok med det baby, livmor og fostervann blir å veie, liksom..
Men, jeg tar alt om jeg må; skal bare bli frisk baby.
Vi har også begynt å vurdere NIPT. Jeg ser ulempene. Hva HVIS det skulle være noe galt, hva da? Og det koster selvsagt litt. Fra 4860,- til 6520,- for disse;
Vis vedlegget 347128
(Blir sikkert ikke leselig her, men.. er fra nipt-skandinavia).
På den andre siden, så liker jeg å vite. Er for det første veldig nysgjerrig, og for det andre; en slik test med god score ville vært veldig beroligende.