Lillafrosk dagbok ❤️ Fjerde er kommet ❤️

Fiiiine strekene:smiley-bounce016:happy093.:happy093:love017 Skjønner deg godt. Kommer til å teste som bare det når det klaffer her også- er så vakkert med de to magiske strekene:love7

Det er akkurat det. De MAGISKE strekene!
For, siden det er så tidlig, så er det egentlig ingen andre sikre tegn på at man er gravid. Så, de strekene er de eneste som kan hente en inn. "Yep! Fremdeles gravid!".
Og.. "Oi, enda litt mer gravid enn i går, hurra!" :P
Nå venter jeg bare på å kunne få 2-3 på digital. Fremdeles 1-2 :P men prøver igjen om to dager (16 dpo). Da burde det bli! :)

Det er akkurat det. De MAGISKE strekene!
For, siden det er så tidlig, så er det egentlig ingen andre sikre tegn på at man er gravid. Så, de strekene er de eneste som kan hente en inn. "Yep! Fremdeles gravid!".
Og.. "Oi, enda litt mer gravid enn i går, hurra!" :p
Nå venter jeg bare på å kunne få 2-3 på digital. Fremdeles 1-2 :p men prøver igjen om to dager (16 dpo). Da burde det bli! :)

Jaa, helt enig:happy119 Er så moro og betryggende å få 2-3 og 3+ etterhvert på de digitale:rolleyes:

P_20210127_072040_1.jpg

4+3, 17 dpo. Hadde jeg hatt flere digitale, er jeg SIKKER på det ville blitt 2-3. Vurderer stikke innom apoteket før jeg kommer på jobb i dag. :)

Symptomene har dabbet litt. Puppene er ømme enda, og første-trimester trøtthet, men det er egentlig det. Av erfaring fra forrige svangerskap, så pleier det roe seg litt etter noen dager.. før jeg blir dårlig uke 6-7. Med første var jeg rimelig morrakvalm noen uker. Med andre ble jeg sykemeldt fra .. husker ikke helt, mellom 7-10 uker på vei til resten av svangerskapet pga svimmelhet. Jeg greide ikke kjøre bil; ble så dårlig at jeg var rett jeg kom til å svime av.
Forhåpentligvis slipper jeg dét denne gang.

Vekt: ÷2kg fra start. Slanker meg ikke, men prøver bli flinkere til å spise riktig. Det hjelper visst på vekten og. :) Går vel opp tidsnok; men, jeg er liksom akkurat over på "overvektig" på vekten (med mine -2kg, ble jeg 25.1 i bmi), så jeg synes ikke jeg trenger gå opp så fryktelig mange kilo til sammen. O.o Nok med det baby, livmor og fostervann blir å veie, liksom.. :P Men, jeg tar alt om jeg må; skal bare bli frisk baby.

Vi har også begynt å vurdere NIPT. Jeg ser ulempene. Hva HVIS det skulle være noe galt, hva da? Og det koster selvsagt litt. Fra 4860,- til 6520,- for disse;
Screenshot_20210124-201435156_1.jpg

(Blir sikkert ikke leselig her, men.. er fra nipt-skandinavia).
På den andre siden, så liker jeg å vite. Er for det første veldig nysgjerrig, og for det andre; en slik test med god score ville vært veldig beroligende. :)

Vis vedlegget 347125
4+3, 17 dpo. Hadde jeg hatt flere digitale, er jeg SIKKER på det ville blitt 2-3. Vurderer stikke innom apoteket før jeg kommer på jobb i dag. :)

Symptomene har dabbet litt. Puppene er ømme enda, og første-trimester trøtthet, men det er egentlig det. Av erfaring fra forrige svangerskap, så pleier det roe seg litt etter noen dager.. før jeg blir dårlig uke 6-7. Med første var jeg rimelig morrakvalm noen uker. Med andre ble jeg sykemeldt fra .. husker ikke helt, mellom 7-10 uker på vei til resten av svangerskapet pga svimmelhet. Jeg greide ikke kjøre bil; ble så dårlig at jeg var rett jeg kom til å svime av.
Forhåpentligvis slipper jeg dét denne gang.

Vekt: ÷2kg fra start. Slanker meg ikke, men prøver bli flinkere til å spise riktig. Det hjelper visst på vekten og. :) Går vel opp tidsnok; men, jeg er liksom akkurat over på "overvektig" på vekten (med mine -2kg, ble jeg 25.1 i bmi), så jeg synes ikke jeg trenger gå opp så fryktelig mange kilo til sammen. o_O Nok med det baby, livmor og fostervann blir å veie, liksom.. :p Men, jeg tar alt om jeg må; skal bare bli frisk baby.

Vi har også begynt å vurdere NIPT. Jeg ser ulempene. Hva HVIS det skulle være noe galt, hva da? Og det koster selvsagt litt. Fra 4860,- til 6520,- for disse;
Vis vedlegget 347128
(Blir sikkert ikke leselig her, men.. er fra nipt-skandinavia).
På den andre siden, så liker jeg å vite. Er for det første veldig nysgjerrig, og for det andre; en slik test med god score ville vært veldig beroligende. :)

For en vakker test a gitt:angel8

Ja, disse nipt-greiene er virkelig et hodebry... Er litt samme som deg, liker å vite. Men hva om? Hva gjør man? Vet ikke hva vi blir å lande på selv når den dagen kommer. Tror vi må gå noen runder sammen og veie for og imot.

Får håpe du slipper den svimmelheten! Det hørtes skikkelig kjedelig ut:hungover: Og ja til innom apoteket:woot:

Åååh, fiiiine testen:love7:hello2:love017:cool05

For en vakker test a gitt:angel8

Ja, disse nipt-greiene er virkelig et hodebry... Er litt samme som deg, liker å vite. Men hva om? Hva gjør man? Vet ikke hva vi blir å lande på selv når den dagen kommer. Tror vi må gå noen runder sammen og veie for og imot.

Får håpe du slipper den svimmelheten! Det hørtes skikkelig kjedelig ut:hungover: Og ja til innom apoteket:woot:

Blir å ta testen, så får jeg ta det som det kommer - dersom det blir noe. :) Om noe skulle være galt, så er det vel mange leger og jordmødre man kan prate med og finne ut av ting med. :) Satser på at alt er fint dog ♥️

Blir å ta testen, så får jeg ta det som det kommer - dersom det blir noe. :) Om noe skulle være galt, så er det vel mange leger og jordmødre man kan prate med og finne ut av ting med. :) Satser på at alt er fint dog ♥️
Det har du helt rett i. Og det satser vi på:Heartred

P_20210128_153209_1.jpg

Disse har hele tiden vært svakere enn make sure.. Og nå er denne teststreken neeesten like sterk som kontrollstreken! :D blir vel å ta den siste make sure testen i morgen eller på lørdag. Venter enda på digital i posten, men kommer sikkert ikke før på mandag. :)

Uansett. 4+4 i dag. I morgen skal jeg endelig melde inn graviditeten til St. Olavs :D
Verste symptomet til nå, er at jeg er så ufattelig trøtt. Jeg fungerer rett og slett ikke i det hele tatt o.O merker at jeg er full av hormoner. Griner litt gjør jeg også. Det gjør jeg omtrent aldri ellers.. :p

Vis vedlegget 347252
Disse har hele tiden vært svakere enn make sure.. Og nå er denne teststreken neeesten like sterk som kontrollstreken! :D blir vel å ta den siste make sure testen i morgen eller på lørdag. Venter enda på digital i posten, men kommer sikkert ikke før på mandag. :)

Uansett. 4+4 i dag. I morgen skal jeg endelig melde inn graviditeten til St. Olavs :D
Verste symptomet til nå, er at jeg er så ufattelig trøtt. Jeg fungerer rett og slett ikke i det hele tatt o_O merker at jeg er full av hormoner. Griner litt gjør jeg også. Det gjør jeg omtrent aldri ellers.. :p
Nyyydelig:Heartbigred

ReactNative-snapshot-image6801903745832346785.png

4+5.
Jeg har lastet ned intet mindre enn fire gravid-apper. Greier ikke helt bestemme meg for hvilken jeg liker best.. Men denne var jo skrekkelig søt i alle fall!

I dag har formen vært grei. Litt trøtt, puppene er fremdeles ømme, og distré som bare pokker.. På jobb i dag, er jeg sikker på kollegaen min synes jeg var helt bortreist. Jeg gikk omtrent slik.. "Hvor la jeg teipen..? Hvor ble det av saksa? Eh, hva snakket vi nettopp om?". Jeg greide også å glemme veska mi på jobb - og jeg oppdaget det ikke engang før hun sendte melding og lurte på om hun bare skulle sende den med gubben min :P Hvis jeg begynner få gravidhjerne allerede nå, så frykter jeg litt hvordan jeg blir senere altså..

Skal vi se.. sjansen for at alt går bra nå, er... vent, der bikka vi midnatt; mine odds for 4+6 er 82,7%. :) Så, dette må bare gå bra ♥️ Kjenner likevel jeg er smått nervøs for UL om ca 2 uker ish. Meldte i fra om graviditet til St Olavs i morges, fikk ikke noe respons ila dagen. Regner med de jobber på litt sprengt kapasitet, så får vel en respons på når de mener jeg bør ta UL.. Men ca 2 uker blir det vel. :) Om noen dager nå begynner hjertet (forhåpentligvis) å slå (omtrent på tirsdag, tror jeg det blir), så da håper vi TUL viser en fin liten dott med blinkende hjerte inni. Blir ikke så mye mer å se, vet jeg..
Fant frem TUL 7+0 fra forrige svangerskap:
20161213_191736.jpg

Så bittelitt mer på live screen enn på selve bildet, men det var altså ikke mye. Dette ble dog tatt på utsiden, ikke innvendig UL.. Er i alle fall veldig spent på hvordan det ser ut der denne gang, på godt og vondt. Tenker en god del "Hva hvis..", men har foreløpig en god følelse. Håper bare det er riktig ♥️

P_20210130_110602_1.jpg
P_20210130_110552_1.jpg

Sånn ser forresten en EL test ut, når graviditetstestene ser slik ut :P moret meg godt i morges med den streken :)

♥️ 5+0 ♥️
Et magisk lite delmål!

Screenshot_20210131-070705823_1.jpg

LilleFrø begynner ta form nå. I morgen begynner hjertet, som er da ca like stort som et valmuefrø, å slå. Forhåpentligvis. Det er så mye som skjer i magen i disse dager, det er litt spennende å lese om og slikt..!
Men trenger nok ingen heavy oppdatering i dag. Ikke sånn sett så mye som var skjedd med meg og frøet siden i går :P

Delmål:
~ 4+0 - Søndag 24.01 - når en normal IKM ville vært
~ 5+0 - Søndag 31.01 - grensen for kjemisk er passert
~ 6-7u - sannsynlig i uke 6-7 en gang - TUL

Back
Topp