Lillafrosk dagbok ❤️ Fjerde er kommet ❤️

Update:
Jeg skulle gjerne ønske jeg ble litt MER dopa. Reagerte heldigvis ikke negativt på OxyNormen, men følte alt av smertestillende gjorde meg mest trøtt og tok den verste toppen. Mye press i livmor og eggstokker, og jeg er helt skjelven. Min høyre eggstokk hadde lagt seg bak livmoren, og var derfor dessverre ganske smertefull å komme seg til. Men greide komme meg gjennom det!
Nå er jeg bare ganske skjelven, og har litt sånn typiske mensmurringer. Føles forsåvidt greit å bli tømt, i alle fall.

Resultatet får jeg vel før jeg drar, men foreløpig resultat hørtes ut som de sa "14+". La oss bare håpe dette var gode egg, for jeg har ikke kjempelyst til å gjøre dette flere ganger på en god stund. (Sorryyy, ikke kjempeoppløftende til dere rett bak meg i løypa; men, det ER overlevbart. Bare hadde håpet jeg var litt mer påvirket av smertestillende.)
 
Jeg kjenner forresten også på at hun ved siden av meg , høres det ut som hun får innsett etter uttaket. Jeg må vente til januar, sa de :(
Og får ikke svar før tidligst mandag om hvor mange jeg får på frys, så..
 
Last edited:
Jeg kjenner forresten også på at hun ved siden av meg , høres det ut som hun får innsett etter uttaket. Jeg må vente til januar, sa de :(
Og får ikke svar før på mandag om hvor mange jeg får på frys, så..

Åååh, så godt det er vel overstått:Heartredmen typisk høyre eggstokk hadde lagt seg bak livmor:wacky: Høres ikke akkurat godt ut, nei:oops: Håper de fikk ut mange gode egg:HeartbigredSkjønner godt det føles sårt å ikke ikke få innsett før i januar:( Sender deg en stor klem:Heartred
 
Åååh, så godt det er vel overstått:Heartredmen typisk høyre eggstokk hadde lagt seg bak livmor:wacky: Høres ikke akkurat godt ut, nei:oops: Håper de fikk ut mange gode egg:HeartbigredSkjønner godt det føles sårt å ikke ikke få innsett før i januar:( Sender deg en stor klem:Heartred

Ja, og ikke var det anbefalt å prøve selv heller neste syklus - kroppen burde få en pause. (Jeg spurte sykepleier).
Skal ta kontakt om 14 dager for å få videre behandlingsplan.
 
Ja, og ikke var det anbefalt å prøve selv heller neste syklus - kroppen burde få en pause. (Jeg spurte sykepleier).
Skal ta kontakt om 14 dager for å få videre behandlingsplan.

Godt mulig det blir prøvepause på ubestemt tid på meg også, om det går dårlig med UL og blodprøvesvar, så er litt forberedt på det jeg også, sikkert ikke mye trøst i det, men litt i samme båt:Heartred
Blir spennende å få videre behandlingsplan, da:joyful:
 
Godt mulig det blir prøvepause på ubestemt tid på meg også, om det går dårlig med UL og blodprøvesvar, så er litt forberedt på det jeg også, sikkert ikke mye trøst i det, men litt i samme båt:Heartred
Blir spennende å få videre behandlingsplan, da:joyful:

Det var i dag..?
Håper du oppdaterer når dere får mer svar ♥️

Og, tja. Jeg er bare litt skuffa. Men gir seg sikkert bare jeg får omstilt meg litt. :)
 
Det var i dag..?
Håper du oppdaterer når dere får mer svar ♥️

Og, tja. Jeg er bare litt skuffa. Men gir seg sikkert bare jeg får omstilt meg litt. :)

Forstår SÅ godt skuffelsen din, det ville alle vært i den situasjonen:Heartred Man vil jo fortest mulig ha innsett og få bebis, men den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves:Heartbigred Og ikke SÅ lenge til:) Om det ikke går denne pp, så får jeg ikm i januar:joyful:
 
Forstår SÅ godt skuffelsen din, det ville alle vært i den situasjonen:Heartred Man vil jo fortest mulig ha innsett og få bebis, men den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves:Heartbigred Og ikke SÅ lenge til:) Om det ikke går denne pp, så får jeg ikm i januar:joyful:

Neida. Det er bare - denne syklusen er 0 sjanse for graviditet. Neste syklus kan ikke prøves på. Så blir på en måte to hele sykluser som blir ubrukelige.

Dog, på den andre siden; for å dra noe positivt ut av det, på lab'en sa de at sædprøven så fin ut i dag tidlig. Dvs, bedre enn den vi tok på spiren, og tilnærmet normal. Hun gav ikke noe eksakte tall, men.. det er jo supert.
De sa også at de hadde egentlig planer om icsi, men med denne prøven, kunne det godt hende de vurderte bare vanlig ivf. De skulle vurdere når de satt med egg og spermier på lab'en.
Så.. godt nytt for gubben i det minste :)
 
Neida. Det er bare - denne syklusen er 0 sjanse for graviditet. Neste syklus kan ikke prøves på. Så blir på en måte to hele sykluser som blir ubrukelige.

Dog, på den andre siden; for å dra noe positivt ut av det, på lab'en sa de at sædprøven så fin ut i dag tidlig. Dvs, bedre enn den vi tok på spiren, og tilnærmet normal. Hun gav ikke noe eksakte tall, men.. det er jo supert.
De sa også at de hadde egentlig planer om icsi, men med denne prøven, kunne det godt hende de vurderte bare vanlig ivf. De skulle vurdere når de satt med egg og spermier på lab'en.
Så.. godt nytt for gubben i det minste :)

Åååh, da var det jo også gode nyheter oppi alt:angel4:hello2
Skjønner deg så godt, kjipt at det lissom ikke er "håp" overhodet i 2 pp:oops: Men så smeller det til i januar:Heartbigred
 
Update:
Jeg skulle gjerne ønske jeg ble litt MER dopa. Reagerte heldigvis ikke negativt på OxyNormen, men følte alt av smertestillende gjorde meg mest trøtt og tok den verste toppen. Mye press i livmor og eggstokker, og jeg er helt skjelven. Min høyre eggstokk hadde lagt seg bak livmoren, og var derfor dessverre ganske smertefull å komme seg til. Men greide komme meg gjennom det!
Nå er jeg bare ganske skjelven, og har litt sånn typiske mensmurringer. Føles forsåvidt greit å bli tømt, i alle fall.

Resultatet får jeg vel før jeg drar, men foreløpig resultat hørtes ut som de sa "14+". La oss bare håpe dette var gode egg, for jeg har ikke kjempelyst til å gjøre dette flere ganger på en god stund. (Sorryyy, ikke kjempeoppløftende til dere rett bak meg i løypa; men, det ER overlevbart. Bare hadde håpet jeg var litt mer påvirket av smertestillende.)

Åå, som jeg føler med deg i dag! Det hørtes ikke noe særlig ut:wideyed: Men så fint med litt gode nyheter oppi alt! Over 14 egg og fin sperm - det her blir det mange fine eskimoer av:smiley-angelic001 Forstår så veldig godt skuffelsen din over at det ikke blir innsett før i januar. Spesielt når du har vært gjennom alt dette nå, uten en foreløpig premie:sorry: Synes du har vært kjempeflink jeg!:Heartred

Så leit at du opplevde det såpass ubehagelig. Er det noe du ville gjort annerledes tror du? Mer lokalbedøvelse? Tok du Paracet i tillegg? Evt spurte om noe mer? Liiitt nervøs her:shy:

Håper du får til å slippe ned skuldrene litt, og etterhvert glede deg over at det faktisk blir innsett i januar!! Det er ikke lenge til!!:D Tiden kommer til å flyy avgårde nå når jula nærmer seg:Heartred
 
Åå, som jeg føler med deg i dag! Det hørtes ikke noe særlig ut:wideyed: Men så fint med litt gode nyheter oppi alt! Over 14 egg og fin sperm - det her blir det mange fine eskimoer av:smiley-angelic001 Forstår så veldig godt skuffelsen din over at det ikke blir innsett før i januar. Spesielt når du har vært gjennom alt dette nå, uten en foreløpig premie:sorry: Synes du har vært kjempeflink jeg!:Heartred

Så leit at du opplevde det såpass ubehagelig. Er det noe du ville gjort annerledes tror du? Mer lokalbedøvelse? Tok du Paracet i tillegg? Evt spurte om noe mer? Liiitt nervøs her:shy:

Håper du får til å slippe ned skuldrene litt, og etterhvert glede deg over at det faktisk blir innsett i januar!! Det er ikke lenge til!!:D Tiden kommer til å flyy avgårde nå når jula nærmer seg:Heartred

For å berolige deg! De sa det ville være individuelt med smerter selv fra gang til gang, og det var litt ekstra for min del siden eggstokken hadde langt seg så bak. Og, selve inngrepet varer 10-20 minutter. Så, det er ikke evig. Formen NÅ er ganske fin. Og de var veldig trivelige, de damene på uttaket.
Av smertestillende var det OxyNorm (ble ikke dårlig av den!), (To tabl. hver av to ulike kvalmestillende), 400mg Ibux, 1500mg Paracet, og to sprøyter lokalbedøvelse.
Spurte ikke etter mer, heller. Tenkte jeg fikk bare prøve klare meg gjennom det. Gikk jo bra, var bare veldig smertefullt der og da. Men som sagt; det var litt spesielt med meg pga eggstokken, og mye av grunnen er fordi mine eggstokker var ganske oppsvulmet/hovne pga eggstokken da var ca dobbelt/tre ganger så stor som normalt.

Håper bare på en positiv telefon angående eggene i det minste :) da blir det mer verdt det. Om det bare blir ett eller to som klarer seg, så tror jeg at jeg blir litt lei meg..
 
Åå, som jeg føler med deg i dag! Det hørtes ikke noe særlig ut:wideyed: Men så fint med litt gode nyheter oppi alt! Over 14 egg og fin sperm - det her blir det mange fine eskimoer av:smiley-angelic001 Forstår så veldig godt skuffelsen din over at det ikke blir innsett før i januar. Spesielt når du har vært gjennom alt dette nå, uten en foreløpig premie:sorry: Synes du har vært kjempeflink jeg!:Heartred

Så leit at du opplevde det såpass ubehagelig. Er det noe du ville gjort annerledes tror du? Mer lokalbedøvelse? Tok du Paracet i tillegg? Evt spurte om noe mer? Liiitt nervøs her:shy:

Håper du får til å slippe ned skuldrene litt, og etterhvert glede deg over at det faktisk blir innsett i januar!! Det er ikke lenge til!!:D Tiden kommer til å flyy avgårde nå når jula nærmer seg:Heartred
Litt off topic, men jeg ble konisert for et par år siden. Da fikk jeg først to sprøyter lokalbedøvelse. Disse funket litt dårlig for meg, og jeg tror de merket at jeg syntes det var vondt. Jeg tenkte jo egentlig som Lillafrosk, at jeg får bare komme meg igjennom. Men de spurte meg, og da jeg svarte at jeg kjente det så sa de bare "men kjære deg, klart du skal få mer bedøvelse! Det skal ikke gjøre vondt". Så fikk jeg en sprøyte til og da kjente jeg ingenting. Nå vet jo ikke jeg hvordan det er med egguttak, for det har jeg ikke gjort.

Uansett, poenget mitt er at jeg tror de er ganske greie på den bedøvelsen hvis du bare gir beskjed :D

Bra du har fått det overstått, Lillafrosk. Nå kan du slappe av med goood samvittighet. Måtte desember måned gå fort!
 
Update:
Jeg skulle gjerne ønske jeg ble litt MER dopa. Reagerte heldigvis ikke negativt på OxyNormen, men følte alt av smertestillende gjorde meg mest trøtt og tok den verste toppen. Mye press i livmor og eggstokker, og jeg er helt skjelven. Min høyre eggstokk hadde lagt seg bak livmoren, og var derfor dessverre ganske smertefull å komme seg til. Men greide komme meg gjennom det!
Nå er jeg bare ganske skjelven, og har litt sånn typiske mensmurringer. Føles forsåvidt greit å bli tømt, i alle fall.

Resultatet får jeg vel før jeg drar, men foreløpig resultat hørtes ut som de sa "14+". La oss bare håpe dette var gode egg, for jeg har ikke kjempelyst til å gjøre dette flere ganger på en god stund. (Sorryyy, ikke kjempeoppløftende til dere rett bak meg i løypa; men, det ER overlevbart. Bare hadde håpet jeg var litt mer påvirket av smertestillende.)
Gratulerer med overstått ❤️ 14 + høres jo veldig lovende ut! Nå blir det forhåpentligvis masse fine eskimoer ❤️

Kjenner jeg ikke gleder meg til uttak, men det må gå fint! Ble plutselig bare litt bekymret for at jeg må reise alene. Hadde du klart en flytur i dag eller bør man legge opp til en overnatting? :rolleyes:
 
Gratulerer med overstått ❤️ 14 + høres jo veldig lovende ut! Nå blir det forhåpentligvis masse fine eskimoer ❤️

Kjenner jeg ikke gleder meg til uttak, men det må gå fint! Ble plutselig bare litt bekymret for at jeg må reise alene. Hadde du klart en flytur i dag eller bør man legge opp til en overnatting? :rolleyes:

Jeg er nå på de siste minuttene av en 5-6 timers biltur, så... :) Har også vandret litt på Ikea. Men tror det er veldig individuelt. Jeg ble ikke særlig kvalm av medisinene dog, hadde jeg blitt det, hadde jeg dævva på meg.
Og, beklager om posten min virker skremmende ift eget uttak. Verdt å nevne at det ble litt ekstra ille for meg pga plasseringen av eggstokken, så trenger ikke bli like ille hos deg. Og, godt mulig de er flinkere til å medisinere der, det vet jeg jo ikke. Jeg bare dokumenterer alt, mye for min egen del :)
 
Jeg er nå på de siste minuttene av en 5-6 timers biltur, så... :) Har også vandret litt på Ikea. Men tror det er veldig individuelt. Jeg ble ikke særlig kvalm av medisinene dog, hadde jeg blitt det, hadde jeg dævva på meg.
Og, beklager om posten min virker skremmende ift eget uttak. Verdt å nevne at det ble litt ekstra ille for meg pga plasseringen av eggstokken, så trenger ikke bli like ille hos deg. Og, godt mulig de er flinkere til å medisinere der, det vet jeg jo ikke. Jeg bare dokumenterer alt, mye for min egen del :)
Da bør det gå! Blir ikke så skremt altså, bare mest stressa for at jeg ikke kan ha med meg min bedre halvdel, sånn tilfelle rottefelle :oops:
 
Da bør det gå! Blir ikke så skremt altså, bare mest stressa for at jeg ikke kan ha med meg min bedre halvdel, sånn tilfelle rottefelle :oops:

Gubben kunne ikke være med inn her heller. Kun for levering av sædprøve og samtale, utenom det så måtte jeg inn i operasjonsstua alene. Gikk bra, da. Men man skulle jo selvsagt ønske at samboeren kunne være med.
 
Så dumt at du hadde smerter. Så tøff du var som sto i det!! Håper de får befruktet mange egg! Krysser fingrene for dere! :Heartblue
 
Last edited:
Gubben kunne ikke være med inn her heller. Kun for levering av sædprøve og samtale, utenom det så måtte jeg inn i operasjonsstua alene. Gikk bra, da. Men man skulle jo selvsagt ønske at samboeren kunne være med.
Ja, det skjønner jeg.. Tenkte mest på at jeg må reise til og fra Danmark alene, men det går jo det også!
 
Så dumt at du hadde smerter. Så tøff du var som sto i det!! Håper de får befruktet mange egg! Krysser fingrene for dere! :Heartblue


Ble du forresten "dopet" eller merkbart påvirket av oxynormen? Om du ikke ble det ville jeg spurt om høyere dose dersom du eventuelt må inn igjen (håper og tror ikke at du må det altså). De fleste blir merkbart påvirket av den dosen, og sovner eller slumrer av slike tabletter, men noen er mindre sensitive enn normalt og da får man heller ikke nok smertelindring. :)


Det er noe jeg må ta opp med klinikken dersom det blir ivf på meg. Jeg er naturlig veldig lite sensitiv til opiater og morfinpreparater. Oppdaget i forbindelse med operasjon, så det skal stå i journalen min da. Det er visst ikke så uvanlig, mener å huske at legen sa det gjaldt opptil 5 prosent eller noe sånt. :hungover:

Dette ble en avsporing :p Blir spennende de neste dagene da, hvor lang tid tar det før dere vet hvor mange som har blitt befruktet? :woot:

Tror jeg skulle hatt dobbel dose, altså. Jeg ble LITT trøtt, litt mindre stressa (men det kan være paraceten og), men merket ellers ikke noe i det hele tatt. Var mest trøtt ETTER inngrepet (men det var jo bare fordi jeg hadde hatt mye fysisk og psykisk stress i de 20 minuttene det varte). Må jeg ha nytt uttak, så kommer jeg til å forhøre meg om muligheten til mer/sterkere smertestillende; for den smerten var ganske.. ja. Sykepleier ville ha meg til å rangere smerten på en skala fra ingen smerte til verst tenkelige. (Fem smilefjes). Jeg tok på nest verst. (Jeg pleier ikke være pinglete, men.. dette var absolutt ikke noe særlig..). "Åj, såpass!", Svarte hun. Forhåpentligvis blir det lagt inn i journalen i så fall.

Jeg har aldri vært på sykehus for noe inngrep før. To fødsler, men har jo ikke tatt noe smertestillende da heller, så.. Ingen sjanse til å vite på forhånd hvordan jeg reagerte på smertestillende. ><

Får nok ingen svar før på mandag, tror jeg. Med mindre alle dør, og ingen blir på frys. Men da kommer jeg til å gå i grininga. Om jeg har måttet gå gjennom alt det, uten en sjanse til baby engang, så blir jeg rett og slett veldig lei meg.
 
Back
Topp