Lil_Sol sin reise til barn nr 2 (født)❤️

Du er så reflektert og jeg har stor tro på at du plutselig kan merke at disse tankene gir litt slipp. Etterhvert. Men det kan jo ta tid, så ikke vær så hard mot deg selv! :Heartred Da jeg endelig ble gravid med min sønn, føltes det fortsatt utrolig sårt at andre også ble gravide, for nå var det jo min tur liksom. Bare min tur:hilarious: og nå føles det utrolig urettferdig at vi mistet mai-spiren vår, selv om jeg vet hvor vanlig det er. Disse tankene og følelsene kan man ikke alltid styre, men når man blir bevisst dem går det jo an å prøve å pirke borti hva det er som gjør at man føler det sånn. Og det høres for meg helt fullstendig forståelig at du føler det sånn når andre blir gravid rett som det er og uten problem.:Heartred
Jeg tar gjerne i mot en klem i disse dager, og sender en god en tilbake :Heartred
Du er flink til å skrive og reflektere over følelsene dine ❤️❤️
Og kjenner meg igjen I alt du skriver ❤️ den tøffe veien hit kom ikke uten en pris og har blitt en del av oss! Jeg har ei venninne som har termin 17 juni, 2,5 uke etter meg bare, de prøvde noen få mnd og så klaffe det og boom frisk baby og alt er ok på 1 forsøk lism, og selvom jeg da er lengre på vei, vet alt er fint osv, så kjentes det SÅ urettferdig! Jeg har gått gjennom så mye mens andre bare sklir igjennom. Følelsen av urettferdighet er betydelig mindre enn når en prøvde, mek den blir ikle helt borte, blir nok enda bedre når de små kommer og vi får de i armene våre, men sårt innimellom vil det nok alltid være ❤️ men på en annen måte tenker jeg hvor utrolig ønska disse barna våre er, og jeg mener de er non litt mer ønska og elska etter å gått igjennom så mye for å få akkurat de ❤️
Så fine dere er :Heartpink Skal ikke være så hard mot meg selv, ble bare litt overrasket over at det fortsatt satt så nært som det gjorde.. Det er jo like urettferdig at selv om vi prøvde lenge, så har det jo gått fint når spiren endelig satt og hun er tilsynelatende helt perfekt. Aldri har jeg opplevd verken kjemisk, sa eller ma. Selvsagt utrolig takknemlig for å slippe å oppleve det, men forstår så godt hvilken urettferdighet dere kjenner på, kanskje særlig når noen er litt sånn «nei vi bare kasta p-pillene også ble jeg jo gravid oi hehe» og alt går bra med en gang. Synes det er så fint å da lese at det for dere heller ikke handler om at man ikke unner andre at alt går bra og at man slipper så mange prøveperioder samt at man slipper mist, men at det føles urettferdig bare. Det er jo ingen farlig følelse det, og man må bare få lov til å ha dem:Heartpink
Dere er to flotte damer, altså!:Heartpink Utrolig deilig at det er rom for å være raus med seg selv og få forståelse. Stor klem tilbake:Heartpink

Åååh, nå er du bare 13 dager unna det tidspunktet jeg fikk lillemann! Det nærmer seg med stormskritt nå altså! Masse, masse lykke til med siste innspurt, før du vet ordet av det har du en nydelig liten bylt i armene dine :) Selv merker jeg at det raser godt eggstokkene titt og ofte, og tanken om nr to er sjelden langt unna... Men det er for tidlig enda, sier ene delen av meg, mens den andre tenker at nr en tok jo så lang tid, tenk om vi bruker like lang tid på nr to!

Åååh, nå er du bare 13 dager unna det tidspunktet jeg fikk lillemann! Det nærmer seg med stormskritt nå altså! Masse, masse lykke til med siste innspurt, før du vet ordet av det har du en nydelig liten bylt i armene dine :) Selv merker jeg at det raser godt eggstokkene titt og ofte, og tanken om nr to er sjelden langt unna... Men det er for tidlig enda, sier ene delen av meg, mens den andre tenker at nr en tok jo så lang tid, tenk om vi bruker like lang tid på nr to!
Tenk det :happy093
Det går veldig fort nå mot permisjon og termin! Gleder meg enormt til å ha henne utenfor magehuset:Heartpink
Håper alt står bra til med dere?
Åh skjønner så godt tankegangen din! Forhåpentligvis da så vil ikke nr to ta like lang tid om dere får letrozol med en gang kanskje? Jeg håper i alle fall at dere slipper at det skal gå like lenge før nr to kommer når dere først bestemmer dere for å prøve:Heartpink

⭐️Gravidoppdatering⭐

Graviduke:
36+0

Termin: 7 mars 2024

Dager til termin: 31:bag:

Prosent fullført: 89%

Trimester: Tredje trimester

Neste JM/legetime: jordmor 8/2, sykehus 23/2

Kjønn: jente :Heartpink

Sykemeldt: 100% fra å med i dag!

Symptomer/plager/humør: Halsbrann har meldt seg, svangerskapsdiabetesen er vanskelig om dagen (derfor sykmeldt), bekkenløsning og vondt i symfysen. Ja, det vanlige som hører med sikkert! Humøret er jo dermed litt ettersom plagene er tilstede. Absolutt helt greit med 100% sykmelding nå.

Cravings: appelsiner har vært vanskelig å leve uten siste uka! Ikke fullt så ivrig på dem nå, men synes det er veldig godt!

Vekt: Gått opp igjen 1 kg, synes det er helt innafor. Totalt 7kg opp hittil.

Utstyr/mangler: Vi mangler ingenting nå, annet enn Tripp trapp stol og nyfødtsete. Noe jeg egentlig tenkte jeg skulle vente med, men det blir nok kjøpt inn ila februar ser jeg for meg. Synes det er fint at hun kan sitte med oss også. Så kan vi kjøpe det babysettet fra hun kan sitte selv heller. Liker å tenke at vi ikke mangler noe, og jeg finner mye glede i at jeg faktisk har mulighet til å koste det selv.

Bevegelse: masse bevegelse, litt roligere i går og i dag, men ligger litt annerledes til nå. Kjenner henne godt når hun beveger seg, og har jo fått se henne på ul i dag hvor hun øvde skikkelig på pustebevegelser! Så her har vi det sannelig godt i prinsessehuset.

Kynnere: ja, en del! Merker de er mer «lokale» enn over hele magen nå, det er litt spennende.

Leie: hodet ligger fremdeles ned, og nå er det lite sannsynlig at hun flytter seg. Jordmor sa i dag at det kan hende det trengs et par gode rier for at hodet skal feste seg, men at det er helt normalt når bekkenet er litt romsligere pga tidligere fødsel. Jeg velger å tolke det som noe positivt!

Tanker om fødsel: Nå nærmer det seg, tenker jeg! Jeg er veldig spent og synes ikke det er så skummelt. Det jeg syns er skummelt er alt det «ekstra» som klipping, vakuum, om man skal ha epidural eller ikke.. ja, sånne ting. Nå snuser vi jo litt på en igangsettelse også dersom jeg ila neste uke må ta insulin. Da er det jo plutselig kanskje bare to uker til hun kommer! :bag: Det føles veldig nære! Mer om det under.

Generelt: blodsukkeret er nå litt svingende. Langtidsblodsukker har begge ganger det er blitt målt vært lavt og jeg har tatt nye prøver av det i dag. Planen nå er å prøve å spise mer vanlig, men selvsagt følge kostholdsråd, men ikke spise så veldig lavkarbo heller fordi ketoner blir visst også til sukker som da heller ikke er helt heldig. Da visste jeg ikke om jeg skulle le eller grine. Kjennes litt ut som at alt er litt riktig og litt feil på samme tid. I og med jeg kan spise det samme og få så forskjellige målinger er det vanskelig å skjønne seg på hva som utgjør forskjellen og det kan jo være så mangt; søvn, stress osv.
Ny time den 12/2, og er målingene fortsatt høye eller svingende ser jeg nesten for meg at jeg enten blir satt på insulin og satt igang, eller at de ikke gir meg insulin men setter meg i gang likevel i uke 38, eller ingen insulin og gå til termin. Assa jeg har virkelig ikke peiling. Spennende da, plutselig er hun jo her! Og blir jeg satt igang i uke 38 er det bare 2 uker til hun er her. DET må jeg få noen dager på å fordøye kjenner jeg:hilarious:
Hvis blodsukker er høyt og jeg blir satt på insulin med oppstart 12/2 f.eks, så ringer jeg nok føden og ber om enten en kontroll til ila samme uke eller at de flytter frem kontrollen den 23/2 fordi den 23/2 vil jeg være 38+4. Det blir ei spennendes uke dette her, og da kjennes det uendelig godt ut å få være 100% sykmeldt og ha fokus på det som nå faktisk er det viktigste. Jeg trengte nok å få den beskjeden av legen i dag.

Åh jo, en siste ting! Jordmor kunne se på ultralyd at lillemor allerede har masse hår:angelic::woot: Visste ikke at man kunne se sånt, synes det var veldig morsomt!

Neste milepæl:

⭐Komme til uke 24
⭐Komme gjennom glukosebelastning
⭐Vekstkontroll, lege + dia.sykepleier 4/12
⭐Komme til uke 27, tredje trimester
⭐3D ul
⭐️️ Kjenne baby mer regelmessig fra uke 28
⭐️️ Slippe insulin er ikke out of the woods just yet!
⭐️️ Vekstkontroll 32 uker
⭐️️ Vekstkontroll 36 uker
⭐️️ Komme til 37+1 og ikke lenger prematur baby
⭐️ Fødsel

IMG_8716.jpeg

Last edited:
Så godt at du har fått 100% sykemelding! Det var nok veldig lurt ja. Og så mye å tenke på nå da, mulig insulin, mulig igangsettelse og ja. Men godt ting er på plass nå da. Blir noen spennende uker :Heartred

36+0
Diabetesdagbok dag 1:

Grenseverdier:
Under 5,3 fastende
Under 6,7 2t etter måltid.

Siden jeg tror denne uken blir noe avgjørende for hvordan siste tiden blir, ønsker jeg å skrive litt dagbok hver kveld. Litt for at jeg da må måle hver dag denne uken og ikke annenhver som jeg har gjort en periode. Greit å ha god kontroll.

Fastende blodsukker, før frokost: 5,8
Måling etter frokost uteble dessverre da frokosten ble inntatt mellom avtaler på sykehuset og jeg glemte å sette på alarm.

Middag:
1 stk fiskeburger med liten porsjon søtpotetfries. Liten klem BBQ saus på burger + salat til.
Måling 2t etter: 8,1.

Tanker:
Tja, dette lover jo ikke bra. Samtidig har blodsukkeret generelt vært «off» i dag. Så får vi se hvordan det er i morgen og resten av uken. Nå skulle jeg jo spise mer normalt, følge kostholdsråd såklart, men ikke ha så strengt regime. Så får vi se :happy: Veldig optimistisk til målingene er jeg ikke, men svært glad for å «få lov til» å spise litt mer vanlig.

36+0
Diabetesdagbok dag 1:

Grenseverdier:
Under 5,3 fastende
Under 6,7 2t etter måltid.

Siden jeg tror denne uken blir noe avgjørende for hvordan siste tiden blir, ønsker jeg å skrive litt dagbok hver kveld. Litt for at jeg da må måle hver dag denne uken og ikke annenhver som jeg har gjort en periode. Greit å ha god kontroll.

Fastende blodsukker, før frokost: 5,8
Måling etter frokost uteble dessverre da frokosten ble inntatt mellom avtaler på sykehuset og jeg glemte å sette på alarm.

Middag:
1 stk fiskeburger med liten porsjon søtpotetfries. Liten klem BBQ saus på burger + salat til.
Måling 2t etter: 8,1.

Tanker:
Tja, dette lover jo ikke bra. Samtidig har blodsukkeret generelt vært «off» i dag. Så får vi se hvordan det er i morgen og resten av uken. Nå skulle jeg jo spise mer normalt, følge kostholdsråd såklart, men ikke ha så strengt regime. Så får vi se :happy: Veldig optimistisk til målingene er jeg ikke, men svært glad for å «få lov til» å spise litt mer vanlig.
Jeg begynte på insulin for det fastende blodsukkeret når jeg var 26 uker denne gangen, lå på 5,2-5,3. Har aldri fått beskjed om at det er galt med ketoner eller at jeg ikke kan spise lavkarbo :dontknow spiser dog litt karbo, grove knekkebrød og müsli i skyren uten at det gir for store utslag.

Høres egentlig ut som du burde hatt insulin på det fastende iallfall, men du er jo såpass nære «enden» så vet ikke om det er vits?

Jeg begynte på insulin for det fastende blodsukkeret når jeg var 26 uker denne gangen, lå på 5,2-5,3. Har aldri fått beskjed om at det er galt med ketoner eller at jeg ikke kan spise lavkarbo :dontknow spiser dog litt karbo, grove knekkebrød og müsli i skyren uten at det gir for store utslag.

Høres egentlig ut som du burde hatt insulin på det fastende iallfall, men du er jo såpass nære «enden» så vet ikke om det er vits?
Jeg har kun to målinger fra jeg begynte å måle som er over grenseverdien fastende, vanligvis ligger jeg på 4,5 eller mindre, fastende hver dag. Det er blodsukker etter mat som noen ganger blir for høyt :happy: Så skjønner at de ikke har satt meg på insulin sporenstreks, og som jeg skrev antar jeg at denne uka er avgjørende.

Det er ikke sagt «nei fy ikke spis lavkarbo», men i mitt tilfelle så har jeg hatt 4 i ketoner og som jordmor sa på vekstkontroll at hadde jeg ikke sagt ifra at jeg basically spiser bare lavkarbo/masse rugsprø, så hadde det ringt noen varselbjeller fordi man ikke skal slanke seg. Så jeg må spise mer variert, f.eks ikke rugsprø til alle måltider. Men det har vist seg vanskelig pga at jeg en dag kan spise en ting som er innafor også spiser jeg det samme to dager senere og måler for høy verdi. Og sånn har det vært flere ganger. Ketoner dannes visst og om til sukker, derfor ikke kjempebra å ha det så strengt som jeg en periode har hatt det, og jeg skal jo kunne leve normalt, noe jeg føler jeg ikke har kunne gjort fordi alt blir så styrt da av målinger og klokka :happy: så nå ser vi hvordan det går den uka her. Baby har det fint, følger kurven sin, estimert til 3700/3800 g hvis jeg går til termin, ikke mye for stor det og hun så kjempefin ut på ul i går :)

Jeg har kun to målinger fra jeg begynte å måle som er over grenseverdien fastende, vanligvis ligger jeg på 4,5 eller mindre, fastende hver dag. Det er blodsukker etter mat som noen ganger blir for høyt :happy: Så skjønner at de ikke har satt meg på insulin sporenstreks, og som jeg skrev antar jeg at denne uka er avgjørende.

Det er ikke sagt «nei fy ikke spis lavkarbo», men i mitt tilfelle så har jeg hatt 4 i ketoner og som jordmor sa på vekstkontroll at hadde jeg ikke sagt ifra at jeg basically spiser bare lavkarbo/masse rugsprø, så hadde det ringt noen varselbjeller fordi man ikke skal slanke seg. Så jeg må spise mer variert, f.eks ikke rugsprø til alle måltider. Men det har vist seg vanskelig pga at jeg en dag kan spise en ting som er innafor også spiser jeg det samme to dager senere og måler for høy verdi. Og sånn har det vært flere ganger. Ketoner dannes visst og om til sukker, derfor ikke kjempebra å ha det så strengt som jeg en periode har hatt det, og jeg skal jo kunne leve normalt, noe jeg føler jeg ikke har kunne gjort fordi alt blir så styrt da av målinger og klokka :happy: så nå ser vi hvordan det går den uka her. Baby har det fint, følger kurven sin, estimert til 3700/3800 g hvis jeg går til termin, ikke mye for stor det og hun så kjempefin ut på ul i går :)
Aha, jeg tenkte viss 5,8 var «normalen» for fastende for deg var det litt rart om du ikke var på insulin allerede :) jeg tror jeg bare var oppe i 1 og 2 ketoner sist.

Nei, å leve normalt med sv.dia har jeg gitt opp, det er best å være hjemme og passe klokka og spise det en skal. Bare å dra til svigermor på middag et utfordrende. Sa at jeg ikke kunne spise pizza pga hvetemelet, da stekte hun koteletter og la på loffskiver til meg :hilarious: spiste kotelettene og fikk mannen til å spise opp skivene etterpå:hilarious:

Aha, jeg tenkte viss 5,8 var «normalen» for fastende for deg var det litt rart om du ikke var på insulin allerede :) jeg tror jeg bare var oppe i 1 og 2 ketoner sist.

Nei, å leve normalt med sv.dia har jeg gitt opp, det er best å være hjemme og passe klokka og spise det en skal. Bare å dra til svigermor på middag et utfordrende. Sa at jeg ikke kunne spise pizza pga hvetemelet, da stekte hun koteletter og la på loffskiver til meg :hilarious: spiste kotelettene og fikk mannen til å spise opp skivene etterpå:hilarious:
Neida, det er utenfor normalen :)
Vet ikke hva ketoner var i går, men ja, vi prøver å se nå uansett :happy:

Ja, det er skikkelig vanskelig, og har vært vanskelig når man i tillegg har vært på jobb og ikke fått tid til verken måle eller spise mellommåltider.. Er heldigvis nå 100% sykmeldt, det er en lettelse :smiley-ashamed004

Hahaha huff, det er ikke enkelt nei, ikke i det hele tatt:hilarious: Fint å få servert loff i stedet da, er ikke hvetemel i det sikkert:hilarious:

⭐️Gravidoppdatering⭐

Graviduke:
36+0

Termin: 7 mars 2024

Dager til termin: 31:bag:

Prosent fullført: 89%

Trimester: Tredje trimester

Neste JM/legetime: jordmor 8/2, sykehus 23/2

Kjønn: jente :Heartpink

Sykemeldt: 100% fra å med i dag!

Symptomer/plager/humør: Halsbrann har meldt seg, svangerskapsdiabetesen er vanskelig om dagen (derfor sykmeldt), bekkenløsning og vondt i symfysen. Ja, det vanlige som hører med sikkert! Humøret er jo dermed litt ettersom plagene er tilstede. Absolutt helt greit med 100% sykmelding nå.

Cravings: appelsiner har vært vanskelig å leve uten siste uka! Ikke fullt så ivrig på dem nå, men synes det er veldig godt!

Vekt: Gått opp igjen 1 kg, synes det er helt innafor. Totalt 7kg opp hittil.

Utstyr/mangler: Vi mangler ingenting nå, annet enn Tripp trapp stol og nyfødtsete. Noe jeg egentlig tenkte jeg skulle vente med, men det blir nok kjøpt inn ila februar ser jeg for meg. Synes det er fint at hun kan sitte med oss også. Så kan vi kjøpe det babysettet fra hun kan sitte selv heller. Liker å tenke at vi ikke mangler noe, og jeg finner mye glede i at jeg faktisk har mulighet til å koste det selv.

Bevegelse: masse bevegelse, litt roligere i går og i dag, men ligger litt annerledes til nå. Kjenner henne godt når hun beveger seg, og har jo fått se henne på ul i dag hvor hun øvde skikkelig på pustebevegelser! Så her har vi det sannelig godt i prinsessehuset.

Kynnere: ja, en del! Merker de er mer «lokale» enn over hele magen nå, det er litt spennende.

Leie: hodet ligger fremdeles ned, og nå er det lite sannsynlig at hun flytter seg. Jordmor sa i dag at det kan hende det trengs et par gode rier for at hodet skal feste seg, men at det er helt normalt når bekkenet er litt romsligere pga tidligere fødsel. Jeg velger å tolke det som noe positivt!

Tanker om fødsel: Nå nærmer det seg, tenker jeg! Jeg er veldig spent og synes ikke det er så skummelt. Det jeg syns er skummelt er alt det «ekstra» som klipping, vakuum, om man skal ha epidural eller ikke.. ja, sånne ting. Nå snuser vi jo litt på en igangsettelse også dersom jeg ila neste uke må ta insulin. Da er det jo plutselig kanskje bare to uker til hun kommer! :bag: Det føles veldig nære! Mer om det under.

Generelt: blodsukkeret er nå litt svingende. Langtidsblodsukker har begge ganger det er blitt målt vært lavt og jeg har tatt nye prøver av det i dag. Planen nå er å prøve å spise mer vanlig, men selvsagt følge kostholdsråd, men ikke spise så veldig lavkarbo heller fordi ketoner blir visst også til sukker som da heller ikke er helt heldig. Da visste jeg ikke om jeg skulle le eller grine. Kjennes litt ut som at alt er litt riktig og litt feil på samme tid. I og med jeg kan spise det samme og få så forskjellige målinger er det vanskelig å skjønne seg på hva som utgjør forskjellen og det kan jo være så mangt; søvn, stress osv.
Ny time den 12/2, og er målingene fortsatt høye eller svingende ser jeg nesten for meg at jeg enten blir satt på insulin og satt igang, eller at de ikke gir meg insulin men setter meg i gang likevel i uke 38, eller ingen insulin og gå til termin. Assa jeg har virkelig ikke peiling. Spennende da, plutselig er hun jo her! Og blir jeg satt igang i uke 38 er det bare 2 uker til hun er her. DET må jeg få noen dager på å fordøye kjenner jeg:hilarious:
Hvis blodsukker er høyt og jeg blir satt på insulin med oppstart 12/2 f.eks, så ringer jeg nok føden og ber om enten en kontroll til ila samme uke eller at de flytter frem kontrollen den 23/2 fordi den 23/2 vil jeg være 38+4. Det blir ei spennendes uke dette her, og da kjennes det uendelig godt ut å få være 100% sykmeldt og ha fokus på det som nå faktisk er det viktigste. Jeg trengte nok å få den beskjeden av legen i dag.

Åh jo, en siste ting! Jordmor kunne se på ultralyd at lillemor allerede har masse hår:angelic::woot: Visste ikke at man kunne se sånt, synes det var veldig morsomt!

Neste milepæl:

⭐Komme til uke 24
⭐Komme gjennom glukosebelastning
⭐Vekstkontroll, lege + dia.sykepleier 4/12
⭐Komme til uke 27, tredje trimester
⭐3D ul
⭐️️ Kjenne baby mer regelmessig fra uke 28
⭐️️ Slippe insulin er ikke out of the woods just yet!
⭐️️ Vekstkontroll 32 uker
⭐️️ Vekstkontroll 36 uker
⭐️️ Komme til 37+1 og ikke lenger prematur baby
⭐️ Fødsel

Vis vedlegget 427328
Oi, tenk at det bare er noen få uker (dager?) til hun er her! :love017 Høres ut som noe ordentlig styr med svangerskapsdiabetesen - du gjør en utrolig god jobb! Masse lykke til med innspurten kjære Lil_sol, snart har du henne i armene dine :Heartred

36+2
Diabetesdagbok dag 2

^ for denne uken altså, har jo målt siden uke 27

Grenseverdi fastende: mindre enn 5,3
Grenseverdi etter måltid: mindre enn 6,7

Fastende: 3,9
2t etter frokost: 6,0
Spiste 2x hjemmelagde müslirundstykker med smør og fløtemysost. Drakk 2 dl vanlig melk og 1 stk Tine iskaffe Salty caramel (uten)

Før middag: 5,3
2t etter middag: 5,6
Spiste 3stk medisterkaker, ferdig kjøttkakesaus fra Toro (latskapen lenge leve) og rett under en halv potet fordi jeg syns poteten smakte direkte vondt. Ingen andre av de hjemme syns det, så sikkert noe hormonelt!

Tanker: overrasket over at det gikk så bra etter frokost i dag, har jo tidligere målt 9,0 etter ett müslirundstykke og en liten skål havrefras og 2dl melk i glass liksom. Så ja, man vet visst aldri. Potet kan jeg gjerne prøve igjen, om jeg får potet som jeg ikke brekker meg av. Den var ny :smiley-ashamed004 Kjøpt fra butikk i dag, helt vanlige mandelpoteter liksom.
Av aktivitet har jeg kun gjort noe husarbeid med utallige pauser mellom oppgavene. Mest etter frokost, men også noe etter middag. Det kan jo ha noe å si? Uansett: mer fornøyd med målingene i dag!

Må huske mellommåltid i morgen. Skal finne meg litt å spise nå også :happy:

Godt å kunne komme inn her å se at alt går så bra med deg. Ikke lenge igjen til hun kommer. Jeg holder jo så klart en liten knapp på at hun kommer på min bursdag, 4 mars :cool: Og håper egentlig at det blir en normal flott fødsel uten noe tegn til sv.diabetesen. Og at hun har fine sukker nivåer. Jeg hadde elendig sukker kontroll på slutten med snipp, men han virker ikke å ha tatt noe skade av det. Og nå er du jo snart i mål, så dette kommer nok til å gå veldig fint. Men nå må jeg vell snart også krysse for at du skal få en flott fødsel, og ikke bare at hun vokser flott! Har ikke sett om du har funnet navn til henne, men har dere funnet navn? Eller vil dere se hvem hun er før hun får navn?

36+2
Diabetesdagbok dag 3

Grenseverdi fastende: mindre enn 5,3
Grenseverdi etter måltid: mindre enn 6,7

Fastende: 4,7
2t etter frokost: 5,9
Spiste ett müslirundstykke med Fløtemysost og 2 brødskiver (grovt brød) med salami, mayones og agurk. Drakk vann og en kopp te (suketter som søtning)

Før middag: ikke målt
2t etter middag: 7,0
Samboer lagde Toro jegergryte med ekstra grønnsaker i og reinsdyrskav. Spiste en porsjon av det og 3 grove brødskiver til med bare smør. Tipper det ble en brødskive for mye, og har ikke vært aktiv etter middag heller.

Tanker: Har husket å spise mellommåltid i dag, om enn det bare ble en yoghurt. Vurderer å måle etter kveldsmat også bare fordi, men får se hvor lenge jeg har tenkt til å sitte oppe. Tenker jeg finner meg en yoghurt nå i alle fall.

Merkelig at jeg kan spise 3 brød-ting til frokost, men ikke middag. Jeg klarer ikke å akseptere at jeg ikke skjønner dette her :hilarious: Spent på resten av uka.

Antall målinger over grenseverdi hittil: 3

Tenk det :happy093
Det går veldig fort nå mot permisjon og termin! Gleder meg enormt til å ha henne utenfor magehuset:Heartpink
Håper alt står bra til med dere?
Åh skjønner så godt tankegangen din! Forhåpentligvis da så vil ikke nr to ta like lang tid om dere får letrozol med en gang kanskje? Jeg håper i alle fall at dere slipper at det skal gå like lenge før nr to kommer når dere først bestemmer dere for å prøve:Heartpink
Alt er strålende her! Lillemann er herlig, og jeg stortrives i ny jobb :)
Jeg har i fortsatt en pk med letrozol liggende, den nærmer seg vel utgått på dato (om den ikke allerede er passert), men jeg tenker jeg kjører på med den. Ellers var jeg til ny gynekolog for pcos-sjekk - ga beskjed til fastlege at jeg ikke ville tilbake til den jeg hadde gått til tidligere. Spurte spesifikt om letrozol og bmi, og han bare ristet på hodet og sa det var ikke noe problem... Jeg jobber med vekta og har klart å gå ned ti kg,men det er dessverre de ti jeg la på meg etter fødsel. FY for et søtsug jeg hadde etter svangerskapsdiabetes!! Det var noe av det verste jeg har opplevd. Sto opp midt på natten for å spise sjokolade...

Alt er strålende her! Lillemann er herlig, og jeg stortrives i ny jobb :)
Jeg har i fortsatt en pk med letrozol liggende, den nærmer seg vel utgått på dato (om den ikke allerede er passert), men jeg tenker jeg kjører på med den. Ellers var jeg til ny gynekolog for pcos-sjekk - ga beskjed til fastlege at jeg ikke ville tilbake til den jeg hadde gått til tidligere. Spurte spesifikt om letrozol og bmi, og han bare ristet på hodet og sa det var ikke noe problem... Jeg jobber med vekta og har klart å gå ned ti kg,men det er dessverre de ti jeg la på meg etter fødsel. FY for et søtsug jeg hadde etter svangerskapsdiabetes!! Det var noe av det verste jeg har opplevd. Sto opp midt på natten for å spise sjokolade...
Så godt å høre at du trives i ny jobb og selvsagt at alt er bra med lillemann :woot: !
Skader sikkert ikke å teste ut den pakka, den er vel ikke mye forbi utløpsdato sikkert om den har gått ut.. Letrozol kan kanskje påvirke vekt? Har ikke tenkt på det faktisk, men når du sier det så gir det jo mening at jeg løp bena av meg på jobb og gikk ikke ned en eneste kg for å si det sånn!
Ti ned er jo uansett en flott start spør du meg! Redd jeg havner i samme søtsugfelle, jeg DRØMMER om brød liksom.. :smiley-ashamed005 Drømte i natt at jeg fant et fersk, nystekt brød på butikken og begynte å spise av det før jeg hadde betalt det til og med.. Blir nok ekstremt hardt å stå i mot når man ikke «må»!

Back
Topp