Lil_Sol sin reise til barn nr 2 (født)❤️

Så koselig oppdatering :love017 Håper du får kontakt med diasykepleieren snart, får satse på at det er lettere med telefon enn mail!

Morro at du fikk brått gjort unna så mye innkjøp.Så deilig at det begynner å bli klart for et til tilskudd i familien ❤️

33+3
Tanker om fødsel etter kurs

Vel gjennomført kontroll hos jordmor den 16 og i går var vi på fødsels og barselforberedende kurs! Selv om mye av innholdet i kurset er ting jeg visste om, var det også mye nyttig informasjon! Med første hadde jeg ikke noen lang modningsfase, den gangen begynte riene med 1 min på og 1 min av, og stoppet bare aldri opp.. Så det var fint å få informasjon om at det kan ta lenger tid mellom og at det er normalt i begynnelsen.

Kjempefint å se bilder av forskjellige fødestillinger og høre litt om fordelene med dem og hvilke ting man kan bruke mens man venter på å gå inn i den aktive delen, som ball f.eks eller prekestol. Alt føles på en måte litt nytt igjen da jeg aldri var på slik kurs med første, og ikke minst at å føde i vann det utgår jo pga sv.diabetesen. Jeg lå i badekaret fra sekundet jeg ankom fødestua med førstemann nemlig :smiley-ashamed004

Snakket jo om fødsel med jordmor på sv.kontrollen også, og det var og veldig fint! Fortalte at jeg sist var redd pressriene skulle stoppe opp fordi de kom plutselig ikke like hyppig etterhverandre, men da fortalte hun at det var helt vanlig at kroppen kunne ta litt lenger pauser når det har gått fort hele veien. Det syns jeg var veldig betryggende å vite!

Når jeg nå tenker på fødsel, så kjenner jeg at jeg er spent på hvordan det blir å gå. Føler jeg har mer oversikt, og at jeg kanskje kan få mer ut av opplevelsen denne gangen? Altså i den forstand at partner nå er mer interessert og delaktig blant annet, trivelig å ikke stenge absolutt hele verden ute kanskje? Verdsetter den egenskapen jeg har ved å feste på skylapper og bare gjøre det jeg må i øyeblikket, men jeg ønsker meg veldig å kanskje ikke måtte sette på de skylappene i sekundet jeg åpner døra til føden. Være litt mer tilstede. Det tror jeg avhenger mye av om det går fort denne gangen også da, så vi får se! Kjenner på en lettelse over å ikke grue meg så fælt lenger. Skal jobbe aktivt med tankene på at det er helt normale smerter, smertene må også til for fremgang og at smertene blir borte. Nå tør jeg å kjenne mer på at jeg gleder meg også! Fint å kunne kjenne på begge deler!

Så kjekk oppsummering! Tror jeg må dra på fødselsforberedende kurs selv jeg. Var bare en enkel nettversjon da jeg skulle føde sist pga korona. Høres jo ut som veldig nyttig, få høre litt om fødestillinger og slikt må jo være gull! Vite litt underveis hvorfor man tester den og den stillingen.

Så godt at du kjenner litt på å glede deg også nå ❤️

Så kjekk oppsummering! Tror jeg må dra på fødselsforberedende kurs selv jeg. Var bare en enkel nettversjon da jeg skulle føde sist pga korona. Høres jo ut som veldig nyttig, få høre litt om fødestillinger og slikt må jo være gull! Vite litt underveis hvorfor man tester den og den stillingen.

Så godt at du kjenner litt på å glede deg også nå ❤️
Kan absolutt anbefale det! Fint å lage seg ei liste med spørsmål og, mange som ikke tør spørre om noe, og det er jo bare trist egentlig. Selv om det kan føles litt som repetisjon, så tenker jeg at det er jo fint å repetere og :laughing002
Veldig godt å ha kommet dit at jeg ikke bare er redd for smertene og gruer meg, men å føle jeg faktisk skal klare det er ganske fint!

Kan absolutt anbefale det! Fint å lage seg ei liste med spørsmål og, mange som ikke tør spørre om noe, og det er jo bare trist egentlig. Selv om det kan føles litt som repetisjon, så tenker jeg at det er jo fint å repetere og :laughing002
Veldig godt å ha kommet dit at jeg ikke bare er redd for smertene og gruer meg, men å føle jeg faktisk skal klare det er ganske fint!
Jaa, gjør egentlig ikke noe med repetisjon heller nei, .å sjekke det ut når det nærmer seg :)

Ååh, så godt! Jeg og gruer meg til smerten, men vet at når den starter og jeg bare finner meg til rette så skal jeg klare å puste meg igjennom det meste. Også er det jo en rå opplevelse da, så gleder meg jo til det samtidig som jeg gruer meg til å ha det vondt :hilarious:

Så deilig med nesting, og smart å dele opp i faser :joyful: nå er det siste innspurt, altså!! :love017

Hvilken bilstol gikk dere for? :)

Jeg føler mer ro når jeg deler opp oppgavene mine og har rekkefølger :smiley-ashamed004 :hilarious:

Vi gikk for Cybex Cloud T i-size plus :Heartred i rosaaa:angelic:
Enig med deg der, føler kanskje mer kontroll :joyful:

Å den var søt i rosa ❤️ den jungelen er så stor, gruer meg til det valget :laughing002

Det skjønner jeg godt :smiley-ashamed004 jeg var tidlig ute med å bestemme meg da, og da tittet jeg ikke mer heller:laughing002
Det er nok smart, da kan du holde øynene åpne etter tilbud. Og hvis du ser videre så blir du bare forvirret :laughing002
Jeg har tenkt litt på den som kan legges ned i liggestilling..

Så fint at du hadde så godt utbytte av kurset :) og at du gleder deg litt til fødsel :love017

Dere har fått for samme bilstol som oss! Vi har jo ikke fått testet den enda, men monterte basen i går og prøvde oss litt frem. Veldig fornøyd med valget så langt ihverfall :)

Denne kan legges i liggestilling når den står i vogna, og ellers er den overraskende flat uten muligheten til å legge den ned i bilen! :woot:
Ååå så bra! Jeg trodde der kun var 1 stol det gikk an med. Greit hvis baby sove og du skal en kjapp tur i butikken eller noe ❤️

Så fint at du hadde så godt utbytte av kurset :) og at du gleder deg litt til fødsel :love017

Dere har fått for samme bilstol som oss! Vi har jo ikke fått testet den enda, men monterte basen i går og prøvde oss litt frem. Veldig fornøyd med valget så langt ihverfall :)
Vi er også godt fornøyde så langt! Også veldig fint at basen kan brukes til neste bilstol! Og at bilstolen kan beltemonteres uten base er og et pluss da vi har kun en bil med isofix:happy:

Tror Z2 kan ligge både i bil og vogn, cloud T kan kun ligge i vogn, men den er ganske flat likevel :Heartred T er vel nyere modell tror jeg:angelic:
Takk for oppklaring :) jeg får ta meg en runde om noen måneder, mye å sette seg inn i :angelic:

Tror Z2 kan ligge både i bil og vogn, cloud T kan kun ligge i vogn, men den er ganske flat likevel :Heartred T er vel nyere modell tror jeg:angelic:
T har 3 stillinger (oppreist, halvt liggende og helt liggende). Begge de to første kan brukes under kjøring, men den helt flate kan kun brukes utenom :) men den midterste posisjonen er godt baklent den også.

33+5
Babyshower

Sto opp i dag, litt sliten og giddaslaus rett og slett, ikke kjempemotivert for å dra på jobb, men vet at de tre timene går fort. Det var litt å gjøre også, så da gikk tiden fortere og. Da jeg var ferdig på jobb tenkte jeg at jeg kunne da ta meg ei runde på senteret, for jeg hadde ingen andre planer:smiley-angelic006 Ikke som jeg visste om da, haha!

Så der gikk jeg og sulla litt for meg selv da, tittet på Lindex hvor jeg fikk kjøpt meg litt undertøy og et par strømpebukser til lillemor. Endte opp med å gå innom en butikk til og fant verdens søteste pysj (nummer 1050 verdens søteste pysj sikkert) og ei lue i ull, -20% på begge to. Kjørte hjemover, parkerte bilen, satt litt i den før jeg gikk inn og det første jeg ser er at det står duftlys på kommoden i gangen. Syns det var litt rart, men alt gav mening da jeg kom lenger inn i huset og ble møtt av venninnene mine som har ordnet det så fint her med ballonger og alt, ble veldig overrasket av babyshoweren:Heartpink Er så takknemlig for fine gaver, at de hadde ordnet med div snacks og kaker som og var diabetesvennlig, og ikke minst at det var rolig og bare koselig prating, ingen aktiviteter eller noe slik. Synes det var behagelig:Heartpink

Sitter tilbakelent i sofaen nå, så takknemlig for en så fin gjeng! Er så glad i dem og setter veldig pris på at de har ordnet en så koselig dag for meg:Heartpink

Så hyggelig med babyshower! ❤️

Så nære venner har jeg aldri hatt, jeg har fire barn og aldri hatt noe babyshower eller lignende. :p

Og, fødselsforberedende kurs er så lurt!! Kan absolutt anbefales. Jeg tok Positiv Fødsel sitt online kurs på tredje ungen, og selv om jeg hadde født to ganger før, så synes jeg det er verdt det. Det er noe med det å vite hvorfor kroppen gjør som den gjør, som er veldig beroligende. Om man vet hva som skjer og hvorfor, så er det mye lettere å komme gjennom det. Det er mye lettere å stå i en type smerte når man vet nøyaktig hva den betyr, og at "denne fasen er helt jævlig, men jeg vet også at det betyr at jeg er veldig snart ferdig!" (The ring of fire - når hodet står i åpningen. Den er grusom, men det er bare å tåle den over et par pust, så er den over!).
Så, ja. Kjempelurt å ta kurs!!

Back
Topp