Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Neimen du da Felte en tåre eller to i går selv jeg, både pga babyshower men også tanken på å dele fødselsopplevelsen med han jeg vet elsker megÅh. Nå var det så koselig å lese i dagboken din. Ble litt rørt av både nesting og babyshower så her sitter jeg på jobb og feller en tåre
Åh. Det er sååå fint gåsehudNeimen du da Felte en tåre eller to i går selv jeg, både pga babyshower men også tanken på å dele fødselsopplevelsen med han jeg vet elsker meg
Ååh så koselig at du titter inn her Måtte legge igjen en hilsen, blir jo så oppgitt og lei på dine vegne! Du har vært igjennom nok syns jegMåtte inn hos deg å snike litt etter det herlige svaret du la igjen i dagboka mi Tusen takk igjen
Åh, så koselig med babyshower da vel fortjent og for en utrolig koselig vending på en litt sånn laber dag Flotte venninner du har
Du har vært så god med diabeteskontrollen, det er skikkelig hardt arbeid, men så verdt det. Håper du snart er ute av skogene på den fronten
Spent på fortsettelsen som følger, så chill som du høres ut mtp fødsel; misunnelsesverdig altså
Lykke til med pakking av barselbag
Åh det var en fin vinkling! håper jo det stemmer Det var utrolig hyggelig i alle fall, hadde ikke trengt gaver heller, bare så stas at folk gidder å ta seg bryet for enÅh, så koselig overraskelse! Gode venner er så viktig! Og når man har så gode venner så er det som regel fordi man er en god venn selv, som fortjener det
Tusen takkÅåh så koselig at du titter inn her Måtte legge igjen en hilsen, blir jo så oppgitt og lei på dine vegne! Du har vært igjennom nok syns jeg
Jeg tror jeg drar store fordeler ved at jeg ikke graver meg ned i alle «hva hvis» tankene, da blir jeg jo bare mer redd. Også har jeg heller ingen dårlig erfaring tidligere, noe som garantert hjelper på at jeg er ganske så «jaja så må jeg føde» selv om jeg gruer meg som pokker’n til å ha smerter
Jeg skal ikke uttale meg om at jeg tror jeg takler bedre 7-10 cm, for det kan jeg aldri tenke meg Det var vondt 0-4/5cm, også var det ikke noe bedre fra 5-7, men da de tok vannet ved 7…. Fytttiiiiii Da var de forrige smertene barnemat, men så gikk det fort fra 7-10 og ut med baby da så kan jo selvsagt ha litt å si Har glemt hvor vondt det var, men redd jeg får en kraftig påminnelse om ikke lenge men jeg tror det skal gå fint! Hjelper mye å tenke at når det først blir helt latterlig vondt, så er man nærmere slutten ogTusen takk
Klok innstilling! Tror nok det er det verste man kan gjøre, hehe
Smerter er ikke noe gøy, men det stemmer det de sier om at man glemmer det litt. Når jeg tenker tilbake på smertene fra 4 til 10 cm så føler jeg at de skulle jeg taklet bedre nå. Store ord jeg muligens må spise
Men det går nok helt fint når du skal føde. Klisjé altså, men vi er bygd for det, og dyktige jordmødre veileder og støtter oss Ingen dårlige erfaringer hjelper selvfølgelig på
Nei, da de tok vannet ble det vondt da Men da var det ikke lenge før presseriene startet og da går alt liksom så mye bedreJeg skal ikke uttale meg om at jeg tror jeg takler bedre 7-10 cm, for det kan jeg aldri tenke meg Det var vondt 0-4/5cm, også var det ikke noe bedre fra 5-7, men da de tok vannet ved 7…. Fytttiiiiii Da var de forrige smertene barnemat, men så gikk det fort fra 7-10 og ut med baby da så kan jo selvsagt ha litt å si Har glemt hvor vondt det var, men redd jeg får en kraftig påminnelse om ikke lenge men jeg tror det skal gå fint! Hjelper mye å tenke at når det først blir helt latterlig vondt, så er man nærmere slutten og
Nei, det er sant, det er det jeg tenker nå også at jo vondere jo nærmere at baby er uteNei, da de tok vannet ble det vondt da Men da var det ikke lenge før presseriene startet og da går alt liksom så mye bedre
0-4 var veldig greit, bare man ikke kjører bil på vestlandsveier
Nå har jeg ikke lest alt i dagboka di så cet ikke om du har nevnt det tidligere, men hva tenker du om fødestillinger? Noen du vil prøve? Fornøyd med det du har prøvd osv?
Jeg hadde god nytte av å lene meg mot sengen og stå på kne, men fødte på ryggen.
Vann må ha vært herlig! Har hørt så mye godt om det, men aldri hatt muligheten selv. Kun som smertelindringNei, det er sant, det er det jeg tenker nå også at jo vondere jo nærmere at baby er ute
Usj, her har vi heldigvis ikke lang vei
Fødte i vann sist, og det får jeg dessverre ikke nå pga svangerskapsdiabetesen, men fikk fin gjennomgang av forskjellige stillinger! Aner ikke helt hva jeg vil prøve, jordmor snakket på at å ligge på siden med et ben opp kunne være noe, ellers ser jeg for meg at jeg frem til trykkefasen er i noe bevegelse, om så det er å vugge frem og tilbake på kne i senga, litt sånn oppreist og ikke på alle fire Har virkelig ingen anelse om hva jeg tror vil være best, jeg håper jo litt på å få bruke badekaret som smertelindring, men det er førstemann til mølla da de kun har ett badekar her synes det virker fint å kunne jobbe med tyngdekraften, også tror jeg at jeg bare.. føder sånn jeg ender opp?
Foreløpig føles det som at det fremdeles går ganske fort, håper litt at det fortsetter sånn til uke 37 hvertfall Da skal jeg tåle om jeg blir utålmodigHurra, høygravid og siste etappe! Men vet at dagene heretter kan være sjukt lange...
Du er så reflektert og jeg har stor tro på at du plutselig kan merke at disse tankene gir litt slipp. Etterhvert. Men det kan jo ta tid, så ikke vær så hard mot deg selv! Da jeg endelig ble gravid med min sønn, føltes det fortsatt utrolig sårt at andre også ble gravide, for nå var det jo min tur liksom. Bare min tur og nå føles det utrolig urettferdig at vi mistet mai-spiren vår, selv om jeg vet hvor vanlig det er. Disse tankene og følelsene kan man ikke alltid styre, men når man blir bevisst dem går det jo an å prøve å pirke borti hva det er som gjør at man føler det sånn. Og det høres for meg helt fullstendig forståelig at du føler det sånn når andre blir gravid rett som det er og uten problem.35+0
All about the feelings
Jeg føler meg heldig og takknemlig hver eneste dag for at vi endelig ble gravide, etter 16 prøveperioder. Vi ble snytt for hvertfall 4 prøveperioder pga ustabil syklus. Og nå sitter jeg her, snart klar for å møte lillemor.
Ingenting tas for gitt. At vi akkurat slapp å gjennomgå IVF er ikke en selvfølge, og jeg er veldig veldig takknemlig for at vi ikke måtte gjennom det også. Beundrer dere alle som først har prøvd lenge selv for å så ta fatt på en annen og ny reise med pågangsmot og motivasjon. Bøyer meg i støvet for dere, for hvor dere henter styrke fra, det vet jeg ikke. Ikke vet jeg om jeg hadde klart å hentet det frem selv. Jeg håper med dere hvert eneste forsøk
At jeg fremdeles føler på en slags urettferdighet når noen forteller meg at de er gravide og ble det raskt/uten noen problemer, har vært overraskende og litt vanskelig å håndtere for å være helt ærlig. Jeg trodde kanskje at når jeg selv bare ble gravid, så ville den følelsen forsvinne. Det gjorde den ikke. Den tar mindre plass, men min første reaksjon er at det føles urettferdig, også blir jeg oppriktig glad på deres vegne etterpå. Heldigvis klarer jeg å tøyle det om jeg får nyhetene servert ansikt til ansikt. Det forteller en del om hvor mye det gikk inn på meg, og hvor mye jeg unngikk å føle på urettferdigheten mesteparten av tiden da vi sto i det. Og sånn må det kanskje være? Eller kunne det vært fint med en mellomting? For hver ultralyd jeg var på for å telle follikeler, var jeg veldig sårbar og den siste sitter friskt i minne hvor jeg etterpå ringte samboer og sa at det var siste ultralyd jeg noen gang skulle dra på alene. Det ble det jo og, faktisk.
Føles godt å være klar over det, da kan jeg jobbe meg gjennom det. En dag vil det nok føles lettere, men det er enda sårt.
Tja, vil nok ingenting annet enn å bare lufte tankene litt med dette innlegget. Jeg er så glad og takknemlig for lillemor. Det er sikkert og en av grunnene til at jeg fortsatt ikke kjenner på noe utålmodighet i forbindelse med fødsel. Gleder meg til å møte henne, men jeg vil ikke det før hun er klar og «ferdig»
Kan og legge til at jeg omsider fikk ringt medisink poliklinikk og etterlyst oppfølging ang sv.diabetes i dag tidlig da mailen fra 7 januar fremdeles står ubesvart. Hadde håpet på svar på Mail, en sms eller en telefon ila dagen i dag, men den gang ei. Nuvel, om en uke er det ny kontroll, vil tro de tar nytt langtidsblodsukker da, evt forteller meg om forrige måling.
Stor klem til den som måtte ønske seg det
35+0
All about the feelings
Jeg føler meg heldig og takknemlig hver eneste dag for at vi endelig ble gravide, etter 16 prøveperioder. Vi ble snytt for hvertfall 4 prøveperioder pga ustabil syklus. Og nå sitter jeg her, snart klar for å møte lillemor.
Ingenting tas for gitt. At vi akkurat slapp å gjennomgå IVF er ikke en selvfølge, og jeg er veldig veldig takknemlig for at vi ikke måtte gjennom det også. Beundrer dere alle som først har prøvd lenge selv for å så ta fatt på en annen og ny reise med pågangsmot og motivasjon. Bøyer meg i støvet for dere, for hvor dere henter styrke fra, det vet jeg ikke. Ikke vet jeg om jeg hadde klart å hentet det frem selv. Jeg håper med dere hvert eneste forsøk
At jeg fremdeles føler på en slags urettferdighet når noen forteller meg at de er gravide og ble det raskt/uten noen problemer, har vært overraskende og litt vanskelig å håndtere for å være helt ærlig. Jeg trodde kanskje at når jeg selv bare ble gravid, så ville den følelsen forsvinne. Det gjorde den ikke. Den tar mindre plass, men min første reaksjon er at det føles urettferdig, også blir jeg oppriktig glad på deres vegne etterpå. Heldigvis klarer jeg å tøyle det om jeg får nyhetene servert ansikt til ansikt. Det forteller en del om hvor mye det gikk inn på meg, og hvor mye jeg unngikk å føle på urettferdigheten mesteparten av tiden da vi sto i det. Og sånn må det kanskje være? Eller kunne det vært fint med en mellomting? For hver ultralyd jeg var på for å telle follikeler, var jeg veldig sårbar og den siste sitter friskt i minne hvor jeg etterpå ringte samboer og sa at det var siste ultralyd jeg noen gang skulle dra på alene. Det ble det jo og, faktisk.
Føles godt å være klar over det, da kan jeg jobbe meg gjennom det. En dag vil det nok føles lettere, men det er enda sårt.
Tja, vil nok ingenting annet enn å bare lufte tankene litt med dette innlegget. Jeg er så glad og takknemlig for lillemor. Det er sikkert og en av grunnene til at jeg fortsatt ikke kjenner på noe utålmodighet i forbindelse med fødsel. Gleder meg til å møte henne, men jeg vil ikke det før hun er klar og «ferdig»
Kan og legge til at jeg omsider fikk ringt medisink poliklinikk og etterlyst oppfølging ang sv.diabetes i dag tidlig da mailen fra 7 januar fremdeles står ubesvart. Hadde håpet på svar på Mail, en sms eller en telefon ila dagen i dag, men den gang ei. Nuvel, om en uke er det ny kontroll, vil tro de tar nytt langtidsblodsukker da, evt forteller meg om forrige måling.
Stor klem til den som måtte ønske seg det