Lil_Sol sin reise til barn nr 2 (født)❤️

Aida, ikke sant :smiley-ashamed004 jeg hadde utslag på 4 på ketoner i urinen i går, men det forklarte seg selv pga rugsprø sa jordmoren:hilarious: ellers har jeg ikke fått svar på blodprøva enda, men jeg tror og håper det ser ok ut :happy: Desember er en veldig travel måned på jobb, så det var ganske tungt å jobbe 100%.. Hjelper veldig på å ha redusert nå, går kjempefint å jobbe noen timer per dag når jeg slipper de lengste dagene :happy:

Så bra du hadde en fin opplevelse likevel :Heartred klart man rekker ikke stort når det går så fort:smiley-ashamed004 blir overraska om det går sååå fort her, tror min raske fødsel i så fall kommer fra morssiden til min far igjen, for min mor lå nok lenger med meg :happy:
Pga rugsprø :hilarious: håper blodprøvene kommer tilbake fine. ☺️❤️ Så godt at du får jobbet redusert nå så du slipper de lengste dagene, fint å ha noe å fylle dagen med også kanskje. ☺️

Hihi ja kanskje det? Morsomt hvordan det påvirker, spennende blir det nå uansett, krysser fingrene for at den ikke blir altfor rask og at den blir fin :love017:hug013

Så deilig at dere begynner å få det meste av nødvendige ting i hus. Det gir en egen ro :love017 veldig fornøyd med stokke flexi-bath selv hihi ☺️

32+5

Her har nestingbehovet tatt helt overhånd, og det jeg kaller fase 1 er snart over, for jeg har jo gått amok og handlet alt det siste jeg følte jeg MÅ HA før hun kommer :smiley-ashamed005

I all enkelhet betyr det at det eneste jeg mangler nå er ting som er enkelt å få tak i, og som jeg kan (prøve mitt aller beste) å vente med til tidligst 15 februar som er permisjonens første dag:happy:
Dette mangler:
Bleier
Soothie smokker
2x babyhåndklær
Attends cover’s
Svære bind/bleier
2x ammesingletter

Da kan fase 2 straks begynne! Bestilte babyklær fra zalando i dag da de hadde noe tilbud, og KID hadde 3 for 2 på div kluter, så har bestilt det også! Fase 2 blir å vaske alt av babytøy, dyne til vogn, helseteppet, laken og disse klutene da, så venter med det til det kommer i posten :happy:

Har og bestilt en hel del fra farmasiet.no, håper våtservietter deres er milde og gode så vi kan bruke dem om natten. Så slik ut da jeg leste meg litt opp på ingrediensene :happy:

Når klærne er vasket, kan fødebagen pakkes også, det blir vel fase 3 det da, å få pakket fødebagen og legge på plass klær og dyne:hilarious:

Fase 4 i nestingmode blir å bære ned bedside crib’en til soverommet, legge i madrassen og ha den klar:love7 Stellebordet til soverommet må også monteres. Herregud det kribler skikkelig i magen når jeg tenker på hvor nært det er til hun er her!!! Snart er alt vi trenger i hus og da er alt faktisk helt klart!!:woot:

Nå skal jeg ikke handle mer til baby før i februar:hilarious::angelic:

32+5

Her har nestingbehovet tatt helt overhånd, og det jeg kaller fase 1 er snart over, for jeg har jo gått amok og handlet alt det siste jeg følte jeg MÅ HA før hun kommer :smiley-ashamed005

I all enkelhet betyr det at det eneste jeg mangler nå er ting som er enkelt å få tak i, og som jeg kan (prøve mitt aller beste) å vente med til tidligst 15 februar som er permisjonens første dag:happy:
Dette mangler:
Bleier
Soothie smokker
2x babyhåndklær
Attends cover’s
Svære bind/bleier
2x ammesingletter

Da kan fase 2 straks begynne! Bestilte babyklær fra zalando i dag da de hadde noe tilbud, og KID hadde 3 for 2 på div kluter, så har bestilt det også! Fase 2 blir å vaske alt av babytøy, dyne til vogn, helseteppet, laken og disse klutene da, så venter med det til det kommer i posten :happy:

Har og bestilt en hel del fra farmasiet.no, håper våtservietter deres er milde og gode så vi kan bruke dem om natten. Så slik ut da jeg leste meg litt opp på ingrediensene :happy:

Når klærne er vasket, kan fødebagen pakkes også, det blir vel fase 3 det da, å få pakket fødebagen og legge på plass klær og dyne:hilarious:

Fase 4 i nestingmode blir å bære ned bedside crib’en til soverommet, legge i madrassen og ha den klar:love7 Stellebordet til soverommet må også monteres. Herregud det kribler skikkelig i magen når jeg tenker på hvor nært det er til hun er her!!! Snart er alt vi trenger i hus og da er alt faktisk helt klart!!:woot:

Nå skal jeg ikke handle mer til baby før i februar:hilarious::angelic:
Så koselig med nesting! Eller jeg ser for meg at det er en koselig aktivitet :angelic: spesielt å vaske tøy og sette alt på plass. Nå er det ikke lenge til hun kommer :Heartred

Kjekt å få gjort ting ferdig uansett. Jeg mener, plutselig kommer de et par uker før planlagt... :) vet jo aldri ;)

Litt sykt å tenke at det faktisk er en mulighet ja :smiley-ashamed004 usj nå vurderer jeg å ringe føden.. har kjent bevegelser i dag, men betraktelig færre i kveld enn hva en vanlig kveld er
Bare å ringe. Si at baby føles slapp, og krev å komme inn. Kjedelig når det er sånn. Ofte er det bare baby som har vendt seg en annen vei, men man skal ikke gå å være bekymret.

:HeartredBare å ringe. Si at baby føles slapp, og krev å komme inn. Kjedelig når det er sånn. Ofte er det bare baby som har vendt seg en annen vei, men man skal ikke gå å være bekymret.
Jeg dro inn, hun jeg snakket med på tlf sa at det var bare å komme :Heartred alt vel, og masse bevegelse på ctg da jeg kom inn selvsagt. Men greit å få sjekket så får man roet seg ned.

Jeg dro inn, hun jeg snakket med på tlf sa at det var bare å komme :Heartred alt vel, og masse bevegelse på ctg da jeg kom inn selvsagt. Men greit å få sjekket så får man roet seg ned.

Jepp!! Mors bekymring er ALT man har å gå etter på disse små i magen, så man må faktisk ta det på alvor. Og joda, 99% av gangene er alt fint, men den ene gangen det ikke er det...
Og det er jo ikke noe bra om du går og er bekymret..!!

Jepp!! Mors bekymring er ALT man har å gå etter på disse små i magen, så man må faktisk ta det på alvor. Og joda, 99% av gangene er alt fint, men den ene gangen det ikke er det...
Og det er jo ikke noe bra om du går og er bekymret..!!
Du det er faktisk helt rett, har ikke tenkt på det så «direkte». Det er nå faktisk kun jeg som kjenner absolutt alt frøkna foretar seg og får registrert et visst mønster i det. Glad jeg fikk komme inn og at de aldri er sure der :Heartred
Det er innmari godt å bare få den bekreftelsen ❤️
Veldig! Da kan man dra hjem og føle at alt går bra igjen:Heartred

Gravidoppdatering uke 33+0

Termin:
7 mars 2024

Igjen til termin: 52 dager :dance008 :bag:

Trimester: Tredje trimester!! :love2

Graviduke: 33

Neste JM/legetime: Time hos jordmor 16/1, Vekstkontroll 05/02, fødselsforberedende kurs 17/1

Kjønn: Jente :Heartpink

Navn: Fremdeles tre navn på topp, foreløpig kalles hun stort sett "Lillemor" :Heartpink
Jeg foreslo og "Odette" etter favoritt prinsessen i barndommen... Det hadde han aldri hørt før, og slo fort ifra seg det:laughing002

Utstyr som gjenstår:
Okei, her har det skjedd masse! Hu som skulle drøye handlinga litt gikk jo helt amok :hilarious: Alt som er streket over, det er da altså bestilt :smiley-ashamed005
Babycall
Madrass til bedsidecrib
Laken til said madrass
Nattposer til baby
Badekar+stativ
Et par nye, myke vaskekluter
Ammeinnlegg ull+engangs
Purelan
Inotyol
Babyolje
Tørrservietter
En ammebh til fra Medela

Bleier
Oppbevaringsboks til hjemmelagde våtservietter

Så da tenker jeg at jeg handler inn Attends cover's, bleier, den oppbevaringstingen og et par ammesingletter i februar. Hvis jeg klarer å vente da, haha! Håper det, for det er ikke gratis alt dette her:dance008

Mage: Denne synes jeg er litt teit, ja jeg har mage :happy:

Vektendring: Tja, siden forrige kontroll har jeg gått ned 1,7kg. Lillemor får det hun skal og følger kurven sin, jeg derimot ser meg pent nødt til å få tak i dia.sykepleier. Tenkte jeg skulle vente ut uken og se om jeg fikk svar på mail, men det fikk jeg jo aldri. Ringer avdelingen i morgen etter jobb.

Aktivitet i magen: Hun er veldig aktiv, så jeg kan fort bli urolig når hun er mindre aktiv. Føler meg like hysterisk hver gang, men overkjører den følelsen og tar kontakt med føden dersom jeg føler at jeg trenger det. Blir heldigvis alltid tatt godt i mot (nå høres det ut som jeg er der hver dag, det er jeg ikke) og alltid betrygget i at jeg bare må ringe igjen dersom jeg føler på at det er lite liv. Heldigvis er alt vel med lillemor. Gleder meg til hun kommer ut, så kan denne bekymringen erstattes av en annen :facepalm:

Leie: Nå har hun ligget med hodet ned i hvertfall en uke og litt til. Har kjent at hun har lagt seg loddrett type ting, men ikke om det da er hodet eller rumpa hun har plassert nedover. Veldig glad for at det er hodet som ligger ned! Jeg har godt med fostervann, så hun har fremdeles mulighet til å snu seg, men jeg tror (og håper) at hun blir liggende med hodet ned slik som nå og heller bare veiver rumpe og bein fra en side til den andre:laughing002

Tungt/plager: Bekkenet er vondt, og det skal ikke mye aktivitet til før det er "for" mye. Sjeleglad jeg fikk sykmelding frem til perm, og nå jobber 30%. Mer forutsigbart for alle parter at det ble sånn, og jeg kan jobbe få timer hver dag uten at jeg blir sengeliggende. Begrenser husarbeidet også, og gjør litt om gangen.

Kynnere: Ja, og de blir ikke færre heller kjennes det ut som. Bøyer jeg meg er det akkurat som at jeg trigger dem, samme følelse når jeg reiser meg opp. Morsomt det si.. Neida, får vel bare være glad for at livmora gjør det den skal. Selv om det er litt vondt.

Barnerom: kanskje jeg bare skal fjerne denne fra oppdateringa enn så lenge?:hilarious:

Humør: Så lenge behovene mine er fylt, så er jeg glad. Så fort det går for lenge mellom måltidene, så sitter tårene enda mer løst enn ellers i dette svangerskapet, og jeg er enda mer tom og har enda kortere lunte enn jeg selv trodde var mulig. Så her gjelder det å følge opp the basic needs :hilarious: Samme som sist, så lenge behovene er fylt og jeg ikke er sulten/trøtt/sliten/tørst osv så går det fint.

Sykehusbag: Nå har jeg bestemt meg for at den skal pakkes når alt av babytøyet er vasket og klart! Venter på en siste pakke med klær før jeg skal vaske, og når det er gjort, da skal jeg pakke bagen :laughing002

Tanker om fødsel: Det går i det samme. Håper at jeg får noe godt ut av neste svangerskapskontroll der vi skal snakke om fødsel, og på det fødselsforberedende kurset.

Generelt: Har kommet godt inn igjen i rutine med målinger, og nå går det mye bedre igjen. Unngår fortsatt mange matvarer, og har som nevnt over her ikke fått svar på mail. Får ta en telefon nå i morgen og høre om det er mulig å få snakke med noen ang kosthold.
Gleder meg til lillemor kommer til verden, og til trilleturer med ei jeg kjenner som fikk baby for ikke altfor lenge siden. Spent på tiden etter fødsel. Det slo meg her om dagen at jeg har jo fortsatt en storebror som skal ut av huset på morgenen, så det blir annerledes nå at disse to ukene etter fødsel (og resten for den saks skyld) likevel ikke er helt fri. Det er ikke noe problem, men det blir jo åpenbart annerledes enn første gang jeg fødte.

Synes det er litt kjekt å gjøre unna disse oppdateringene her på pc i stedet for tlf, også er det godt å oppsummere uka når en først har god tid.

Håper alle får ei fin, ny uke med nye muligheter og det som hører til :Heartpink

Neste milepæl:
⭐️Komme til uke 24
⭐️ Komme gjennom glukosebelastning
⭐️ Vekstkontroll, lege + dia.sykepleier 4/12
⭐️ Komme til uke 27, tredje trimester
⭐️ 3D ul
⭐️ Kjenne baby mer regelmessig fra uke 28ke 28

⭐️ Slippe insulin :smiley-angelic001 er ikke out of the woods just yet!
⭐️Vekstkontroll 32 uker
⭐️Vekstkontroll 36 uker
⭐️ Fødsel

IMG_8516.jpeg

Back
Topp