Lil_Sol sin reise til barn nr 2 (født)❤️

37+0
Samtale med diabetessykepleier

Det blir ikke insulin :happy: De fastende målingene mine er stort sett fine (kun hatt to for høye og det kommer antakelig av at de er målt mye tidligere enn jeg vanligvis måler) og det er jo unntaksvis/tilfeldig når jeg måler høyt etter måltider. Ser jo f.eks at hvis jeg spiser 2 eller fler brødskiver, så blir måling for høy. Likevel sa hun at jeg kunne prøve å spise 1 brødskive og 2 rugsprø f.eks og se hvordan det går, og hvis jeg en helgefrokost spiser bare brødskiver og får for høy måling da, så vil ikke det velte lasset nå.

Vi var begge ganske enige i at å begynne med insulin for en uke og så bli satt i gang neste uke ikke er nødvendig, og insulinet vil ikke gjøre det enklere for meg heller siden det er litt tilfeldig når det er for høyt da. Ikke er lillemor skremmende stor heller, så da fortsetter jeg som jeg har gjort den siste tiden, og unner meg nok en god helgefrokost uten dårlig samvittighet ! Fornøyd med den avgjørelsen, og at jeg får gå til hu kommer selv :happy:

Beholder vekstkontroll den 23/2 :happy:

Ha ei fin uke folkens:Heartpink
Hurra :happy093 Det gjør jo innspurten litt enklere hvertfall :D

Så fine nyheter! Gratulerer med uke 37, og nå kan jo baby få lov til å komme når som helst :)

Hurra :happy093 Det gjør jo innspurten litt enklere hvertfall :D
Så fine nyheter! Gratulerer med uke 37, og nå kan jo baby få lov til å komme når som helst :)
Er veldig lettet, særlig når hun sa at noen høye målinger etter måltid ikke velter lasset! Det er jo ikke ensbetydende med at nå skal jeg gi f og bare gønne på, men at det går bra om jeg spiser litt brød noen ganger så jeg får variasjon:D ganske sprøtt å tenke at hun i teorien nå faktisk kan komme når som helst! Jeg ble jo gravid her om dagen:hilarious:

37+0
Samtale med diabetessykepleier

Det blir ikke insulin :happy: De fastende målingene mine er stort sett fine (kun hatt to for høye og det kommer antakelig av at de er målt mye tidligere enn jeg vanligvis måler) og det er jo unntaksvis/tilfeldig når jeg måler høyt etter måltider. Ser jo f.eks at hvis jeg spiser 2 eller fler brødskiver, så blir måling for høy. Likevel sa hun at jeg kunne prøve å spise 1 brødskive og 2 rugsprø f.eks og se hvordan det går, og hvis jeg en helgefrokost spiser bare brødskiver og får for høy måling da, så vil ikke det velte lasset nå.

Vi var begge ganske enige i at å begynne med insulin for en uke og så bli satt i gang neste uke ikke er nødvendig, og insulinet vil ikke gjøre det enklere for meg heller siden det er litt tilfeldig når det er for høyt da. Ikke er lillemor skremmende stor heller, så da fortsetter jeg som jeg har gjort den siste tiden, og unner meg nok en god helgefrokost uten dårlig samvittighet ! Fornøyd med den avgjørelsen, og at jeg får gå til hu kommer selv :happy:

Beholder vekstkontroll den 23/2 :happy:

Ha ei fin uke folkens:Heartpink
Så godt å få den beskjeden og kunne slippe ned skuldrene litt, nå kan du bare kose deg med innspurten ❤️ tenk at hun kommer snart :joyful:

37+3

God kveld der ute!

I dag er min aller første dag i perm! Tenk det! :happy:
Har brukt dagen ganske godt også, om jeg får si det selv. Etter å ha målt blodsukker og spist frokost dro jeg avgårde for å handle litt diverse som jeg syns måtte på plass før lillemor melder sin ankomst!

Har kjøpt og montert tripp trapp stol med newborn sete, veldig fornøyd! Selve nyfødt setet kan justeres i to posisjoner. Den flateste skal brukes fra 0-2mnd og den litt mer oppreiste fra 2 mnd+. Det overrasket meg at i flat posisjon så låses setet i den posisjonen, men i mer oppreist posisjon er det ingen sånn låsemekanisme! Det kunne de jo gjerne ha hatt, men det er vel begrensa hvor mye en baby på 2-9 mnd får til å vugge den opp og ned uansett, + at ungen skal da ikke sitte i den uten tilsyn.

Fikk også handlet inn et nytt sengesett til oss og til vesla, 50% på KID kom godt med! Kjøpt 3M lang ladekabel til å ha med i fødebagen, sjokolade har jeg og stappa nedi, og siden glidelåsen på easygrow stelleveska jeg kjøpte brukt røyk sunn, bestilte jeg i forrige uke ny fra Day-ET og den hentet jeg i dag! Veldig fornøyd, den har to rom med glidelås og den er skikkelig romslig! Legger ved link her for de som vil se:
Day stelleveske
Gjorde seg at det er 50% avslag på den og:angelic:

Deretter fikk jeg det for meg at nå må ting bare være i orden, så nå er badet vårt shinet fra topp til tå, samme med soverommet! Ville egentlig ha båret ned bedside crib i dag, men det blir noe trangt å lirke seg forbi den de siste ukene, så jeg tenker vi tar den inn når vi må. Madrassen er ny, og laken er nyvasket, så det er ikke lenge gjort å gjøre den klar til bruk.

Bekkenet og ryggen min kommer ikke til å takke meg i morgen for å ha holdt sånn på i dag, men det føles godt å ha fått det unna! Nå skal jeg kose meg i sofaen resten av kvelden :happy:
Helt sykt å tenke på at jeg har termin om bare tre små uker, forresten:bag::hilarious:

Iiiiiii, tenk at du snart er i mål!! :happy093 :woot::woot::woot: Spennende å følge med nå i innspurten! Har du en magefølelse på når hun kommer?:Heartpink Deilig med perm da!

Nå er det siste innspurt! Det blir spennende :D
Veldig!! Glad jeg har alt i hus nå altså :happy:
Iiiiiii, tenk at du snart er i mål!! :happy093 :woot::woot::woot: Spennende å følge med nå i innspurten! Har du en magefølelse på når hun kommer?:Heartpink Deilig med perm da!
Helt sykt, føles ikke ut som det er lenge siden jeg ble gravid:hilarious:
Njaa, jeg tror hun kommer rundt 4,5,6 mars! Har ingen modningstegn, det hadde jeg ikke med første heller, så kjenner litt på det at når det først setter i gang så skjer det uten forvarsel og at da blir det å føde ila noen timer. Sikkert fordi det var sånn med første som kom dagen før termin, ingen modningstegn og rett i gode rier :hilarious: Jeg tenker at kanskje det hadde vært fint med en litt roligere start så jeg får mer tid på å liksom tenke at ja, nå skal det snart fødes, i stedet for «faen NÅ skal det fødes» om det gir mening:hilarious: blir så.. kasta i det på den måten:smiley-ashamed004

Deilig med permisjon!
Altså, det er SÅ godt!!

⭐Gravidoppdatering⭐

Graviduke:
38+0

Termin: 7 mars 2024

Dager til termin: 17 :bag:

Prosent fullført: 94%

Trimester: Tredje trimester

Neste JM/legetime: jordmor 20/2, sykehus 23/2

Kjønn: jente :Heartpink

Sykemeldt: Nei, nå er jeg i permisjon :happy:

Symptomer/plager/humør: Halsbrann og sure oppstøt, vondt bekken og vondt i ribbein! Kan legge til at jeg og ofte blir trøtt i tre-tiden, også så innmari VARM på kveldene og natten! :hilarious: Humøret er ellers bra, nyter dagene og skal prøve å få til litt lunsj her og der med venninner :Heartpink

Cravings: egentlig ikke, men hvis jeg først begynner å spise isbiter er det vanskelig å stoppe:p

Vekt: tja, si det! Vi får se i morgen om jeg har gått opp siden forrige kontroll.

Utstyr/mangler: Vi mangler ingenting nå tror jeg! Tripp trapp stolen er montert med nyfødt setet på, også har jeg bestilt solseil til vogna og et par bamser. Fint å kunne ha noe å henge over nyfødt setet etterhvert og ellers ha litt å titte på:angelic:

Bevegelse: ja, masse bevegelse enda! Klarer ikke helt å forstå hvordan hun ligger, så håper jordmor kan gi noen svar i morgen. Tror hun ligger ganske midt på magen typ, men med rygg på høyre side. Tror jeg.

Kynnere: jada, men ingen vonde eller noen jeg tenker kan ta seg opp enda. Har en del nedpress også, men fortsatt ikke noe jeg tolker som modningstegn.

Leie: hodet er nå festet har jeg fått bekrefta, ellers som sagt litt usikker på hvordan hun ligger. Tror ryggen er på høyre side.

Tanker om fødsel: Tror det kommer til å føles like kasta på meg som forrige gang, samtidig som jeg da er mer forberedt på det også. Jeg MÅ få skrevet ferdig fødebrevet snart:dead:

Generelt: Veldig glad og lettet for å slippe insulin! Tror ikke det hadde gjort det noe enklere for meg, og med så kort tid igjen og at det ikke var egentlig nødvendig, så klarer man litt til. Spent på vekstkontroll til uka, og om det settes opp noen flere kontroller etter det. Ser for meg at det hadde vært fint. Må også spørre dem om jeg blir satt i gang på termindato dersom ingenting har skjedd til da, eller om de lar meg gå noe overtid. Lurer pga diabetesen.
Dagene går nå sin vante gang, jeg er helt avhengig av BBhugme puta, så det er nok det desidert beste kjøpet hittil. Ikke i nærheten så vondt å snu seg til en side fra en annen når magen kan ligge oppå den i senga, og helt totalt avhengig av å ha den bak ryggen når jeg sitter i sofaen for å slippe at ribbein skal gjøre så vondt! Anbefales virkelig å koste på seg en sånn en!

Neste milepæl:

⭐Komme til uke 24
⭐Komme gjennom glukosebelastning
⭐Vekstkontroll, lege + dia.sykepleier 4/12
⭐Komme til uke 27, tredje trimester
⭐3D ul
⭐️️ Kjenne baby mer regelmessig fra uke 28
⭐️️ Slippe insulin
⭐️️ Vekstkontroll 32 uker
⭐️️ Vekstkontroll 36 uker
⭐️ Vekstkontroll 38 uker
⭐️️ Komme til 37+1 og ikke lenger prematur baby
⭐️ Fødsel
IMG_8828.jpeg

⭐Gravidoppdatering⭐

Graviduke:
38+0

Termin: 7 mars 2024

Dager til termin: 17 :bag:

Prosent fullført: 94%

Trimester: Tredje trimester

Neste JM/legetime: jordmor 20/2, sykehus 23/2

Kjønn: jente :Heartpink

Sykemeldt: Nei, nå er jeg i permisjon :happy:

Symptomer/plager/humør: Halsbrann og sure oppstøt, vondt bekken og vondt i ribbein! Kan legge til at jeg og ofte blir trøtt i tre-tiden, også så innmari VARM på kveldene og natten! :hilarious: Humøret er ellers bra, nyter dagene og skal prøve å få til litt lunsj her og der med venninner :Heartpink

Cravings: egentlig ikke, men hvis jeg først begynner å spise isbiter er det vanskelig å stoppe:p

Vekt: tja, si det! Vi får se i morgen om jeg har gått opp siden forrige kontroll.

Utstyr/mangler: Vi mangler ingenting nå tror jeg! Tripp trapp stolen er montert med nyfødt setet på, også har jeg bestilt solseil til vogna og et par bamser. Fint å kunne ha noe å henge over nyfødt setet etterhvert og ellers ha litt å titte på:angelic:

Bevegelse: ja, masse bevegelse enda! Klarer ikke helt å forstå hvordan hun ligger, så håper jordmor kan gi noen svar i morgen. Tror hun ligger ganske midt på magen typ, men med rygg på høyre side. Tror jeg.

Kynnere: jada, men ingen vonde eller noen jeg tenker kan ta seg opp enda. Har en del nedpress også, men fortsatt ikke noe jeg tolker som modningstegn.

Leie: hodet er nå festet har jeg fått bekrefta, ellers som sagt litt usikker på hvordan hun ligger. Tror ryggen er på høyre side.

Tanker om fødsel: Tror det kommer til å føles like kasta på meg som forrige gang, samtidig som jeg da er mer forberedt på det også. Jeg MÅ få skrevet ferdig fødebrevet snart:dead:

Generelt: Veldig glad og lettet for å slippe insulin! Tror ikke det hadde gjort det noe enklere for meg, og med så kort tid igjen og at det ikke var egentlig nødvendig, så klarer man litt til. Spent på vekstkontroll til uka, og om det settes opp noen flere kontroller etter det. Ser for meg at det hadde vært fint. Må også spørre dem om jeg blir satt i gang på termindato dersom ingenting har skjedd til da, eller om de lar meg gå noe overtid. Lurer pga diabetesen.
Dagene går nå sin vante gang, jeg er helt avhengig av BBhugme puta, så det er nok det desidert beste kjøpet hittil. Ikke i nærheten så vondt å snu seg til en side fra en annen når magen kan ligge oppå den i senga, og helt totalt avhengig av å ha den bak ryggen når jeg sitter i sofaen for å slippe at ribbein skal gjøre så vondt! Anbefales virkelig å koste på seg en sånn en!

Neste milepæl:

⭐Komme til uke 24
⭐Komme gjennom glukosebelastning
⭐Vekstkontroll, lege + dia.sykepleier 4/12
⭐Komme til uke 27, tredje trimester
⭐3D ul
⭐️️ Kjenne baby mer regelmessig fra uke 28
⭐️️ Slippe insulin
⭐️️ Vekstkontroll 32 uker
⭐️️ Vekstkontroll 36 uker
⭐️ Vekstkontroll 38 uker
⭐️️ Komme til 37+1 og ikke lenger prematur baby
⭐️ Fødsel
Vis vedlegget 428601
Tenk at du er 38+0! Det er da jeg hadde pks :love017 Siste innspurt nå! Nå er du snart i mål ❤️

Tenk at du snart er i mål! Når jeg var her i fjor hadde jeg baby i armene - jeg ble satt i gang pga bittelitt høyt blodtrykk og hodepine, de fryktet svangerskapsforgiftning. Her virket det som det var vanlig prosedyre å sette i gang før termin når man hadde svangerskapsdiabetes. "Babyen er ferdigbaket", fikk jeg til kommentar.

Masse masse lykke til i innspurten!!

Tenk at du snart er i mål! Når jeg var her i fjor hadde jeg baby i armene - jeg ble satt i gang pga bittelitt høyt blodtrykk og hodepine, de fryktet svangerskapsforgiftning. Her virket det som det var vanlig prosedyre å sette i gang før termin når man hadde svangerskapsdiabetes. "Babyen er ferdigbaket", fikk jeg til kommentar.

Masse masse lykke til i innspurten!!
Jaaa, gleder meg til hun er her! :love7
Hadde du insulin da? For det er det jeg har fått høre her at hvis det er insulin da blir man satt i gang! Spent på kontroll på fredag:shy:

Back
Topp