️Gravidoppdatering️
Graviduke: 38+0
Termin: 7 mars 2024
Dager til termin: 17
Prosent fullført: 94%
Trimester: Tredje trimester
Neste JM/legetime: jordmor 20/2, sykehus 23/2
Kjønn: jente
Sykemeldt: Nei, nå er jeg i permisjon
Symptomer/plager/humør: Halsbrann og sure oppstøt, vondt bekken og vondt i ribbein! Kan legge til at jeg og ofte blir trøtt i tre-tiden, også så innmari VARM på kveldene og natten!
Humøret er ellers bra, nyter dagene og skal prøve å få til litt lunsj her og der med venninner
Cravings: egentlig ikke, men hvis jeg først begynner å spise isbiter er det vanskelig å stoppe
Vekt: tja, si det! Vi får se i morgen om jeg har gått opp siden forrige kontroll.
Utstyr/mangler: Vi mangler ingenting nå tror jeg! Tripp trapp stolen er montert med nyfødt setet på, også har jeg bestilt solseil til vogna og et par bamser. Fint å kunne ha noe å henge over nyfødt setet etterhvert og ellers ha litt å titte på
Bevegelse: ja, masse bevegelse enda! Klarer ikke helt å forstå hvordan hun ligger, så håper jordmor kan gi noen svar i morgen. Tror hun ligger ganske midt på magen typ, men med rygg på høyre side. Tror jeg.
Kynnere: jada, men ingen vonde eller noen jeg tenker kan ta seg opp enda. Har en del nedpress også, men fortsatt ikke noe jeg tolker som modningstegn.
Leie: hodet er nå festet har jeg fått bekrefta, ellers som sagt litt usikker på hvordan hun ligger. Tror ryggen er på høyre side.
Tanker om fødsel: Tror det kommer til å føles like kasta på meg som forrige gang, samtidig som jeg da er mer forberedt på det også. Jeg MÅ få skrevet ferdig fødebrevet snart
Generelt: Veldig glad og lettet for å slippe insulin! Tror ikke det hadde gjort det noe enklere for meg, og med så kort tid igjen og at det ikke var egentlig nødvendig, så klarer man litt til. Spent på vekstkontroll til uka, og om det settes opp noen flere kontroller etter det. Ser for meg at det hadde vært fint. Må også spørre dem om jeg blir satt i gang på termindato dersom ingenting har skjedd til da, eller om de lar meg gå noe overtid. Lurer pga diabetesen.
Dagene går nå sin vante gang, jeg er helt avhengig av BBhugme puta, så det er nok det desidert beste kjøpet hittil. Ikke i nærheten så vondt å snu seg til en side fra en annen når magen kan ligge oppå den i senga, og helt totalt avhengig av å ha den bak ryggen når jeg sitter i sofaen for å slippe at ribbein skal gjøre så vondt! Anbefales virkelig å koste på seg en sånn en!
Neste milepæl:
️
Komme til uke 24
️
Komme gjennom glukosebelastning
️
Vekstkontroll, lege + dia.sykepleier 4/12
️
Komme til uke 27, tredje trimester
️
3D ul
️️