Lil_Sol sin reise til barn nr 2 (født)❤️

Tenk det, at hun kommer innen de neste 2 ukene :woot: :love017 så flott at du har hatt et godt svangerskap utenom den diabetesen ❤️ og helt enig med deg i det med fødsel, foretrekker tusen ganger å føde uten smertestillende i redsel for at det skal stoppe opp. Det er en helt vill mestringsfølelse etterpå, selvom det jo og er ubehagelig og ikke noe jeg kunne tenkt meg å gjort tusen ganger heller :hilarious: masse lykke til med innspurten fine du ❤️
Jaaa, det er såå rart og tenke på, klarer ikke helt å la det synke inn :whacky011 :Heartpink
Huff ja, jeg kjenner veldig på det at når jeg først er i fødsel sååå vil jeg jo ikke at ting skal stoppe opp, men jeg vil ikke ha vondt heller:hilarious: veldig spent på hvordan alt utarter seg!

Pirrende å være i "når som helst"-fasen! Men også litt slitsomt. :p
Jeg er NESTEN av dem som "kan føde 100 ganger fordi det er kult", haha. Ikke helt, da. Det er vondt, og er jo mye en nødvendighet, men de siste gangene har jeg vært mer *spent* fremfor at jeg har gruet meg. Det er jo en fin følelse å ha. For meg hjelper det litt å fokusere på at hver rie gjør meg nærmere mål, og hver rie overstått betyr én færre å komme seg gjennom, på en måte.
"For hver rie er jeg nærmere å møte babyen min", liksom. "Snart i mål, bare å holde ut litt til!".

Håper du får en trygg og fin fødsel når den nå nærmer seg..! :)

Pirrende å være i "når som helst"-fasen! Men også litt slitsomt. :p
Jeg er NESTEN av dem som "kan føde 100 ganger fordi det er kult", haha. Ikke helt, da. Det er vondt, og er jo mye en nødvendighet, men de siste gangene har jeg vært mer *spent* fremfor at jeg har gruet meg. Det er jo en fin følelse å ha. For meg hjelper det litt å fokusere på at hver rie gjør meg nærmere mål, og hver rie overstått betyr én færre å komme seg gjennom, på en måte.
"For hver rie er jeg nærmere å møte babyen min", liksom. "Snart i mål, bare å holde ut litt til!".

Håper du får en trygg og fin fødsel når den nå nærmer seg..! :)
Det er sånn jeg ønsker å føle det, så fint du satte ord på det :Heartred Tror det vil være mer hjelp i å ha det fokuset for meg også, enn noe annet. Skal i alle fall prøve å tenke fremover, det er det jeg har forberedt meg på! :happy:

Synes denne fasen er.. tja, slitsom? Føler jo ikke at jeg har noen modningstegn så jeg tenker at jeg føder sikkert ikke før i uke 50, samtidig vet jeg jo at det kan starte når som helst uten å ha hatt noe tegn til modning og. Men ja, her sitter jeg og venter:hilarious:

Det er sånn jeg ønsker å føle det, så fint du satte ord på det :Heartred Tror det vil være mer hjelp i å ha det fokuset for meg også, enn noe annet. Skal i alle fall prøve å tenke fremover, det er det jeg har forberedt meg på! :happy:

Synes denne fasen er.. tja, slitsom? Føler jo ikke at jeg har noen modningstegn så jeg tenker at jeg føder sikkert ikke før i uke 50, samtidig vet jeg jo at det kan starte når som helst uten å ha hatt noe tegn til modning og. Men ja, her sitter jeg og venter:hilarious:

Det er så mentalt utmattende, for man sitter jo der og kjenner på kroppen, time for time.. håper du slipper gå å vente såå lenge.

Jaaa, det er såå rart og tenke på, klarer ikke helt å la det synke inn :whacky011 :Heartpink
Huff ja, jeg kjenner veldig på det at når jeg først er i fødsel sååå vil jeg jo ikke at ting skal stoppe opp, men jeg vil ikke ha vondt heller:hilarious: veldig spent på hvordan alt utarter seg!
Hihi ja det er klart, dere har jo gått og ventet i månedsvis også plutselig så er tiden snart her. Husker jeg synes det var en rar følelse også med min første ☺️❤️ håper du får en lett og trygg fødsel ❤️ tenker veldig likt som Lillafrosk at hver ri er en positiv ting, ett skritt nærmere å møte babyen. For meg hjalp det også å fokusere veldig på pusten, å puste dypt, rolig og kontrollert kan fjerne mye smerte ❤️ forståelig at du er spent!! Åh for en glede hihi

Hihi ja det er klart, dere har jo gått og ventet i månedsvis også plutselig så er tiden snart her. Husker jeg synes det var en rar følelse også med min første ☺️❤️ håper du får en lett og trygg fødsel ❤️ tenker veldig likt som Lillafrosk at hver ri er en positiv ting, ett skritt nærmere å møte babyen. For meg hjalp det også å fokusere veldig på pusten, å puste dypt, rolig og kontrollert kan fjerne mye smerte ❤️ forståelig at du er spent!! Åh for en glede hihi
Jeg tenkte ikke så mye over det med første, fordi jeg ble fortalt hele tiden at det kom til å ta så lang tid og antakeligvis ville jeg gå overtid, og sånn ble det alldeles ikke :smiley-ashamed004
Får se hva som skjer, jeg har et ganske åpent sinn og håper og tror det beste:Heartpink

Jeg tenkte ikke så mye over det med første, fordi jeg ble fortalt hele tiden at det kom til å ta så lang tid og antakeligvis ville jeg gå overtid, og sånn ble det alldeles ikke :smiley-ashamed004
Får se hva som skjer, jeg har et ganske åpent sinn og håper og tror det beste:Heartpink
Hehe det fikk jeg og beskjed om ja, ble absolutt ikke sånn, her hadde lille hastverk! Føler du deg mer forberedt nå siden du allerede har født før? ❤️ Høres ut som du har en veldig god innstilling til det ☺️❤️

Hehe det fikk jeg og beskjed om ja, ble absolutt ikke sånn, her hadde lille hastverk! Føler du deg mer forberedt nå siden du allerede har født før? ❤️ Høres ut som du har en veldig god innstilling til det ☺️❤️
Egentlig ikke, men jeg vet mer om hva jeg går til, på godt og vondt! Et par ting er nytt nå, evt at jeg ikke husker fra første :happy: :Heartred Men er mer forberedt og vet mer hvordan jeg vil ha det under fødsel og tiden etterpå, som at jeg ikke ønsker å ta i mot noe besøk rett etter fødsel. Kjenner en trygghet i å kunne si det også :happy:

Egentlig ikke, men jeg vet mer om hva jeg går til, på godt og vondt! Et par ting er nytt nå, evt at jeg ikke husker fra første :happy: :Heartred Men er mer forberedt og vet mer hvordan jeg vil ha det under fødsel og tiden etterpå, som at jeg ikke ønsker å ta i mot noe besøk rett etter fødsel. Kjenner en trygghet i å kunne si det også :happy:
Er en trygghet i å kunne si det også ja, og veldig fint å vite og kunne si fra hvordan du ønsker det under og etter fødsel, det er viktig ☺️❤️ sånn sett synes jeg det var godt å føde på tampen av pandemien, fikk ha partner tilstede men ingen besøk på sykehuset. Tror det er viktig at den nye lille familien får helt fred i starten til bare å fokusere på hverandre ❤️

Masse lykke til med kommende fødsel, blir spennende dager dette :dance011

39+1

Endelig er permisjon med foreldrepenger innvilget fra nav! Da slapp jeg å mase på de hele uken. Deilig.

Ellers kan jeg melde om lite action, men jeg begynner omsider å kjenne meg litt utålmodig. Noe jeg ser på som positivt, føler meg mer klar til fødsel når jeg vil komme meg dit type snart. Plagene er jo og ganske plagsomme, og jeg får så nedpress hver gang jeg reiser meg opp. Ikke vondt da, bare press :laughing002

Kan og melde om at jeg har fått en ny kjærlighet dette svangerskapet her - internettshopping. Det har tidligere vært mye vindusshopping på nett for min del, men nå… Jaja, så er det ting vi trenger da. Eller ting jeg synes at vi trenger :smiley-angelic006

39+4
CTG

Ny time til kontroll i dag tidlig kl 08.00. Ble sittende litt lenge med ctg, så da jeg snakket med lege etterpå ville hun gjerne ta en ny selv om hun også så på baby med ultralyd. Legen spurte om jeg hadde spist i dag, og da var svaret mitt nei.

Altså, jeg rekker ikke mer når jeg har time kl 08 og må beregne minimum 20 min kjøring, så skal jeg parkere og vralte bortover og inn på rett avdeling.. Og å stå opp tidligere enn 7 klarer jeg ikke nå. Legen sa at jeg fikk gå og ta noe å spise på avdelingen også skulle vi gjøre ny registrering etter det. Den ble heldigvis godkjent og alt vel, så da bar det hjemover.

Neste kontroll er time hos jordmor den 5/3 deretter sykehuset den 7/3 om hun ikke har kommet før den tid. Hun må med andre ord gjerne komme snart! :Heartpink

⭐Gravidoppdatering⭐

Graviduke:
40+0

Termin: 7 mars 2024

Dager til termin: 3 ! Shit :nailbiting:

Prosent fullført: 98,9%

Trimester: Tredje trimester

Neste JM/legetime: jordmor 5/3, sykehus 7/3.

Kjønn: jente :Heartpink

Sykemeldt: Nei, nå er jeg i permisjon :happy:

Symptomer/plager/humør: Ikke vært like plaget av halsbrann denne uken som har gått! Har klart meg uten Novaluzid i fire eller fem dager nå. Mulig jeg må ta en før jeg legger meg i kveld, men det går. Ellers er det symfysen som er absolutt verst, jeg sliter med å gå de første minuttene etter jeg står opp/reiser meg opp fra sittende/liggende stilling og det gjør grisevondt å snu seg om natta.

Cravings: Nei, nå ser jeg bare frem til å spise hva jeg vil egentlig! Gleder meg til spekemat!

Vekt: har ikke veid meg siden forrige kontroll hos jordmor, men jeg blir ikke overrasket om jeg har gått opp en kg nå. Det er helt i orden om jeg har gjort det, for å si det sånn.

Utstyr/mangler: nå mangler virkelig ingenting!

Bevegelse: aktiv! Blir fort urolig om hun er rolig.

Kynnere: ja, har kynnere hver dag som ikke leder til noe :laughing002

Leie: hodet er festet og ellers snur hun en del på seg likevel.

Tanker om fødsel: Jeg tror det skal gå fint, men jeg gruer meg jo til det blir vondt. Ønsker ikke å få smertestillende som kan ende i at fødsel stopper opp, jeg vil gjerne bare føde ferdig egentlig. Det er en utrolig rå opplevelse, men jeg er ikke av de som vil føde hundre ganger til fordi det er en kul opplevelse. Det er greit det altså, og jeg skjønner det, men dette er mer en nødvendighet for meg. Det må jo fødes og hører til i gravid-pakka! Begynner endelig å bli utålmodig, og det hjelper en del på motivasjonen til fødsel.

Generelt: Utrolig hvor stor forskjell jeg merker på energinivået og ikke minst hvor mye bedre humøret er etter jeg har spist mer brød igjen! Føles som en helt ny verden, og det er utrolig deilig. Prøver å legge vekk bekymringer og tanker som at jeg gjør feil og ikke gjør ting godt nok nå når det kommer til blodsukkeret. Noen dager er det vanskeligere enn andre.
Nå er det uansett ikke lenge igjen, veldig spent på hva de sier den 7 på sykehuset om jeg ikke føder før, noe jeg har mistet helt troen på at jeg gjør. Alle disse kynnere jeg har hver eneste dag og kveld har jeg hatt i hvertfall en uke, om ikke lenger, uten at det har gjort noe verken fra eller til, så jeg synes det er vanskelig å skulle betegne det som modningstegn. Hadde de enda gjort vondt, så greit, men de er ikke veldig merkbare, de kommer og går med samme styrke. Noen av de som har blitt fanget opp på ctg har bare vært oppi mellom 30-40, og det er jo bare murring. Kan fint ha flere etterhverandre, men igjen; sånn har det vært en stund nå, Ingen tak, ingen vondt. Blir vel ikke fødsel før i mai sikkert! :hilarious: Neida, det er helt ok at hun er inne i magen enda, men hun må gjerne komme spontant ila denne uken her. Vi er mer enn klare, og vi gleder oss! Krysser fingrene for at jordmor får strippet meg på tirsdag.

Neste milepæl:

⭐Komme til uke 24
⭐Komme gjennom glukosebelastning
⭐Vekstkontroll, lege + dia.sykepleier 4/12
⭐Komme til uke 27, tredje trimester
⭐3D ul
⭐️️ Kjenne baby mer regelmessig fra uke 28
⭐️️ Slippe insulin
⭐️️ Vekstkontroll 32 uker
⭐️️ Vekstkontroll 36 uker
⭐Vekstkontroll 38 uker
⭐️️ Komme til 37+1 og ikke lenger prematur baby
⭐️ Fødsel

IMG_8944.jpeg

Skikkelig anti-klimaks å sitte oppe og vente på ny frukt i appen, bare for å få servert «en noe større vannmelon» :hilarious: Krysser fingre og tær for at jeg ikke finner ut hva det står i uke 41+0:stop:

Milepæl å være der at aåpen bare gir deg større vannmeloner da :laughing002 Nå et hun her snart! Håper fødselen starter spontant snart og at dere får en fin opplevelse barseltid :Heartred

Måtte le av vannmelonen :hilarious:

Men altså, 3 dager igjen til termin?? Hvor ble den tiden av? :wideyed:
Med de kynnerene du har, så kan det plutselig ta seg opp ganske raskt, nå blir det spennende dager :love017
Kommer til å titte innom her ofte bare for å se om du har oppdatert :laughing002

Massr lykke til, håper du får drømmefødselen :love017

Anyday nå!!! :love017 masse lykke til i innspurten, plutselig er hun her ❤️❤️

Masse lykke til med fødsel :Heartpink nå er det bare snakk og dager :love017

Ååå nå nærmer det seg sånn!! Og så godt at du nå føler deg klar og gleder det til hun kommer ❤️ bare dager igjen, tenk det :woot: :love7 haha det med vannmelonen, skuffende, de kunne jo godt ha funnet på noe bedre enn det :hilarious: masse lykke til med innspurten og fødsel :hug013:Heartpink

(Forresten, med tanke på smertestillende, siden du ikke vil ha noe som kan sette ned farten på fødselen så vil jeg anbefale en pudentalbedøvelse. Det er en sprøyte/lokalbedøvelse de setter i en nerve i underlivet som nummer hele det området, da merker du ikke om du revner eller lignende men slipper epidural)

Tusen takk for alle lykkeønskninger på oppløpsbanen @Alfakrøll @Alma<3 @Marsmamman @Luna94 @Cowgirl @Tia :love7
Det er bra vannmelonen er større, men jeg satt oppe og ventet på at den skulle bytte også var det alt:inpain::hilarious:

Nå er vi veldig spente og klare her hjemme:joyful: Krysser fingrene for at jordmor får strippet meg i morgen, da er det litt modent i alle fall! Blir så fint å endelig få møte henne, hun som er så etterlengtet! Lille luring-egget som klarte å feste seg enda jeg gråt over at slimhinnen var tynn i gyn-stolen, hvor follikel ikke målte mer enn 16mm og jeg måtte vente tre dager før jeg satt ovitrelle, og bestilte opp ny sprøyte fordi jeg var helt sikkert på at dette kom det hvertfall ikke til å bli noe av. Men så ble det det:Heartpink Jeg blar stadig tilbake til start på PP 16 i dagboka, det er så utrolig fint å se all støtten og all gleden alle delte med meg da testen endelig viste to streker! Blir helt rørt av det når jeg leser det nå:hilarious::Heartpink

Back
Topp