Lil_Sol sin reise til barn nr 2 (født)❤️

Så fantastisk ❤️❤️❤️ hurra!
Hadde morkaka forran med frøkna, og kjente livvfta uke 18, men vet om de som har kjent tidligere også selv med morkaka forran :)
Jeg har hatt morkake foran med begge to. Husker veldig godt at jeg syntes det var fascinerende på oul i uke 19ish at jeg ikke kjente en ting av alle bevegelser og sprell som de laget inni der :hilarious:
Jeg kan ikke huske at jeg kjente noe før rundt det med første heller, men så husker jeg ikke om morkaka lå foran da og. Det er jeg usikker på om i det hele tatt ble nevnt :hilarious: men håper jeg kjenner det rundt uke 18 da:Heartred

Gratulerer! Jeg klarte faktisk å kjenne allerede i uke 12, men utenpå ble det ikke noe før sånn uke 20, som gir mening med morkake foran :p

10+5 / 10+6

Sprell levende baby, herregud så fantastisk å se :sad010 :Heartred
Vi så pittesmå fingre og piiittesmå tær, hjertet slo, vi hørte hjertelyd, og morkaka ligger altså foran.
Så dere som har fler og har opplevd det samme - når kan jeg forvente å kjenne liv?:hilarious:

Er så letta nå, tenk at det faktisk er mulig å være gravid UTEN å være skikkelig kvalm og jævlig?? Det hadde jeg jo nesten ikke trodd. Nå skal jeg NYTE DET! Fortsatt trøtt da, og blir fort andpusten, men du dæven det er ingenting mot kvalme altså.

Bildene er ikke best, men det er ikke det viktigste. Kanskje får vi bedre bilder den 22 på OTUL:Heartred
Men, her ser man tydelig profilen til den vesle bamsemumsen:Heartred:Heartred
Vis vedlegget 412171

Også et lite skjermbilde fra filmen samboer tok:
Vis vedlegget 412172

Jeg har ikke ord, jeg er så glad og forelsket:Heartred og jeg troooor det er jente, men tiden får vise:hilarious::Heartred

Gyn tok innvendig ul, jeg trodde han skulle ta utvendig. Glad jeg dusja før jeg dro! :hilarious:
Morkake foran, kjent både uke 12, og ikke før uke.. hva var det, 16-17??
Morkaken er jo gjerne ikke på HELE forsiden uansett, så det spørs litt. :P men i SNITT tar det gjerne 3 uker senere med morkaken foran, kontra bak.

:)

Men så fint at alt så bra ut!! ❤️❤️ Men trodde ikke noe annet da ;)

10+5 / 10+6

Vi så pittesmå fingre og piiittesmå tær, hjertet slo, vi hørte hjertelyd, og morkaka ligger altså foran.
Så dere som har fler og har opplevd det samme - når kan jeg forvente å kjenne liv?:hilarious:

Er så letta nå, tenk at det faktisk er mulig å være gravid UTEN å være skikkelig kvalm og jævlig?? Det hadde jeg jo nesten ikke trodd. Nå skal jeg NYTE DET! Fortsatt trøtt da, og blir fort andpusten, men du dæven det er ingenting mot kvalme altså.

Bildene er ikke best, men det er ikke det viktigste. Kanskje får vi bedre bilder den 22 på OTUL:Heartred
Vis vedlegget 412171

Vis vedlegget 412172

Jeg har ikke ord, jeg er så glad og forelsket:Heartred og jeg troooor det er jente, men tiden får vise:hilarious::Heartred

Gyn tok innvendig ul, jeg trodde han skulle ta utvendig. Glad jeg dusja før jeg dro! :hilarious:
Så herlig! :Heartred
Jeg hadde morkaka fremme med andremann, kjente liv fra uke 15 og spark fra utsiden uke 20. Men jeg får veldig raskt gravidmage, bærer liksom barna ganske mot utsiden, trur det muligens kan gjøre at det blir lettere å kjenne liv?! Hvis det gir noen mening for andre enn meg :bag:

Så herlig! :Heartred
Jeg hadde morkaka fremme med andremann, kjente liv fra uke 15 og spark fra utsiden uke 20. Men jeg får veldig raskt gravidmage, bærer liksom barna ganske mot utsiden, trur det muligens kan gjøre at det blir lettere å kjenne liv?! Hvis det gir noen mening for andre enn meg :bag:
Jeg vet ikke om jeg skjønte det :hilarious: jeg har bare vært gravid en gang tidligere, da var jeg bare kule rund over magen rett og slett, bar magen «høyt». Tenk badeball under t-skjorte:hilarious:

Men at de ligger mer ut mot magen typ enn .. lenger inn? :hilarious:
Ja, at dersom man bærer barnet nærmere ryggen og magen stikker mindre ut så vil morkaka dekke en større del av magen, men dersom man bærer barnet lenger ut og får tidligere større gravidmage så tar morkaka opp mindre plass av gravidmagen = flere steder å kjenne spark :happy090

10+5 / 10+6

Vis vedlegget 412171

Vis vedlegget 412172

Fantastisk :love017 Må være så godt å slippe kvalmen!
Jeg fikk beskjed om at morkaka lå foran i starten av svangerskapet, men ettersom livmoren vokste, har den havnet på toppen og bak - så husk at den kan flytte seg :) Kjente liv for første gang (som jeg er sikker på) da jeg var 16+5, og daglig fra 18+0:happy:

Nemmen så fin liten bamsemums! Og søtt lite kosenavn på den lille :Heartred Er et fint bilde og ha, selv omdet kommer til å bli ennå bedre bilde neste gang. Men er jo faktisk veldig stilig at man kan se dem så tidlig egentlig! Da jeg var gravid med mine to gutter hadde jeg ennå ikke funnet ut at jeg var gravid på denne tiden som du er nå. Første mann kom 20 uker gammel, der vet jeg ikke hvorfor jeg ikke kjente liv før. Men med snipp så hadde jeg morkake utover og kjente egentlig lite liv hele svangerskapet. Kun noen ganger når jeg drakk kaldt vann at jeg kunne kjenne en liten kittende følelse ellers var det lite jeg kjente. Men i dag er jeg ikke i tvil, det var liv i han hele tiden, og ganske sikker på at han gav meg nok mer spark enn det jeg kjente den gang da :smiley-ashamed004

Nemmen så fin liten bamsemums! Og søtt lite kosenavn på den lille :Heartred Er et fint bilde og ha, selv omdet kommer til å bli ennå bedre bilde neste gang. Men er jo faktisk veldig stilig at man kan se dem så tidlig egentlig! Da jeg var gravid med mine to gutter hadde jeg ennå ikke funnet ut at jeg var gravid på denne tiden som du er nå. Første mann kom 20 uker gammel, der vet jeg ikke hvorfor jeg ikke kjente liv før. Men med snipp så hadde jeg morkake utover og kjente egentlig lite liv hele svangerskapet. Kun noen ganger når jeg drakk kaldt vann at jeg kunne kjenne en liten kittende følelse ellers var det lite jeg kjente. Men i dag er jeg ikke i tvil, det var liv i han hele tiden, og ganske sikker på at han gav meg nok mer spark enn det jeg kjente den gang da :smiley-ashamed004
Veldig morsomt å se så tidlig :Heartred
Gleder meg masse til neste uke:Heartred
Jeg kjente mye liv med første, men husker ikke helt fra når! Ikke veldig tidlig i alle fall:happy:
Det gjorde han helt sikkert:hilarious: Håper alt er bra med deg:Heartred

Jeg kjente mye liv med første, men husker ikke helt fra når! Ikke veldig tidlig i alle fall:happy:
Alt fint her, og blir så glad når jeg kommer inn her å ser at du oppdaterer. Dagen blir så mye lettere. Måtte oppdatere egen dagbok også når jeg så du hadde skrevet :D

Er det tidlig ul til uka?? Spennende :) jeg kjente ikke noe før uke 22/23 og det med begge mine ;) men har litt ekstra på magen også da ;)

11+4/5

På en måte føler jeg tiden har gått veldig fort fra positiv test til nå snart 12 fullgåtte uker, og på en annen måte har det gått veldig sakte! Veldig glad for at jeg var på ul forrige uke, det roet meg ned betraktelig! Gleder meg til tirsdag og ordinær tidlig ul! Håper på bedre bilder, og at vi kanskje kan gjette kjønn :shy: Jeg tenker jente, men om det er fordi jeg ønsker meg en av hver, eller fordi jeg har en følelse synes jeg er vanskelig å skille på.

Jeg har blitt litt kvalm igjen! Altså, hva gir du meg? Tror det avhenger litt av hva jeg spiser og at jeg har en del reflukshikking som jeg kaller det og noe sure oppstøt. Får ta det opp med legen i morgen, så kanskje jeg kan få noe for det. Hvis det fortsetter sånn her må jeg få en ny sykemelding, for jeg har vært i skikkelig dårlig form et par dager nå. Får spise kjeks i senga igjen før jeg står opp og se om det hjelper. Vanskelig å vite hva det er av mat som trigger det før jeg har spist det, i går tror jeg det var yoghurten:hilarious:
Edit: jeg har da omsider spydd, håper det ikke begynner for alvor nå, det syns jeg er SEINT. Typisk min flaks å starte når andre gir seg da :hilarious:

Snart står skolestart for tur! At mini begynner i 4 klasse allerede synes jeg er helt villt å tenke på, tiden går veldig fort! Han er ikke veldig spent på skolen igjen, men heller ikke total vegring. Tipper det tar oss et par uker med innkjøring også er vi på plass i gode rutiner igjen. Siden skoleslutt i juni har vi snakket om at til høsten skulle han også gå til skolen og ikke bare hjem fra. Håper det går bra, han er blitt rask på vei hjem, men da er det heller ingenting å rekke. Satser på at det løser seg fint:happy:

Vi har fremdeles hund, han er verdens søteste hund med verdens tristeste fjes:hilarious: Vi må skjerpe opp treninga på den igjen før vi skaper oss enda mer jobb, men det går ikke å rekke alt alltid, spesielt ikke når den ene har vært i dårlig form og den andre i full jobb + oppussing hjemme.

Det her ble mye lenger enn tenkt, men da har dere fått en skikkelig oppdatering! Kommer ny til uka tenker jeg!

Last edited:
Snart tolv uker!! Hurra!

Skolestart ja.. eldstejenta begynner i niende o.O tenk det. Eldste mellomste begynner i første.

Hehe.. jeg har ALLTID hatt guttefølelse i svangerskapene mine.. kanskje fordi de har vært litt ulike hverandre.. :hilarious: :hilarious: jeg har ingen gutter, jeg, så. :P

Snart tolv uker!! Hurra!

Skolestart ja.. eldstejenta begynner i niende o_O tenk det. Eldste mellomste begynner i første.

Hehe.. jeg har ALLTID hatt guttefølelse i svangerskapene mine.. kanskje fordi de har vært litt ulike hverandre.. :hilarious: :hilarious: jeg har ingen gutter, jeg, så. :p
Wow! Niende ja, tenk det! Tiden går virkelig fort! Spennende da, og så fint å se at det er noen år i mellom noen av de :Heartred

Jeg hadde følelse av at det var gutt med første og det stemte jo, jeg tenker nå og at det sikkert er gutt fordi jeg skulle gjerne hatt ei jente:hilarious: velkommen uansett:Heartred

11+6

Ferdig hos legen! 2 nye uker med 100% sykmelding, og jeg har fått postafen. Så da får jeg teste ut det. Kjøpte med meg 10 tisseglass også, vet ikke om det var nødvendig, jeg kan sikkert be om å få glasset med hjem, men kjekt å ha :hilarious:
Her skal det ikke mangle på noe.

Har tatt blodprøver og skal tilbake og få ført inn svarene i helsekortet 31. Regner med jeg får beskjed før det dersom det er noe jeg skal ta av tilskudd. Ellers ganske uggen nå, blir bedre på kvelden. Skal finne igjen senga mi litt nå kjenner jeg:Heartred

Back
Topp