Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
For en skjønn app8+0
Vis vedlegget 410839
Kvalmen er tilbake, generelt føler jeg meg uvel og utslitt rett og slett. Jeg sover hele natten, våkner tidlig (8/9 tiden, så ikke suuuper tidlig) og sover gjerne en dupp i 15/16 tiden.. Det går seg til utover kvelden nå også, og jeg får i meg knekkebrød, kjeks og epler, middag sent hvis jeg ikke er kvalm. Spiste elgkarbonader fra Fjordland i går, det var veldig godt faktisk! Spiser jo mye mindre enn hva jeg gjør til vanlig, men er glad for at jeg får i meg noe
Må ringe legen på mandag og få meg en sykemelding, prøve 50% først også ta det derfra. Burde sikkert tatt 100%, men det funker dårlig nå i juli. Vi får se.
8+0
Vis vedlegget 410839
Kvalmen er tilbake, generelt føler jeg meg uvel og utslitt rett og slett. Jeg sover hele natten, våkner tidlig (8/9 tiden, så ikke suuuper tidlig) og sover gjerne en dupp i 15/16 tiden.. Det går seg til utover kvelden nå også, og jeg får i meg knekkebrød, kjeks og epler, middag sent hvis jeg ikke er kvalm. Spiste elgkarbonader fra Fjordland i går, det var veldig godt faktisk! Spiser jo mye mindre enn hva jeg gjør til vanlig, men er glad for at jeg får i meg noe
Må ringe legen på mandag og få meg en sykemelding, prøve 50% først også ta det derfra. Burde sikkert tatt 100%, men det funker dårlig nå i juli. Vi får se.
Jeg tror jeg skal gjøre det, for det virker som en grei løsning! Sliter bare så med å gjennomføre det fordi denne uka her er vi bare tre stk på jobb, og da blir de bare to uten meg og det er tungt nok fra før..Det går an å være 100% sykemeldt, også bare prøve jobbe det du greier. Da slipper du gå tilbake til legen for å øke sykemeldingen om du ser at det ikke funker..
Jeg tror jeg skal gjøre det, for det virker som en grei løsning! Sliter bare så med å gjennomføre det fordi denne uka her er vi bare tre stk på jobb, og da blir de bare to uten meg og det er tungt nok fra før..
Jeg tror ikke det er en mulighet, jobber i et yrke som ikke er spesielt vikar-vennlig jeg tenker at jeg prøver mitt beste denne uken, også ringer jeg lege fredag og får sykmeldt meg om jeg fortsatt er dårlig. Jeg er såpass heldig at jeg går tidligere/kommer senere når det er mulig/jeg trenger det. Om en uke er flere tilbake på jobb og jeg kan forskyve ferien min, vil ikke tilbringe enda en ferieuke i senga..Ser den.. men er man for dårlig til å jobbe, så er man jo det... De greier ikke få inn en vikar evt?
Åh. Nei, vet ikke; men folk må jo få lov til å bli syke og dårlige liksom o.oJeg tror ikke det er en mulighet, jobber i et yrke som ikke er spesielt vikar-vennlig jeg tenker at jeg prøver mitt beste denne uken, også ringer jeg lege fredag og får sykmeldt meg om jeg fortsatt er dårlig. Jeg er såpass heldig at jeg går tidligere/kommer senere når det er mulig/jeg trenger det. Om en uke er flere tilbake på jobb og jeg kan forskyve ferien min, vil ikke tilbringe enda en ferieuke i senga..
Ja, jeg vet, jeg bare kjenner så veldig på det Jeg må liksom alltid pushe meg litt ekstra før jeg sier det er nok, forferdelig egenskapÅh. Nei, vet ikke; men folk må jo få lov til å bli syke og dårlige liksom o.o
Ja, jeg vet, jeg bare kjenner så veldig på det Jeg må liksom alltid pushe meg litt ekstra før jeg sier det er nok, forferdelig egenskap
Jeg er sånn jeg også, jeg øver på å ta mer vare på meg selv. Det er ikke så lett Jeg fikk også bekkenløsning i begge mine svangerskap, og jeg var delvis sykemeldt i første svangerskap pga kvalme. Andre svangerskap holdt jeg ikke lenge pga bekkenet. Jeg gikk med krykker. Det var bekkenløsning som fikk meg til å teste, faktiskJa, jeg vet, jeg bare kjenner så veldig på det Jeg må liksom alltid pushe meg litt ekstra før jeg sier det er nok, forferdelig egenskap
Hadde jeg ringt legen uken jeg hadde ferie og bedt om sykmelding så hadde jeg fått tilbake ferien Det er det jeg tenker blir løsningen hvis jeg ikke blir bedre til neste uke, for jeg har en uke ferie om 2uker, men ønsker ikke bruke ferie på å være syk en gang tilJeg er sånn jeg også, jeg øver på å ta mer vare på meg selv. Det er ikke så lett Jeg fikk også bekkenløsning i begge mine svangerskap, og jeg var delvis sykemeldt i første svangerskap pga kvalme. Andre svangerskap holdt jeg ikke lenge pga bekkenet. Jeg gikk med krykker. Det var bekkenløsning som fikk meg til å teste, faktisk
Uansett, til saken; du må tenke på deg og bebis. Om du klarer å vente til fredag, okei, men ikke dra det ut lenger. Jeg trodde forresten man fikk ferien tilbake når man ble sykemeldt i feire.
Foreløpig går det greit dersom jeg kan fortsette å tilpasse arbeidsmengde etter hva jeg selv klarer og det hørtes ut som at jeg kan! Da har jeg mulighet til å sitte på ræva rett og slett, og i dag har det hvertfall gått fintHehe ...
I første svangerskap så jobbet jeg til uke 25 ish, mener jeg; fordi jeg ikke hadde fast jobb og måtte bare tjene inn litt penger den sommeren. Var i god form utenom bekkenet da.
Men, med både nr2, 3 og 4 har jeg blitt tidlig sykemeldt, og ikke jobbet lengre enn maks uke 10.
Med nr2 var jeg så svimmel at jeg holdt på å svinge av. Jeg kunne rett og slett ikke kjøre til jobb uten å være en risiko for trafikken.. med nr3 var jeg en annen type svimmel, fikk angst pga blødninger og stresset på jobben + betonggulv var ikke spesielt gunstig. Med nr4 så var det helst ligamentene som gav smerter i magen om jeg pushet for hardt. Men igjen, arbeidsplassen min er ikke såååå bra for gravide. Blir rett og slett for tungt; da man ikke kan ta pauser når man trenger osv.
Sååå.. om du jobber LITT, så har du jobbet mer enn meg i svangerskapet
.
8+4
I tre dager, altså med i dag, har kvalmen glimret med sitt fravær. Sånn var det forrige uke også, helt til torsdag. Dette bekymrer meg selvsagt, idiotisk nok. Prøver å tenke at det ikke er grunn til bekymring, for jeg føler meg gravid enda, og jeg har ømme pupper, noe murring, dårlig matlyst (lyst på spesifikke ting) og blir fort trøtt/sliten og andpusten. Kan jo være godt å slippe unna kvalmen også!
Synes det er lenge til otul, så de hadde ul apparat på legekontoret sist jeg var der. Det KAN hende jeg spør om en rask titt før otul, ser det an ut i neste uke tenker jeg. Hvis kvalmen fortsatt er borte kan det være jeg trenger en bekreftelse. Hvis noen flere har vært gravide uten kvalme og alt gikk bra, let me know
Nå skal jeg kvinne meg opp til ny dag på jobb!
Jeg var litt kvalm her og der med nummer to. Kastet opp en håndfull ganger, og var i generelt god form, sånn sett.8+4
I tre dager, altså med i dag, har kvalmen glimret med sitt fravær. Sånn var det forrige uke også, helt til torsdag. Dette bekymrer meg selvsagt, idiotisk nok. Prøver å tenke at det ikke er grunn til bekymring, for jeg føler meg gravid enda, og jeg har ømme pupper, noe murring, dårlig matlyst (lyst på spesifikke ting) og blir fort trøtt/sliten og andpusten. Kan jo være godt å slippe unna kvalmen også!
Synes det er lenge til otul, så de hadde ul apparat på legekontoret sist jeg var der. Det KAN hende jeg spør om en rask titt før otul, ser det an ut i neste uke tenker jeg. Hvis kvalmen fortsatt er borte kan det være jeg trenger en bekreftelse. Hvis noen flere har vært gravide uten kvalme og alt gikk bra, let me know
Nå skal jeg kvinne meg opp til ny dag på jobb!