Lil_Sol sin reise til barn nr 2 (født)❤️

Såklart ikke lei av å lese om åssen du har det, syns det er leit at du opplever det litt vanskelig. Men, veldig bra du har fått ultralyd litt idligere, håper at alt står bra til med mageboeren! Dette er jo hvorfor vi har dagbøker, så vi får skrevet om alt i denne prosessen hvor det er andre som vil forstå :Heartred Og håper tiden frem mot den 10. Går kjapt :D
Tusen takk :Heartred
Jeg klarer ikke sette fingeren på hvorfor jeg ikke klarer å ta det med ro, men tipper det har noe å gjøre med at vi nå har prøvd så lenge, så klarer ikke helt tro på at det faktisk skal gå hele veien. Fortsatt ingen dårlig følelse eller blødning, og bruker ikke store deler av dagen til bekymring, men den melder seg.. :Heartred

Tusen takk :Heartred
Jeg klarer ikke sette fingeren på hvorfor jeg ikke klarer å ta det med ro, men tipper det har noe å gjøre med at vi nå har prøvd så lenge, så klarer ikke helt tro på at det faktisk skal gå hele veien. Fortsatt ingen dårlig følelse eller blødning, og bruker ikke store deler av dagen til bekymring, men den melder seg.. :Heartred
Det skjønner jeg så godt! Man vil jo så gjerne at det skal gå veien og at man skal slippe å stå i en ny runde med prøving når man endelig har fått den positive testen man har drømt om. Håper du føler en større ro etter ultralyden :Heartred

9+5

Hadde egentlig tenkt til å vente litt med å oppdatere her, men i dag fikk vi tildelt time til ivf! Sikkert mer en oppstartssamtale type ting, men likevel! Timen er 10/10, det syns jeg ikke var så ille egentlig, hadde trodd det ville ta enda lenger tid. Henvisningen var mottatt 13/6, og svaret kom i dag, så om man regner ventetid fra august-oktober er det faktisk «bare» 3 mnd! Hadde garantert ikke sett på det som «bare» hvis jeg ikke allerede var gravid, men likevel, jeg trodde det ville ta minst 6 mnd før vi fikk time!

Jeg tenker at jeg ikke avbestiller timen før etter otul den 22/8, selv om jeg skal på ultralyd den 10/8 også. Bedre å ha den i bakhånd enn at alt avbrytes også går det gæli?

Ellers går det fint, blir uggen om morgenen igjen hvis jeg er for treg til å innta frokosten også litt uvel etter frokost. Gikk tur i går og i dag på 3,6 og 4 km. Fornøyd med å mestre det og å få ta det i eget tempo (til hundens frustrasjon) og da tror jeg det blir enklere å komme tilbake til jobb også :Heartred

Gleder og gruer meg til ul. Føler meg gravid, føler det synes selv, men likevel er jeg fremdeles litt nervøs. Det skal bli deilig med en liten kjærestetur til storbyen i helgen!:Heartred

Jeg ville også ha avventet til etter otul. Det er jo bare noen uker til. :)

Forstår godt følelsene, jeg hadde det mye på samme viset med både nr2 og nr3. Med nr4 så prøvde vi jo egentlig bare et par måneder og så innsett, så det var jo strengt tatt med en gang.. :p når man prøver lenge, så blir man jo litt ekstra redd for å miste og å risikere en ny langvarig prosess..

9+5

Hadde egentlig tenkt til å vente litt med å oppdatere her, men i dag fikk vi tildelt time til ivf! Sikkert mer en oppstartssamtale type ting, men likevel! Timen er 10/10, det syns jeg ikke var så ille egentlig, hadde trodd det ville ta enda lenger tid. Henvisningen var mottatt 13/6, og svaret kom i dag, så om man regner ventetid fra august-oktober er det faktisk «bare» 3 mnd! Hadde garantert ikke sett på det som «bare» hvis jeg ikke allerede var gravid, men likevel, jeg trodde det ville ta minst 6 mnd før vi fikk time!

Jeg tenker at jeg ikke avbestiller timen før etter otul den 22/8, selv om jeg skal på ultralyd den 10/8 også. Bedre å ha den i bakhånd enn at alt avbrytes også går det gæli?

Ellers går det fint, blir uggen om morgenen igjen hvis jeg er for treg til å innta frokosten også litt uvel etter frokost. Gikk tur i går og i dag på 3,6 og 4 km. Fornøyd med å mestre det og å få ta det i eget tempo (til hundens frustrasjon) og da tror jeg det blir enklere å komme tilbake til jobb også :Heartred

Gleder og gruer meg til ul. Føler meg gravid, føler det synes selv, men likevel er jeg fremdeles litt nervøs. Det skal bli deilig med en liten kjærestetur til storbyen i helgen!:Heartred
Jeg opplevde noe liknende som deg, vi fikk tildelt time for oppstart til utredning etter at jeg ble gravid. Lot den stå en stund, men avlyste den da jeg var rundt 9 uker. Da hadde vi vært på privat TUL. Jeg skjønner veldig godt at du vil la den stå litt til, det er betryggende å ha den der, selv om dette helt sikkert går veien! :)

Håper kvalmen avtar om ikke så lenge! Og kos deg masse på kjærestetur:love7

9+5

Så greit å la den stå til etter ultralyden, det er jo ikke så lenge til heller :)

Kos dere på kjærestetur!

Jeg ville også ha avventet til etter otul. Det er jo bare noen uker til. :)

Forstår godt følelsene, jeg hadde det mye på samme viset med både nr2 og nr3. Med nr4 så prøvde vi jo egentlig bare et par måneder og så innsett, så det var jo strengt tatt med en gang.. :p når man prøver lenge, så blir man jo litt ekstra redd for å miste og å risikere en ny langvarig prosess..
Det er det, og det føles tryggest sånn :happy:
Ja, det er nettopp det, jeg er jo ikke veldig gira på å prøve i ett og et halvt år til dersom det ikke går hele veien nå. Jeg tror det gjør det, men vet jo aldri.

Jeg opplevde noe liknende som deg, vi fikk tildelt time for oppstart til utredning etter at jeg ble gravid. Lot den stå en stund, men avlyste den da jeg var rundt 9 uker. Da hadde vi vært på privat TUL. Jeg skjønner veldig godt at du vil la den stå litt til, det er betryggende å ha den der, selv om dette helt sikkert går veien! :)

Håper kvalmen avtar om ikke så lenge! Og kos deg masse på kjærestetur:love7
Så fint å se flere tenker som jeg, da føler jeg meg ikke så dum:shy::Heartred
Tusen takk, det tror jeg skal gå fint! Kvalmen er absolutt bedre og det har vært fint med hvile:happy:
Så greit å la den stå til etter ultralyden, det er jo ikke så lenge til heller :)

Kos dere på kjærestetur!
Nei, det går fort dit, så føler ikke det er veldig krise om det får stå til da:Heartred Tusen takk :Heartred

9+5

Trur jeg leste gjennom halve dagboken din i går, etter nok en syklus med bare tull var det veldig fint å lese dagboken til noen andre som også har hatt mye kluss med syklus, men som nå er gravid! :Heartred
Skjønner godt at du vil vente til etter otul med å avbestille, og det tenker jeg er helt innafor, timen er jo fortsatt langt frem i tid, så klinikken har god tid til å fylle timen :)
Kos deg på storbyferie!

Trur jeg leste gjennom halve dagboken din i går, etter nok en syklus med bare tull var det veldig fint å lese dagboken til noen andre som også har hatt mye kluss med syklus, men som nå er gravid! :Heartred
Skjønner godt at du vil vente til etter otul med å avbestille, og det tenker jeg er helt innafor, timen er jo fortsatt langt frem i tid, så klinikken har god tid til å fylle timen :)
Kos deg på storbyferie!
Åh, her er det mange sider å lese, men så bra du hadde nytte av det :Heartred syklusen min var jo helt på bærtur, enda de ikke fant noe «galt». Frustrerende! Men så gikk det likevel, vi trengte bare litt starthjelp :happy:

Jeg har lest/skumlest hele dagboken din nå. For en reise du har hatt! Veldig spennende. Kjenner at jeg er oppriktig glad for at det gikk til slutt, og jeg håper at du slipper flere bekymringer :happy:

10+3

Nå er baby på størrelse med en lime! Samboer sa i helgen at det har gått for fort fra liten minifigur til lime :Heartred Jeg synes det er veldig koselig når han sier det som står i appen før jeg sier noe:Heartred

Nå er det kun 2 dager til privat ultralyd, og jo nærmere vi kommer jo mer bekymret blir jeg nå også. Det er virkelig INGEN tegn til at det ikke skal ha gått bra siden forrige ul i uke 7, men likevel.. Det at jeg ikke er kvalm er nok fortsatt med på å skape bekymring, selv om jeg nå føler meg noe mer rolig ang det likevel. Symptomer har jeg jo, masse mat jeg ikke lenger synes smaker godt, og mye mat jeg unngår å spise fordi det ikke er noe jeg har lyst på. I går spiste vi ørret med ris og Bretagne saus, jeg spiste kanskje en filet (ville til vanlig spist 2) og masse ris og saus heller.. Eller strekker livmor seg, kjenner det til tider. Tisser fortsatt oftere enn tidligere.

Hååper jeg klarer å senke skuldrene enda mer når jeg får SE at det går fint å være gravid uten å være kvalm også. Jeg vil jo tro alt er bra. Baby var på rett plass sist, morkaken drev å ble til, hjertet slo ned riktig frekvens og alt var helt perfekt. Ingen blødning eller klumper eller noe som helst annet som tyder på at det ikke er mer. Føler ikke at jeg er helt fra meg av bekymring, men det ligger litt lenger frem enn kun i bakhodet:shy:

Veldig gøy at plutselig føles det ikke så lenge til 12 uker, og første time hos jordmor har jeg også fått tildelt, men først når jeg er 13 uker på vei! Bedre sent enn aldri, glad for at jm er tilbake så jeg kan gå dit heller til kontroll. Føles tryggere!

Formen har vært ganske bra, jeg er mye sliten om dagen og kjenner det er godt jeg ikke jobber, og planen om å jobbe noen timer det ble ikke noe av.. Jeg har nok hatt et behov for å hente meg inn igjen rett og slett. Tror det skal føles greit å komme inn på jobb igjen neste uke:shy:

10+5 / 10+6

Sprell levende baby, herregud så fantastisk å se :sad010 :Heartred
Vi så pittesmå fingre og piiittesmå tær, hjertet slo, vi hørte hjertelyd, og morkaka ligger altså foran.
Så dere som har fler og har opplevd det samme - når kan jeg forvente å kjenne liv?:hilarious:

Er så letta nå, tenk at det faktisk er mulig å være gravid UTEN å være skikkelig kvalm og jævlig?? Det hadde jeg jo nesten ikke trodd. Nå skal jeg NYTE DET! Fortsatt trøtt da, og blir fort andpusten, men du dæven det er ingenting mot kvalme altså.

Bildene er ikke best, men det er ikke det viktigste. Kanskje får vi bedre bilder den 22 på OTUL:Heartred
Men, her ser man tydelig profilen til den vesle bamsemumsen:Heartred:Heartred
IMG_6935.jpeg

Også et lite skjermbilde fra filmen samboer tok:
IMG_6940.jpeg

Jeg har ikke ord, jeg er så glad og forelsket:Heartred og jeg troooor det er jente, men tiden får vise:hilarious::Heartred

Gyn tok innvendig ul, jeg trodde han skulle ta utvendig. Glad jeg dusja før jeg dro! :hilarious:

Så fantastisk ❤️❤️❤️ hurra!
Hadde morkaka forran med frøkna, og kjente livvfta uke 18, men vet om de som har kjent tidligere også selv med morkaka forran :)

10+5 / 10+6

Sprell levende baby, herregud så fantastisk å se :sad010 :Heartred
Vi så pittesmå fingre og piiittesmå tær, hjertet slo, vi hørte hjertelyd, og morkaka ligger altså foran.
Så dere som har fler og har opplevd det samme - når kan jeg forvente å kjenne liv?:hilarious:

Er så letta nå, tenk at det faktisk er mulig å være gravid UTEN å være skikkelig kvalm og jævlig?? Det hadde jeg jo nesten ikke trodd. Nå skal jeg NYTE DET! Fortsatt trøtt da, og blir fort andpusten, men du dæven det er ingenting mot kvalme altså.

Bildene er ikke best, men det er ikke det viktigste. Kanskje får vi bedre bilder den 22 på OTUL:Heartred
Men, her ser man tydelig profilen til den vesle bamsemumsen:Heartred:Heartred
Vis vedlegget 412171

Også et lite skjermbilde fra filmen samboer tok:
Vis vedlegget 412172

Jeg har ikke ord, jeg er så glad og forelsket:Heartred og jeg troooor det er jente, men tiden får vise:hilarious::Heartred

Gyn tok innvendig ul, jeg trodde han skulle ta utvendig. Glad jeg dusja før jeg dro! :hilarious:
Jeg har hatt morkake foran med begge to. Husker veldig godt at jeg syntes det var fascinerende på oul i uke 19ish at jeg ikke kjente en ting av alle bevegelser og sprell som de laget inni der :hilarious:

Back
Topp