Lil_Sol sin reise til barn nr 2 (født)❤️

11+6

Ferdig hos legen! 2 nye uker med 100% sykmelding, og jeg har fått postafen. Så da får jeg teste ut det. Kjøpte med meg 10 tisseglass også, vet ikke om det var nødvendig, jeg kan sikkert be om å få glasset med hjem, men kjekt å ha :hilarious:
Her skal det ikke mangle på noe.

Har tatt blodprøver og skal tilbake og få ført inn svarene i helsekortet 31. Regner med jeg får beskjed før det dersom det er noe jeg skal ta av tilskudd. Ellers ganske uggen nå, blir bedre på kvelden. Skal finne igjen senga mi litt nå kjenner jeg:Heartred
Hos oss får vi nytt glass hos jordmor :bag:
Så trenger bare ha til første time.

12+2

Yay! 12 uker! Alt er fortsatt bra tror jeg, merker ingen endring annet enn at jeg er uggen, så håper jeg det snart gir seg. Heldigvis fikk jeg postafen av legen, og har klart meg med en om dagen siden torsdag. Jeg tok ikke fredag, men i går og i dag har jeg tatt. Legen sa ingenting om hvor lenge jeg kunne ta det, så jeg prøver meg heller litt frem og tar kun etter behov. Har veldig god effekt av dem, og det er veldig godt å føle seg opplagt! I går klarte jeg til og med å være med ut og spise med vennegjengen, det var utrolig koselig og etterlengtet!

Fikk tatt det jeg skulle av blodprøver, er tydeligvis blitt nye anbefalinger der også siden 2014! For eksempel at de anbefaler gravide under 25 å teste for klamydia etc, jeg fikk velge om jeg ville eller ikke, og valgte da å ikke teste for det. Føler meg veldig trygg på partner og ikke minst meg selv, så det går nok fint. Dessuten ble det jo tatt prøver av meg hist og pist hos Medicus også.

Nå er det bare to dager igjen til otul, veldig spent på den! Håper alt fremdeles er bra med lille :Heartred Innbiller meg at jeg har kjent «noe», men jeg tror ikke det. Det kan like gjerne ha vært luft:shy:

God søndag videre, oppdaterer så fort jeg har vært på ultralyd:Heartred

Hurra for 12 uker!! Blir veldig spennende med otul, gleder meg til ny oppdatering ❤️

Hurra for 12 uker ❤️ gleder meg veldig til oppdatering på ul i morgen ❤️❤️

12+4
Ordinær tidlig ultralyd

Åh, alt var helt perfekt med den lille i magehuset, trives svært godt og er veldig aktiv! Spreller, veiver med armene og snur seg rundt :Heartred Hen har flyttet seg mer til venstre nå, og livmor er godt over symfysen. Jeg ble litt flau da jordmor spurte om jeg hadde fått litt mage allerede, for jeg har jo litt fra før, så jeg sa at «jeg synes jo det, men jeg tror de fleste tenker jeg har kost meg litt ekstra i sommer» og da lo vi litt alle sammen:hilarious:

Må si det var veldig fint å være på ultralyd i dag, hun tok seg god tid og sjekket så nøye! Vi fikk se rumpe, lårbein, toppen av hodet, nesebein, nakkefolden så fin ut, ryggrad, fingre, føtter, nyrer ja, rett og slett et liv der inne! Fascinerende hvor «ferdige» de ser ut allerede, og hvor mye som har skjedd bare fra uke 10! Så også hvor navlesnor sitter i morkaka, hun så både min og baby sin urinblære og jeg kunne sikkert fortsatt, men alt så helt slik som det skulle ut!:Heartred Hun syns det kunne se ut som jeg var 12+5 eller 12+6 ut ifra målene hun fikk i dag, men fastsetter ikke termin før neste gang.

Ogsåååå så hun ganske lenge på nub, lenge nok til at jeg skjønte det var nub, og vi gjetter begge på at det er ei litta jente inni her!:Heartred Jordmor presiserte at dette var ren gjetning, sa også «ikke mal rommet rosa enda»:hilarious: Fikk ikke bilde av nub, men det er det samme, jeg så den, og det var kult:hilarious:

Jeg er, som vanlig, lettet og glad. Føler meg så heldig som får bære frem, og nå håper jeg at jeg klarer å tro enda mer på at denne sitter hele veien:Heartred Jordmoren tipper at OUL vil bli i begynnelsen av oktober, altså i uke 18. Det er stor sannsynlighet for at jeg bestiller en privat ultralyd i midten av september:hilarious:

Tenk da, jeg skal få bli mamma igjen:sad010

IMG_7050.jpeg

Ååh, så fantastisk å få sett lille igjen. Og godt å høre at alt står bra til :Heartred Nei, dette var en skikkelig koselig oppdatering altså :love017

Så fantastisk!! :love017 Dette var herlig lesning!
Lykke ❤️❤️ gratulerer ❤️❤️
Ååh, så fantastisk å få sett lille igjen. Og godt å høre at alt står bra til :Heartred Nei, dette var en skikkelig koselig oppdatering altså :love017

Jeg/vi hadde altså en så god opplevelse, og det trengte jeg. Hun brukte så god tid på å fortelle hva vi så på, og viste oss alt så nøye og fint :love017 Kommer ikke til å klare å vente med å se på lille igjen helt til oul, må nok titte på hen i september også:Heartred

12+4
Ordinær tidlig ultralyd

Åh, alt var helt perfekt med den lille i magehuset, trives svært godt og er veldig aktiv! Spreller, veiver med armene og snur seg rundt :Heartred Hen har flyttet seg mer til venstre nå, og livmor er godt over symfysen. Jeg ble litt flau da jordmor spurte om jeg hadde fått litt mage allerede, for jeg har jo litt fra før, så jeg sa at «jeg synes jo det, men jeg tror de fleste tenker jeg har kost meg litt ekstra i sommer» og da lo vi litt alle sammen:hilarious:

Må si det var veldig fint å være på ultralyd i dag, hun tok seg god tid og sjekket så nøye! Vi fikk se rumpe, lårbein, toppen av hodet, nesebein, nakkefolden så fin ut, ryggrad, fingre, føtter, nyrer ja, rett og slett et liv der inne! Fascinerende hvor «ferdige» de ser ut allerede, og hvor mye som har skjedd bare fra uke 10! Så også hvor navlesnor sitter i morkaka, hun så både min og baby sin urinblære og jeg kunne sikkert fortsatt, men alt så helt slik som det skulle ut!:Heartred Hun syns det kunne se ut som jeg var 12+5 eller 12+6 ut ifra målene hun fikk i dag, men fastsetter ikke termin før neste gang.

Ogsåååå så hun ganske lenge på nub, lenge nok til at jeg skjønte det var nub, og vi gjetter begge på at det er ei litta jente inni her!:Heartred Jordmor presiserte at dette var ren gjetning, sa også «ikke mal rommet rosa enda»:hilarious: Fikk ikke bilde av nub, men det er det samme, jeg så den, og det var kult:hilarious:

Jeg er, som vanlig, lettet og glad. Føler meg så heldig som får bære frem, og nå håper jeg at jeg klarer å tro enda mer på at denne sitter hele veien:Heartred Jordmoren tipper at OUL vil bli i begynnelsen av oktober, altså i uke 18. Det er stor sannsynlighet for at jeg bestiller en privat ultralyd i midten av september:hilarious:

Tenk da, jeg skal få bli mamma igjen:sad010

Vis vedlegget 412936
Så fantastisk❤️ så glad på dine vegne :D

Åh så nydelig baby du skal få bli mamma til! Håper du klarer å nyte det å gå gravid selv om du plages med kvalme. Og så fint at alt ser så bra ut med den lille, da blir det litt mindre bekymringer, for det er jo det første som dukker opp når man oppdager at man er gravid, og så går det slag i slag med bekymringer for alt de kan komme ut for på sin vei gjennom livet.
Har ikke fått med meg om du har fortalt om graviditeten til noen... Har du fortalt storebror at det kommer et søsken ennå? Og hvordan ble nyheten delt? Vet familie og nærmeste venner noe om at det blir familieforøkelse?

Gratulerer så mye med 12 uker og vellykket OTUL :gen014 :talk017 :love7

Åh så nydelig baby du skal få bli mamma til! Håper du klarer å nyte det å gå gravid selv om du plages med kvalme. Og så fint at alt ser så bra ut med den lille, da blir det litt mindre bekymringer, for det er jo det første som dukker opp når man oppdager at man er gravid, og så går det slag i slag med bekymringer for alt de kan komme ut for på sin vei gjennom livet.
Har ikke fått med meg om du har fortalt om graviditeten til noen... Har du fortalt storebror at det kommer et søsken ennå? Og hvordan ble nyheten delt? Vet familie og nærmeste venner noe om at det blir familieforøkelse?
Veldig glad og lettet for at alt ser så fint ut :Heartred
Storebror og de nærmeste venner+familie vet det:Heartred valgte å være åpen selv om det var tidlig. Tenkte det er godt med støtte dersom det ikke gikk veien. Til svigermor (altså hans mor) spurte samboer bare litt sånn nonsjalant over lunsj om hun var klar til å bli farmor:Heartred hadde tenkt å gjøre mer ut av det men vi klarte ikke vente:hilarious:

Back
Topp