12+4
Ordinær tidlig ultralyd
Åh, alt var
helt perfekt med den lille i magehuset, trives svært godt og er veldig aktiv! Spreller, veiver med armene og snur seg rundt
Hen har flyttet seg mer til venstre nå, og livmor er godt over symfysen. Jeg ble litt flau da jordmor spurte om jeg hadde fått litt mage allerede, for jeg har jo litt fra før, så jeg sa at «jeg synes jo det, men jeg tror de fleste tenker jeg har kost meg litt ekstra i sommer» og da lo vi litt alle sammen
Må si det var veldig fint å være på ultralyd i dag, hun tok seg god tid og sjekket så nøye! Vi fikk se rumpe, lårbein, toppen av hodet, nesebein, nakkefolden så fin ut, ryggrad, fingre, føtter, nyrer ja, rett og slett et liv der inne! Fascinerende hvor «ferdige» de ser ut allerede, og hvor mye som har skjedd bare fra uke 10! Så også hvor navlesnor sitter i morkaka, hun så både min og baby sin urinblære og jeg kunne sikkert fortsatt, men alt så helt slik som det skulle ut!
Hun syns det kunne se ut som jeg var 12+5 eller 12+6 ut ifra målene hun fikk i dag, men fastsetter ikke termin før neste gang.
Ogsåååå så hun ganske lenge på nub, lenge nok til at jeg skjønte det var nub, og vi gjetter begge på at det er ei litta jente inni her!
Jordmor presiserte at dette var ren gjetning, sa også «ikke mal rommet rosa enda»
Fikk ikke bilde av nub, men det er det samme, jeg så den, og det var kult
Jeg er, som vanlig, lettet og glad. Føler meg så heldig som får bære frem, og nå håper jeg at jeg klarer å tro enda mer på at denne sitter hele veien
Jordmoren tipper at OUL vil bli i begynnelsen av oktober, altså i uke 18. Det er stor sannsynlighet for at jeg bestiller en privat ultralyd i midten av september
Tenk da, jeg skal få bli mamma igjen
Vis vedlegget 412936