Symptomer på pcos er jo overvekt, økt hårvekst og cyster på eggstokkene. Jeg merket det på overvekt og hårvekst. Du kan ta en blodprøve hos legen, om den viser forhøyet testosteronnivå blir du sendt videre til utredning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hmm håper det ordner seg! Irriterende å gå sånn å ikke vite hva som skjer i kroppen!Kanskje jeg må be om utredning for pcos da? Hm… jeg aner virkelig ikke hva fanken som foregår jeg. Syns det er så veldig merkelig at mensen lar vente sånn på seg, jeg som hadde så tjukk og fin slimhinne og alt!!
Takk som spørHvordan går det med deg?
Uff, dette høres jo ikke bra ut. Syns du virkelig bør få bestilt deg en time, kanskje hos en ny gyn hvis andre du har vært hos ikke tar deg seriøst nok? Håper virkelig det går for deg snart, du var en av de første jeg begynte å lese dagboken til her inne, også lagde du den første IKMgruppen jeg var med i, så har jo fulgt deg i en stund nå!Takk som spør
Helt ærlig, så går det ikke veldig bra. Jeg har vært borte fra forumet mest pga jobb, men også for å skjerme meg litt, fordi babytankene blir så altoppslukende. Det er egentlig ikke noe problem, når alt går på skinner, men det gjør det dessverre ikke.. Jeg har kun fått brukt letrozol en gang, da jeg aldri fikk noen skikkelig mensen etter den gangen.. Jeg spottet brunt i fire/fem dager og det var det..
Har fremdeles ikke fått noen ordentlig mens, spottet brunt i en dag, og dermed ingen ny runde med støttemedisiner.. Jeg er skikkelig lei meg, og skjønner virkelig ingenting. Har aldri før opplevd å ikke ha mensen uten prevensjon.. Jeg har heller ikke kontaktet gyn fordi jeg føler jeg maser og er hysterisk, og alle velmenende råd om at det er helt vanlig det tar tid er dessverre ingen trøst når jeg ikke forstår hva søren som foregår i kroppen. Jeg jobber mye og opptar tankene og følelsene med alt mulig annet så jeg ikke skal tenke sånn på det. Tror det ville føltes enklere om jeg hadde hatt en forklaring på hvorfor jeg ikke bare får mensen..
Vet ikke om gyn kan gi meg noen flere svar heller, får høre at alt ser bra ut og hormonnivåer er normale.. jeg får vel bare be om nok en ny time..
Samtidig vil jeg slenge med en gratulasjon til deg, herregud så koselig og så glad jeg er på dine vegne
Uff, dette høres jo ikke bra ut. Syns du virkelig bør få bestilt deg en time, kanskje hos en ny gyn hvis andre du har vært hos ikke tar deg seriøst nok? Håper virkelig det går for deg snart, du var en av de første jeg begynte å lese dagboken til her inne, også lagde du den første IKMgruppen jeg var med i, så har jo fulgt deg i en stund nå!
Tusen takk! Endelig gikk det i PP6, som er lenge nok å være prøver syns jeg. Ble jo litt motløs på slutten der, selv timer før positiv test Var vondt å se andre med baby, spesielt uplanlagte. Blir litt annerledes her inne når vi heier på hverandre i månedsvis, så er det jo bare fantastisk når det endelig klaffer Sender masse babystøv din vei!
Så bra! Håper det løser seg og at du får snakket ut litt med en fagpersonJeg følte jeg ble tatt på alvor av gyn på volvat, så jeg gir det et forsøk til.. Bestilte time i natt faktisk, så allerede fredag skal jeg dit. Skrev at jeg ønsker svar på hvorfor mens uteblir, evt om jeg faktisk har el eller om det er falsk positiv el tester..
jeg håper vi får det til snart
Litta update
Jeg vet ikke hvilken syklusdag jeg er på, eller hvilken pp dette blir.. føler at jeg har gått glipp av en prøveperiode også, da jeg ikke har hatt mensen siden juni. Spottet kun brunt i fire/fem dager.
Jeg har ikke peiling på hvor i syklusen jeg befinner meg, og heller ikke om jeg har hatt EL selv om det ikke har vært noen ordentlig blødning. Bestilte time til gyn den 19, og håper vi kan ta flere prøver da og ikke minst en sjekk innvendig som kanskje kan gi noen svar på hvor i syklusen jeg er nå. Deretter tenker jeg at jeg får ta opp igjen temping, det var et veldig godt verktøy. Bare latskap og det at jeg mistet motet litt som stoppet det opp. Håpet på at jeg var gravid, men siste testen jeg tok uka etter ikm var negativ, og mer har jeg ikke testet heller. Skal skrive ned en liste over spørsmål i tillegg til de kommentarene jeg skrev da jeg bestilte timen, også får vi vel bare vente og se da, igjen. Jeg har klart det en gang før, så en skulle tro at det går i orden en gang til.
Tenker over mulige årsaker til uteblitt mens, men ingen gir spesielt mening. Kan det være at aktivitetsnivået forstyrrer det såpass at det aldri blir noen skikkelig blødning? Jeg trener ikke, men kan gå opp mot 15.000 skritt på en 8 timers vakt på jobb. Syns det og er rart, men leter etter svar der de kanskje finnes..
Jaja, vi gir vel ikke opp helt enda! Tar opp igjen temping, spørre gyn om det går å sjekke at el faktisk har vært, evt om hu rett og slett kan gi meg ei sprøyte som gjør at egget slipper. Vet at «risikoen» for at det da blir mer enn ett barn øker, men det går helt fint altså. Får bare komme seg på hesten igjen!
Så bra å se at du har tatt kontakt for hjelp! Uten å spørre så får du hvertfall ingenting, så bra at du har bedt om time! Omså skyll på at jeg tvang deg, for det er ikke noe skam i å spørre hvorfor kroppen ikke fungerer som den skal. Kan veldig lite om slike ting jeg. Men hører jo om at man ofte stiller syklus inn etter de man er mye sammen med. Og kan det være årsaken til at din har uteblitt? Mulig kuren på letrosol også ble for liten om du bare tok 1 tablett, noen må jo faktisk øke for å få EL. Men gyn vil jo sikkert vite mye bedre enn meg hva årsaken kan være og hvordan dere skal gripe ann neste syklus. Jeg skal krysse for at det sitter neste syklus for deg! Nå har du jo ventet en stund!
Ja skjønner at du trenger svar, mange ting der som ikke høres normalt ut i forhold til hva man hører er normalen. Er jo de som tester positivt veldig seint da, så kan jo være noe sånt... Men syns det er skummelt å sitte å spekulere sånn, da fallet kan bli veldig stort når man får muligheten til å la tankene fly. Men krysse skal jeg uansett! Det kommer man ikke unna uansett hvor mange merkelige symptomer og feil som dukker opp!Vil gjerne ha svar på hva som skjer og hvorfor det eventuelt er sånn.. Tusen takk for fine og gode ord, det gjør godt
Jeg jobber med jenter som får mensen når de skal, så det kan jo umulig være det. Hilsen hun som deler ut tamponger til alle utenom seg selv
Jeg tok en tablett i fem dager, og var på ul etter det og der så vi maaange poser og de hadde riktige mål pluss 6mm tykk slimhinne, skulle tru det var gode forhold også da for mensen spør du meg, slimhinna er vel snart 6 CM tykk heller nå da siden den aldri kom ut
Fikk også positiv clearblue digital EL test, så jeg sitter her som et spørsmålstegn. Ikke fordi det ikke klaffet heller egentlig, men på hvorfor i svarte den dumme tanta bare spotta litt og aldri kom helt inn, eller ut får jeg vel heller si, døra
Å herre, 42 dpo liksom Skjønner godt du er frustrert og lei, og ikke minst lurer på hva i alle dager som skjer! Har du opplevd så lang syklus tidligere? Håper virkelig en tur til gynekolog kan gi deg noen svar Og at du eventuelt kan få hjelp til å kickstarte syklusen eller noe.Nedtelling til gynekologbesøk.
Bestilte time den 19, det var første mulige. Håper jeg får mensen innen den tiden, men det gjør jeg sikkert ikke. I mellomtiden kan jeg le litt av FF appen, for se på dette:
Vis vedlegget 386337
42 DPO, ja. Javel Den vil vel tro at Cd 1 er hvert øyeblikk, men det ser neimen ikke sånn ut. På Cd 55 noterte jeg at jeg spottet litt, men det var det. Ble ikke noe mer ut av den heller.
Kan alltids bare svi av en graviditetstest til, så har jeg utelukka det med 100% nok en gang.
Jeg har hatt lange sykluser nå de siste mnd, men aldri før etter spiralen.. mistenker at det er covid vaksine også som kanskje har forstyrra alt littÅ herre, 42 dpo liksom Skjønner godt du er frustrert og lei, og ikke minst lurer på hva i alle dager som skjer! Har du opplevd så lang syklus tidligere? Håper virkelig en tur til gynekolog kan gi deg noen svar Og at du eventuelt kan få hjelp til å kickstarte syklusen eller noe.
Jeg skal faktisk til gynekolog selv den 19 august Så kjenner jeg gru-gleder meg til den timen.
Masse lykke til hos gyn du ogsåÅ herre, 42 dpo liksom Skjønner godt du er frustrert og lei, og ikke minst lurer på hva i alle dager som skjer! Har du opplevd så lang syklus tidligere? Håper virkelig en tur til gynekolog kan gi deg noen svar Og at du eventuelt kan få hjelp til å kickstarte syklusen eller noe.
Jeg skal faktisk til gynekolog selv den 19 august Så kjenner jeg gru-gleder meg til den timen.
Ja skjønner at du trenger svar, mange ting der som ikke høres normalt ut i forhold til hva man hører er normalen. Er jo de som tester positivt veldig seint da, så kan jo være noe sånt... Men syns det er skummelt å sitte å spekulere sånn, da fallet kan bli veldig stort når man får muligheten til å la tankene fly. Men krysse skal jeg uansett! Det kommer man ikke unna uansett hvor mange merkelige symptomer og feil som dukker opp!
Den appen er nok stakkars like forvirret som deg, siden TR ikke dukker opp, og den skulle jo dukke opp, og syklusen er jo ikke som den skal, så nå bare gjetter den i vilden sky for at du ikke skal tro den ikke vet hva den holder på med.
Så vi får ta tiden til hjelp. Er jo umulig å vite hvor man skal plassere deg denne syklusen. Og noen ganger er de dessverre sånn. Men er da det hjelper å være i systemet med gyn. For da kan du få hjelp og noen svar å sånt.
Håper du får noen svar Er så utrolig frustrerende å ikke vite hva som skjer med kroppen liksom.Masse lykke til hos gyn du også
Håper du får noen svar Er så utrolig frustrerende å ikke vite hva som skjer med kroppen liksom.
Jo takk Ikke like surrete hos meg. Men har aldri sjekket meg etter jeg hadde medisinsk abort i mars. Også har jeg hatt ganske sen EL og litt kort lutealfase, selv om det muligens gradvis er i ferd med å rette seg opp. Men vil bare få tatt en sjekk. Kanskje jeg kan bli beroliget om alt ser fint ut