Lil_Sol sin reise til barn nr 2 (født)❤️

PP 3 - CD 1

ENDELIG. Herregud for en lang, fæl syklus. Mulig det blir like lang denne runden også, men nå er jeg mer forberedt på det og da blir det enklere å få liggi litt og. Jeg ga jo opp alt forrige pp fordi jeg trodde jeg ikke hadde el, også fikk jeg el kjempesent og hele uka før el tror jeg ikke vi hadde sex egentlig :hilarious: Kanskje en gang, men jeg klarer ikke tenke tilbake såpass at jeg husker det.

Så nå kan syklusen for all del være like lang, men jeg ønsker meg lenger lutealfase. 11 og 10 dager virker litt kort. Kan hende det øker av seg selv, nå fikk jeg i alle fall bekreftet el og økning av progesteron med tempen. Den falt ned til 36.30 i dag, og det stemmer jo bra det ettersom tr dukket opp bare noen timer senere :happy:

Jeg har legetime igjen på onsdag (oppfølging siden jeg er sykmeldt) også skal jeg ringe nav i morgen og be om et møte med dem. Kanskje jeg skal spørre legen om dette med lutealfase og slik for en bedre forklaring, føler jeg kan lese meg opp og ned overalt uten å klare å fastslå noe. Jeg tenker at syklusene mine varierer i lengde pga uttak av spiral i desember, men hvor lenge skal den være ustabil da? Mulig det er jeg som er utålmodig også. Kommer til å be om å få fortsette med 80% sykmelding i et par uker til, jeg føler det er overkommelig, og kjenner at jeg er litt mer oppegående. Har mer overskudd igjen:happy:

Ellers skal jeg NYTE den foreløpig tomme tempe-kalenderen! :happy:
FEE8E3B7-FAA2-4924-A4D3-C3093186777C.jpeg

Lykke til med ny runde! Det føles på en måte litt godt å få starte på nytt av og til - etter all spenningen og frustrasjonen i ikm-dagene! samtidig føler jeg med veldig i limbo fram til el, jeg vet jo aldri når den kommer pga ustabile sykluser.

Hør med legen din ang lutealfase, men jeg troooor at alt over ti dager er ok. Og jeg tror at det kan ta noen sykluser før kroppen kommer på rett kjøl igjen, men jeg forstår GODT utålmodigheten din!

Lykke til med ny runde! Det føles på en måte litt godt å få starte på nytt av og til - etter all spenningen og frustrasjonen i ikm-dagene! samtidig føler jeg med veldig i limbo fram til el, jeg vet jo aldri når den kommer pga ustabile sykluser.

Hør med legen din ang lutealfase, men jeg troooor at alt over ti dager er ok. Og jeg tror at det kan ta noen sykluser før kroppen kommer på rett kjøl igjen, men jeg forstår GODT utålmodigheten din!

Tusen takk for det! Ja, det var veldig deilig med en ny start nå egentlig. Forstår så godt hvor frustrerende det er med ustabile sykluser nå, og det kan se ut som jeg ender opp med å ha det. Jeg leste noe om at dersom det er for mye østrogen ift progesteron, så kan det føre til vektøkning, veldig ømme bryster og trøtthet i dagene før mens, og brystene mine har aldri vært så ømme før mens som etter jeg tok ut spiralen pluss at en gang i mnd da jeg hadde spiral også opplevde dette. Såpass at jeg dro til legen en gang for det.

Jeg kan høre med han og hva han tenker, men jeg håper jo at det ikke vil koste han så mye å bare få undersøkt dette rett og slett.. :Heartred

Det er så frustrerende med uregelmessige sykluser! Jeg har enda ikke fått blødning etter pilleslutt i desember... nå håper jeg det blir bønne eller mensen snart. Bare noe skjer liksom! :hilarious:

Det blir nok litt klusj i systemet etter slutt av hormonprevensjon. For noen tar det lang tid før det stabiliserer seg. Får håpe dette er syklusen deres! :love017

PP 3 - CD 3

I dag har krampene og puppene roet seg kraftig ned, og det er veldig godt! I går og i dag har jeg blødd ganske mye, heldigvis har jeg vært hjemme og når jeg da har blødd gjennom har jeg fått fiksa det med en gang. Har holdt å bytte tampong/bind en gang hver 2 time i dag, i går var det nytteløst og det er det om morgenen også. Jaja, noen dager til nå så er «Jakten på Eggløsning» i gang:hilarious:

Var hos legen i dag, og jeg må visst jobbe mer fremover. I dag tråkket sjefen virkelig over streken. Jeg skal ringe nav i morgen og spørre hva søren jeg skal gjøre, for dette er helt uutholdelig. Skjønner at legen ikke kan sykemelde meg pga mistrivsel, fordi nav sier det er fyfy, men noe må jeg få hjelp til. Jeg kan ringe sjefen på ekstrajobben og spørre hva mulighetene er for å få jobba omtrent 50% der en periode, også ta på meg andre ekstra jobber en periode.

Fertilitetsundersøkelse rakk jeg ikke spørre om, men jeg tror jeg velger å ta det privat neste syklus med mindre jeg blir gravid denne syklusen, så jeg tenker jeg ringer og bestiller time etter jeg har fått bekreftet el.

Ellers går det egentlig greit, det var godt at mensen endelig kom, selv om jeg har fått et monsterbind av venninnen min pga nye flow:hilarious:

38EFC26F-96F6-4EEA-834C-1D425983BE77.jpeg

PP 3 - CD 6

Sov lenge i dag, det var deilig! Tempen skøyt litt i været også, antakelig pga de to glassene med vin i går kveld. Jeg tenker at det ikke er krise å drikke så lite, så tidlig i syklusen. Drikker ingenting i dagene der jeg tror el nærmer seg og heller ikke i dagene etter el.

Det ser ut til at tr har gitt seg helt i dag, og det er jeg ganske fornøyd med kjenner jeg. Snart skal jeg teste etter el, gleder meg til det! Skal ikke gi opp hvis jeg ikke får positiv test Cd 12, for den kan jo komme senere som sist:hilarious: Håper at dette er syklusen det skal klaffe, har en skikkelig god følelse også! Det er merkelig, men føler at jeg har roet meg ned igjen og forstår at sykluser kan variere litt i lengde:hilarious:

ønsker dere en riktig god helg:Heartred

C655E6EB-B024-4D12-B563-B1AD03BF3ED1.jpeg

PP 3 - CD 8

Discarded to temperaturer i Ff fordi jeg som nevnt ovenfor har nytt et par glass vin, og det ble det kvelden etter også, var tross alt MGP:hilarious: Må helle ut resten av flasken i dag tror jeg, begrenset hvor lenge en åpen rødvin holder seg. Nå nærmer det seg jakten på el, så da blir det ikke vin med mindre jeg IKKE blir gravid denne runden:hilarious:

Har fremdeles en god følelse denne runden her, tenker at vi får legge inn aksjer annenhver dag fra og med i dag i tilfelle el kommer tidligere denne syklusen. Og hvis ikke, nei da får vi bare fortsette humpinga:chicken: Ikke gi opp slik som sist før el er bekrefta:happy: Og hu som ikke sku melde seg inn i noen ikm gruppe endte opp med å lage en, for det hadde jeg så lyst til:banghead::hilarious::hilarious: Blir spennende!

Legger ved tempen, og ønsker alle ei god start på uka:happy:

Vedlegg

• 993A8BC1-04EF-400C-A125-B340A0B669BA.jpeg
    993A8BC1-04EF-400C-A125-B340A0B669BA.jpeg
    644,3 KB · Visninger: 39
PP 3 - CD 8

Discarded to temperaturer i Ff fordi jeg som nevnt ovenfor har nytt et par glass vin, og det ble det kvelden etter også, var tross alt MGP:hilarious: Må helle ut resten av flasken i dag tror jeg, begrenset hvor lenge en åpen rødvin holder seg. Nå nærmer det seg jakten på el, så da blir det ikke vin med mindre jeg IKKE blir gravid denne runden:hilarious:

Har fremdeles en god følelse denne runden her, tenker at vi får legge inn aksjer annenhver dag fra og med i dag i tilfelle el kommer tidligere denne syklusen. Og hvis ikke, nei da får vi bare fortsette humpinga:chicken: Ikke gi opp slik som sist før el er bekrefta:happy: Og hu som ikke sku melde seg inn i noen ikm gruppe endte opp med å lage en, for det hadde jeg så lyst til:banghead::hilarious::hilarious: Blir spennende!

Legger ved tempen, og ønsker alle ei god start på uka:happy:
Spennende! Lurt med aksje annenhver dag:happy: Jeg må innrømme at når jeg får positiv el-test kjører vi på hver dag, men jeg er redd det er for ofte:hilarious: Men vil liksom ikke droppe dagen før, eller selv el-dagen heller! Jeg er 7 dpo i dag, så sånn sett ganske likt som deg nå! Jeg har hatt el mellom cd19-21 de siste gangene, men vet ikke om det har vært pga pilleslutt første gangen og SA de andre, eller om det faktisk er syklusen min. Så vet mao ikke om jeg kommer i Ikm uke 11 sammen med deg enda -men melder meg inn om jeg får tegn til eggløsning :joyful::joyful: Masse lykke til denne prøveperioden! Spennende med ekstra god følelse:joyful:

Spennende! Lurt med aksje annenhver dag:happy: Jeg må innrømme at når jeg får positiv el-test kjører vi på hver dag, men jeg er redd det er for ofte:hilarious: Men vil liksom ikke droppe dagen før, eller selv el-dagen heller! Jeg er 7 dpo i dag, så sånn sett ganske likt som deg nå! Jeg har hatt el mellom cd19-21 de siste gangene, men vet ikke om det har vært pga pilleslutt første gangen og SA de andre, eller om det faktisk er syklusen min. Så vet mao ikke om jeg kommer i Ikm uke 11 sammen med deg enda -men melder meg inn om jeg får tegn til eggløsning :joyful::joyful: Masse lykke til denne prøveperioden! Spennende med ekstra god følelse:joyful:

Vi kommer sikkert til å legge inn aksjer hver dag etter positiv el test vi også:hilarious: Er så redd for å misse den igjen, så vil derfor legge inn annenhver dag fra og med i dag, han får bare stå på han hjemme:hilarious:
Er så usikker på el selv pga syklus er helt på tur om dagen, så jeg vet ikke om uke 11 stemmer for meg heller, men tiden vil vise! Du er velkommen inn :hilarious::D Håper vi får ei spire som sitter begge to denne pp:Heartred

Vi kommer sikkert til å legge inn aksjer hver dag etter positiv el test vi også:hilarious: Er så redd for å misse den igjen, så vil derfor legge inn annenhver dag fra og med i dag, han får bare stå på han hjemme:hilarious:
Er så usikker på el selv pga syklus er helt på tur om dagen, så jeg vet ikke om uke 11 stemmer for meg heller, men tiden vil vise! Du er velkommen inn :hilarious::D Håper vi får ei spire som sitter begge to denne pp:Heartred
Åjaa, det skjønner jeg godt :D Godt å høre det ikke bare er jeg som kjører hver dag akkurat på de mest fruktbare dagene :hilarious: Får se om jeg kanskje melder meg inn etterhvert:joyful:Håper veldig at vi begge får en spire som sitter denne runden jeg også:chicken::chicken::Heartred

PP 3 - CD 11

Har ikke jaktet veldig iherdig på eggløsning, men tok en test i går og skal ta en i dag og to i morgen og et par dager fremover tenker jeg. Temperaturen min går jo opp og ned som noe anna rart, men det får bare gå. Har vært så utrolig varm på kveldene når jeg har lagt meg, mulig det er pga væromslag?

Ellers ble jeg oppringt for en time siden og spurt om jeg ønsket å komme på jobbintervju! Det takket jeg selvsagt ja til! Er veldig, veldig spent:woot: Skal dit allerede i dag!
Hvis jeg får tilbudet er jeg ikke helt sikker på om jeg takker ja enda, men det tar jeg stilling til senere hvis det er en mulighet.

Spent på når el melder sin ankomst denne syklusen her, prøver å følge med på el slim og andre tegn, foreløpig lite av det. Slenger inn bilde av tempen:happy:

5079994C-C133-4914-B0C4-9E81EDBA2162.jpeg

Lykke til på jobbintervjuet!!
Og lykke til med denne pp <3

Jobbintervju

Ja, det gikk jo veldig bra, gikk ifra intervjuet med ny jobb, egentlig. Jeg sier egentlig, fordi det jeg trodde var intervju til ny heltid 100% (som det sto i annonsen!) viser seg at først skal begynne med en ekstrahjelp stilling. DET er jeg ikke videre interessert i i lengden. Jeg har ikke signert noe som helst enda, tenker at jeg vil se kontrakten først og ikke minst spørre hvor lenge jeg skal gå som ekstrahjelp før det blir snakk om fast stilling.. Jeg har en 100% fast jobb nå + en ekstrahjelp jobb fra før av. Jeg er villig til å legge inn en innsats og vise interesse, men ikke i 6 mnd nei. Hadde jeg vært 20 år, så hadde jeg takket ja, men jeg er snart 29, planlegger en baby og jeg vil ikke investere flere måneder i arbeid når risikoen er å ikke få noen større stilling enn ekstrahjelp. Da blir jeg heller der jeg er til jeg finner noe annet. Litt skuffa kjenner jeg:hungover:

PP 3 - CD 11

Har ikke jaktet veldig iherdig på eggløsning, men tok en test i går og skal ta en i dag og to i morgen og et par dager fremover tenker jeg. Temperaturen min går jo opp og ned som noe anna rart, men det får bare gå. Har vært så utrolig varm på kveldene når jeg har lagt meg, mulig det er pga væromslag?

Ellers ble jeg oppringt for en time siden og spurt om jeg ønsket å komme på jobbintervju! Det takket jeg selvsagt ja til! Er veldig, veldig spent:woot: Skal dit allerede i dag!
Hvis jeg får tilbudet er jeg ikke helt sikker på om jeg takker ja enda, men det tar jeg stilling til senere hvis det er en mulighet.

Spent på når el melder sin ankomst denne syklusen her, prøver å følge med på el slim og andre tegn, foreløpig lite av det. Slenger inn bilde av tempen:happy:

Vis vedlegget 378151
Hvordan gikk jobbintervjuet? :joyful:

skrev nettopp en oppdatering, havna rett over her :hilarious::hilarious:
Så det rett etter jeg hadde publisert :hilarious::hilarious: Men så kjipt at det ikke var den stillingen de gav inntrykk av i annonsen da:( Skjønner godt at du syntes det er litt risky nå. Men uansett godt for selvtilliten at de ville ha deg da!:happy:

Så det rett etter jeg hadde publisert :hilarious::hilarious: Men så kjipt at det ikke var den stillingen de gav inntrykk av i annonsen da:( Skjønner godt at du syntes det er litt risky nå. Men uansett godt for selvtilliten at de ville ha deg da!:happy:
Helt klar positivt det, og jeg tenker at jeg skal være med litt som ekstrahjelp for å se om det er noe for meg, men jeg vil vite mer om jobben aller først. Er vant med litt mer tydelige intervju, og at den som intervjuer tar litt mer styring:hilarious:

Helt klar positivt det, og jeg tenker at jeg skal være med litt som ekstrahjelp for å se om det er noe for meg, men jeg vil vite mer om jobben aller først. Er vant med litt mer tydelige intervju, og at den som intervjuer tar litt mer styring:hilarious:
Det skjønner jeg! Blir spennende å få litt mer inntrykk av stillingen da:joyful: Morsomt når det skjer litt andre ting enn prøving, så går tiden litt fortere også:rolleyes:(sånn er det i hvert fall for meg) :happy:

PP 3 - CD 13

I går kveld var jeg ute og spiste middag med venninner, og med to negative el tester så unnet jeg meg vin! Jeg tenker at det må da være lov å kose seg før el og før svangerskap, eller påvirker det DET og? Samtidig så tar jeg det mer med ro når jeg ikke er så rigid. Jeg må finne en mellomting.

Tok ikke tempen i dag tidlig, måtte ha discarded den uansett, så jeg temper heller i morgen. I følge appene skal EL være mellom Cd 14-29, så det er vel bare å smøre seg med tålmodighet. Foreløpig ikke sett eller kjent noe særlig tegn til el heller, men jeg tar nok en test rundt kl 17.30 når jeg er hjemme fra jobb:happy:

PP 3 - CD 13

I går kveld var jeg ute og spiste middag med venninner, og med to negative el tester så unnet jeg meg vin! Jeg tenker at det må da være lov å kose seg før el og før svangerskap, eller påvirker det DET og? Samtidig så tar jeg det mer med ro når jeg ikke er så rigid. Jeg må finne en mellomting.

Tok ikke tempen i dag tidlig, måtte ha discarded den uansett, så jeg temper heller i morgen. I følge appene skal EL være mellom Cd 14-29, så det er vel bare å smøre seg med tålmodighet. Foreløpig ikke sett eller kjent noe særlig tegn til el heller, men jeg tar nok en test rundt kl 17.30 når jeg er hjemme fra jobb:happy:
Jeg var i bursdag til en venninne i oktober, og det ble MANGE flere glass enn jeg hadde planlagt. Det viste seg å mest sannsynlig være dagen babyen vår ble unnfanget, og her er alt tilsynelatende bra, 22+5 i dag. Så jeg tenker vi skal senke skuldrene og ikke være redd for å leve mens vi prøver. Så klart kun hvis man vil, og jeg mener ikke at vi skal drikke hver dag. Men at vi ikke skal ha dårlig samvittighet hvis det skjer av og til ❤️ Når du blir gravid, blir det maaaaaaaaange dager helt uten! Så det er bare å nyte mens du kan :)

Back
Topp