Lil_Sol sin reise til barn nr 2 (født)❤️

PP 2 - CD 18

Tempen har økt. Ikke mye, trolig ikke nok. Ingen positiv el test, så FF beregner kun ut fra hva jeg har funnet av el slim, (eller det jeg trodde var el slim i alle fall, skjønner ikke helt hva annet det var), på og lagt inn, og mener at el kanskje var Cd 15. Jeg har stiplet linje. Hvis det stemmer, er jeg 3 dpo i dag.

Jeg tenker at det er da fryktelig rart om det er noe galt med ALLE el testene, men det er jo og rart at jeg har kjent på liknende symptomer som forrige el.

Tror jeg skal fortsette å ta tempen, se om den stiger mer eller ikke.. Blir jo litt redd for at den slutter å stige, eller stiger pga tr. Blir helt matt og lei av detta her. Tror ikke jeg tar flere el tester nå. Jeg føler jeg kaster den bort. Kan ta en i kveld kanskje.. :p

FE59804A-4443-48C1-AF4C-97B2B3076C7C.jpeg

PP 2 - CD 18

Tempen har økt. Ikke mye, trolig ikke nok. Ingen positiv el test, så FF beregner kun ut fra hva jeg har funnet av el slim, (eller det jeg trodde var el slim i alle fall, skjønner ikke helt hva annet det var), på og lagt inn, og mener at el kanskje var Cd 15. Jeg har stiplet linje. Hvis det stemmer, er jeg 3 dpo i dag.

Jeg tenker at det er da fryktelig rart om det er noe galt med ALLE el testene, men det er jo og rart at jeg har kjent på liknende symptomer som forrige el.

Tror jeg skal fortsette å ta tempen, se om den stiger mer eller ikke.. Blir jo litt redd for at den slutter å stige, eller stiger pga tr. Blir helt matt og lei av detta her. Tror ikke jeg tar flere el tester nå. Jeg føler jeg kaster den bort. Kan ta en i kveld kanskje.. :p

Vis vedlegget 376031
Får håpe at kroppen gjør det den skal til tross for testene som ikke spiller på lag:Heartred

Får håpe at kroppen gjør det den skal til tross for testene som ikke spiller på lag:Heartred

Ja, jeg håper det, men blir så usikker og rådvill. Kan jo være at jeg har lavere med hormoner denne mnd og derfor ikke får utslag. Det er jo ikke lenge siden jeg tok ut spiralen, så kan være bare det. Aner ikke:shy:
Takk for støtten i alle fall, det gjør veldig godt:Heartred

Skjønner du gir opp EL testene denne måneden. Det bruker jo jeg også å gjøre. Men siden du allerede temper så fortsett med det. Kan jo være du bare har en lang syklus. Syklusene kan jo bli litt unormale når man har tatt ut spiralen. Så ikke gi helt opp. Jeg går ikke på prevensjon og jeg har ikke EL før CD 26 i følge premom. Dog jeg har også en mellomblødning når jeg skal ha EL, vet ikke hva det betyr. Så ikke gi opp helt!

PP 2 - CD 21

Tusen takk for omtanken Onskebarn og Dagosi:Heartpink Slenger inn en kjapp update før jeg legger meg (altfor sent).:Heartpink

Jeg var hos legen på mandag, der fikk jeg sykemelding i 10 dager. Kjentes ut som 10kg ble tatt av skuldrene mine. Nå må jeg bare finne meg en ny jobb, og tørre å si opp. Så mange tanker og følelser, men det fungerer ikke for meg og jeg blir bare syk av det. Da må en stå i det!

Ellers sa han at kroppen kunne hoppe over «en syklus» en mnd, det kunne og være pga jeg ganske nylig har fjernet spiralen, så vi skulle ikke ringe sykehuset helt enda sa han. Om jeg følte meg hysterisk ? Ja. Det går fint, men selvsagt litt kjipt.

Jeg slutta å teste etter EL da jeg ikke fant noen tegn til den. Jeg mistenker og at kuren for BV ikke fungerte (noe jeg var redd for da jeg ikke fikk de samme tablettene som tidligere - som faktisk fingerte) og jeg er redd jeg har sopp. Da kan jeg velge da - gå sånn i x antall mnd før henvisning går igjennom til gyn, eller punge ut med 1700kr til. Jeg vil helst spare de 1700kr… Nuvel! Jeg får ringe legen, kanskje han vil sjekke det sjøl. Tror vi er omtrent like gamle, så det blir sikkert hyggelig:thefinger:rendeer:hilarious:

Jeg tok også blodprøver, og fikk beskjed om at de var helt fine, men jeg ser på dem at jeg godt kan ta både jern og D-vitaminer, så jeg får ta meg en tur på apoteket etter det i morgen. Da handler jeg nok med meg preparater for sopp også..

Det går greit med meg, jeg er nok bare sliten pga mye tankekjør i forbindelse med jobben samt at jeg blir stressa når kroppen oppfører seg rart. Ellers temper jeg enda, og skal fortsette med det. Ganske morro egentlig! Er ikke så stress nå heller. Syns mensen kan komme, så jeg får startet ny syklus med EL:smug::shy:

Bare ignorer det derre DPO greiene, det gjør i alle fall jeg denne runden:hilarious:

0BBEF547-7261-4D51-8041-E764631DE420.jpeg

Får håpe at du får slappet av nå!:Heartred
Så kjedelig om kroppen hopper over en syklus, men krysser fingrene for at du snart kan starte en ny syklus:love7

PP 2 - CD 22

Jeg burde jo ha husket på at livet mitt ikke utarter seg slik jeg forventer. Det hører i alle fall sjeldenheten til. Allikevel har jeg den «fantastiske» evnen til å glemme.

Folk flest har det. Det er en grunn til at man velger å utsette seg for smertene ved fødsel ikke bare en gang, men to og tre. Noen flere enn det.

Det kjipe med det i mitt tilfelle er at da går jeg all in, da. Hver gang. Også blir jeg like skuffet, nesten hver gang jeg ignorerer den indre kritikeren. Det trollet som hvisker «dette har du gjort før, det går ikke» også tenker du JODA DENNE GANGEN GÅR DET!
Også gjør det ikke det. Dette er aller vanskeligst for meg i relasjoner. Så vanskelig at pga det og covid har jeg ikke dannet noen nye relasjoner på en god stund. Jeg har heller ikke tatt initiativ til å styrke relasjoner, fordi jeg tenker at snart orker de ikke mer, vil ikke mer eller hva det enn måtte være. Det går fint med de som har vært i livet mitt lenge, og det går greit med de jeg har blitt kjent med. Det er ikke alle man må skape en dyp relasjon til heller. Psykologen sa jeg måtte stole mer på de gode erfaringene enn følelsene, men problemet er nok også det at jeg har så mange dårlige erfaringer. Og de heiser alle røde flagg og sørger for en grundig gjennomgang av alle mulige utfall.

Litt om hva jeg har å stri med:oops: Ikke rart man blir sliten si.

Jeg har hatt en økning i tempen igjen, men det er nok bare tr. Hyggelig at hun ringer og sier hun er på vei. Forventer henne om 3-5 dager. Kommer ikke til å bruke en eneste gr test med mindre tr ikke dukker opp, og da får hun helt til 3/2. Er hun ikke kommet på morgenen 3/2 må jeg jo bare ta en test. Men da blir det EN test.
Antakeligvis er den bortkastet og tr kommer:wacky:

Slenger inn bilde for morrosskyld:

C84D6D82-2EBE-479B-B4CE-88C1CC83789B.jpeg

PP 2 - CD 23

I går var jeg litt uvel, muligens pga smoothien jeg drakk dagen før, eller grillpølsene. Uansett tok jeg en gr test bare for å bekrefte at det ikke var noe sånt. Og det fikk jeg bekreftet, så da vi på kvelden skulle ut og spise en 10 retters kunne jeg bestille vinpakke med god samvittighet! :smug: Og herregud for en fantastisk opplevelse! Vin som passet så bra til maten og var lett å drikke. Og maten? Oh halleluja. Det var til å gråte av! Dette er ikke noe vi kan gjøre ofte, da det er ganske dyrt, men virkelig gøy å oppleve så god service, vin og mat. Fikk det i julegave av samboeren min:Heartred

Men så har tempen gjort et kjempehopp! Og det er helt sikkert pga tr skal dukke opp, men altså det var da voldsomt. Så mye at jeg måtte dobbelsjekke analt med et annet termometer om jeg hadde feber, men jeg hadde ikke det. Blir gøy å tempe neste syklus også, så har jeg noe å sammenlikne med.

651506A8-579E-489B-9694-17F1F6ACFAB4.jpeg

Tempen synker vel om tanta nærmer seg om jeg ikke tar helt feil? Men hvis du drakk alkohol kan det vel gi utslag på temp det også:bored:

PP 2 - CD 25

Tja, på Cd 25 forrige syklus ble det heller CD 1 da tr dukket opp. Den har ikke meldt sin ankomst helt enda, og jeg kjenner at spenningen stiger litt nå.

Jeg sluttet å teste etter EL da den aldri dukket opp, men jeg fortsatte å tempe. Plutselig hopper «kanskje el» krysset frem, og da kan det hende at kroppen ikke hoppet over el likevel!:wideyed: Spørs om vi fikk lagt aksjer i tide da, for mandag-onsdag hadde vi ikke sex, og ff var visst da på onsdag. Vi hadde sex torsdag og i går, men om det holdt.. og om jeg hadde el? Jeg har ikke snøring:hilarious:

De digitale testene og tidlig testene får bare ligge på vent. Ikm i følge Premom: 1/2
Ikm i følge FF før el-bytte: 31/1
Ikm i følge FF etter el-bytte: 6/2
Ikm i følge Flo: 3/2

Ikke vet jeg hva jeg skal tro. Hvis jeg ikke er gravid høper jeg tr bare kommer nå ganske snart. Rart hvis det skal klaffe nå når alt har vært så merkelig.
Ønsk meg lykke til!!! :Heartred

PP 2 - CD 25

Tja, på Cd 25 forrige syklus ble det heller CD 1 da tr dukket opp. Den har ikke meldt sin ankomst helt enda, og jeg kjenner at spenningen stiger litt nå.

Jeg sluttet å teste etter EL da den aldri dukket opp, men jeg fortsatte å tempe. Plutselig hopper «kanskje el» krysset frem, og da kan det hende at kroppen ikke hoppet over el likevel!:wideyed: Spørs om vi fikk lagt aksjer i tide da, for mandag-onsdag hadde vi ikke sex, og ff var visst da på onsdag. Vi hadde sex torsdag og i går, men om det holdt.. og om jeg hadde el? Jeg har ikke snøring:hilarious:

De digitale testene og tidlig testene får bare ligge på vent. Ikm i følge Premom: 1/2

Ikke vet jeg hva jeg skal tro. Hvis jeg ikke er gravid høper jeg tr bare kommer nå ganske snart. Rart hvis det skal klaffe nå når alt har vært så merkelig.

Skjønner at du blir forvirra :wideyed: Håper du snart får svar, og det er jo faktisk en mulighet for at svaret er to streker! Lykke til!! :love2

PP 2 - CD 25

Skjønner det er frustrerende med så mange mulige Ikm’er! Sier som Alfakrøll og håper det kommer to streker heller enn tr! Masse lykke til! :love2

Last edited:
PP 2 - CD 25

Så kjedelig når alt er så usikkert!! Men håper du får en positiv overraskelse og får to streker istedet for TR:Heartred

Skjønner at du blir forvirra :wideyed: Håper du snart får svar, og det er jo faktisk en mulighet for at svaret er to streker! Lykke til!! :love2
Skjønner det er frustrerende med så mange mulige Ikm’er! Sier som Alfakrøll og håper det kommer to streker heller en tr! Masse lykke til! :love2

Jeg trykket svar på innlegget ditt og Onskedrom men det ble borte! Du er selvsagt også fin å ha:Heartred

Dere er så fine å ha:Heartred
Da jeg la inn dagens temp hoppet EL tilbake til CD 15, men jeg prøver å ikke tenke så på det. Jeg blir overraska hvis det er to streker denne mnd:hilarious: Det er jo lov å håpe, men tør ikke helt det.
Foreløpig ingen tegn til TR, men det er fortsatt tidlig på dagen, og den kommer stort sett med et brak. Ingen kramper enda da. Jeg er enten 10 eller 4 dpo i dag:hilarious::hilarious:

PP 2 - CD 26

Kl er igjen over 12, og da er jeg plutselig på Cd 26.

Her er det nok en stund siden jeg har vært! På Cd 26 altså. Forrige syklus kom tr på Cd 25. I dag har det ikke vært noen tegn til den. Cd 26 er såvidt begynt, og jeg skal ta på meg bind i morgen for sikkerhetsskyld.

FF har hoppet tilbake til å mene at el var på Cd 15. Jeg blir svett av dette og gleder meg til ny syklus hvor tempen blir mer riktig :hilarious: Foreløpig er det bare komisk. FF mener at ikm er nå, 31/1. Premom mener 1/2. og Flo det samme som nevnt i forrige dagbokinnlegg. I og med at jeg ikke fant noen EL, så tror jeg ikke jeg tar noen gr test før etter ikm. Skal prøve å holde meg til 2/2. Hvis jeg rekker, da:hilarious:

Jeg har hatt noe stikking i venstre side igjen denne uken. Hva det kommer av vites ikke:p Rett og slett bare vente og se. Ikke mye å skrive om enda for min del. Slenger inn FF:

36E98FA0-BAC7-49E3-8494-C53DE0C0569A.jpeg

PP 2 - CD 26

Ingen tegn til tr enda. FF gjorde et hopp igjen i dag tidlig, så nå er jeg her:

8EFE72CB-C915-43E2-BF7D-9826B1BA9011.jpeg

Det er jo helt ærlig litt spennende, og jeg kjenner at tanken «tenk om det er to streker!» er litt for tilgjengelig.

Mellom cd 12-15 hadde jeg det jeg trodde måtte være el slim. Det hadde jeg en gang til Cd 20. Husker jeg tenkte over det! La det ikke inn, tok ikke el tester heller for det hadde jeg jo gitt opp:yuck:

Hvis tr ikke dukker opp i dag og i morgen, og den 2, så ryker jeg ratt på en test i mårra allerede, og sikkert frem til den kommer:hilarious:

PP 2 - CD 29 (!)

Det var da voldsomt så lang denne syklusen her skulle være da!!!!! :wacky: Ingen positiv gr test og ingen tegn til tr! Ikke litt spotting engang! Hva er det som skjer:hilarious:

Jaja, tidenes lengste lutealfase da, ikke dumt det heller, men om el ikke fant sted er det ikke gøy. Samtidig så kan det jo faktisk være at den skjedde senere i syklusen, med tanke på lengden. Hvis el var Cd 20 f.eks er jeg bare 9 dpo og foreløpig ikke tidenes lengste lutealfase:banghead:

Jeg vil bare få tr. Så jeg kan komme igang igjen med el tester og teste både rundt Cd 12-15 og Cd 18-20 !!! Evt senere og. Graviditetstestene er helt blenda, tempen er på 30.30 siste dagene. Jeg discardet den ene skyhøye tempen fordi den var trolig så høy pga jeg hadde drukket kvelden før.

Kanskje jeg skal male kroppen, tenne bål og danse mensendans? Enten vil jeg ha to streker eller mensen. Slenger inn bilde av testen jeg tok i går kveld. Jeg klarte ikke å la være å ta en i dag tidlig heller, men den var helt lik i går. Jeg syntes jeg skimtet noe, men det jeg ser er nok bare det hvite «sporet» der fargen skal komme. Hvis man er gravid, da:hilarious:

Tempekurve:
4E2688D3-7867-40FB-89AE-8B16B3B20685.jpeg

Vedlegg

• B8C689CF-C531-4C48-B938-DDF12076C448.jpeg
    B8C689CF-C531-4C48-B938-DDF12076C448.jpeg
    730,7 KB · Visninger: 66
Back
Topp