Lil_Sol sin reise til barn nr 2 (født)❤️

Hmm kan jo være du faktisk ikke hadde EL og at du har hoppet over en syklus og allerede er startet på CD1 igjen... Har man ikke EL så trenger man ikke få TR. Feks hele 20 årene hadde jeg TR 2 ganger i året, men lutefasen ble neppe lengre, jeg bare hadde ikke EL oftere. Eller kanskje i det hele tatt, hvem vet... Men kan jo hende tempen viser en ny EL snart så ikke slutt å tempe!

Hmm kan jo være du faktisk ikke hadde EL og at du har hoppet over en syklus og allerede er startet på CD1 igjen... Har man ikke EL så trenger man ikke få TR. Feks hele 20 årene hadde jeg TR 2 ganger i året, men lutefasen ble neppe lengre, jeg bare hadde ikke EL oftere. Eller kanskje i det hele tatt, hvem vet... Men kan jo hende tempen viser en ny EL snart så ikke slutt å tempe!

Håper inderlig ikke det, for da har jeg null oversikt.. men det kan jo være tilfelle, i så fall har det skjedd store forandringer :/

Jeg forstår at det må være forvirrende med el-tester som ikke slår ut, og plutselig lang lutealfase. Når jeg tenker tilbake på min egen reise så tror jeg faktisk ikke jeg hadde EL de første to syklusene etter jeg sluttet på p-piller, og både lutealfase og sykluslengde var ganske ustabilt i starten. Enig med dagosi med at det er lurt å fortsette tempingen, slik at du lett kan fange opp temphopp o.l.

Sender deg klem og babystøv :Heartred

PP 3 ?

Usikker på hvordan jeg skal forholde meg til syklusen når jeg ikke aner hva som skjer. Synes det er frustrerende. Fortsetter å tempe, men om det vil vise noe som gir mening er jeg mer usikker på, for nå blir jo syklusen bare forlenget.

Når det er sagt har jeg hatt en økning i temperatur, starter på 36.31 også opp til 36.70 før den var på 36.58 igjen. Så bare fortsette med tempingen.

Aktivitetsnivået mitt her inne synker når jeg ikke har noe å egentlig skrive om eller hjelpe til med. Syklusen er jo helt på styr. Men det får gå.

FF har igjen flyttet på mulig el, men jeg stoler ikke på den. Merker så lite til den, og de stikkingene jeg hadde de tidligere som jeg tenkte må være pga el har jeg hatt denne syklusen og, uten el. Her er i alle fall kurven.

3FCB59FA-9E7C-4640-BEC4-8299904B0376.jpeg

PP 3 ?
Usikker på hvordan jeg skal forholde meg til syklusen når jeg ikke aner hva som skjer. Synes det er frustrerende. Fortsetter å tempe, men om det vil vise noe som gir mening er jeg mer usikker på, for nå blir jo syklusen bare forlenget.

Når det er sagt har jeg hatt en økning i temperatur, starter på 36.31 også opp til 36.70 før den var på 36.58 igjen. Så bare fortsette med tempingen.

Aktivitetsnivået mitt her inne synker når jeg ikke har noe å egentlig skrive om eller hjelpe til med. Syklusen er jo helt på styr. Men det får gå.

FF har igjen flyttet på mulig el, men jeg stoler ikke på den. Merker så lite til den, og de stikkingene jeg hadde de tidligere som jeg tenkte må være pga el har jeg hatt denne syklusen og, uten el. Her er i alle fall kurven.

Vis vedlegget 376991

Jeg forstår frustrasjonen din, lille sol! Fortsett å temp, hvis tempen holder seg slik i dagene fremover også er det jo godt mulig du faktisk hadde EL 29.01! Som jeg skrev i forrige kommentar så kunne jeg ha tidlig EL og sen EL etter jeg sluttet med p-piller (altså jeg hadde både korte og lange sykluser), så jeg forstår frustrasjonen for man går jo bare i uvisshet. Men fortsett å temp fremover, så håper jeg at det snart går seg til slik at du får tilbake kontrollen og oversikten :Heartred

Jeg forstår frustrasjonen din, lille sol! Fortsett å temp, hvis tempen holder seg slik i dagene fremover også er det jo godt mulig du faktisk hadde EL 29.01! Som jeg skrev i forrige kommentar så kunne jeg ha tidlig EL og sen EL etter jeg sluttet med p-piller (altså jeg hadde både korte og lange sykluser), så jeg forstår frustrasjonen for man går jo bare i uvisshet. Men fortsett å temp fremover, så håper jeg at det snart går seg til slik at du får tilbake kontrollen og oversikten :Heartred
Tusen takk for støtte:Heartred det er nok helt sikkert bare at syklusen er helt på tur, med mindre det var el og jeg får positiv test. Vanskelig å få kryss i ff også kanskje når jeg ikke har lagt inn noe annet enn temperatur:p
Det er fint å kunne følge litt med, men strever litt med å jage bekymringstankene:p

PP ?

«Høy» temp i dag også, det holder seg liksom stabilt der har gjort i noen dager. Litt spennende å følge med. Fikk tempet til «vanlig» tid også i dag som det er ukedag igjen.

Vi har hatt sex litt sånn av og på når vi har hatt lyst, jeg husker bare en av dagene og fikk lagt den inn i appen i dag, ellers har jeg ikke notert noe. Angrer litt på det, for (TMI!) det var en liten sånn hvit … strimmel/strek på papiret her en dag, og det første jeg tenkte var at det SER jo ut som slik jeg kan strekke i, også avfeide jeg det hele. Nå med høyere temp KAN det jo hende det var el relatert! Tidligere har jeg kjent det som liksom ekstra vått/seigt der nede, men mistenker at det kanskje bare ble det fordi jeg var litt ekstra oppspilt:oops::oops::hilarious: dette er litt kleint å skrive kjenner jeg:hilarious:

Tør ikke ha for høye forhåpninger, men jeg skal kjøpe flere tester og hvis tempen fortsetter som nå kan jeg jo ta en eller to om noen dager. Om ikke annet så for å utelukke.

Tr har jo fortsatt ikke dukket opp, og hvis jeg skal regne dette som fremdeles samme syklus er jeg på Cd 33 i dag.

Vedlegg

• 655E9A79-493D-4B58-8EA8-E8C97B2D87F3.jpeg
    655E9A79-493D-4B58-8EA8-E8C97B2D87F3.jpeg
    759,8 KB · Visninger: 50
Liten update:
Jeg var sykmeldt 100% i 10 dager, og ene dagen spottet jeg minimalt og det var veldig lys brun farge. Samme dagen var jeg på kafé med ei venninne, og jeg husker at da jeg var kommet hjem og gikk på do og da jeg tørket meg oppdaget jeg denne her strimmelen da om jeg kan kalle det for det (slintre høres så ekkelt ut) på papiret. Jeg tenkte umiddelbart «KAN DET VÆRE EL?? Det likner det jeg har sett på Google bilder??:woot:» også kom neste tanke «nei, herregud. Ikke vær dum. Du får snart mensen.» også kastet jeg papiret i do, og tenkte ikke mer på det. La det ikke inn i noen app heller.

Men så er det denne tempen, da. Den har ikke vært så høy tidligere denne syklusen, og FF flyttet el dato. Jeg ringte venninnen min og spurte om hun husket datoen vi drakk kaffe, og det gjorde hun. Det var søren meg 2 februar det, vettu!:woot: Nå klarer jeg ikke helt å tøyle forhåpningene med andre ord, og har kjøpt meg nye makesure tester på butikken. De er faktisk nesten 10kr billigere i butikk enn på nett! 109kr betalte jeg for 10 strimler i butikk.

Jeg må prøve å kaste lasso og få firet inn forhåpningene igjen, men altså hva annet kan den strimmelen ha vært da? Ikke har jeg dytta oppi no greier som kan komme ut slik. *fingers crossed*

også dukker sikkert tr opp i mårra:hilarious::hilarious::hilarious::hilarious: da skal jeg le OG grine. Hahaha!

Last edited:
Dagens temp:

Det er fortsatt noe uvisst hvordan ting er for min del. Da jeg la inn at jeg hadde fått denne eggehvite strimmelen i FF, fikk jeg et helt kryss. Jeg tør ikke håpe helt på at det stemmer, men det er fremdeles ingen tegn til tr i alle fall. Så frem til tr kanskje dukker opp, kan jeg oppdatere hvordan tempen er :)

A7572CB5-559E-41E6-8AEF-ECECCC584B36.jpeg

Dagens temp:
Det er fortsatt noe uvisst hvordan ting er for min del. Da jeg la inn at jeg hadde fått denne eggehvite strimmelen i FF, fikk jeg et helt kryss. Jeg tør ikke håpe helt på at det stemmer, men det er fremdeles ingen tegn til tr i alle fall. Så frem til tr kanskje dukker opp, kan jeg oppdatere hvordan tempen er :)

Vis vedlegget 377120
Syntes det absolutt ser veldig ut som du har hatt eggløsning på torsdag, jeg! Jeg håper gullegget slapp :Heartpink:flower:wav

Dagens temp:

Vis vedlegget 377120

Enig med Fiffii, ser veldig ut som om EL har vært! Tok "bare" en hel sykluslengde før det skjedde, skjønner at du har vært forvirret og frustrert :wacky: Håper det er gullegget som ble sluppet nå, og at den lange ventetiden gir en god belønning i form av to streker! :Heartred

Syntes det absolutt ser veldig ut som du har hatt eggløsning på torsdag, jeg! Jeg håper gullegget slapp :Heartpink:flower:wav
Enig med Fiffii, ser veldig ut som om EL har vært! Tok "bare" en hel sykluslengde før det skjedde, skjønner at du har vært forvirret og frustrert :wacky: Håper det er gullegget som ble sluppet nå, og at den lange ventetiden gir en god belønning i form av to streker! :Heartred

Åh det er jo kjempegode nyheter da! Kanskje jeg kan tørre å håpe litt på 2 streker likevel :angelic: Vil ikke håpe på for mye, men kanskje litt:angelic:

Dagens temp:

Litt lavere i dag med dipp ned på 36,50. Har klart å la være å Gteste, er jo altfor tidlig enda, men stolt av meg selv fordet :p Ryker nok på en test til helgen tipper jeg.

Ny ikm i FF er 14/2. Det vil si 11 dager lutealfase. Håper mensen kommer da med mindre jeg er gravid:hilarious:

875E0EA2-C026-4BDD-B44F-E3C77BE223B9.jpeg

Dagens temp:
7 dpo

Våger jeg i det hele tatt å skrive 7 dpo? Ja, jeg gjør visst det:hilarious: Hadde egentlig bestemt meg for å ikke melde meg inn i noen ikm gruppe fordi jeg tør såvidt å tro på at el har vært, men syns det er hyggelig med selskap, og nå ryker jo snart de første testene for min del også. Det skal noe til at jeg er gravid denne syklusen, men jeg blir glad om jeg får mensen også nå for å være ærlig. Samtidig så kjennes livmor så annerledes ut, symptomjegeren er i full sving:hungover:
ECC35E95-402F-4616-A08B-D5A7D834DDD8.jpeg

Jeg krysser for deg alt jeg kan lil_sol!!!!!!!!! Endelig 8 dpo, og da er det jo greit og gå ikm i møte

Dagens temp:

Æsj, i dag gikk hele tempingen rett til helvete:oops: Ble vekt av samboer tidligere enn jeg pleier å stå opp/tempe, med beskjed om at guttungen føler seg skikkelig dårlig og er skikkelig varm. Artig det der at så fort det er snakk om sykdom/testing, nei DA må vi spørre a mor:hilarious:
«Har du tatt tempen?»
«…. Nei»
«Har du tatt corona test på han?»
«Nei»
«Nei… gjør det, da» :yuck:
Sambo tok test, jeg fikk tatt min temp i mellomtiden og den viste da 36.30! Mer rakk jeg ikke tenke over det før mini kom labbende ned på soverommet og jeg måtte overtale han om å ta temperatur. Jeg skal med andre ord kjøpe øretermometer til han, for det er så unødvendig at han skal gråte og grue seg bare til å tempe analt:p stakkars, ikke greit alltid.
Coronatesten var positiv, og han hadde 38,9 i feber. Da får jeg kanskje to streker lysende mot meg på morsdag, men i form av covidtest:hilarious:

Det er egentlig HELT greit om jeg får tr. Denne syklusen her har vært uendelig lang syns jeg. Tok test i dag, 8 dpo, men de er blenda. Det er fortsatt tidlig! Men begge deler er ganske velkomne nå. Føler meg litt uvel i dag, men det kan skyldes at mrs.Rona er på veg:p

D6818BC7-E638-4401-9753-757719BCE4F8.jpeg

Last edited:
Dagens temp:
9 dpo

Jeg var våken til langt på natt, og endte opp med å ta en g-test før jeg la meg. På den så jeg en strek, tror det bare blir med at det var en skyggestrek. På en side har jeg lyst til å ta en test til om noen timer, på en annen side vil jeg vente til i morgen.
Slik så testen ut i natt, 8/9 dpo:
D9B0163C-7157-4033-A5D8-C8F1AA277F3C.jpeg

Det er såvidt jeg skimter noe der:oops: vanskelig å få med på bildet, fordi det var så svakt.

Tempen har økt igjen i dag, ikke høyt nok til å være feber, men er oppe på 36.50 igjen. Slik ser det ut:
99679C66-2150-4787-9A7F-2750CA1A2EA1.jpeg

Prøver å være optimistisk, men det er ganske skummelt. Har veldig ømme pupper og brystvorter. I går hadde jeg litt sånn stikking i venstre side igjen, men føler ikke at det betyr noe lenger:hilarious: De ømme puppene derimot kan like gjerne være pga tr. Ikm på mandag, det blir spennende!

Dagens temp:
9 dpo

Jeg var våken til langt på natt, og endte opp med å ta en g-test før jeg la meg. På den så jeg en strek, tror det bare blir med at det var en skyggestrek. På en side har jeg lyst til å ta en test til om noen timer, på en annen side vil jeg vente til i morgen.
Slik så testen ut i natt, 8/9 dpo:
Vis vedlegget 377396

Det er såvidt jeg skimter noe der:oops: vanskelig å få med på bildet, fordi det var så svakt.

Tempen har økt igjen i dag, ikke høyt nok til å være feber, men er oppe på 36.50 igjen. Slik ser det ut:
Vis vedlegget 377397

Prøver å være optimistisk, men det er ganske skummelt. Har veldig ømme pupper og brystvorter. I går hadde jeg litt sånn stikking i venstre side igjen, men føler ikke at det betyr noe lenger:hilarious: De ømme puppene derimot kan like gjerne være pga tr. Ikm på mandag, det blir spennende!
Dette må jo være starten på en skikkelig strek :joyful: Gleder meg til å se neste test :smiley-bounce012

Dagens temp:
10 dpo

Helt blenda test og litt høyere temp. Var nok bare en teit skygge, satser på at tr kommer om ikke mange dagene:happy: Det er helt greit, godt å få en frisk start og ny syklus egentlig. Håper den kommer i morgen når den skal:happy:
83653739-1DC9-4A2C-A5DF-A9CC05CE166F.jpeg

Back
Topp