Senkveld i hodet på Lil_sol
Det er ikke så lett, dette her. Jeg er nesten redd for at folk skal fortelle meg de er gravide på grunn av at det føles som et slag i magen. Kjente veldig på det litt tidligere i dag da jeg fikk snap av ei venninne, bilde av mage uten noe tekst, men baby emoji på magen. Heldigvis var det snap, så jeg kunne svare som om jeg var glad på hennes vegne når jeg egentlig bare ble sur fordi jeg vet de ikke prøver!
Hun var ikke gravid da, bare oppblåst... Hun vet ikke hvor skjør jeg er på dette med prøvingen, ingen vet det. Jeg vil helst bare holde det for meg selv, men når folk spør om vi tenker på barn så er det vanskelig å lyve. Dette har jeg skrevet om tidligere, men det er ikke blitt noe bedre.
Jeg prøver å riste av meg følelsen om at en person jeg kjenner som spurte om nettopp dette med babyplaner, kun spurte fordi hun var nysgjerrig. Og ikke på en hyggelig måte, men på en invaderende "dette er sladder til bygda" måte? Så nå sitter jeg her og håper jeg kan gni en positiv test i fjeset til henne og ei til, for jeg vet at det kommer til å svi for hun andre. Det er jo bare enda mer smålig kanskje, men det er nå engang sant.. Her hører det en del bakhistorie med, som jeg tror ville gjort det mer forståelig hvorfor jeg til tider blir smålig, men jeg kan ikke skrive alt i tilfelle jeg røper hvem jeg er, og det ønsker jeg ikke
Det er som om jeg har en kjempestor hemmelighet som jeg gjerne vil dele og snakke om, men jeg tør ikke fordi jeg føler ikke at det jeg føler og tenker blir møtt med forståelse. Jeg VET at 3 pp er ingenting, og jeg skjønner at syklus kan være varierende, men herregud så fint det hadde vært, om noen kunne satt seg ned med meg og sagt at de forstår? Uten å bytte tema, eller å si "men dere har ikke prøvd så lenge" "du tok nettopp ut spiralen" "alt er nok i orden" altså JA, jeg skjønner det, men den irrasjonelle frykten er like fordømt tilstede! Jeg trenger ikke gode råd, noen ganger trenger man bare at noen lytter.
Jeg har dessverre for få venner i samme livssituasjon som jeg kan snakke med om dette her. Tenker det er godt jeg har forumet
Kan alltids snakke med sambo, men han er ikke alltid like god med ord, og vet ikke alltid hva han skal si, og da blir jeg bare mer oppgitt og føler meg hysterisk, og at jeg er teit som er redd for om jeg har for lite progesteron for eksempel. Prøver å unngå litt de jeg vet er gravide til jeg tåler det litt bedre igjen. Er nok bare ei litta dump i vegen og følelser som er litt vanskelig å håndtere
Det går fint å lese om det her inne, for her er jeg klar over og forventer å lese det. Det er verre med uventede graviditeter
Håper du har det bra hvis du leser, og vit at det går fint med meg, jeg måtte bare tømme ryggsekken og rydde den litt