Letrozol/femar 2020-2021

Har sluttet å blø nå, så virket som mensen egentlig på lengde og mengde.. EL-testene er helt negative så det er ikke EL nå, har ikke fått legetime så tror jeg bare ser det an litt.. Håper mensen kommer snart for deg da, slitsomt når det blir kluss:meh:

Høres veldig merkelig ut! Ville absolutt tatt det opp med lege eller gyn. Spesielt hvis det skjer igjen.

Håper virkelig det stabiliserer seg for deg!

Litt frustrasjon fra meg. 16 dpo (bekreftet med både temp og El-tester), ingens mens, fortsatt høy temp, men negativ test. Har aldri hatt lenger enn 14 dager lutealfase på drøye 3 år med samlet statistikk (denne teknologien dere!) Det eneste nye er letrozol. Jeg skjønner ikke hva som skjer! Noen med liknende erfaring?

Hadde ikke høye forhåpninger, er tross alt første runde med letrozol, men synes mensen bare kunne komme så jeg kunne startet på PP 11 :(

Har alltid hatt 14-dagers lutealfase, men første pp med letrozol var på 15, andre på 16 dager:)

Har alltid hatt 14-dagers lutealfase, men første pp med letrozol var på 15, andre på 16 dager:)

Da begynner jeg å tro det er letrozolen sin skyld. Slemt å spille kroppen (og psyken) et sånt puss! Gir jo forhåpninger :yuck: Jeg orker ikke all tolkning med tidligtesting og eventuelt skuffelsen over kjemisk, så jeg venter til tidligst IKM eller forsinket mens før jeg tør å ta en test. Da må jeg vel tenke at den må være ekstra forsinket om det skal være noen vits fremover :sorry:

Kjedelig at du også har det slik! Tror jeg skal melde fra om dette til gyn så han kan informere nestemann om at dette kan skje. Slike ting er jo grei å være klar over, eller?

Da begynner jeg å tro det er letrozolen sin skyld. Slemt å spille kroppen (og psyken) et sånt puss! Gir jo forhåpninger :yuck: Jeg orker ikke all tolkning med tidligtesting og eventuelt skuffelsen over kjemisk, så jeg venter til tidligst IKM eller forsinket mens før jeg tør å ta en test. Da må jeg vel tenke at den må være ekstra forsinket om det skal være noen vits fremover :sorry:

Kjedelig at du også har det slik! Tror jeg skal melde fra om dette til gyn så han kan informere nestemann om at dette kan skje. Slike ting er jo grei å være klar over, eller?

Jeg ble veldig skuffa sist gang, da jeg fikk forhåpninger når jeg var forsinka. Jeg hadde satt stor pris på om jeg fikk den informasjonen! Men jeg vet ikke om det er noe mange opplever:happy: jeg er 13.dpo i dag, så spent på når jeg får det denne gangen. Testa hvertfall negativt i dag.

Jeg ble veldig skuffa sist gang, da jeg fikk forhåpninger når jeg var forsinka. Jeg hadde satt stor pris på om jeg fikk den informasjonen! Men jeg vet ikke om det er noe mange opplever:happy: jeg er 13.dpo i dag, så spent på når jeg får det denne gangen. Testa hvertfall negativt i dag.

Det skjønner jeg godt! Spesielt når det sikreste symptomet er forsinket mens. Lett å lage seg gode grunner til at man ennå ikke har testet positivt… 13 dpo kan jo ennå være for tidlig. En liten trøst er at ca 10% av de som blir gravide tester negativt 13 dpo. Det er jo 1 av 10 :rolleyes: https://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/dpo-chart.php?dpo=13 Ikke ment som et falskt håp, men jeg for min del er så lei av inntrykket at «alle» tester positivt 9/10/11 dpo. Det er jo ikke normalen :yuck: Så er det så klart fritt frem for når man selv ønsker å teste :angelic:

Håper uansett det er din tur snart! :Heartpink Her sank tempen endelig (faktisk) i dag, så da tror jeg TR straks er her. Ny syklus, nytt håp! Tar med meg erfaringene og smører meg tålmodighet. Og tar sommerferie fra forum. Jeg trenger en mental pause :glasses1

Det skjønner jeg godt! Spesielt når det sikreste symptomet er forsinket mens. Lett å lage seg gode grunner til at man ennå ikke har testet positivt… 13 dpo kan jo ennå være for tidlig. En liten trøst er at ca 10% av de som blir gravide tester negativt 13 dpo. Det er jo 1 av 10 :rolleyes: https://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/dpo-chart.php?dpo=13 Ikke ment som et falskt håp, men jeg for min del er så lei av inntrykket at «alle» tester positivt 9/10/11 dpo. Det er jo ikke normalen :yuck: Så er det så klart fritt frem for når man selv ønsker å teste :angelic:

Håper uansett det er din tur snart! :Heartpink Her sank tempen endelig (faktisk) i dag, så da tror jeg TR straks er her. Ny syklus, nytt håp! Tar med meg erfaringene og smører meg tålmodighet. Og tar sommerferie fra forum. Jeg trenger en mental pause :glasses1

Takk for fine ord:Heartred når jeg ble gravid sist, så testa jeg faktisk ikke positivt før 18.dpo. Jeg tempa ikke da, brukte eggløsningstester. Så egget kunne sluppet litt senere da. Håper det er din tur snart også, en sommerferie fra forum kan gjøre godt:happy::Heartred jeg skal verken ta eggløsningstester eller Tempe neste syklus, tror jeg holder meg unna forum også. Kjenner veldig godt når jeg får El, og har fått det regelmessig nå med letrozol. Skal bli godt med en slik pause kjenner jeg. Tempinga har stressa meg veldig den siste uka kjenner jeg. God sommer til deg!:happy:

Ble det så tr dukket opp?

Da må begge eggene være likt modnet og slippe samtidig? Siden progesteron produseres etter eggløsning og progesteron gjør at ikke flere egg slipper :nailbiting:

Er det ikke slik man får toeggede tvillinger? Men dette har jeg lite greie på altså :p At man har to egg som blir befruktet. For hvis det er enegga så kommer de fra samme egget mener jeg :confused:

Er det noen som har fått beskjed fra gyn at man kan ta letrozol uten å ha blødning? Fikk beskjed at jeg kan starte på dem ca. da jeg skal ha mensen. Har ikke mensen eller eggløsing,mistet den etter p-pille slutt. Å det er 7 måneder siden. Hadde 2 perioder med blødning etter primolut kur for å ta hormonprøver. Som viser lavt østrogen nivå.

Er det noen som har fått beskjed fra gyn at man kan ta letrozol uten å ha blødning? Fikk beskjed at jeg kan starte på dem ca. da jeg skal ha mensen. Har ikke mensen eller eggløsing,mistet den etter p-pille slutt. Å det er 7 måneder siden. Hadde 2 perioder med blødning etter primolut kur for å ta hormonprøver. Som viser lavt østrogen nivå.
Jeg har inntrykk av at det nærmest MÅ en blødning til for å kunne ta letrozol. Men, det er vel ulik praksis:) Du får gi oppdatering på hvordan det går! Lykke til:angelic:

Kan jo være at du skal ta det siden du som sagt ikke har hatt mensen på 7 måneder. Men fikk du ikke tabletter for å starte den ? Jeg skulle ta noe tabletter hvis jeg ikke fikk mensen innen 40 dager så kunne jeg starte på letrozol. Men ring å dobbel sjekk med de ?

Jeg haaater ventetid fra sex / ovitrelle til jeg kan ta testen. Er usikker på om jeg vil ta en test denne gangen, siden det er siste gang vi prøver med letrozol og ovitrelle. Ingen kontroll for å se folliklene, å satte den selv. er så sykt redd for at det ikke skal gå denne gangen heller. Begynner å bli sliten å lei, menst av alt at så mange rundt blir gravid på ingen tid. Nå har vi holdt på i 6 måneder.
Jeg er håpefull, men så redd for skuffelsen igjen. Å merker mannen blir superskuffet han også.

Måtte ut med litt frustrasjon

Jeg fikk beskjed av gynekologen å bare starte med letrozol. Da hadde jeg ikke hatt eggløsning eller mensen på 6 måneder. Fikk ingen positiv eggløsningstest den første runden, men på dag 13 etter siste pille fikk jeg mensen :)

Jeg har tatt uten mensen :)

Back
Topp