Letrozol/femar 2020-2021

Jeg haaater ventetid fra sex / ovitrelle til jeg kan ta testen. Er usikker på om jeg vil ta en test denne gangen, siden det er siste gang vi prøver med letrozol og ovitrelle. Ingen kontroll for å se folliklene, å satte den selv. er så sykt redd for at det ikke skal gå denne gangen heller. Begynner å bli sliten å lei, menst av alt at så mange rundt blir gravid på ingen tid. Nå har vi holdt på i 6 måneder.
Jeg er håpefull, men så redd for skuffelsen igjen. Å merker mannen blir superskuffet han også.

Måtte ut med litt frustrasjon

Føler virkelig med deg! Her er det også slik, alle de nærmeste har fått baby nå og ikke prøvd så hardt for å få det til. Unner de selvsagt det, men man håper jo så inderlig på at det blir sin egen tur snart.
Er selv på fjerde runde Letrozol nå, ingen kontroll, men fikk positive EL-tester. Sliten og lei selv av alt prøvestyret at det går utover sexlysten..
Håper for oss som sliter med å få til det som skal være mest naturlig i hele verden.. :Heartred

Føler virkelig med deg! Her er det også slik, alle de nærmeste har fått baby nå og ikke prøvd så hardt for å få det til. Unner de selvsagt det, men man håper jo så inderlig på at det blir sin egen tur snart.
Er selv på fjerde runde Letrozol nå, ingen kontroll, men fikk positive EL-tester. Sliten og lei selv av alt prøvestyret at det går utover sexlysten..
Håper for oss som sliter med å få til det som skal være mest naturlig i hele verden.. :Heartred

Ja håper virkelig det, er på totalt 6 nå men 5 runde etter graviditeten. Siste runde nå

Ja håper virkelig det, er på totalt 6 nå men 5 runde etter graviditeten. Siste runde nå

Håpe det ender i en terminspire!
Får dere videre hjelp siden det er siste runde? Kan hende du har skrevet det tidligere altså. Og ikke meningen å grave hvis du ikke vil utdype det noe :Heartred
Vet hvor sårt det er å virkelig ønske seg et barn men mnd etter mnd dukker tanta fra helvete opp.. :/

Er det noen som har brukt letrozol over lang tid og opplever like god effekt hver mnd?

Jeg fikk først effekt på tredje og nå fjerde runde. Ikke vært inne til kontroll nå siden gyn har ferie, men fikk positive EL-tester CD 15, og hadde litt EL-smerter :) på tredje runde så gyn at egget hadde sluppet.
Håper det klaffer denne runden. Skal ikke stå på aksjelegginga i alle fall. :smiley-ashamed008

Håpe det ender i en terminspire!
Får dere videre hjelp siden det er siste runde? Kan hende du har skrevet det tidligere altså. Og ikke meningen å grave hvis du ikke vil utdype det noe :Heartred
Vet hvor sårt det er å virkelig ønske seg et barn men mnd etter mnd dukker tanta fra helvete opp.. :/

Ja det er sårt å kjedelig å blir sint når den dukker opp, usikker på om jeg har skrivet det, men vi har hør med de på spiren om de kan henvende oss til sykehuset for videre behandling. Har hatt oppfølging av spiren frem til nå. Men nå tar vi en pause fra letrozol.
Hvordan går det med deg ?

Ja det er sårt å kjedelig å blir sint når den dukker opp, usikker på om jeg har skrivet det, men vi har hør med de på spiren om de kan henvende oss til sykehuset for videre behandling. Har hatt oppfølging av spiren frem til nå. Men nå tar vi en pause fra letrozol.
Hvordan går det med deg ?

Skjønner :) Håpe dere får videre hjelp om det ikke skal klaffe nå.
Det går bra. Ble enig med gyn om å prøve letrozol nå i sommer hvertfall, så skal eventuelt høre litt i august om vi ikke lykkes nå. Er 6 dpo ca, men kjenner ikke noe symptomer på graviditet i alle fall. Er ganske forberedt på at tante rød dukker opp om en ukes tid.

Skjønner :) Håpe dere får videre hjelp om det ikke skal klaffe nå.
Det går bra. Ble enig med gyn om å prøve letrozol nå i sommer hvertfall, så skal eventuelt høre litt i august om vi ikke lykkes nå. Er 6 dpo ca, men kjenner ikke noe symptomer på graviditet i alle fall. Er ganske forberedt på at tante rød dukker opp om en ukes tid.

Ja skjønner den, ingen symptomer her anna enn det begynner å få vondt i ryggen, irritert og små vondt I magen, så forventer mensen onsdag / torsdag neste uke

Ja skjønner den, ingen symptomer her anna enn det begynner å få vondt i ryggen, irritert og små vondt I magen, så forventer mensen onsdag / torsdag neste uke

Kan jo være noe.. da er vi ca like langt i løpet. Forventer mensen onsdag/torsdag selv i neste uke. :)

Jeg skal begynne på letrozol ved neste menstruasjon. Men jeg har regelmessig syklus, og tror jeg har eggløsning hver måned, jeg får i hvert fall positive eggløsningstester og ble gravid forrige pp som endte i SA. Det var på 9. forsøk og rett før jeg egentlig skulle begynne på letrozol. Jeg har skjønt at letrozol først og fremst brukes for å stimulere eggløsning, men det har jeg jo altså fra før av. Gjør letrozol det enklere å bli gravid utover det at det gir eggløsning? Er det noen av dere som har regelmessig eggløsning av dere selv som likevel lettere har blitt gravid ved bruk av letrozol?

Jeg skal begynne på letrozol ved neste menstruasjon. Men jeg har regelmessig syklus, og tror jeg har eggløsning hver måned, jeg får i hvert fall positive eggløsningstester og ble gravid forrige pp som endte i SA. Det var på 9. forsøk og rett før jeg egentlig skulle begynne på letrozol. Jeg har skjønt at letrozol først og fremst brukes for å stimulere eggløsning, men det har jeg jo altså fra før av. Gjør letrozol det enklere å bli gravid utover det at det gir eggløsning? Er det noen av dere som har regelmessig eggløsning av dere selv som likevel lettere har blitt gravid ved bruk av letrozol?

Jeg har eggløsning av meg selv, men fikk letrozol for å booste eggløsningen. Er akkurat ferdig med kur nr 4, har ikke blitt gravid enda.

Jeg fikk det av gynekolog for å «booste» eggløsning jeg også. Mulig bedre egg etc?

Da testet man i dag 14 dager etter ovitrelle, å den var negativ igjen. 5 forsøk å ingen positiv. Blir ikke flere forsøk her. Så da takker jeg for deltakelsen i denne gruppa og lykke til med prøving. ❤

Last edited:
Noen som har fått beskjed av gynekolog å ta en (eller flere) pausemåneder fra letrozol? Og noen som vet hvorfor?

Jeg fikk beskjed om at jeg gjerne kan ta det 6pp på rad:happy: hørtes ut som jeg kunne bruke det lengre også, det var nok mest fordi vi trolig går over til ivf etter 6mnd:happy:

Da testet man i dag 14 dager etter ovitrelle, å den var negativ igjen. 5 forsøk å ingen positiv. Blir ikke flere forsøk her. Så da takker jeg for deltakelsen i denne gruppa og lykke til med prøving. ❤

Så leit og frustrerende :( Lagtidsprøver selv så forstår skuffelsen.. Øsnker deg alt godt og lykke til videre:Heartred

Kan se ut som det blir en 5 prøveperiode med enkel dose Letrozol.. så lei nå :/ Alle sier prøv å stresse ned så skjer det, men føler ikke det er så lett da man først må ta tabletter og for å vite om de funker må man teste etter EL eller til kontroll hos gyn, også blir det bare pliktsex da EL test er positiv..
Blir så lei meg at kroppen ikke får til det her :( bah, bare litt tanker en mandagskveld..

Back
Topp