Letrozol/femar 2020-2021

Ja gjett om!:woot: Hadde visst ikke flere igjen av testene så måtte kjøpe et annet merke. Det ble svak(ere) strek på dette merket også, men siden det er forskjellige merker så får jeg ikke sett hvilken vei det går:shifty: Får bare følge med de neste dagene. Har ingen god følelse siden strekene er såpass svake.:facepalm:

Når skal du begynne å teste?:happy:
Skjønner! Krysser fingrene for at det snur og blir sterkere streker i dagene som kommer:love2 Jeg skal prøve å holde meg til ikm neste lørdag, er bare 3 dpo:dead: Har testet før ikm hver gang, så vi får se hvordan det går:hilarious:

For en kjipt beskjed å få..:Heartred Har du fått mensen som «vanlig» ca to uker etter positiv eggløsningstest da? Hva sa gynekolog om veien videre?

:Heartred Har fått det ca to uker etter positiv eggløsningstest hver gang de siste 5 syklusene. Skal tilbake til gynekologen i morgen, så får forhåpentligvis svar på hvordan veien videre blir da! Lurer på hva jeg kan forvente meg. Kanskje trippel dose? Jeg vil iallefall ha tett oppfølging fremover.

Hvor stor dose Letrozol bruker du? Og er du inne for UL hver syklus?:)

Hei.
Akkurat fått letrozol av gynekologen min. IKM i morra så regner med å begynne over helga om den kommer til tida. Har aldri brukt prevensjon og prøvd I ca 13 år på barn nr 2. Fikk ny mann i 2019, han har ikke barn så dette blir veldig spennende:) er det mange det har klaffet for på 1. Forsøk?

Det gikk på første forsøk til oss på dobbel dose. Men svangerskap ble avbrutt. Er på 4 runde nå etter den :)

Det er greit å vite! Ja, var bare småblødninger i 2 dager lenger enn jeg er vant til, men klarer å leve med det altså :p

CD 10 på mandag, så da starter aksjeinnleggingen :D Tror jeg starter el-testingen da om andre tegn er tilstede. Veldig spent, asså!

Den 2 dager ekstra sliter jeg også med, men heldigvis bare lette / spotting da. Men livmora er tykk å fin når jeg er på kontroll for deg

:Heartred Har fått det ca to uker etter positiv eggløsningstest hver gang de siste 5 syklusene. Skal tilbake til gynekologen i morgen, så får forhåpentligvis svar på hvordan veien videre blir da! Lurer på hva jeg kan forvente meg. Kanskje trippel dose? Jeg vil iallefall ha tett oppfølging fremover.

Hvor stor dose Letrozol bruker du? Og er du inne for UL hver syklus?:)
Håper du får noen gode svar! Det er nok lurt å få litt oppfølging:) Du får oppdatere:Heartred

Jeg har tatt dobbel dose alle de tre gangene, men fikk el bare på de to første. Siden letrozol ikke var nok for meg runde tre, fikk jeg bemfola i tillegg som heldigvis førte til el:D Har vært inne til ul syklusdag 10-15 alle gangene. Avtalte med gyn at jeg skal ta trippel dose (uten oppfølging pga ferie) dersom det ikke klaffer nå!

Syklusdag 22 og fortsatt negativ EL-test. Men jeg begynner å lure på om EL har vært jeg, har bare hvilepulsen på fitbit som argument men :p Det var en dag eller to forrige uke jeg ikke testet og hvilepulsen spratt opp og har holdt seg høy etter det. Akkurat samme som sist mnd etter EL. I såfall kommer mensen kanskje om en uke. Blir spennende å se om det kan stemme :)
Vis vedlegget 357432

Fikk mensen i dag så da hadde jeg nok EL som jeg tenkte og hadde nok fått positiv test ca 17/18. mai, og da testet jeg ikke. Det positive er at jeg har ikke telt ned til testing og har ikke vært så lei meg siden alt var så usikkert. Og syklusen ble 28 dager, jeg pleier å ligge på 32/33 så det var jo bra. Nå blir det en pausemnd fra her, så får vi se hva vi gjør videre:)

Håper du får noen gode svar! Det er nok lurt å få litt oppfølging:) Du får oppdatere:Heartred

Jeg har tatt dobbel dose alle de tre gangene, men fikk el bare på de to første. Siden letrozol ikke var nok for meg runde tre, fikk jeg bemfola i tillegg som heldigvis førte til el:D Har vært inne til ul syklusdag 10-15 alle gangene. Avtalte med gyn at jeg skal ta trippel dose (uten oppfølging pga ferie) dersom det ikke klaffer nå!

Det håper jeg også! Det skal jeg gjøre:Heartred

Så bra det førte til eggløsning :hello2 Har ikke hørt om bemfola før, er det en «triggershot»? Så lurt at du har vært inne til ul alle gangene! Gyn foreslo ikke det til meg, nå kunne jeg ønske jeg hadde vært det. Okei, dumt med ferietider. Krysser fingrene for at det klaffer for deg nå:Heartred oppdater gjerne du også:love2

Det gikk på første forsøk til oss på dobbel dose. Men svangerskap ble avbrutt. Er på 4 runde nå etter den :)

Da er det håp for meg også selv om jeg tar enkel dose først da...prøver ikke å stresse å tenke på det. Men ikke så lett... tok første pilla med letrozol i dag

Håper det snart klaffer for deg igjen

Det håper jeg også! Det skal jeg gjøre:Heartred

Så bra det førte til eggløsning :hello2 Har ikke hørt om bemfola før, er det en «triggershot»? Så lurt at du har vært inne til ul alle gangene! Gyn foreslo ikke det til meg, nå kunne jeg ønske jeg hadde vært det. Okei, dumt med ferietider. Krysser fingrene for at det klaffer for deg nå:Heartred oppdater gjerne du også:love2
Bemfola er en sprøyte som er follikelstimulerende, brukes som regel ved ivf. Gikk på den laveste dosen (siden jeg bare skulle få frem ett egg) i 10 dager, før jeg satte eggløsningssprøyte. Dette startet jeg med på syklusdag 15 siden letrozol ikke hadde noen virkning:) Går du til offentlig eller privat gyn? Vet ikke om det er noen forskjell på hvordan de praktiserer mtp oppfølging? Håper det klaffer for oss alle snart:Heartred:Heartred

Bemfola er en sprøyte som er follikelstimulerende, brukes som regel ved ivf. Gikk på den laveste dosen (siden jeg bare skulle få frem ett egg) i 10 dager, før jeg satte eggløsningssprøyte. Dette startet jeg med på syklusdag 15 siden letrozol ikke hadde noen virkning:) Går du til offentlig eller privat gyn? Vet ikke om det er noen forskjell på hvordan de praktiserer mtp oppfølging? Håper det klaffer for oss alle snart:Heartred:Heartred

Okei :) Fikk du noen spesielle bivirkninger når du tok de? Jeg går til privat. Aldri vært hos offentlig Gyn, så usikker på hvordan det praktiseres der? Hvor går du? Det håper jeg også:Heartred

Okei :) Fikk du noen spesielle bivirkninger når du tok de? Jeg går til privat. Aldri vært hos offentlig Gyn, så usikker på hvordan det praktiseres der? Hvor går du? Det håper jeg også:Heartred
Nei, fikk ingen merkbare bivirkninger heldigvis:angelic: Jeg er også privat, hos Spiren:happy: Veldig fornøyd med oppfølginga jeg har fått der! Hadde samtale på stolavs forrige uke, og de sa at de kjører rene letrozol-kurer. Så er tydeligvis uenigheter om å kombinere letrozol og bemfola, uten at jeg forstår hvorfor:rolleyes:

Noen som har fått skikkelige bivirkninger av letrozol? Tok første i dag og har så å si sovet hele kvelden. Frostannfall og kvalme, og litt sånn verk i kroppen.. er jo 4 tabletter igjen så håper det blir bedre etterhvert

Noen som har fått skikkelige bivirkninger av letrozol? Tok første i dag og har så å si sovet hele kvelden. Frostannfall og kvalme, og litt sånn verk i kroppen.. er jo 4 tabletter igjen så håper det blir bedre etterhvert
Jeg ble skikkelig hormonell og utrivelig :hilarious: Ga seg heldigvis fort da :joyful:

Nei, fikk ingen merkbare bivirkninger heldigvis:angelic: Jeg er også privat, hos Spiren:happy: Veldig fornøyd med oppfølginga jeg har fått der! Hadde samtale på stolavs forrige uke, og de sa at de kjører rene letrozol-kurer. Så er tydeligvis uenigheter om å kombinere letrozol og bemfola, uten at jeg forstår hvorfor:rolleyes:
Så bra! :) Så merkelig at de kjører ulikt, lurer på hvorfor. Jeg sier jatakk til hva enn som funker :hilarious: Jeg er hos Volvat. Skal dit nå snart og kjenner jeg er spent :nailbiting:

Mensen her idag... Runde 8 eller 9 (husker ikke helt) med femar hjalp ikke :(

Uff, så leit med bivirkninger! Hvis det blir en ny syklus på deg med letrozol, kan du prøve å ta dem på kvelden. Jeg fikk nesten ingen bivirkninger, så mulig jeg var heldig, men gyn anbefalte å ta dem på kvelden for å sove igjennom eventuelle bivirkninger :rolleyes:

Tenker det samme som deg, er villig til å prøve det meste:rolleyes: Spennende! Ønsker oppdatering;)

Tok ny ul i dag (Cd 17) og det var ingen ledende folikkel. Det var jeg veldig forberedt på. Skal tilbake for en ul på mandag for sikkerhetsskyld for å se om en evt eggløsning er sent ute. Mest sannsynlig skjer ikke det og magefølelsen sier 100% at det ikke kommer eggløsning, og at mensen kommer om 10/11 dager. Tiden går så tregt når man venter, men da får jeg bare smøre meg med litt ekstra tålmodighet til mandag for å se hvordan veien videre blir :rolleyes:

Cd13 her og ingen utslag på EL-tester, så tyder på at el er forsinket. Ikke noe stigning en gang :oops: Har de siste tre syklusene hatt peak på CD 13… MEN, jeg kjenner på kroppen at det er noe på gang. Skikkelig øm, på begge eggstokker :bored: Vi er jo alle forskjellige, men siden dette er min første runde på letrozol; Har dere erfart sterkere symptomer på EL/modning enn normalt? Jeg har EL av meg selv, så får ikke tilbud om ultralyd… Og til dere som tester; kom stigningen veldig brått? Jeg har kort LH-topp fra før av, så må virkelig følge med de neste dagene. Trodde nesten testene mine var defekte siden jeg kjenner så ømhet uten utslag på tester. Dette er ikke normalt for meg :sorry:

Back
Topp