Kolibrien prøver å leie ut hybelen for 2. gang ❤

Det er ikke over før tr kommer, men om den skulle komme, så er det lov å furte litt :Heartred jeg lot meg selv furte den dagen tr kom, og så er det på'n igjen på ny pp :p (bortsett fra at for min del er el fraværende per nå, så det furter jeg litt for:hilarious:)
Det er sant. :Heartred Forventer den i morgen, alt (12 DPO). Så vi får se. :wacky: Hehe, ja, synes det er lov å furte litt i blant, altså. :hilarious:
 
11 DPO - PP3

Vis vedlegget 414657

Jeg er skikkelig skuffa. :inpain: Alle var helt blenda. Da kommer nok mensen i morgen.:rolleyes: Det kjennes sånn ut også. Det som kjentes på venstre side de siste dagene har nå flyttet seg til hele magen, og kjennes mer ut som svake menssmerter. Bah. :bag: Hadde litt for mye tro på denne runden. Og nå får man se om det blir 2 mnd til neste PP, eller om vi rekker en til. Æsj, altså. Fallhøyden blir så stor når man har forhåpninger. Kanskje kroppen har prøvd, men ikke fikk festet egget? Who knows. Kjenner jeg blir frustrert på progesteronet, for å gi meg falske forhåpninger. :wacky: Skal furte litt i dag, også skal jeg fokusere på det positive.
Den er ganske brutal den der, svart på hvitt liksom :wtf: Masse lykke til videre, håper dere rekker en pp til! Synes det er vanskelig selv å ikke få forhåpninger, da blir man litt ekstra skuffet.. Man vil jo bare se de to strekene!:Heartred
 
Den er ganske brutal den der, svart på hvitt liksom :wtf: Masse lykke til videre, håper dere rekker en pp til! Synes det er vanskelig selv å ikke få forhåpninger, da blir man litt ekstra skuffet.. Man vil jo bare se de to strekene!:Heartred
Ja, hjertet bare synker i det sekundet den kommer. :inpain: Og det ble jo ekstra skuffende siden vi kanskje må hoppe over de to neste. Føles som en evighet til, isåfall. Takk, håper det. :happy: Og i lige måde! :Heartred
 
Ja, hjertet bare synker i det sekundet den kommer. :inpain: Og det ble jo ekstra skuffende siden vi kanskje må hoppe over de to neste. Føles som en evighet til, isåfall. Takk, håper det. :happy: Og i lige måde! :Heartred
Kan jeg spørre hvorfor dere kanskje må hoppe over? :) (du har kanskje skrevet noe om det, men jeg glemmer litt fort:p)
 
Kan jeg spørre hvorfor dere kanskje må hoppe over? :) (du har kanskje skrevet noe om det, men jeg glemmer litt fort:p)
Klart! :joyful: På grunn av at den nærmeste fødeavdelingen har sommerstengt en måned. Er også den jeg virkelig ønsker å føde på, så neste valg er ikke et alternativ for meg. :wacky: Ser også for meg at det må bli stor pågang der, siden alle da må over dit i den travleste tiden i året. Så "må og må", men ønsker bare ikke å utsette meg selv for det stresset. :bag:
 
Klart! :joyful: På grunn av at den nærmeste fødeavdelingen har sommerstengt en måned. Er også den jeg virkelig ønsker å føde på, så neste valg er ikke et alternativ for meg. :wacky: Ser også for meg at det må bli stor pågang der, siden alle da må over dit i den travleste tiden i året. Så "må og må", men ønsker bare ikke å utsette meg selv for det stresset. :bag:
Ah, ser den da :) :Heartred
 
12 DPO
Helt blenda test i dag, også, så da er det vel bare å vente på mensen. Kjenner lite i magen i dag, så er usikker på om den kommer i dag eller i morgen. Ikke alltid jeg har mensmurring/smerter rett før den kommer, heller. Og det kan tenkes at EL kom en dag senere enn det jeg gikk ut ifra, også. Har uansett forsonet meg med at det ikke gikk. Og det går helt ok. Føler jeg overdramatiserer veldig, men det er den kontrollfreaken i meg som følte det måtte gå innen denne runden. :hilarious: Det er så mye overtenking, og jeg blir så sliten og lei av det. Må prøve å gi mer faen, men det er så vanskelig. :wacky:

I dag har jeg vært hos endokrinolog, og absolutt alle prøver av alle mulige ting var gode. På en måte veldig lettet, samtidig som jeg nesten skulle ønske de ga utslag på noe som kunne forklare formen. Må vel bare å innse at det "kun" er snakk om utmattelse og stress over tid. Fikk også spurt litt rundt fertilitet og eventuelle hormonelle forstyrrelser. Selv om jeg ikke tok noen prøver som går direkte på fertilitet, så sa hun at man kunne se det indirekte på blant annet saltbalansen og noen andre prøver som ble tatt. Siden det ikke var noen avvik på noe der, så kunne jeg med stor sannsynlighet senke skuldrene. Det var jo betryggende å høre. :)
 
Last edited:
CD1 - satser på at vi "rekker" en runde til
Da kom mensen, en dag etter beregning, så da ble forrige syklus på 26 dager. Kan faktisk hende lutealfasen ble en dag lenger denne gangen, eller at egget slapp en dag senere, selvfølgelig. Kommer til å teste etter EL, og om det ser ut til at det blir en syklus av den lange typen, så dropper vi det. Håper virkelig neste blir like kort. :smiley-angelic001 Trenger litt positivitet, så jeg slenger med en liste over positive ting med at det ikke klaffet denne runden, og/eller om vi må hoppe over to runder:
  • Vi får startet campinglivet neste vår (kjøpt oss campingvogn nylig) uten å være midt oppi nyfødttiden
  • Vi får mer tid sammen, bare oss tre
  • Jeg får mer tid til å gå ned litt mer i vekt (og ev. trene)
  • Jeg får mer tid til å bli friskere fra utmattelsen
  • Jeg kan kose meg med vin og spekemat etc, hvis jeg ønsker
  • Har alltid hatt litt lyst til å gå gravid på sommeren - tross varmen
  • Liten baby og sommervarme var litt stress sist
  • Høstbarn høres veldig fint ut det også
 
Last edited:
CD1 - PP4 - satser på at vi "rekker" en runde til
Da kom mensen, en dag etter beregning, så da ble forrige syklus på 26 dager. Kan faktisk hende lutealfasen ble en dag lenger denne gangen, eller at egget slapp en dag senere, selvfølgelig. Kommer til å teste etter EL, og om det ser ut til at det blir en syklus av den lange typen, så dropper vi det. Håper virkelig neste blir like kort. :smiley-angelic001 Trenger litt positivitet, så jeg slenger med en liste over positive ting med at det ikke klaffet denne runden, og/eller om vi må hoppe over to runder:
  • Vi får startet campinglivet neste vår (kjøpt oss campingvogn nylig) uten å være midt oppi nyfødttiden
  • Vi får mer tid sammen, bare oss tre
  • Jeg får mer tid til å gå ned litt mer i vekt (og ev. trene)
  • Jeg får mer tid til å bli friskere fra utmattelsen
  • Jeg kan kose meg med vin og spekemat etc, hvis jeg ønsker
  • Har alltid hatt lyst til å gå med sommerkjoler som gravid
  • Liten baby og sommervarme var litt stress sist
  • Høstbarn høres veldig fint ut det også
Så bra at du klarer å tenke positivt :Heartpink Når babyen kommer vil du være såå glad for at det var akkurat den spiren som satt :love7
 
Så bra at du klarer å tenke positivt :Heartpink Når babyen kommer vil du være såå glad for at det var akkurat den spiren som satt :love7
Åh, det var en utrolig fin måte å se det på - og så sant. :love7 Jeg liker også å tenke at det skjer når det er meningen at det skal skje. :Heartred
 
Så fin liste! En sånn liste er god å ha når ting ikke går helt som man vil eller ser for seg :Heartred Jeg er også veldig for den tankegangen med at ting skjer med mening:love7
 
CD4 og kurs
Har meldt meg på et 8-ukers kurs som starter i dag, for stressmestring og utbrenthet. Er håpefull! Og det er godt å skulle starte noe som kanskje gir fremgang. Fikk gått en kort tur i høstsola i mårres etter bhg-levering, og det gjorde godt etter en trassig start på dagen. 2-årstrassen har virkelig fått vist sin side i det siste. :wacky: Ellers er mensen straks overstått, og er ganske spent på når EL bestemmer seg får å dukke opp denne gangen. Tenker jeg starter testingen rundt CD12. :)
 
Last edited:
CD4 - PP4 og kurs
Har meldt meg på et 8-ukers kurs som starter i dag, for stressmestring og utbrenthet. Er håpefull! Og det er godt å skulle starte noe som kanskje gir fremgang. Fikk gått en kort tur i høstsola i mårres etter bhg-levering, og det gjorde godt etter en trassig start på dagen. 2-årstrassen har virkelig fått vist sin side i det siste. :wacky: Ellers er mensen straks overstått, og er ganske spent på når EL bestemmer seg får å dukke opp denne gangen. Tenker jeg starter testingen rundt CD12. :)
Så spennende! Kan jeg spørre hvor du tar kurs gjennom? :love2

Gleder meg til å følge med, krysser fingrene for deg og denne prøveperioden :love7
 
Så spennende! Kan jeg spørre hvor du tar kurs gjennom? :love2
Gleder meg til å følge med, krysser fingrene for deg og denne prøveperioden :love7
Det er et kurs jeg selv kom over, som går over nett. Kurset holdes av en fastlege som selv har vært utbrent, og det går gjennom hennes firma "Mestring og helse". :)

Tusen takk! :love017
 
Last edited:
CD 8 - fredag og veiedag
En liten pause fra forumet var faktisk litt det jeg trengte kjente jeg. Kan bli litt for mye av det gode. :happy: Endelig har jeg kommet litt inn i sunne vaner, igjen, og vekta har begynt å gå nedover, igjen. Totalt -10 kilo! Det føles godt å notere tosifret. Tenker å ha èn dag i uka der jeg skeier ut litt - lørdager. Å være skikkelig streng og aldri skulle skeie ut fungerer ikke i lengden. Ender alltid med å sprekke skikkelig og ikke komme meg tilbake igjen. Må finne en balanse. Ellers har jeg kun gått korte turer som trening i det siste, samt et opplegg gjennom kurset som ligner litt på korte yoga-økter. :joyful: Hadde første økt i dag, og det var overraskende "hardt". Har visst også blitt veldig stiv og støl med tiden. :bag: Målet er å få til noen korte styrkeøkter etter hvert, men formen per nå tillater det ikke.

Det nærmer seg også EL-testing, igjen. Har fått bestilt litt flere tester, både EL- og g-tester. Skal altså ikke ha noe av det å gå tom. igjen. :joyful:
 
Last edited:
CD 12
Kom litt EL-slim i går kveld. Det heller muligens mot en normal sykluslengde. :joyful: Testet CD9 (blenda) og i går (0,07). Så jeg kommer til å teste hver kveld fram mot stigning, og øke testingen etter det. Ble lagt inn aksjer i går og mest sannsynlig annenhver dag fremover. :happy112Den gode spenningen har begynt å spre seg i kroppen, igjen. :happy7
 
Last edited:
CD 14
..og fortsatt svake tester. Ikke gidda å lagt de fra de siste par dagene inn i premom, engang. :wacky: Tok en i 12-tiden i dag, og det var en liten stigning. Lå på 0,18. Og vet av egen erfaring at det kan stige relativt raskt når det først stiger. Kommer til å ta en i kveld, også. Så vi får se hva som skjer de neste par dagene. :) Litt øm i magen, så det er jo et godt tegn! Sist lå den på 0,15 på CD12, og fikk positiv test dagen etter. Så det er lov å håpe at det skjer noe snart. :smiley-angelic001 Kjenner det er lett å tenke negativt, men styrer det unna enn så lenge. :)
 
CD 17
..og endelig ser det ut til at det skjer noe! Har aldri fått så tydelig positiv test før, tror jeg, så det var litt artig å se. :joyful: Har mye vann i kroppen, og ganske konsentrert urin selv om jeg har drukket ganske mye de siste dagene. En fordel når man tester, selv om jeg håper vannet forlater kroppen ASAP. :wacky: Kjennes ut som at det skjer på venstre side denne gangen også. Øm der, men ingen smerter enda. Da regner jeg med at egget slipper i morgen. :happy: Litt hat å gå og vente på EL, så nå ser jeg bare frem til DPO-land, igjen!

7FA673B0-4F3B-45B0-9C06-BC15FD498A9D.jpeg
 
Last edited:
Back
Topp