Kolibrien prøver å leie ut hybelen for 2. gang ❤

Du er ikke alene om de følelsene :Heartred For min del har det hjulpet veldig å trekke meg litt unna forumet. Håper du finner noe som fungerer for deg, slik at ikke humøret påvirkes enda mer :Heartred
Takk, kjære deg.:Heartred Det er en fornuftig ting å gjøre. Skal gi det et forsøk selv.:) Godt at det har hjulpet.:Heartred
 
12 DPO og TR
Da ble det ikke noe denne gangen heller. Synd på mange måter, men da var det ikke meningen. Mensen kom i hvert fall til rett tid, om ikke annet. :) Det jeg synes er verst er jo at det blir så lenge til neste PP. :sorry: Får fokusere på helsa og juleforberedelser, tenker jeg. Og en forumpause blir nok nødvendig.❤️
 
12 DPO og TR
Da ble det ikke noe denne gangen heller. Synd på mange måter, men da var det ikke meningen. Mensen kom i hvert fall til rett tid, om ikke annet. :) Det jeg synes er verst er jo at det blir så lenge til neste PP. :sorry: Får fokusere på helsa og juleforberedelser, tenker jeg. Og en forumpause blir nok nødvendig.❤️
:Heartred
 
EL og temping
Bestilte meg et termometer, og tenkte jeg kunne starte å tempe i prøvepausen. Har nada erfaring, men har prøvd å sette meg inn i tempingens verden de siste dagene. Føler da at jeg gjør noe "aktivt" for prøvingen. Ser ut til at EL er i morgen på CD 15, og kjenner jeg sliter litt med å "la den gå", men det må nesten bli sånn. Er litt spent på tempingen da, og om den stemmer overens med EL-testingen. :happy: Det kom i posten på CD 10, så jeg kom naturlig nok ikke i gang før da denne syklusen.

Ellers har det vært godt med en liten pause fra forumet - selv om jeg ikke klarte å holde meg totalt unna. :wacky: Litt for spennende å se hvordan det går med alle sammen. :angelic:


4DCA31ED-7F7B-451E-B7E7-89C487E48132.jpeg
 
Last edited:
EL og temping
Bestilte meg et termometer, og tenkte jeg kunne starte å tempe i prøvepausen. Har nada erfaring, men har prøvd å sette meg inn i tempingens verden de siste dagene. Føler da at jeg likevel gjør noe "aktivt" for prøvingen. Ser ut til at EL er i morgen på CD 15, og kjenner jeg sliter litt med å "la den gå", men det må nesten bli sånn. Er litt spent på tempingen da, og om den stemmer overens med EL-testingen. :happy: Det kom i posten på CD 10, så jeg kom naturlig nok ikke i gang før da denne syklusen.

Ellers har det vært godt med en liten pause fra forumet - selv om jeg ikke klarte å holde meg totalt unna. :wacky: Litt for spennende å se hvordan det går med alle sammen. :angelic:
Spennende at du prøver deg på temping, det er avhengigsskapende (for meg var det hvertfall det) :p
 
Spennende at du prøver deg på temping, det er avhengigsskapende (for meg var det hvertfall det) :p
Ja! Synes allerede det er spennende å følge med på, etter kun 5 dager. :D Litt redd det kan bli en avhengighet her også. :hilarious: Men fikk et innfall og fikk lyst til å prøve. Så får vi se om det blir stress, eller om det er behjelpelig. :happy:
 
Ja! Synes allerede det er spennende å følge med på, etter kun 5 dager. :D Litt redd det kan bli en avhengighet her også. :hilarious: Men fikk et innfall og fikk lyst til å prøve. Så får vi se om det blir stress, eller om det er behjelpelig. :happy:
Veldig lurt å prøve ut hvertfall :)
 
Så gøy å prøve seg på temping. Er selv litt avhengig av det mens jeg prøver :angelic: Blir spennende å se åssen din kurve ser ut :D
 
Så gøy med temping! Jeg er veldig glad i temping under prøving.
 
Min første EL på tempekart
Dette var jo litt gøy! :joyful: Og det stemte godt med EL-testen, noe som var betryggende. Litt usikker på om jeg gjorde «alt rett» under målinger etc., men vil tro det viktigste er å få registrert at tempen går opp etter EL. Valgte å tempe oralt, og vet det kan gi noe mer unøyaktig resultat, men det føltes enklest per nå. :wacky:

D6135DF0-CD48-40A6-AF5E-198D4E5C04B6.jpeg
 
Min første EL på tempekart
Dette var jo litt gøy! :joyful: Og det stemte godt med EL-testen, noe som var betryggende. Litt usikker på om jeg gjorde «alt rett» under målinger etc., men vil tro det viktigste er å få registrert at tempen går opp etter EL. Valgte å tempe oralt, og vet det kan gi noe mer unøyaktig resultat, men det føltes enklest per nå. :wacky:

Vis vedlegget 418314
Grattis med første tempegraf! Man bruker ofte første syklusen på å komme inn i rutinen, men brått er det implementert.
 
Min første EL på tempekart
Dette var jo litt gøy! :joyful: Og det stemte godt med EL-testen, noe som var betryggende. Litt usikker på om jeg gjorde «alt rett» under målinger etc., men vil tro det viktigste er å få registrert at tempen går opp etter EL. Valgte å tempe oralt, og vet det kan gi noe mer unøyaktig resultat, men det føltes enklest per nå. :wacky:

Vis vedlegget 418314
Det er en god følelse å få opp krysset :happy:
 
Grattis med første tempegraf! Man bruker ofte første syklusen på å komme inn i rutinen, men brått er det implementert.
Hehe, takk! :joyful: Ja, denne syklusen og neste blir det å teste seg frem. Litt greit å bli kjent med opplegget et par runder før det "gjelder".
 
Det er en god følelse å få opp krysset :happy:
Var en overraskende god følelse, ja. :joyful: Selv om jeg føler at tempen var faretruende nær streken på 1 DPO. :bag: Men igjen, jeg kan lite om dette enda, og det er ikke sikkert tempingen blir helt nøyaktig. :wacky:
 
Var en overraskende god følelse, ja. :joyful: Selv om jeg føler at tempen var faretruende nær streken på 1 DPO. :bag: Men igjen, jeg kan lite om dette enda, og det er ikke sikkert tempingen blir helt nøyaktig. :wacky:
Jeg tror aldri jeg har hatt et kjempehopp opp 1dpo, det snegler seg oppover for meg :p
 
CD 1, og siste syklus før neste PP
Føles rart å være glad for å få mensen. :joyful: Men det betyr at neste PP er i gang neste syklus! :hello2 Forrige ble på 26 dager, og er glad for en kortere syklus, siden det korter ned ventetiden. :wacky: Spent på denne da, men regner med den blir rundt 30 dager. Ellers gikk tempingen greit, men datt litt av etter EL. Fikk likevel sett trenden, føler jeg. Tempen datt ganske mye mot TR.
 
Last edited:
EL? (prøvepause)
Denne runden har jeg ikke testet etter EL, og tempingen har blitt litt så som så. :wacky: Føler kroppen kanskje roter litt denne syklusen, og har kun fått stiplet linje på FF. Fikk et rart tempdropp også, som jeg ikke hadde forrige syklus. Har lest litt om "second estrogen drop" i lutealfasen, og har forstått at det er vanlig noen dager etter EL. Får uansett se hvordan tempen blir de neste dagene. Neste syklus blir det fullt fokus! :glasses1

IMG_8603.jpeg
 
Last edited:
TR, hvor blir du av?
Forventet at TR skulle dukke opp i løpet av helgen, men intet tegn til den enda - bortsett fra følelsen i magen av at den er rett rundt hjørnet. Hadde håpet at neste EL ville vært overstått rundt julaften, så man slipper å styre med testing og div i romjulen på besøk hos foreldrene mine. :wacky: Det ser mørkt ut akkurat nå. Hater at den lar vente på seg, og jeg føler meg veldig utålmodig, men det er ikke stort å gjøre med. Angrer jo nå på at jeg ikke testet etter EL osv. denne runden. Litt usikker på om det var CD18 eller 22 egget slapp. Hadde EL-smerter dag 18. Ble litt krøll med tempingen, og har bestemt meg for å ikke tempe oralt neste gang. Jaja, det blir som det blir. Ser dog ut til at lutealfasen muligens har økt med en dag basert på de siste syklusene, og det er jo bare positivt. Prøver å ikke stresse så fælt, men det er altså så vanskelig når man bare vil komme i gang med neste PP!

Har hatt noen fine dager i det siste, da. Pepperkakebaking, sparktur og litt juleshopping med datteren. Nå er hun såpass stor at hun faktisk kan delta aktivt på mange av juleforberedelsene, og det er jo veldig koselig. :santa
 
CD1
Endelig! Endte opp med en 35 dager lang syklus. Usikker på hva som skjedde, men velger å se fremover og å håpe på at noe ikke er galt. Har innimellom sykluser på 30+ dager, så det er ikke unormalt for meg sånn sett, men dette er den lengste syklusen jeg har hatt som jeg kan huske. Kan tenkes det var pga. en del stress og forstyrret søvn forrige syklus. Uansett, godt å endelig være "i gang" igjen, og er spent på når EL kommer. Om det blir i slutten av romjulen, eller på nyåret vil tiden vise. Får bare ta det som det kommer. :happy:
 
Last edited:
Back
Topp