Kolibrien prøver å leie ut hybelen for 2. gang ❤

CD6 :santa
TR er over, og man går over i jakten på EL-fasen. Forrige syklus endte på 36 dager, og ikke 35 som jeg først trodde. Tok seg ikke opp før dagen etter første tegn til blødning. Datteren har dog blitt syk, og kjenner meg ikke helt i form selv. Får håpe det er kortvarig og ikke krøller med EL. :bag: Popper C-vitamin og håper det holder seg unna - det redda meg i hvert fall sist jeg holdt på å bli syk.
 
Last edited:
Nyttårsaften✨ og EL rett rundt hjørnet
Da nærmer det seg endelig EL, og positiv test + symptomer er på plass. Har brukt conceive plus denne gangen. Aner ikke om det har noen effekt, men skader ikke å prøve. :happy: Spent på om egget slipper i kveld/natt eller i morgen, siden LH-testen slo ut i formiddag. Blir uansett spennende start på året.:joyful:

IMG_8855.jpeg
 
3 DPO?
Litt usikker på hva som foregår på tempefronten. Ikke fått så mye som ei stiplalinje. Har blitt veldig uregelmessige tidspunkt pga. ujevn søvn og oppvåkninger. Føler derfor ikke det har blitt så nøyaktig som jeg håpet denne runden. Lite å gjøre med det, og får ta det med en klype salt. Tempen øker i det minste. :)

IMG_8901.jpeg
 
3 DPO?
Litt usikker på hva som foregår på tempefronten. Ikke fått så mye som ei stiplalinje. Har blitt veldig uregelmessige tidspunkt pga. ujevn søvn og oppvåkninger. Føler derfor ikke det har blitt så nøyaktig som jeg håpet denne runden. Lite å gjøre med det, og får ta det med en klype salt. Tempen øker i det minste. :)

Vis vedlegget 424050
Hvis du legger inn en fiktiv temp imorgen,kommer krysset da? :)
 
Hvis du legger inn en fiktiv temp imorgen,kommer krysset da? :)
Da kom det kryss. :joyful: Men på dag 18, noe jeg stusser litt over mtp symptomer etc. Endret tempen ørlite grann på dag 18 for å sjekke, og da kom krysset på dag 17. Ble mye søvnkrøll denne runden, men tror i hvert fall egget slapp, og det er jo det viktigste. :happy:
 
Da kom det kryss. :joyful: Men på dag 18, noe jeg stusser litt over mtp symptomer etc. Endret tempen ørlite grann på dag 18 for å sjekke, og da kom krysset på dag 17. Ble mye søvnkrøll denne runden, men tror i hvert fall egget slapp, og det er jo det viktigste. :happy:
Det er det viktigste,ja! :angelic:
 
7 DPO
Ca. 7 DPO i dag. Det går sakte men sikkert fremover, og er som alltid spent denne runden, også. :happy7 Har hatt litt mer energi i et par dager, med mindre svimmelhet (halleluja). Har også vært øm i magen i en tre dagers tid, men det er vel bare progesteronet som jobber (selv om det er lov å håpe). Har veldig mange tester liggende, så jeg kommer nok til å starte testekjøret i morgen. :p Vingler litt mellom å være utålmodig og å ikke ville vite. Redd for den eventuelle skuffelsen. :bag:
 
Gøy å lese dagboken din siden vi er nøyaktig like langt i løpet! Tror fort jeg smeller av en test i morgen jeg også, selv om jeg hadde blenda tester til 10 dpo forrige graviditet. Jeg er også litt tilbakeholden for jeg orker liksom ikke bli skuffet..
 
Gøy å lese dagboken din siden vi er nøyaktig like langt i løpet! Tror fort jeg smeller av en test i morgen jeg også, selv om jeg hadde blenda tester til 10 dpo forrige graviditet. Jeg er også litt tilbakeholden for jeg orker liksom ikke bli skuffet..
Ekstra gøy å følge hverandre når man ligger likt, ja. :happy: Leste i IKM-gruppa nettopp at du smelte av en test i dag - gjorde akkurat det samme litt tidligere i kveld. :hilarious: Skjønner virkelig ikke hvorfor, men gjort er gjort. :bag: Ble ikke akkurat skuffet av den blenda testen, men jo nærmere IKM man kommer, jo verre blir det. Testet ikke før 13 DPO sist, og den var tydelig positiv, så jeg aner ikke når den kunne slått ut. Var litt mer avslappet til testingen sist. :wacky:
 
Ekstra gøy å følge hverandre når man ligger likt, ja. :happy: Leste i IKM-gruppa nettopp at du smelte av en test i dag - gjorde akkurat det samme litt tidligere i kveld. :hilarious: Skjønner virkelig ikke hvorfor, men gjort er gjort. :bag: Ble ikke akkurat skuffet av den blenda testen, men jo nærmere IKM man kommer, jo verre blir det. Testet ikke før 13 DPO sist, og den var tydelig positiv, så jeg aner ikke når den kunne slått ut. Var litt mer avslappet til testingen sist.

Hahah fort gjort:cool: blir veldig spennende å se hvordan dagene utfolder seg - litt usikker på om jeg skal teste i morgen tidlig eller ikke
 
10 DPO
Her er det lite som skjer. Negativ test på morgenen, og en liten temp-drop. Har selvfølgelig googlet, og det trenger ikke å ha noe å si - for verken den ene eller den andre veien. Så ja.. tålamod! :wacky: Må innrømme at jeg ikke har den beste følelsen. :sorry: Litt mensmurringer i dag, også. Så vi får se hva som skjer. Skal selvfølgelig ta en ny test snart på andre urin. :happy090
 
CD1
Da ble det ingenting denne gangen, heller. Innså det i går da jeg begynte å spotte. Googlet selvfølgelig alt mulig rundt festeblødning og sen positiv test. Måtte bare stoppe. Ble bare selvpining til slutt, og måtte bare innse realiteten. Gråt en liten skvett og var både veldig lei meg og sint i går. I dag føles det bedre, heldigvis! Hadde en dum forestilling om at det enten skulle ta maks 3 mnd. som sist, eller at det ikke kommer til å gå i det hele tatt. Enten eller, altså. Helt irrasjonelt og idiotisk, men sånn fungerer visst mitt hode. Anser egentlig neste PP nå som PP5, da første "PP" ble en flopp der vi kun la in aksjer én gang en hel uke før EL. Sånn sett har vi ikke brukt så lang tid, og det må jeg bare ha i bakhodet. Det at det ikke har gått enda, det trenger ikke å bety at det ikke kommer til å gå. Må liksom endre innstillingen min litt.

Ellers har jeg tenkt å ta noen grep. Skal slutte å snuse (dum uvane, uansett), og har tenkt å kutte ut alkohol for en stund, også. Det gir meg så dårlig søvn og høyere stressnivå bare jeg tar et glass vin, liksom (ifølge Garmin). Det er ikke det jeg trenger mer av, for å si det sånn. Kostholdet i desember var også helt ute - en hel måned med kos. Dette har jeg allerede tatt tak i og har mistet rundt 2 kg vann siden nyttår.


Det som er positivt oppi dette, er at ønsket etter nr. 2 bare blir forsterket som tiden går. Er 100 % sikker nå, etter å egentlig ha vinglet litt en stund. Lengselen er stor, og jeg tar meg selv i å føle mye når jeg ser noen med to barn. Den følelsen er jeg faktisk glad for å ha. :Heartred
 
Last edited:
CD6
Da er testlageret fylt opp, igjen. :smiley-angelic002 Var 12 kalde ute da jeg hentet inn pakken i dag, så jeg håper de overlevde en liten stund ute i "kuldesjokket". :bag:
Ellers går det ganske greit med både snusslutt og kosthold, så langt. Matlysten har ikke vært på topp den siste uken, så det gjør det jo litt enklere å holde seg unna usunne ting. Spent på helga, men føler meg såpass motivert akkurat nå, at jeg tror det skal gå greit uten for mye utskeielser. Det gjelder å ikke ha noe i hus. :wacky:

Føler meg ganske rolig rundt denne PPen, foreløpig. Blir det sen eller tidlig-ish EL denne gangen? Who knows - den kommer når den kommer. :happy090
 
CD6
Da er testlageret fylt opp, igjen. :smiley-angelic002 Var 12 kalde ute da jeg hentet inn pakken i dag, så jeg håper de overlevde en liten stund ute i "kuldesjokket". :bag:
Ellers går det ganske greit med både snusslutt og kosthold, så langt. Matlysten har ikke vært på topp den siste uken, så det gjør det jo litt enklere å holde seg unna usunne ting. Spent på helga, men føler meg såpass motivert akkurat nå, at jeg tror det skal gå greit uten for mye utskeielser. Det gjelder å ikke ha noe i hus. :wacky:

Føler meg ganske rolig rundt denne PPen, foreløpig. Blir det sen eller tidlig-ish EL denne gangen? Who knows - den kommer når den kommer. :happy090
Bra jobba med snusslutt!! Jeg slutta i fjor, men bomma et par av en kollega da jeg innså at forrige pp ikke gikk veien haha. Idioti. Nå er jeg også helt ferdig! Når har du IKM denne måneden? Jeg er veldig spent på hva som skjer med min syklus denne måneden, for jeg har aldri hatt kortere syklus enn 28 dager før, og forrige kom på 25. Jeg tok forresten en siste test 3 dager uti mens, så du skal ikke føle deg alene rundt googling av festeblødning hahah
 
Bra jobba med snusslutt!! Jeg slutta i fjor, men bomma et par av en kollega da jeg innså at forrige pp ikke gikk veien haha. Idioti. Nå er jeg også helt ferdig! Når har du IKM denne måneden? Jeg er veldig spent på hva som skjer med min syklus denne måneden, for jeg har aldri hatt kortere syklus enn 28 dager før, og forrige kom på 25. Jeg tok forresten en siste test 3 dager uti mens, så du skal ikke føle deg alene rundt googling av festeblødning hahah
Takk, og i like måte! :happy090 Bare på dag 9 her da, men det går godt enn så lenge.:cool14 Så lenge du ikke starter igjen av å bomme et par, ser jeg ikke problemet med det i ny og ne. Mulig noe av det samme skjer her også, om det ikke går denne runden heller. Faller fort når motgang skjer. :wacky:

Litt usikker på IKM, da jeg har fått litt mer ustabil syklus det siste halvåret. Mellom 8. og 13. feb en plass, tenker jeg. Mine var ganske stabile før vi begynte å prøve igjen. Rart med det, at det plutselig skal bli krøll når man trenger at den er stabil. Men heller kortere syklus enn lenger, sier jeg bare. Hehe! Glad jeg ikke er alene der. :hilarious:
 
Takk, og i like måte! :happy090 Bare på dag 9 her da, men det går godt enn så lenge.:cool14 Så lenge du ikke starter igjen av å bomme et par, ser jeg ikke problemet med det i ny og ne. Mulig noe av det samme skjer her også, om det ikke går denne runden heller. Faller fort når motgang skjer. :wacky:

Litt usikker på IKM, da jeg har fått litt mer ustabil syklus det siste halvåret. Mellom 8. og 13. feb en plass, tenker jeg. Mine var ganske stabile før vi begynte å prøve igjen. Rart med det, at det plutselig skal bli krøll når man trenger at den er stabil. Men heller kortere syklus enn lenger, sier jeg bare. Hehe! Glad jeg ikke er alene der. :hilarious:
Jeg gikk på en stor smell etter de dårlige nyhetene hos gyn, bortsett fra at det gjaldt røyk og ikke snus. Jeg bare kjente at jeg hadde lyst å gi opp hele forbaskede prøvingen....
 
Jeg gikk på en stor smell etter de dårlige nyhetene hos gyn, bortsett fra at det gjaldt røyk og ikke snus. Jeg bare kjente at jeg hadde lyst å gi opp hele forbaskede prøvingen....
Skjønner dette så godt! Det er så fort gjort når man bare vil gi faen. Hadde tenkt å skrive til deg, forresten, men så vet man ikke alltid hva man skal si. Håper det ordner seg til slutt. :Heartred Føler virkelig med deg!
 
CD12
Blitt skikkelig forkjøla denne uka, og formen er også deretter. Skikkelig høyt stressnivå på klokka, til og med når jeg sover. Jeg håper det ikke krøller til noe for denne PPen. Enda en stund til EL, uansett, så det trenger vel ikke å ha noe å si, kanskje. Kostholdet sklei også litt ut da jeg ble syk, men er på rett spor igjen nå. Mekka en veldig god tomatsuppe i dag, med kraft og gode saker, og spelt/emmer-rundstykker ved siden. Skikkelig sunn og god kosemat!

Ellers vurderer jeg å skippe tempingen videre - i hvert fall ut denne PPen. Ble veldig stresset (og forvirret) forrige måned, og ønsker å unngå det. I tillegg våkner jeg på så ulike tider, at det er vanskelig å få det til nøyaktig. Kommer sikkert til å angre i ettertid. :wacky: Men kommer jo uansett til å teste.
 
Takk, og i like måte! :happy090 Bare på dag 9 her da, men det går godt enn så lenge.:cool14 Så lenge du ikke starter igjen av å bomme et par, ser jeg ikke problemet med det i ny og ne. Mulig noe av det samme skjer her også, om det ikke går denne runden heller. Faller fort når motgang skjer. :wacky:

Litt usikker på IKM, da jeg har fått litt mer ustabil syklus det siste halvåret. Mellom 8. og 13. feb en plass, tenker jeg. Mine var ganske stabile før vi begynte å prøve igjen. Rart med det, at det plutselig skal bli krøll når man trenger at den er stabil. Men heller kortere syklus enn lenger, sier jeg bare. Hehe! Glad jeg ikke er alene der. :hilarious:
Altså, for å være ærlig så vet jeg med sikkerhet at hvis jeg bommer en så begynner jeg fort fast igjen. Jeg har slutta over lengre tid et par ganger før, og det er alltid sånn det starter. Jeg "turte" nå fordi jeg har trua på at jeg blir gravid før jeg kommer så langt som å kjøpe en boks selv, men angrer allerede. Suget er 1000 ganger verre når jeg bommer i ny og ne. Etter 2 uker er man ikke fysisk avhengig lenger, så hold ut! Ikke gjør som meg hehe. Jeg slutter igjen nå!
 
Back
Topp