Kolibrien prøver å leie ut hybelen for 2. gang ❤

CD 19 - intense magekramper
Litt usikker på hva som foregår, men har hatt ganske intense magesmerter i dag. Ganske sikker på at egget nå har sluppet, i hvert fall. Bare usikker på om det var i går kveld eller nå i dag. Tror jeg velger å telle DPO fra i morgen av, på grunn av disse smertene - tross positiv test for to dager siden. Kjente veldig lite i går, egentlig. Bare litt ømhet nå og da. Fikk også en svak krampe etter aksjelegginga i går, som varte en stund. Håper det holder med aksjelegginga som er lagt inn, for det frister lite med en runde til i dag når det er så ømt inni der. :bag:

Spennende å straks være i DPO-land! :woot:
Hvor i magen var smertene? De siste 3 pp'ene har jeg hatt intense smerter i livmor dagen etter el, altså 1 dpo. Kjennes nesten ut som livmoren er betent på en måte. Lurte på om det var det samme du opplevde? :)
 
Hvor i magen var smertene? De siste 3 pp'ene har jeg hatt intense smerter i livmor dagen etter el, altså 1 dpo. Kjennes nesten ut som livmoren er betent på en måte. Lurte på om det var det samme du opplevde? :)
Oj. Godt spørsmål. Kjentes mer ut som i livmoren, ja. Og ikke som klassiske EL-smerter. Kan ikke huske å ha opplevd det før på det tidspunktet. Hørtes ganske likt ut som hos deg. Man blir jo fort litt bekymret. Har du sjekket det ut, siden det har skjedd gjentatte ganger? :)
 
2 DPO og EKG-sjekk unnagjort
Vært litt øm på venstre side av magen i dag, men ikke vondt. Regner med det var der egget slapp.

Ellers har jeg fått tatt en 48t EKG denne uka,
på grunn av min langvarige utmattelse/svimmelhet som aldri går over. Var hos hjertespesialist i dag, og han kunne tydelig se hvorfor jeg var så utmattet. Jeg visste jo fra før at jeg har skyhøy puls ved den minste aktivitet, men greit å få en spesialist til å se på det. Heldigvis ikke noe galt med selve hjertet (ingen flimmer eller ekstraslag etc), men EKG`en kunne absolutt sett bedre ut. Uansett, greit å få unnagjort, slik at man slipper å bekymre seg for at det kunne være noe feil med hjertet i det minste. :)
 
Oj. Godt spørsmål. Kjentes mer ut som i livmoren, ja. Og ikke som klassiske EL-smerter. Kan ikke huske å ha opplevd det før på det tidspunktet. Hørtes ganske likt ut som hos deg. Man blir jo fort litt bekymret. Har du sjekket det ut, siden det har skjedd gjentatte ganger? :)
Glemte å svare deg, jeg! Beklager :bag: jeg var hos gyn i februar, jeg glemte å nevne det til henne. Men alt så fint ut på ul i alle fall :confused005 den gangen var det 2 egg som slapp og smertene 1 dpo var mye vondere. Aner ikke om det henger sammen eller hva det kommer av :oops:
 
Glemte å svare deg, jeg! Beklager :bag: jeg var hos gyn i februar, jeg glemte å nevne det til henne. Men alt så fint ut på ul i alle fall :confused005 den gangen var det 2 egg som slapp og smertene 1 dpo var mye vondere. Aner ikke om det henger sammen eller hva det kommer av :oops:
Det går bra, du. :joyful: Bra det så fint ut, i hvert fall, men man kan jo undre på hva det kommer av, ja. :oops: 2 egg i slengen høres jo i teorien mer heftig ut enn å slippe ett. Kan tenkes at det er en sammenheng der.
 
5-6 DPO
Var fortsatt litt øm i magen i går etter EL, på venstre side. I dag har magen vært veldig stor og hoven. Og har hatt litt svake stikkinger. Er dog noe forstoppet, så det kan være derfor magen er litt utstående (skulle ikke spist en halv pose ostepopp i går, si). :wacky: Uansett, spennende dager i vente. Tror jeg svir av første test 8-9 DPO. Føler det skal gå greit om det ikke klaffet første runde etter den lange pausen, så jeg tror jeg tåler å teste i noen dager med eventuelle negative tester. Har liksom litt ekstra tålmodighet å gå på, enn så lenge. :hilarious:

I går kom datteren med enda en "baby i magen"-kommentar. Rare greier at hun plutselig har begynt med det, men må innrømme at det er litt gøy. :hilarious: Ellers har vi hatt en veldig fin dag i dag. Mannen har jobbhelg, og da er han borte 12 timer på søndagene. Har *bank i bordet* hatt litt mer energi i dag, og vi har bakt og kost oss. Helt til kvelden kom, og leggingen nok en gang tok to timer. Blir så totalt utmattet av de rundene, og jeg blir den sure mammaen uten tålmodighet til slutt. :sorry: Har vart noen måneder nå, og det er naturlig nok verst når man er alene. :bag:
 
Last edited:
7-8 DPO
Vurderer å svi av en test i kveld, bare fordi det er en liten sjanse for at jeg kaaaanskje er 8 DPO. :whacky011 Tidlig uansett, men det er jo litt gøy å skulle teste, igjen. :angelic: Har vært øm i magen hver dag siden EL. Noe foregår - om så bare progesteron. Har også hatt litt diaré-følelse, uten at det har vært noe krøll med magen.

Jeg har, som vanlig, lest litt på nett (forskning på PubMed etc.) i DPO på kveldene. :pompus: For en tid tilbake så jeg at noen hadde skrevet noe om at egget/blastocyst og livmoren sender signaler frem og tilbake etter at egget blir befruktet. Måtte dykke litt, og det ser ut til at det stemmer. Veldig interessant! I teorien kan det være derfor man kjenner på litt symptomer før egget ev. har festet seg, også? Hvem vet. :joyful:

Ellers har jeg fått gått meg en liten tur i dag, i duskregn med podcast på ørene.:Heartred Fikk også gjennomført et par styrkeøvelser etterpå. Spent på om det slår ut i morgen, som det gjorde dagen etter forrige økt (sterk hodepine og kvalme). Bare fornøyd med å ha gjennomført. :D
 
Last edited:
8-9 DPO
Status: Vært litt tung i hodet, murringer/øm i magen (noe jeg kan få noen dager før TR), humørsvingninger/generelt cranky,
veldig tørst, lett kvalme på morgenen, metallsmak i munnen, litt kribling i puppene og har også svettet noe overdrevent i dag. :bag: Men alt kan være tilfeldig, og TR kan være bare dager unna. Time will show!

Har testet siden i går kveld og tok seneste nå i kveld. Totalt blenda, selvfølgelig. :whacky011 Spent på morgendagen! :joyful:
 
Last edited:
9-10 DPO
Status: svake menskramper/murringer

Har tatt en blank vanlig Make Sure så langt i dag (2. urin), og er veldig fornøyd med å ikke ha testet mer. :hilarious: Planen er å holde meg til i kveld etter at datter har sovnet. Den biten er jo grei, siden det er umulig å få tatt noen test når jeg er alene med henne. :whacky011

Edit: to blanke tester på kvelden
 
Last edited:
10-11 DPO
Hvite tester, og har sånn «rett før mensen-følelse» i magen. Spottet litt ferskenfarget, men TR er nok på vei. Litt tidlig å «gi opp» om jeg bare er 10 DPO, men liker ikke å gi meg selv for mye håp, sånn på tampen. Det går uansett bra. Håper bare den sitter på neste.:Heartred

Pulsen min har dog vært veldig rar i dag. Jeg som alltid har høy puls har hatt veldig lav puls, og vært nede i 44 i dag. Kan få det på natta av og til, men sjeldent på dagen. Mulig lavt blodtrykk. Idk.
 
CD 1 - PP 6
Da ble det enda en ny PP. Skjønte at det ikke hadde gått rundt 9-10 DPO, da symptomene forsvant og jeg følte det på kroppen. Går veldig bra, altså - til tross. Var på en skikkelig fest i går, på gud vet hvor lenge. Det var så utrolig gøy! Og vi koste oss så mye. :D Nydelig mat og ble kjent med flere naboer. Kroppen er jo helt skakk-kjørt i dag. Er helt utmattet, men det var så verdt det. :knegg:
 
CD 1 - PP 6
Da ble det enda en ny PP. Skjønte at det ikke hadde gått rundt 9-10 DPO, da symptomene forsvant og jeg følte det på kroppen. Går veldig bra, altså - til tross. Var på en skikkelig fest i går, på gud vet hvor lenge. Det var så utrolig gøy! Og vi koste oss så mye. :D Nydelig mat og ble kjent med flere naboer. Kroppen er jo helt skakk-kjørt i dag. Er helt utmattet, men det var så verdt det. :knegg:
Så bra! Det er viktig å komme seg ut av prøvebobla innimellom. ❤️
 
CD 3 - nye tiltak
Denne PPen må jeg prøve hardere med kosthold og få ned stresset. Har også bestilt myo-inositol, da jeg har noen tegn til hormonubalanse. Håper Posten for en gang skyld ikke bruker en halv evighet på å få en pakke hit. :whacky011 Syklusene mine har i det siste i gjennomsnitt blitt både lenger og mer uforutsigbare, så det skader ikke å prøve noe for å forhåpentligvis balansere hormonene litt.

I dag har i hvert fall vært en god start, helsemessig. Liten gåtur i morges, proteinrik smoothie til frokost (den var så heavy at lunsj ble skippet) og hj.laget tomatsuppe med kjøttdeig til middag. Da var det bare å tviholde på motivasjonen videre! :smiley-ashamed004
 
CD 5 - og TR har pakket sakene sine
..forhåpentligvis for siste gang på en god stund! :smiley-angelic001 Ellers; tre dager uten noe som helst UP eller annet usunt, og periodisk faste. Det er i det minste en start. Ble litt fysen i kveld, men tok meg et glass sprudle, og det funket. Tar til meg selv de små seierne. :knegg: Det må til for å holde på motivasjonen. Planen er ikke å være helt nazi, men greit med en god start, tenker jeg. Spent på hvordan det går til helgen, da jeg skal på en liten husmorferie i noen dager (for første gang siden jeg ble mamma). Det gledes! :woot:
 
CD 9 - myo-inositol og spotting
Har tatt MI i 4 dager, og har spottet rødt/brunt i to av dem. Litt usikker på om det er tilfeldig eller ei, men det kan se ut som at det har gitt seg nå, heldigvis. Liker ikke disse mellomblødningene. :bored: Ser tilbake på forrige syklus at jeg spottet litt CD 7, også. Ellers har jeg ikke hatt NOE søtsug de siste dagene. Og føler meg mindre sulten. Utrolig digg, egentlig! Dette kan jo også være tilfeldig, men tror kanskje det er MI. Spent på om EL blir påvirket eller ikke. :wacky:
 
CD 14 - EL rundt hjørnet?
Kan se ut til at EL kommer noe tidligere denne gangen! Testene har allerede begynt å stige. :joyful: Har hatt EL-slim, tyngde/hovenhet i magen, økt sult og vann i kroppen de siste par dagene. Vanligvis kommer EL mellom CD 17 og 22 hos meg, så dette er utelukkende positivt. :D Har jo tatt myo-inositol i litt over en uke, og tror muligens den allerede har hatt en positiv innvirkning på syklusen min? Spennende å se om testen blir positiv i kveld eller i morgen. :smiley-angelic002 Blir en smule excited, kjenner jeg, når ting skjer litt fortere enn antatt. :hilarious:


IMG_9588.jpeg
 
CD 15 - PP 6
Samme styrke på testen i morges, men positiv nå på andre. Regner da med at egget slipper i løpet av morgendagen. :happy: Er så digg å slippe å vente til sånn CD 20-22. I tillegg slipper jeg å stresse med testestyr mens vi får overnattingsbesøk til uka. :wacky:

IMG_9591.jpeg
 
Last edited:
CD 16 og antatt EL
Begynte å få EL-smerter (press) sent i går kveld, og det fortsatte litt utover morgenen + en god del EL-slim. Siden da har det vært ganske rolig, men noe øm. Usikker på om egget har sluppet allerede, men vil tro det i hvert fall har skjedd innen dagen er omme. Blir siste akjselegging i kveld, så har vi i hvert fall gjort vårt.:smiley-bounce012 Testene holder seg fortsatt positive/høye i dag, men fikk visst ikke med meg selve peaken. Pleier normalt sett å ha en peak over 1. Hatt litt utvannet urin, så det kan være derfor, men det er uansett ikke viktig. Heldigvis har vi mye besøk fremover, så ventetiden blir kanskje ikke så ille. :wacky:
 
Back
Topp