Klagetråd

Huffda, dette hørtes ikke godt ut. Har du forsøkt kvalmestillende?
Du skal ikke gå mye over 24t uten å holde på væske før du bør kontakte lege/legevakt.
God bedring ❤️
PS iling i beina høres ut som rastløse bein, det er vanlig i svangerskap. Sånn om det er mer ubehagelig og ekkelt enn vondt.

Takk! Da skal jeg se nå utover formiddagen hva jeg får i meg, var litt usikker på akkurat når det er sånn at man bør ta kontakt med noen...

Og ja, har prøvd postafen, men da ble jeg så ør og trøtt i tillegg til at jeg kasta opp/hadde brekninger like ofte som i starten. Så har prøvd noen dager uten, og allmenntilstanden mellom bølgene er hvertfall mye bedre.

Og i korsryggen var det skikkelig vondt...

Det hørtes ikke godt ut... Skjønner det blir ekstra tungt når du er alene. Håper formen blir bedre i dag:Heartred Høres nesten ut som omgangssyke,,, eller har du hatt så intens oppkast tidligere?

Ja, det har vært så ille før på dagtid med oppkast, men ikke holdt på om natta. Og magen har vært kjempevond, men ikke hatt sånn diare. Så i natt har det vært ekstra ille! Nå har jeg ikke kasta opp på tre timer, og prøver å spise/drikke jevnlig ❤️

:arghh:I dag må jeg klage og gråte litt.

Mannen dro på sjøen i går, og rett etter han dro rundt 15 starta jeg på den verste magetømmingen jeg har vært med på. Starta med oppkast utover ettermiddagen, så begynte jeg med diaré. Klarte ikke spise noe mellom slaga, så etterhvert kom det bare opp magesyre. Sovna rundt 21-22, og våkna 00 av at jeg måtte kaste opp og diare samtidig, i tillegg til at korsryggen min føltes som den skulle brenne opp. Satt på badet i sikkert en halvtime og grein mens det kom begge veier før jeg prøvde å legge meg igjen, men fikk jo ikke sove fordi det var sånn ekkel iling nedover beina. Er det dette som er symptomer på bekkenløsning? Holdt på frem og tilbake til 05, fikk sovna litt igjen, men når jeg våkna 08 var det pån igjen. Trygt å si at dagen er avlyst, og jeg prøver å få kroppen i balanse igjen. Jeg er støl i brystet etter all oppkasten og føler meg rett og slett råtten tvers igjennom.

Og lei meg for at jeg var helt alene når det sto på. :arghh:
Syns du burde tatt kontakt med lege og hørt hva de sier. Tror ikke det er så vanlig med både diare og oppkast samtidig som gravid. Viktig at du får i deg nok drikke idag værtfall så du ikke blir dehydrert. Eplemost eller farris er bra. Masse god bedring!

Takk! Da skal jeg se nå utover formiddagen hva jeg får i meg, var litt usikker på akkurat når det er sånn at man bør ta kontakt med noen...

Og ja, har prøvd postafen, men da ble jeg så ør og trøtt i tillegg til at jeg kasta opp/hadde brekninger like ofte som i starten. Så har prøvd noen dager uten, og allmenntilstanden mellom bølgene er hvertfall mye bedre.

Og i korsryggen var det skikkelig vondt...

Ja, det har vært så ille før på dagtid med oppkast, men ikke holdt på om natta. Og magen har vært kjempevond, men ikke hatt sånn diare. Så i natt har det vært ekstra ille! Nå har jeg ikke kasta opp på tre timer, og prøver å spise/drikke jevnlig ❤️

Synes det virker som du har tømt ut så mye fra kroppen, at du bør kontakte lege i dag, jeg.
Det finnes andre typer kvalmestillende man kan forsøke om postafen ikke har effekt. Postafen går jo for å være den mildeste, finnes afripan og zofran, men hør med lege angående det. Når du blir dehydrert reagerer en gravid kropp ofte med å spy/drite enda mer - ironisk nok, så kan være du behøver væskepåfyll for å komme ovenpå igjen. Har selv hatt noen dager med diaré pga kvalme, og en venninne hadde både spy og diaré, det er virkelig slitsomt.
Klem ❤️

I dag skal jeg for første gang klage litt, haha! Våknet med migrene 06.00 i dag tidlig og er først nå menneske nok til å komme meg på bena. I tillegg oppkast tre ganger i dag, noe som forverrer migrene da alle muskler spenner seg :yuck: håper jeg snart blir ferdig med kvalme og oppkast, er 12 uker om 2 dager :)

Synes det virker som du har tømt ut så mye fra kroppen, at du bør kontakte lege i dag, jeg.
Det finnes andre typer kvalmestillende man kan forsøke om postafen ikke har effekt. Postafen går jo for å være den mildeste, finnes afripan og zofran, men hør med lege angående det. Når du blir dehydrert reagerer en gravid kropp ofte med å spy/drite enda mer - ironisk nok, så kan være du behøver væskepåfyll for å komme ovenpå igjen. Har selv hatt noen dager med diaré pga kvalme, og en venninne hadde både spy og diaré, det er virkelig slitsomt.
Klem ❤️

Venter på å bli oppringt av legen ila ettermiddagen, så får vi se ❤️

Sitter her og er sur på samboeren min, som fant ut det var en god ide å gi bikkja tørrfisk i dag. Lukta er, for meg, ekstrem :grumpy:

Klem ❤️

Syns du burde tatt kontakt med lege og hørt hva de sier. Tror ikke det er så vanlig med både diare og oppkast samtidig som gravid. Viktig at du får i deg nok drikke idag værtfall så du ikke blir dehydrert. Eplemost eller farris er bra. Masse god bedring!

Endte med å få apifran.. Så da håper jeg det hjelper til å holde meg på beina! ❤️

Samboeren hadde spist vaniljeis med oboy pulver på.. Jeg takler ikke å kysse han etter han har spist det da jeg blir kvalm av lukten...
Så kyssa han meg og jeg endte opp med å spy i bøtta på badet og tisse på meg samtidig utover badegulvet...

Aaah, så lei av å ete! Sulten HELE tid, og null lyst på noe mat! Allerede spist to ganger siden 20, nå er jeg dritsulten igjen kl 23.. :mad:

Jeg er så trøtt og sliten av å være kvalm hele dag, :(jeg er konstant sulten men greier ikke å spise mer enn bittelitt, spiser jeg mer kommer maten opp igjen:hungover::depressed:

Samboeren hadde spist vaniljeis med oboy pulver på.. Jeg takler ikke å kysse han etter han har spist det da jeg blir kvalm av lukten...
Så kyssa han meg og jeg endte opp med å spy i bøtta på badet og tisse på meg samtidig utover badegulvet...

Beklager latteremoji, jeg bare kjenner meg så igjen med det å spy og tisse samtidig :angelic: Nesten like komisk som den gang jeg spøy i fanget (prøvde å sikte da :bag:) mens jeg satt på do og tisset.

Jeg er helt ekstremt trøtt hele dagen!! Er så trøtt av å være trøtt:meh: hatt det sånn i 3 uker, håper det blir bedre om ikke så lenge:confused:

Lei av å føle meg så uggen og frynsete... Er mer på beina nå pga. apifran, men er liksom ikke meg selv fordetom. Hjernen er grøt, så jobb går tregt, og magen er kjip! :yuck:

Sååå lei kvalmen! Også føler jeg meg ikke vel, da jeg har gått opp 5 kg allerede :( er i uke 11+5 nå...

Følern! Jeg også føler på at jeg har est ut, men er mest plagsomt at jeg er så oppblåst. Hadde det vært baby kunne jeg avfunnet meg med det!

Følern! Jeg også føler på at jeg har est ut, men er mest plagsomt at jeg er så oppblåst. Hadde det vært baby kunne jeg avfunnet meg med det!
Åh, ja enig der! Blir bedre når babymagen kommer. Får hele tiden kommentarer om at jeg har fått babymage... men jeg har ikke det :( kjenner ikke livmoren engang... så jeg blir litt irritert når folk sier det... og jeg svarer at det er ikke babymage, for livmoren er fortsatt godt gjemt under skambenet. Men man er jo veldig oppblåst. Særlig på kveldene...

Hatt en fin helg på hundeutstilling og koset meg med hundevenner, som også har fått greie på at jeg er gravid siden jeg ikke drakk noe i helga.. Nå sittet jeg på toget hjem og ble litt skremt av smerter i magen, i det som kjennes ut som livmora! Ble akutt redd for SA... har ikke kjent symptomer så godt i helga heller, jeg har valgt å tro det er fordi jeg har hatt det så trivelig, men nå ble jeg jo litt nervøs.. men det rumlet litt også, så håper det bare er tarmene.. pluss at det oppsto etter at jeg endelig fikk kommet meg på do og tisset etter å ha holdt meg litt lenge, så håper heller det har sammenheng med det..!

Hatt en fin helg på hundeutstilling og koset meg med hundevenner, som også har fått greie på at jeg er gravid siden jeg ikke drakk noe i helga.. Nå sittet jeg på toget hjem og ble litt skremt av smerter i magen, i det som kjennes ut som livmora! Ble akutt redd for SA... har ikke kjent symptomer så godt i helga heller, jeg har valgt å tro det er fordi jeg har hatt det så trivelig, men nå ble jeg jo litt nervøs.. men det rumlet litt også, så håper det bare er tarmene.. pluss at det oppsto etter at jeg endelig fikk kommet meg på do og tisset etter å ha holdt meg litt lenge, så håper heller det har sammenheng med det..!

Nå har jeg bare hysterisk masse luft i magen som ikke kan ut! Haha.. typisk at man får ekstremt fisebehov når man sitter på offentlig transport?! *panneklask*
I det minste kjenner jeg ikke noe i livmora lengre <3

Back
Topp