Tusen takk!!
Får støtte, men føler bare til en hvis grad. Samboer ser hvor mye det sårer meg og går inn på meg. Det er likevel ikke prioritert, da det er andre "issues" med samme sønn som må hanskes med samtidig, og jeg prøver å hjelpe og vise dem begge to at jeg er der for å hjelpe og bryr meg- tror jeg bare gjør vondt verre. Hvilket sårer enda mer, for jeg vet ikke lengre min arme råd. Jeg har ikke så mange å prate med om dette fordi de aller fleste jeg kjenner er i et tradisjonelt forhold og jeg ser på dem at de ikke forstår hva jeg prøver å formidle. (de mener selvsagt ikke noe vondt, men det gjør det veldig vanskelig å lufte mine problemer og synspunkter fordi en vanlig holdning der er at "min situasjon er helt utenkelig og derfor vanskelig å gi råd"...
Det er helt forferdelig å si dette, men jeg gruer meg til hver gang ungene skal være her nå, fordi jeg vet at det kommer til å ende opp med at jeg og eldste mann går i tottene på hverandre. (han liker ikke å få beskjeder og blir helt tullete hvilket ekslaerer fordi og jeg er veldig klar på hvordan jeg vil ha det i mitt hjem og lar meg ikke pille på nesen så lett. Samboer er tolmodigheten selv når det kommer til å mas, advarsler osv, og det har ikke jeg og etter graviditeten har det ikke blitt bedre. Jeg prøver så godt jeg kan å svelge kamel etter kamel for å ikke være den slemme/strenge og samboer blir helt gal av at jeg går via han når jeg mener det er nok, som selsvagt er 2 timer tidligere enn hva han mener er innafor...jeg jobber intenst med meg selv for å ikke være den slemme/strenge og det ender med at jeg må ned i vaskekjelleren eller låse meg inn på badet for å roe meg ned. Hvilket selvsagt går utover de to andre barna i flokken også.
Jeg sliter også med nå, om det som jeg beskriver over er bare min skyld. Jeg mener ikke da, siden han er stor nok til å forstå det som blir sagt til han, men det er nett som det bare siver rett inn det ene øret og rett ut det andre. Svarer frekt og nekter å lye, det er en holdning jeg ikke aksepterer. Samboer tar over kampen, men 30 min etterpå sitter de og ler og spiller tvspill sammen som om ingenting har skjedd og ikke en eneste konsekvens har blitt gjennomført. Tar dette opp med samboer etterpå, da er jeg den fæle som ikke kan la ting gå...
Mente selv før graviditet at jeg hadde god selvinnsikt og har jenket på husregler kraftig, og prøver å være den kjekke også, med dessert til kvelds, små overraskelser ila dagen osv osv, men det er alltid faren som får den positive oppmerksomheten selv om de ser at det er jeg som har stelt istand.
Men folkens, helt ærlig, er dette rablingen til en hormonbombe og jeg må ta meg sammen eller kan dette være en grunn til at jeg er konstant sliten og vondt i nakken grunnet stress?