Klagetråd

Fikk melding fra sykehuset om at jeg må dra alene på OUL, grunnet nye coronarestriksjoner :( Veldig leit! Flere som har fått samme melding? Hva tenker dere om å dra alene?
 
Fikk melding fra sykehuset om at jeg må dra alene på OUL, grunnet nye coronarestriksjoner :( Veldig leit! Flere som har fått samme melding? Hva tenker dere om å dra alene?
Vi bestilte oss en privat ultralyd i uke 17, så får pappaen være med. Så da blir det forhåpentligvis ikke noen "overraskelser" på den offentlige ultralyden i uke 19 :)
Koster oss 1200, men for oss så er det verdt det.
Synes hele opplegget med å ekskludere far i hele svangerskapsomsorgen og fødselen/barselsoppholdet på sykehuset er latterlig og forkastelig....
 
Fikk melding fra sykehuset om at jeg må dra alene på OUL, grunnet nye coronarestriksjoner :( Veldig leit! Flere som har fått samme melding? Hva tenker dere om å dra alene?

så klart veldig dumt, men hadde ikke forventa noe annet i disse dager. Dro aleine på tidlig ultralyd også. For min del var det nok verre, da jeg fikk resultatet fra kub og ventet det verste.... (pessimist ja!-gikk heldigvis bra!)
Såklart veldig enig i det som skrives her om at det er helt sykt at far blir så til de grader ekskludert. Til og med på mye av fødsel!
 
Jeg føler meg så utrolig tung i magen om dagen!
Sånn skikkelig høygravid følelse, men jeg er jo bare 13+5 i dag så synes det var skikkelig tidlig:hilarious:
 
Klager over fortsatt kvalme og dårlig form. Er 14 uker nå, og har vært like dårlig fra uke 6. Peaket i uke 10. Jeg er så lei av å ikke klare å gjøre noe som helst. Lever vanligvis et høyst sosialt og aktivt liv!
 
Kjenner jeg er lei av å dra alene på kontroller... Bestiller privat UL imorgen slik at mannen kan bli medxsmile9xsmile9
 
Holdt på å få sjokk npr jeg gikk på vekten i går og når jeg gikk på vekten i dag så ville jeg bare legge meg ned å grine!
Vi har hatt en bursdagsfeiring på lørdag og en på mandag. Dette resulterte i 1 kilo opp i går (tirsdag) siden lørdag! Tenkte som så at den ramler når jeg har hatt en dag med mat med mindre salt og sukker så ville vekta peke nedover, men den gang ei :(
Så nå ligger jeg over min anbalte vekt kurve, IGJEN :arghh::arghh::arghh:
Jeg som var så syyyyykt fornøyd med å ha holdt vekten i 4 uker, så jeg endelig var "innenfor" den vektøkningen som jeg har blitt anbefalt!
 
Fikk melding fra sykehuset om at jeg må dra alene på OUL, grunnet nye coronarestriksjoner :( Veldig leit! Flere som har fått samme melding? Hva tenker dere om å dra alene?

Ja.... Tror dette gjelder omtrent alle steder nå?
Jeg må også dra alene. Det er kjipt, men så mye som vi takler gjennom et svangerskap, så skal vi klare dette også :)
 
I Tromsø også, enn så lenge :) Så får man som reglene er de samme om en drøy måned når jeg har time :rolleyes:
Jeg fikk i posten i sommer at partner ikke fikk være med på UL eller undersøkelser OG at jeg ikke fikk lov til å dokumentere det med mobil/bilder. Har time til UL i november i Tromsø. Tenker å ringe for å dobbeltsjekke om det stemmer.
 
Jeg fikk i posten i sommer at partner ikke fikk være med på UL eller undersøkelser OG at jeg ikke fikk lov til å dokumentere det med mobil/bilder. Har time til UL i november i Tromsø. Tenker å ringe for å dobbeltsjekke om det stemmer.

Jeg sjekket bare hjemmesiden til UNN idag og der fant jeg dette:
Screenshot_20200916-141819_Samsung Internet.jpg
 
Får ikke ha med partner i Trondheim...
men har privat UL imorgen og mannen får bli med så lenge han er frisk...
så skal vi til svigerfar på sykehjemmet som skal få vite at han skal bli bestefar igjen:D:joyful:
Gleder meg voldsomt til begge deler:Heartred
 
Holdt på å få sjokk npr jeg gikk på vekten i går og når jeg gikk på vekten i dag så ville jeg bare legge meg ned å grine!
Vi har hatt en bursdagsfeiring på lørdag og en på mandag. Dette resulterte i 1 kilo opp i går (tirsdag) siden lørdag! Tenkte som så at den ramler når jeg har hatt en dag med mat med mindre salt og sukker så ville vekta peke nedover, men den gang ei :(
Så nå ligger jeg over min anbalte vekt kurve, IGJEN :arghh::arghh::arghh:
Jeg som var så syyyyykt fornøyd med å ha holdt vekten i 4 uker, så jeg endelig var "innenfor" den vektøkningen som jeg har blitt anbefalt!

Forstår tankegangen din:cool::rolleyes:
Jeg personlig går ikke på vekten bortsett fra kontroller til lege og jordmor:joyful::p
spis normalt å prøv å legg det litt på vent...
Jeg har hatt venner som har lagt på seg fra 8-35 kg. så det kan kontrolleres med mat og lett mosjon:D
 
Forstår tankegangen din:cool::rolleyes:
Jeg personlig går ikke på vekten bortsett fra kontroller til lege og jordmor:joyful::p
spis normalt å prøv å legg det litt på vent...
Jeg har hatt venner som har lagt på seg fra 8-35 kg. så det kan kontrolleres med mat og lett mosjon:D
Jeg skal helst "bare" gå opp 7 kilo dette svangerskapet (anbefaling fra jordmor) og i hvert fall ikke mer enn 12. Så for min del så er det greiest å veie hver dag for å holde fokus på å spise sunt. Ellers blir det fort litt lettvinte løsninger og kos flere ganger en det som er greit.
Forrige svangerskap gikk jeg opp veldig mye, det rant jo av det første året etter fødselen, men jeg hadde det ikke bra psykisk og nektet å veie meg på slutten av svangerskapet :hilarious: så håper på å klare det denne gangen. Både for å ikke få en kjempe stor baby en gang til og fordi fødselen vil være enklere for meg dersom jeg ikke gpr opp 20 - 30 kilo.
Det er bare så utrolig vanskelig dersom det sitter som støpt etter utskeielsen:hilarious:
 
Klager over at jeg er en hormonbombe og derav den teite strenge stemora... (vi er en av de ja, med mine/dine og snart vår)

Veit det er bare jeg som kan styre det men fa$% heller, det er jommen ikke lett med en stressende arbeidsdag hvor "alle"maser fra jeg kommer til jeg går, til å komme hjem til enda mere mas, oghvorpå eldstemann til min samboer også har fått det for seg å fryse meg ut.

Samboer er drittlei av at jeg griner av alt(pleier vanligvis ikke å grine, men nå griner jeg av ABSOLUTT alt) og høre på meg syte og klage..

Jeg hører det selv, men klarer ikke å stoppe.. Dette er ikke gøy i det hele tatt! Samtidig skal jeg liksom glede meg over lille nurket i magen, som jeg ønsket så sterkt.

En av fordelene er at klesvasken blir ajour, gjemmer meg på vaskerommet og gråter mine tårer mens jeg vasker klær. Det er jo et lyspunkt :smiley-chores011
 
Klager over at jeg er en hormonbombe og derav den teite strenge stemora... (vi er en av de ja, med mine/dine og snart vår)

Veit det er bare jeg som kan styre det men fa$% heller, det er jommen ikke lett med en stressende arbeidsdag hvor "alle"maser fra jeg kommer til jeg går, til å komme hjem til enda mere mas, oghvorpå eldstemann til min samboer også har fått det for seg å fryse meg ut.

Samboer er drittlei av at jeg griner av alt(pleier vanligvis ikke å grine, men nå griner jeg av ABSOLUTT alt) og høre på meg syte og klage..

Jeg hører det selv, men klarer ikke å stoppe.. Dette er ikke gøy i det hele tatt! Samtidig skal jeg liksom glede meg over lille nurket i magen, som jeg ønsket så sterkt.

En av fordelene er at klesvasken blir ajour, gjemmer meg på vaskerommet og gråter mine tårer mens jeg vasker klær. Det er jo et lyspunkt :smiley-chores011
Off dette er nok en utrolig vond situasjon :Heartred
Vi har også mine/dine og snart våre barn. Hans sønn er her 30% og min er her 70%. Vi (foreldre) har alltid hatt en veldig klar og tydelig holdning om hvordan vi skal ha det i vårt hjem og en slik utfrysning som du prater om hadde vært uakseptabel både fra min og min samboer sin side.
Jeg hadde forventet at samboer hadde satt seg ned og pratet med sønnen sin dersom han viste slik oppførsel, gjerne med meg til stede også. Kommer jo litt ann på om det jadde skjedd før eller etter at sønnen fant ut at vi venter barn nr 2. Kan jo være 1000 grunner til at det har blitt slik, men å la det gå uten konsekvenser er jo ikke greit en plass. Da hadde jeg og grått ved hver minste anledning. Håper du kan få litt støtte av din mann og at dere får ordnet opp i sønnens problem med deg:Heartred
:hug013sender en klem på veien!
 
Klager over at jeg er en hormonbombe og derav den teite strenge stemora... (vi er en av de ja, med mine/dine og snart vår)

Veit det er bare jeg som kan styre det men fa$% heller, det er jommen ikke lett med en stressende arbeidsdag hvor "alle"maser fra jeg kommer til jeg går, til å komme hjem til enda mere mas, oghvorpå eldstemann til min samboer også har fått det for seg å fryse meg ut.

Samboer er drittlei av at jeg griner av alt(pleier vanligvis ikke å grine, men nå griner jeg av ABSOLUTT alt) og høre på meg syte og klage..

Jeg hører det selv, men klarer ikke å stoppe.. Dette er ikke gøy i det hele tatt! Samtidig skal jeg liksom glede meg over lille nurket i magen, som jeg ønsket så sterkt.

En av fordelene er at klesvasken blir ajour, gjemmer meg på vaskerommet og gråter mine tårer mens jeg vasker klær. Det er jo et lyspunkt :smiley-chores011
Ps: syting og klaging er en del av det å være gravid, en må få utløp en plass! Jeg syter mye her i ne dersom jeg føler at jeg har brukt opp kvota med mannen.
Jeg syter også til min mor og ei venninne, samt kolleger når jeg er på jobb og det passer seg sånn.
 
Back
Topp