Klagetråd

Kjenner meg snurt over at legen under TUL uke9 sa at hun ville ha meg inn uke13, men hun glemte det tydeligvis for nå fikk jeg innkallelse til OUL i uke18 istedet. Hadde håpt å se en gang til, er så lenge til uke18...
Men er vel bra at hun la fra seg behovet for en ekstra ul ila undersøkelsen, men kjedelig for meg :(

OUL er alltid uke 17-19. Hvis hun vil ha deg inn tidligere er der uavhengig av OUL og vil også defineres som en TUL. Kanskje du får en ny innkalling :)
 
Prøver meg på en klagetråd. Jeg har vært vikar i drømmejobben i snart et år (kontrakten går ut i årsskiftet). Etter å ha fått diagnosen ufrivillig barnløs i vinter skulle vi starte IVF når jeg hadde fått fast jobb. Så etter bare negative eggløsningstester, skjønte vi pent lite når graviditetstesten i sommer var positiv (hurra!). Jobben har hele tiden sagt de skal finne en plass til meg når kontrakten min går ut, fordi de skal omstille avdelingen min og det kommer flere stillinger da. Men siden det evt blir en stillingsutlysning kunne de ikke love at det blir meg (det er greit nok, men jeg er eneste med høyere utdanning innen feltet så jeg følte meg trygg). Men nå har alt snudd! Det blir ikke flere stillinger likevel. Risikerer å ikke få betalt permisjon eller jobb de siste 3,5 mnd før fødsel. I tillegg klarer jeg ikke å tenke at jeg er gravid (på tross av fyllesyke/kvalme og tretthet 24/7). Føles ut som jeg lyver når jeg prater med nære venner om graviditeten. ‍♀️ Er forøvrig 9+3 i dag.
 
I dag klager jeg, ikke bare klager jeg, men jeg er FORBANNA.
I dag ble jeg og samboer fratatt muligheten til å dele nyheten med familie pga helsesenteret der jeg bor. De på laben har tatt seg den frihet til å dele at det er 4 stykker som bor her jeg bor som skal ha barn til neste år.
Bør kanskje dele at det er eneste helsesenteret i hele kommunen, og at den bygda jeg bor i har 250-300 innbyggere, der 85 % er langt over fruktbar alder og 10% har akkurat fått små. Det gjør at det gjenstår en håndfull kandidater som lett blir i siktet.

Hadde det ikke vert for at helsesenteret gikk ut med informasjon (brudd på taushetsplikt, noe som skal videre til fylkesmannen) om at det var 4 stk som skulle ha barn til neste år så hadde hemmeligheten som vil hadde gledd oss til å dele fortsatt vert en hemmelighet.

HELDIGVIS er jeg 12 uker på fredag og er snart ute av ''faresonen''

I alle dager har helsesenteret med det å si?! Ta saken videre, det der er ikke greit!!!!
 
Prøver meg på en klagetråd. Jeg har vært vikar i drømmejobben i snart et år (kontrakten går ut i årsskiftet). Etter å ha fått diagnosen ufrivillig barnløs i vinter skulle vi starte IVF når jeg hadde fått fast jobb. Så etter bare negative eggløsningstester, skjønte vi pent lite når graviditetstesten i sommer var positiv (hurra!). Jobben har hele tiden sagt de skal finne en plass til meg når kontrakten min går ut, fordi de skal omstille avdelingen min og det kommer flere stillinger da. Men siden det evt blir en stillingsutlysning kunne de ikke love at det blir meg (det er greit nok, men jeg er eneste med høyere utdanning innen feltet så jeg følte meg trygg). Men nå har alt snudd! Det blir ikke flere stillinger likevel. Risikerer å ikke få betalt permisjon eller jobb de siste 3,5 mnd før fødsel. I tillegg klarer jeg ikke å tenke at jeg er gravid (på tross av fyllesyke/kvalme og tretthet 24/7). Føles ut som jeg lyver når jeg prater med nære venner om graviditeten. ‍♀️ Er forøvrig 9+3 i dag.

Åh, så utrolig lei situasjon!!!! Håper det ordner seg for deg ❤️ Kjenner meg forøvrig igjen i det å ikke føle seg gravid enda. Jeg føler meg bare syk.
 
Hadde håpet at kvalmen og trøttheten skulle gi seg i uke 12, men ingen tegn til det ennå! :shifty: Om noe synes jeg formen er litt verre denne uka. Har fått en snikende nestenhodepine som liksom ikke vil gi seg. Takknemlig for at jeg ikke er av de kvalmeste iallefall!
 
Last edited:
I dag klager jeg, ikke bare klager jeg, men jeg er FORBANNA.
I dag ble jeg og samboer fratatt muligheten til å dele nyheten med familie pga helsesenteret der jeg bor. De på laben har tatt seg den frihet til å dele at det er 4 stykker som bor her jeg bor som skal ha barn til neste år.
Bør kanskje dele at det er eneste helsesenteret i hele kommunen, og at den bygda jeg bor i har 250-300 innbyggere, der 85 % er langt over fruktbar alder og 10% har akkurat fått små. Det gjør at det gjenstår en håndfull kandidater som lett blir i siktet.

Hadde det ikke vert for at helsesenteret gikk ut med informasjon (brudd på taushetsplikt, noe som skal videre til fylkesmannen) om at det var 4 stk som skulle ha barn til neste år så hadde hemmeligheten som vil hadde gledd oss til å dele fortsatt vert en hemmelighet.

HELDIGVIS er jeg 12 uker på fredag og er snart ute av ''faresonen''

Nei FY FAEN, kjenner jeg hisser meg noe jævlig på dine vegne! Bra du tar det videre til fylkesmannen! Sjukt uprofft og ikke greit! :mad:
 
Flott at kvalmen gjør sitt inntog sånn i det man har bikka uke 14 da... måtte bli hjemme fra jobb, og ta en tur til legen for resept! Satser på det funker bra om ikke annet!
 
Prøver meg på en klagetråd. Jeg har vært vikar i drømmejobben i snart et år (kontrakten går ut i årsskiftet). Etter å ha fått diagnosen ufrivillig barnløs i vinter skulle vi starte IVF når jeg hadde fått fast jobb. Så etter bare negative eggløsningstester, skjønte vi pent lite når graviditetstesten i sommer var positiv (hurra!). Jobben har hele tiden sagt de skal finne en plass til meg når kontrakten min går ut, fordi de skal omstille avdelingen min og det kommer flere stillinger da. Men siden det evt blir en stillingsutlysning kunne de ikke love at det blir meg (det er greit nok, men jeg er eneste med høyere utdanning innen feltet så jeg følte meg trygg). Men nå har alt snudd! Det blir ikke flere stillinger likevel. Risikerer å ikke få betalt permisjon eller jobb de siste 3,5 mnd før fødsel. I tillegg klarer jeg ikke å tenke at jeg er gravid (på tross av fyllesyke/kvalme og tretthet 24/7). Føles ut som jeg lyver når jeg prater med nære venner om graviditeten. ‍♀️ Er forøvrig 9+3 i dag.

Hei, så utrolig kjip situasjon! Håper det løser seg på en eller annen måte! Men hvis du nå skulle bli uten jobb fra årsskiftet av forstår jeg deg sånn at du det kan bli problemer ift permisjonsrettigheter? For i så fall så tror jeg det går an å trikse litt og begynne å ta ut permisjon lenger før termin enn de vanlige 3 ukene. Hvis du er på kanten av permisjonsrettighetene kan det kanskje hjelpe om du går ut i permisjon noen uker tidligere? Det blir jo mindre permisjon igjen etter fødsel så klart, men det er vel bedre enn å miste alt. Har ikke sjekket dette veldig nøye, men slik jeg leser loven så bør det være mulig å gjøre det på den måten..
 
Hei, så utrolig kjip situasjon! Håper det løser seg på en eller annen måte! Men hvis du nå skulle bli uten jobb fra årsskiftet av forstår jeg deg sånn at du det kan bli problemer ift permisjonsrettigheter? For i så fall så tror jeg det går an å trikse litt og begynne å ta ut permisjon lenger før termin enn de vanlige 3 ukene. Hvis du er på kanten av permisjonsrettighetene kan det kanskje hjelpe om du går ut i permisjon noen uker tidligere? Det blir jo mindre permisjon igjen etter fødsel så klart, men det er vel bedre enn å miste alt. Har ikke sjekket dette veldig nøye, men slik jeg leser loven så bør det være mulig å gjøre det på den måten..
Tusen takk! Skal så absolutt sjekke det ut! Litt er bedre enn ingenting. Jeg skal høre med sjefen så fort han får tid! ;)
 
Jeg må nesten bare le, men synes dette fortjener en klage. Jeg er 12+0 i dag - jippi!
Det som gjør det verdt å klage på er at jeg våknet og var skikkelig kvalm! Jeg har ikke vært kvalm i det hele tatt frem til i dag :hilarious:
Snakk om å være kjærringa mot straumen!
Gikk heldigvis over i løpet av arbeidsdagen, men var skikkelig dårlig så jeg vurderte å gå hjem igjen en stund :banghead:
 
Jeg må klage over jobb uniformen min!
Magen begynner å ese litt nå og buksa er for stram og t-skjorta likedan... Føler meg så feit og ekkel :confused:
Heldigvis er mammabukse og større tskjorter på bestillt, men jeg skulle helst hatt dem nå. Sjefen min er så ufattelig treig. Jeg gav beskjed allerede i uke 7 liksom. Er 12+1 i dag...
 
Klager over at jeg kaster opp bare jeg hoster, hadde det egentlig greit i dag med tanke på kvalmen. Helt til jeg drakk vann, svalgte vrangt og hostet. Da var det gjordt :gen014 Kastet opp alt jeg har fått i meg i dag :bootyshake

Kan vel ikke ant å le av hele situasjonen, og at det er nok å hoste en gang for mye så spyr man :laughing005 får vel se det morsomme i det, ellers blir verden noe trist:smiley-bounce012
 
Æsj, i dag må jeg klage litt over at jeg ikke fikk OUL før jeg er nesten 20 (19+6) fullgåtte uker. Synes det er lenge og vente :bag: Må jeg krype til korset og ta en tidlig ultralyd for å roe nervene?
Jeg fikk ultralyd når jeg var 20+5, ringte dem bare og sa at jeg følte det var litt seint. De flyttet timen slik at jeg har den 19+0 heller :Heartred
Legen min hadde skrevet feil dato for siste mens...
 
Åh - heldig! Jeg ringte også, men de mente det var innafor og gikk ikke med på flytting. Så jeg ordnet meg time privat og sier meg fornøyd etter litt betenkningstid :D
Så kjedelig da, kanskje fordi du er 19+6 da (derav innafor?)
Føler meg veldig heldig ja :)
Vi bestilte privat ultralyd i uke 17, for jeg må alene på den offentlige. Føler meg heldig som har økonomi til å gjøre det og.
 
Jeg klager på hormoner!
Jeg er så syyyyykt lei av å være så følelsesmessig ustabil.
Føler jeg er så utrolig sur og grinete, prøver å ikke være det, men så sklir det ut pga en bagatell.
Eller så er jeg på gråten for ett eller annet. Dumme tanker, frykten for å måtte føde alene, en fin film/teit film/trist film, noe som butter bittelitt i mot eller bare generelt at jeg føler meg som tidenes verste person, siden jeg ikke klarer å få gjort noe slik som jeg ønsker det :sorry:
 
Jeg klager på grunn av tretthet!!! Er så vanvittig trøtt enda. Føler at jeg aldri våkner uansett hvor mye hvile og søvn jeg får.. håper andre trimester blir bedre:sorry::rolleyes: er 12+0 i dag.
 
Back
Topp