Klagetråd

:arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh:
Gi meg styrke!
I morgen er «hverdagen» tilbake og påsken er over. Da må mannen på jobb og hjemmeskolen starter opp igjen. Nå skal hjemmeskolen bli mer avansert også, for de skal lære nye ting, ikke bare ha repetisjon av gammelt.
Vi klarte knapt nok å få ungen til å gjøre hjemmeskolen når den var «enkel» og da var vi to, samt formen min var mye bedre.
Nå skal jeg ha «avansert» hjemmeskole med en unge som nekter plent å lese eller gjøre noe som helst skolearbeid, samtidig som jeg må holde styr på et barnehagebarn som går inn for å plage sin søster og håndtere å være utmattet og kvalm som gravid :arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh:
VIL IKKE! :wtf::smiley-angry017
Uff, dette høres krevende ut! Hvis jeg var deg ville jeg sendt en mail eller ringt til læreren og forklart at opplegget er litt for krevende/avansert for den livssituasjonen dere er i nå. Jeg er sikker på at dere sammen kan finne noen alternativer som er mer overkommelige (feks mindre mengde/andre oppgaver). Jeg er lærer selv og har «spesialavtaler» med mange familier både nå og til vanlig. Vi lærere er som regel veldig innstilte på å hjelpe, og skjønner at ting ikke er så lett nå :hug003

Klager over at mini har bestemt seg for å stå opp halv 6 de siste dagene!

Uff, dette høres krevende ut! Hvis jeg var deg ville jeg sendt en mail eller ringt til læreren og forklart at opplegget er litt for krevende/avansert for den livssituasjonen dere er i nå. Jeg er sikker på at dere sammen kan finne noen alternativer som er mer overkommelige (feks mindre mengde/andre oppgaver). Jeg er lærer selv og har «spesialavtaler» med mange familier både nå og til vanlig. Vi lærere er som regel veldig innstilte på å hjelpe, og skjønner at ting ikke er så lett nå :hug003
Blir nok en Mail i løpet av dagen. I morgen blir det ikke skole før ut på ettermiddagen siden jeg skal på TUL på sykehuset. Er obligatorisk å delta på morgenmøtet.

@Kråka Støtter denne! Eg er også lærer!

Får ikke sove før etter en halvtime-time etter hver gang jeg er på do på natta på. :wacky: Du finner på mye rart for tida, kroppen...

Nå har jeg bestilt ringetime hos jordmor to ganger og hun har ikke ringt hverken forrige uke eller i dag.
Kjenner jeg blir litt sur på sånt.

Jeg har knapt sovet i hele natt! Kvalm og vondt i magen pga. luftsmerter... Fikk sove en liten time på morgenkvisten, men så måtte jeg opp og logge meg på hjemmekontor :hungover:

Trodde jeg slapp unna å kaste opp, men neida. Her kom det i går. Kastet opp hver gang jeg spiste noe. Og er konstant uvel og kvalm.

Trodde kvalmestillende fungerte, har hatt et par dager med kun kvalme. Men i går var helt forferdelig, brekninger/oppkast nesten konstant!

Nå er jeg helt tom for energi. Var hos jordmor i dag og bestemte meg for å ta med et par ting fra butikken etterpå. Etter at jeg kom hjem har jeg vært så utrolig sliten, trøtt og uvel. Har nå sovet én time og ligger fortsatt på senga. Orker rett og slett ikke å stå opp, men merker at jeg må ha mat snart også...

Jeg har ikke matlyst og klarer knapt å få i meg mat, men klarer å få i meg lumper. Så gikk jeg tom og mannen kom hjem med lumper til meg... Men han presterte å kjøpe de billigste han fant og ikke det merket vi ALLTID kjøper. Disse billiglumpene smuldrer når du tar i dem, er knusk tørre og smaker syrlig og gir en besk ettersmak:arghh:
Føler meg så utakknemlig :bag:

9+6 i dag, gått kun 7600 skritt sålangt i dag og ligger nå rett ut i sofaen med kraftige bekkensmerter. Ville virkelig ikke begynne å få bekkenløsning så tidlig :arghh:

10+0 i dag og bekkenløsningen er på plass :shifty: jeg som håpa å kunne trene lengst mulig denne gangen! Har i tillegg tilbragt ettermiddagen på sykehuset uten å komme noe videre i hva som forårsaker kløen, men har i det minste fått en løsning på søvnproblematikken nå!

Takk Gud jeg fant en klagetråd! Kvalmen begynte i uke 4 hvor magemusklene delte seg helt og bekkenet begynte å klage. Kjennes ut som å bli sparket og knivstukket i skrittet. Deretter kom den EKSTREME kvalmen i uke 6 hvor jeg klarte en uke før jeg ble sykemeldt og fikk afipran mot kvalmen sånn at jeg slapp sykehusinnleggelse for oppværsking. Nå ser det ut som afipran har slutta å virke og alt kommer i retur. Har ei vill jente på 3 år som jeg blir alene med flere ganger i uka fordi mannen min har forelesninger på nett i tillegg til kveldsjobbing flere ganger i uka. Har liggi under ett åpent vindu i sofaen i 3 uker nå. Klarer ikke lage mat til meg selv eller ungen, og mannen min forstår ikke at jeg må spise heeele tiden for at magen ikke skal vrenge seg. Jeg har alltid stått for matlagingen, og nå må jeg trygle for å få 2-3 måltider servert. HAN har lagt på seg 5 kg pga hurtigmat, jeg har gått ned 3 kg. Teller ned dagene til barnehagen åpner igjen! Dette blir siste barn for å si det sånn!

9+6 i dag, gått kun 7600 skritt sålangt i dag og ligger nå rett ut i sofaen med kraftige bekkensmerter. Ville virkelig ikke begynne å få bekkenløsning så tidlig :arghh:

Uff! Føler med deg! Har kun gått 50 skritt i dag (til og fra do for å skylle ut av spybøtta) og bekkenet kjennes ut som det har blitt overkjørt av en lastebil. Mine store planer om å være aktiv og holde meg i form har gått rett i bakken. Heldigvis åpner kiropraktoren min snart igjen.

Er innlagt og hater livet :hungover: det er så kjeeeedelig, har ikke tv på rommet og orker ikke noe. Bare ligger her og sutter på isbiter innimellom. I tillegg skulle jeg begynt på hjemmeeksamen idag :(

Tilbake på arbeid for fullt og er SÅ oppblåst og sur smak i hals.. Jobber i bhg og alt er så utrolig tungt og trøttende. Hjelper ikke at jeg barnet jeg har ansvar for gir slag mot mage og hode flere ganger i løpet av en dag, slitsomt!

Back
Topp