Uff, dette høres krevende ut! Hvis jeg var deg ville jeg sendt en mail eller ringt til læreren og forklart at opplegget er litt for krevende/avansert for den livssituasjonen dere er i nå. Jeg er sikker på at dere sammen kan finne noen alternativer som er mer overkommelige (feks mindre mengde/andre oppgaver). Jeg er lærer selv og har «spesialavtaler» med mange familier både nå og til vanlig. Vi lærere er som regel veldig innstilte på å hjelpe, og skjønner at ting ikke er så lett nå
Gi meg styrke!
I morgen er «hverdagen» tilbake og påsken er over. Da må mannen på jobb og hjemmeskolen starter opp igjen. Nå skal hjemmeskolen bli mer avansert også, for de skal lære nye ting, ikke bare ha repetisjon av gammelt.
Vi klarte knapt nok å få ungen til å gjøre hjemmeskolen når den var «enkel» og da var vi to, samt formen min var mye bedre.
Nå skal jeg ha «avansert» hjemmeskole med en unge som nekter plent å lese eller gjøre noe som helst skolearbeid, samtidig som jeg må holde styr på et barnehagebarn som går inn for å plage sin søster og håndtere å være utmattet og kvalm som gravid
VIL IKKE!