Klagetråd

Jeg er såååå lei av hjemmekontor og at barnehagene stengt. Hadde det ikke vært for at vi har det nokså harmonisk her hjemme hadde det klikket for meg. :wtf:
 
Begynner å bli fryktelig frustrert :yuck:
8+1 nå, og jeg har veldig lite symptomer, men får ikke komme inn til noen i helsevesen fordi jeg har vært snørrete siden før jeg fikk positiv gravidtest.. Via e-konsultasjon kom jeg og legen fram til at jeg har bihulebetennelse og at jeg ikke kan ta de tablettene jeg pleier på grunn av svangerskap. Alt jeg får beskjed om er å bare komme inn for hcg-prøve når jeg ikke har luftveisplager lenger :depressed:
Førstegangsgravid under korona er ikke spesielt festlig synes jeg...
 
Last edited:
Litt skuffa over at timen hos jordmor i dag ble flytta. Selv om det bare er én uke, er det litt kjipt.
 
Jeg skulle på tidlig ultralyd idag, så ringer de 45min før timen og sier den blir flyttet til neste uke. Jeg er så utrolig skuffet
 
Førstegangsgravid under koronatid er ikke hyggelig. Hverken jordmor eller fastlege vil snakke med meg. Dro til Aleris og betalte 2000kr for å sjekke om alt var bra. Har vært kvalm 24/7 den siste måneden og kaster opp rett som det er. Tror gubben begynner å bli lei av at jeg er syk konstant (selvom graviditet ikke er en sykdom har det føltes veldig sånn den siste måneden....)
 
Har tydeligvis gjort for mykje dei siste dagane. Ryggen verker heile tida og det er ilt å gå.. i tillegg går påska seint for eg venta på at privat ul skal opne sånn at eg få meg ein time!
 
Har nådd en ny milepæl, kastet opp i dagtidlig :depressed: Ille nok å gå rundt å være kvalm hele tiden, men å kaste opp.. Fysj..
 
Når det er påskeaften, med deilig påskemiddag med lammelår, fløtepoteter +++, og dette er favorittmaten din, men du brekker deg etter noen få biter:sorry:
Fikk i meg litt til liggende på sofaen og håper det ikke kommer i retur.
 
Det er så vondt å tørrspy, fordi man ikke klarer å spise eller drikke så mye at magen har noe å sende opp:depressed:
Eneste som stopper brekninger er å helle nedpå et stort glass med vann så raskt som mulig og få det i retur like etter.:wtf:
 
Jeg er så misunnelig på de som har bekkenløsning! Og det er såå teit å si :( hyperemesis for tredje gang føles så sinnsykt urettferdig. Skulle mye heller hatt vondt for å gå enn å ikke kunne begeve meg i sengen uten å kaste opp!
 
Møkk lei av konstant kvalme og oppkast som gir meg ekstrem hodepine... Håper fremdeles veldig på bedring når morkaken overtar. Man lever i en fullstendig unntakstilstand hvor alt handler om å forsøke å få i seg litt næring gjennom dagen.. :(
 
Jeg er så misunnelig på de som har bekkenløsning! Og det er såå teit å si :( hyperemesis for tredje gang føles så sinnsykt urettferdig. Skulle mye heller hatt vondt for å gå enn å ikke kunne begeve meg i sengen uten å kaste opp!
Eg er så heldig at dette er andre svangerskapet utan kvalme (men med ryggvondt no, og bekkenløsning forrige gang), og eg seie at eg tar det 10/10 før kvalme ass.. ikkje for «gni» det inn altså. Men eg kan eg kan sei at det er bedre!
 
Kjeeeeder meg!! Orker ikke gjøre noe da men allikavel... :hungover:
 
Uuuurk, er så uggen!!! :yuck:
Siste uken har kvalmen slått ut meg også, sammen med sin gode venn halsbrann og sure oppstøt! HERLIG!
Merkelig nok er formen som regel fin på morgenen og formiddagen. Vi prøver å komme oss ut uansett vær, og når jeg er utendørs har jeg det nesten alltid bra. Men etter middag og på kvelden, blir jeg helt slått ut av dette dritet.
I dag, etter vi hadde vært på lang tur i skogen, kom vi hjem. Det første jeg merker er alle luktene i huset, og blir umiddelbart kvalm. Går for å legge meg litt ned på sengen, og slokner fullstendig. Sov igjennom middag og alt. Våknet og kjente på meg at jeg burde ha spist noe for evigheter siden, for hvis ikke blir jeg bare enda verre. Klarte såvidt å presse ned noe mat, og ble om ikke annet litt bedre. Men den halsbrannen er sykt plagsom, håper det gir seg etterhvert!!! :wtf:
 
:arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh:
Gi meg styrke!
I morgen er «hverdagen» tilbake og påsken er over. Da må mannen på jobb og hjemmeskolen starter opp igjen. Nå skal hjemmeskolen bli mer avansert også, for de skal lære nye ting, ikke bare ha repetisjon av gammelt.
Vi klarte knapt nok å få ungen til å gjøre hjemmeskolen når den var «enkel» og da var vi to, samt formen min var mye bedre.
Nå skal jeg ha «avansert» hjemmeskole med en unge som nekter plent å lese eller gjøre noe som helst skolearbeid, samtidig som jeg må holde styr på et barnehagebarn som går inn for å plage sin søster og håndtere å være utmattet og kvalm som gravid :arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh:
VIL IKKE! :wtf::smiley-angry017
 
Back
Topp