Klagetråd

Haha, samme her. "Etterlengtet" kvalme. Da skjønner du, ja, er gravid:) jeg er 11+0. Ingen kvalme enda, kanskje jeg slipper?

Veldig oppblåst, verste trøttheten virker til å være over nå...
Hehe.. kvalmen har gått over her nå, og jeg er nesten symptomfri..
Satser på at du slipper kvalmen! For det var ikke godt!x)

Jeg har lite å klage på i forhold til mange av dere... Har omtrent ingen kvalme (bare litt når jeg ikke har spist), og har ellers ingen "vonde" plager sett bort fra "menssmerter" når livmor vokser.

MEN - jeg er nødt til å spise så himla ofte for å unngå en ekstrem sultfølelse, og jeg er bare så utrolig lei av å bruke tid på å lage meg mat absolutt hele tiden! Det er så vanskelig å planlegge når jeg er på jobb (jobber frilans), og plutselig må jeg LØPE innom en kiosk ellernoe for å få tak i et eller annet. Blir så sulten at det gjør vondt, og spiser gjerne to-tre middagsmåltid i løpet av en dag. Tør ikke tenke på hvordan matbudsjettet er akkurat nå :p

Absolutt ikke meningen å virke teit i forhold til dere som har myyyye verre plager enn meg. Måtte bare få ut litt irritasjon jeg også!

Akkurat sånn har jeg det og! :O Ekstremt sulten hele tiden! Og hvis jeg ikke får spist faller blodsukkeret mitt så drastisk at jeg skjelver og svetter og har det skikkelig ubehagelig... Både matbudsjett og vekten stiger i takt! :P

Skal på min andre t.u.l. i morra... men er såååå redd. Tenk om det ikke er liv. Er det bare jeg som er redd og nervøs? Føles som at alle andre bare er såååå lykkelige og ikke tenker slike tanker.

Vært på sykehuset i snart 2 uker nå :( hater hyperemesis! :@

Etter en ganske fin dag i går er morgenkvalmen tilbake for fullt. Uuusj. Håper den stikker sin vei snart! Jeg vil tilbake på jobb så dagene går litt raskere :p

Ånei så grusomt! Er det virkelig så lenge? :(
Ja :( Ser ut til at jeg blir her neste uke også.. Utrolig kjipt, føler ingen glede av graviditeten :(

Jeg får ikke sove! Gikk og la meg klokken 22, men enda ikke i nærheten av å sovne! Tydeligvis mange tanker som svirrer, men jeg klarer ikke plukke ut en tanke. Så jeg ligger og tenker ikke på noe... Skal stå opp om 4 timer!

Føler med deg. Hva får du i deg av næring på
Sykehuset? Alltid lurt på:)

Masse god bedring, håper du er på beina igjen snart.
Jeg har ikke helt oversikten, men får væske og vitaminer samt kvalmestillende intravenøst.

Jeg har ikke helt oversikten, men får væske og vitaminer samt kvalmestillende intravenøst.

Å nei stakkars! Og så to uker på sykehuset! Jeg lå der i tre dager og følte at livet var grusomt. Men jeg ble bedre av 2 liter væske og masse vitaminer +blodfortynnende sprøyter daglig. Nå er jeg fortsatt kvalm, men jeg kaster ikke opp. Og det er mer motiverende å være hjemme. ☺ hvordan går det med deg?

Å nei stakkars! Og så to uker på sykehuset! Jeg lå der i tre dager og følte at livet var grusomt. Men jeg ble bedre av 2 liter væske og masse vitaminer +blodfortynnende sprøyter daglig. Nå er jeg fortsatt kvalm, men jeg kaster ikke opp. Og det er mer motiverende å være hjemme. ☺ hvordan går det med deg?
Bra du er bedre, men kjipt at du fremdeles er kvalm :(

Jeg er fremdeles her, straks 3 uker nå. Det er veldig slitsomt. Jeg er både kvalm og kaster opp enda :( Er 11+1'i dag

Jeg er fremdeles her, straks 3 uker nå. Det er veldig slitsomt. Jeg er både kvalm og kaster opp enda :( Er 11+1'i dag
Huff, syns så synd i deg!

Konstant lyst på noe å spise, men ikke noe av maten i huset frister! Må i tilegg passe vekta så kan ikke fråtse mendger heller. Tortur!!

Uff. Jeg klarer meg fint da. Fikk en del sykehus- angst etter oppholdet, så hodet tvinger kroppen til å ikke kaste opp eller noe.
Skjønner at det er slitsomt! En av sykepleierne sa til meg at man kan venne seg til smerte, men aldri kvalme. Det sier jo litt.. Tenker masse på deg! Merker du ingen forbedring?

Det verste må være denne ekle smaken i munnen, hatt den i ukesvis, smaker som delvis morgenånde (sånn fæl når man har vært på byn) og metallsmak. Går vekk akkurat i det jeg tar en slurk drikke, tygger på en pastell/tyggis eller spiser noe, men er tilbake på sekundet etterpå!!!!

Huff, syns så synd i deg!
Takk ❤️
Uff. Jeg klarer meg fint da. Fikk en del sykehus- angst etter oppholdet, så hodet tvinger kroppen til å ikke kaste opp eller noe.
Skjønner at det er slitsomt! En av sykepleierne sa til meg at man kan venne seg til smerte, men aldri kvalme. Det sier jo litt.. Tenker masse på deg! Merker du ingen forbedring?
Nei, ingen forbedring foreløpig. Ja, jeg syns også smerter er mye bedre enn kvalme. Kvalmen går på både fysikken og psyken, men smerter er mye lettere å håndtere og behandle.

Som om ikke kvalmen, oppkast og bedriten form var nok, har jeg nå fått uvi. Bekymret for hvor mange piller som kommer opp igjen.. :/

Håper dere kan svare meg. Full panikk nå. Jeg gikk på do og da var det litt blod i trusa mi. Rett etterpå kom det brunlig utflod som var litt seig (Beklager detaljene). Jeg har mista før og da var det jo styrt blødninger. Ringte legevakta og fikk en kald beskjed av den mannlige legevaktarbeideren: siden det var litt blod så mister du. Vi kan ikke gjøre noe. Bare la det gå naturens gang.
Er dette normale tegn på s.a? Trodde det var sterke smerter og styrtblødninger som var tegna. Jeg er livredd nå og sitter bare å griner...

Håper dere kan svare meg. Full panikk nå. Jeg gikk på do og da var det litt blod i trusa mi. Rett etterpå kom det brunlig utflod som var litt seig (Beklager detaljene). Jeg har mista før og da var det jo styrt blødninger. Ringte legevakta og fikk en kald beskjed av den mannlige legevaktarbeideren: siden det var litt blod så mister du. Vi kan ikke gjøre noe. Bare la det gå naturens gang.
Er dette normale tegn på s.a? Trodde det var sterke smerter og styrtblødninger som var tegna. Jeg er livredd nå og sitter bare å griner...
Har du mulighet til å ringe rett på sykehuset? Evt må du bare vente til du kan ringe legen din på mandag. Skjønner ikke at de kan være så ufølsomme, selv om det er jo vanskelig å skulle forhindre en SA, så synes jeg jo at man skal bli tatt på alvor og få sjekket hva som foregår. Masse lykke til!

Back
Topp