Klagetråd

Jeg har lite å klage på i forhold til mange av dere... Har omtrent ingen kvalme (bare litt når jeg ikke har spist), og har ellers ingen "vonde" plager sett bort fra "menssmerter" når livmor vokser.

MEN - jeg er nødt til å spise så himla ofte for å unngå en ekstrem sultfølelse, og jeg er bare så utrolig lei av å bruke tid på å lage meg mat absolutt hele tiden! Det er så vanskelig å planlegge når jeg er på jobb (jobber frilans), og plutselig må jeg LØPE innom en kiosk ellernoe for å få tak i et eller annet. Blir så sulten at det gjør vondt, og spiser gjerne to-tre middagsmåltid i løpet av en dag. Tør ikke tenke på hvordan matbudsjettet er akkurat nå :P

Absolutt ikke meningen å virke teit i forhold til dere som har myyyye verre plager enn meg. Måtte bare få ut litt irritasjon jeg også!

Jeg har lite å klage på i forhold til mange av dere... Har omtrent ingen kvalme (bare litt når jeg ikke har spist), og har ellers ingen "vonde" plager sett bort fra "menssmerter" når livmor vokser.

MEN - jeg er nødt til å spise så himla ofte for å unngå en ekstrem sultfølelse, og jeg er bare så utrolig lei av å bruke tid på å lage meg mat absolutt hele tiden! Det er så vanskelig å planlegge når jeg er på jobb (jobber frilans), og plutselig må jeg LØPE innom en kiosk ellernoe for å få tak i et eller annet. Blir så sulten at det gjør vondt, og spiser gjerne to-tre middagsmåltid i løpet av en dag. Tør ikke tenke på hvordan matbudsjettet er akkurat nå :p

Absolutt ikke meningen å virke teit i forhold til dere som har myyyye verre plager enn meg. Måtte bare få ut litt irritasjon jeg også!
Kjenner meg litt igjen i det du skriver! :p Synes jeg spiser hele tiden, og må ha flere ekstra måltider i løpet av dagen på jobb også. Sørger for å alltid ha en frukt eller en yoghurt tilgjengelig :-) Synes det er verst de dagene jeg får i meg en skikkelig frokost - nesten som at om systemet får komme ordentlig i gang krever det konstant påfyll :p

Kjenner meg litt igjen i det du skriver! :p Synes jeg spiser hele tiden, og må ha flere ekstra måltider i løpet av dagen på jobb også. Sørger for å alltid ha en frukt eller en yoghurt tilgjengelig :) Synes det er verst de dagene jeg får i meg en skikkelig frokost - nesten som at om systemet får komme ordentlig i gang krever det konstant påfyll :p

Ja, samme her. Og hvis jeg ikke får i meg en ordentlig frokost føler jeg meg oppblåst og smådårlig gjennom hele dagen, så det er liksom en ond sirkel uansett :P

MEN - jeg er nødt til å spise så himla ofte for å unngå en ekstrem sultfølelse, og jeg er bare så utrolig lei av å bruke tid på å lage meg mat absolutt hele tiden! Det er så vanskelig å planlegge når jeg er på jobb (jobber frilans), og plutselig må jeg LØPE innom en kiosk ellernoe for å få tak i et eller annet. Blir så sulten at det gjør vondt, og spiser gjerne to-tre middagsmåltid i løpet av en dag. Tør ikke tenke på hvordan matbudsjettet er akkurat nå :P

Det er en klagetråd for alle og man har lov til å klage på alt, stort eller smått! Så kom med det! :)

Du har da fremdeles dine plager selv om noen kan ha det verre enn deg ;)

MEN - jeg er nødt til å spise så himla ofte for å unngå en ekstrem sultfølelse, og jeg er bare så utrolig lei av å bruke tid på å lage meg mat absolutt hele tiden! Det er så vanskelig å planlegge når jeg er på jobb (jobber frilans), og plutselig må jeg LØPE innom en kiosk ellernoe for å få tak i et eller annet. Blir så sulten at det gjør vondt, og spiser gjerne to-tre middagsmåltid i løpet av en dag. Tør ikke tenke på hvordan matbudsjettet er akkurat nå :p

Jeg har det AKKURATT på samme måte som deg!! Slitsomt :)

jeg er ennå ikke kvalm!!! vil være kvalm! haha!

leste her om dagen i en bok som heter "babys brain" eller et eller annet slikt, at hormonene som fører til morgenkvalm påvirker hjerneutviklingen på babyen i positiv retning.. i følge forskning mennesker med mødre som var mye kvalm er smartere enn de med mødre som ikke var kvalme :P

Jeg har lyst til å klage på spekepølsene i kjøleskapet. En nabo dukket opp på døra og ga de som gave, noen dager etter at jeg testa positivt. Mannen er ikke den som spiser mest sånt, så de blir jo ikke borte med det første heller... Ligger der og frister hver gang jeg åpner døra.
6ff8fe84d247aa1f1ebaeb2bb4410cdd.jpg

Er det noen som kan gi meg tips mot forstoppelse? Må klage på at jeg ikke får gått på do altså, har jo konstant kramper. Spiser veldig sundt grunnet diabetes så kan ikke få et sunnere kosthold hvettfall.
Er jeg alene om forstoppelse?

Er det noen som kan gi meg tips mot forstoppelse? Må klage på at jeg ikke får gått på do altså, har jo konstant kramper. Spiser veldig sundt grunnet diabetes så kan ikke få et sunnere kosthold hvettfall.

Prøv å drikk mye vann!

Vann, kiwi, fiberrik mat, være i bevegelse - dette er forebyggende - og så foreslo legen min Duphalac da jeg tok det opp forrige uke.

Har vært hard i magen og slitt med hemoroider siden før jul, og det har ikke akkurat blitt bedre etter at jeg ble gravid...

Hvis det først har proppa seg helt må du løsne opp med noe ordentlig, å spise fiberrikt da kan gjøre det verre. Så få løsna opp ordentlig, og pøs på med fiberrik mat, kiwi og masse vann, bevegelse, så holder magen seg fin.

Vann, kiwi, fiberrik mat, være i bevegelse - dette er forebyggende - og så foreslo legen min Duphalac da jeg tok det opp forrige uke.

Har vært hard i magen og slitt med hemoroider siden før jul, og det har ikke akkurat blitt bedre etter at jeg ble gravid...

Hvis det først har proppa seg helt må du løsne opp med noe ordentlig, å spise fiberrikt da kan gjøre det verre. Så få løsna opp ordentlig, og pøs på med fiberrik mat, kiwi og masse vann, bevegelse, så holder magen seg fin.

Tusen takk. :-) kiwi og duphalac har jeg ikke prøvd. Så da blir det mere vann, og prøve kiwi og duphalac.
Bevegelse burde jeg vel vært litt flinkere med kanskje. :-P

Problemet med å bli så dårlig i første trimester er at man ikke rekker å handle gravidklær før alle de andre klærne har sluttet å passe :o :p

Takk Til den som oppfant nettshopping! Tror jeg må bestille litt derifra!

Nå har kvalmen satt inn for fulle segl her og:( kvalm døgnet rundt! For to dager siden var jeg helt dilla på leverpostei, nå blir jeg bare kvalm av det:S

Jeg må bare få klage lit. Mår så utrolig dårlig, og har gjort det i over 2 uker. Kaster opp var dag, fryser og blir veldig varm om vartannet. Jeg har et nytt jobb og føler virkelig pressen på å gå til jobbet med vet ikke hvor lenge jeg klarer å gjøre det ettersom jeg flere ganger per dag må kaste opp. Føler meg helt elendig. Har prøvd alla husmors knep mot kvalme men ikke noe virker. Skal til lege på tirsdag….

Takk for at dere lyttet

Åherregudsåtrøtteger! Er det mulig å vere så trøtt?? Kunne somna ståande! Og fryser, og e hormonell... :smiley-angry019<-- That's me..

Jeg må bare få klage lit. Mår så utrolig dårlig, og har gjort det i over 2 uker. Kaster opp var dag, fryser og blir veldig varm om vartannet. Jeg har et nytt jobb og føler virkelig pressen på å gå til jobbet med vet ikke hvor lenge jeg klarer å gjøre det ettersom jeg flere ganger per dag må kaste opp. Føler meg helt elendig. Har prøvd alla husmors knep mot kvalme men ikke noe virker. Skal til lege på tirsdag….

Takk for at dere lyttet
Å æsj! Jeg som trodde at jeg kanskje var blitt syk, siden jeg er så frossen og har kastet opp flere ganger i dag, men da er det kanskje rett og slett graviditeten??

Er så lei av å være i ødelagt form. Kvalm, uggen, lite matlyst, sliten og oppkast om jeg er litt i aktivitet..

Back
Topp