Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg trodde da far i følge arbeidsmiljøloven hadde rett til å få fri i forbindelse med fødsel + 14 dager etter? Nå er det mange ting som kan skje i en graviditet som gjør at man må ha spesialister tilstede. Det er jo ikke din skyld at de ikke har barnelege på det lokale sykehuset. Det er jo der problemet ligger, ikke i din bmi spør du meg.Vet ikke helt hvor jeg vil med det her. Bare lufte tankene mine litt...
Er 33+5 i dag og har vært på vekstkontroll pga høy bmi. Kontrollen gikk fint, han vokser
som han skal og følger kurven sin perfekt. Jeg er frisk, har litt bekkenløsning og halsbrann,
men ellers er alt tipp topp. Er førstegangsfødende, og både jeg og samboer gleder oss veldig.
Fikk vite i dag at pga min bmi, får jeg ikke føde på mitt lokale sykehus som ligger 30 minutt unna.
Mitt sykehus har ikke barnelege, og pga større sjanse for komplikasjoner pga bmi så må jeg føde der de har barnelege.
Må opp på et sykehus som ligger 4 timer unna med bil...Eller hurtigbåt, som ikke går hvis det blåser mer en lett bris. Pluss det er fjelloverganger og det kan være kaos hvis det blir væromslag. Og det er jo i rette tida...
Så her sitter jeg da, med masse spørsmål og funderer. Må jeg gå her hjemme til riene begynner, for å så satse på å ta hurtigbåt neste morgen?
Er jo ikke sikkert at barnefar får fri fra jobb for å være med. Ønsker sterkt å ha han der, og han ønsker å være med på fødsel. Vil ikke ha med noen andre, da føder jeg heller alene.. Blir jeg satt i gang eller må jeg bare gå til det starter?
Hvis jeg må dra opp noen dager før, og går over termin så har jo jeg ikke råd og bo på hotell i mange uker...
Får sikkert flere svar etterhvert, men akkurat nå sitter jeg bare og tenker masse. Sitter med en enorm skyldfølelse og skammer meg. Det er min egen skyld. BMI er selvforskyldt etter mange år med "depresjon" og trøstespising. Skal min samboer ikke få oppleve å være med på fødsel av sitt første barn pga jeg har sittet med haue neddi potetgullskåla?
Åååh, skikkelig hormonell og trist nå.
Jeg skammer meg så veldig. Beklager syting, måtte bare få der ut en plass...
Sender over mange klemmer til deg.
Vil tro du får flere svar på det sykehuset du skal føde på. Jeg skal og føde på et sykehus 3 timer unna da jeg må føde der det er barneintensiv avd. da jeg har diabetes. Jeg skal kontakte sykehuset om fødselen starter så fikser de transport. Vil tro det vil bli slik for deg og. Sist fikk jeg ambulansefly da det var for dårlig vær til helikopter, så du skal se det ordner seg for deg og. Vil råde deg til å ringe til sykehuset du skal føde på og spør om alt du lurer på. Masse lykke til.
Jeg trodde da far i følge arbeidsmiljøloven hadde rett til å få fri i forbindelse med fødsel + 14 dager etter? Nå er det mange ting som kan skje i en graviditet som gjør at man må ha spesialister tilstede. Det er jo ikke din skyld at de ikke har barnelege på det lokale sykehuset. Det er jo der problemet ligger, ikke i din bmi spør du meg.
Barnelege har de nok bare på en barneavdeling, som om de ikke har det har de nok ikke barnelege. Som du sier er du ikke den første som føder på et annet sykehus og de har helt sikkert rutiner på det.Jeg blir nok litt mer beroliget når jeg får mer informasjon. Jeg er ikke den første som må føde på et annet sykehus eller som har høy BMI, så det finnes vel en ordning på det
Skal undersøke det der om barnefar og fødsel. Ja, vi stusset også på at sykehuset ikke hadde barnelege. Er jo ikke en liten fødestue heller:/
Hvis du ikke har hørt fra sykehuset du skal føde på bør du ringe selv å forhøre deg. Har de sykehushotell er det vel sannsynlig at de dekker utgifter for deg om du kan bo der rundt termindato. Eller bare høre hvordan reisemåte de tenker du skal bruke om fødselen starter når du er hjemme. Og barnefar har nok krav på fri om fødsel skulle kræsje med jobb. Se mer i lovverket, mener han har krav på 14 dager ( men ikke alle som får lønn de dagene, tror det et opp til arb.giver)Vet ikke helt hvor jeg vil med det her. Bare lufte tankene mine litt...
Er 33+5 i dag og har vært på vekstkontroll pga høy bmi. Kontrollen gikk fint, han vokser
som han skal og følger kurven sin perfekt. Jeg er frisk, har litt bekkenløsning og halsbrann,
men ellers er alt tipp topp. Er førstegangsfødende, og både jeg og samboer gleder oss veldig.
Fikk vite i dag at pga min bmi, får jeg ikke føde på mitt lokale sykehus som ligger 30 minutt unna.
Mitt sykehus har ikke barnelege, og pga større sjanse for komplikasjoner pga bmi så må jeg føde der de har barnelege.
Må opp på et sykehus som ligger 4 timer unna med bil...Eller hurtigbåt, som ikke går hvis det blåser mer en lett bris. Pluss det er fjelloverganger og det kan være kaos hvis det blir væromslag. Og det er jo i rette tida...
Så her sitter jeg da, med masse spørsmål og funderer. Må jeg gå her hjemme til riene begynner, for å så satse på å ta hurtigbåt neste morgen?
Er jo ikke sikkert at barnefar får fri fra jobb for å være med. Ønsker sterkt å ha han der, og han ønsker å være med på fødsel. Vil ikke ha med noen andre, da føder jeg heller alene.. Blir jeg satt i gang eller må jeg bare gå til det starter?
Hvis jeg må dra opp noen dager før, og går over termin så har jo jeg ikke råd og bo på hotell i mange uker...
Får sikkert flere svar etterhvert, men akkurat nå sitter jeg bare og tenker masse. Sitter med en enorm skyldfølelse og skammer meg. Det er min egen skyld. BMI er selvforskyldt etter mange år med "depresjon" og trøstespising. Skal min samboer ikke få oppleve å være med på fødsel av sitt første barn pga jeg har sittet med haue neddi potetgullskåla?
Åååh, skikkelig hormonell og trist nå.
Jeg skammer meg så veldig. Beklager syting, måtte bare få der ut en plass...
Har det litt som deg Sko er noe herk for tiden!! Begynt å bare gå i havanasene mine Glad det ikke er lenge til perm nå Sender deg en KlemHar sinnsyke kramper i leggene og føttene mine. Kastet et par flate sko pga jeg var så hormonell og lei meg pga smerten! Så nå går jeg bare i Nike sko som hjelper på, men er så sinnsykt vanskelig å få på skoene selv!