Klagetråd

Liker ikke å klage men nå MÅ jeg. Halsbrann fra H****** Ingenting hjelper mer.....:mad::mad::mad::mad:
 
Vet ikke helt hvor jeg vil med det her. Bare lufte tankene mine litt...
Er 33+5 i dag og har vært på vekstkontroll pga høy bmi. Kontrollen gikk fint, han vokser
som han skal og følger kurven sin perfekt. Jeg er frisk, har litt bekkenløsning og halsbrann,
men ellers er alt tipp topp. Er førstegangsfødende, og både jeg og samboer gleder oss veldig.

Fikk vite i dag at pga min bmi, får jeg ikke føde på mitt lokale sykehus som ligger 30 minutt unna.
Mitt sykehus har ikke barnelege, og pga større sjanse for komplikasjoner pga bmi så må jeg føde der de har barnelege.
Må opp på et sykehus som ligger 4 timer unna med bil...Eller hurtigbåt, som ikke går hvis det blåser mer en lett bris. Pluss det er fjelloverganger og det kan være kaos hvis det blir væromslag. Og det er jo i rette tida...

Så her sitter jeg da, med masse spørsmål og funderer. Må jeg gå her hjemme til riene begynner, for å så satse på å ta hurtigbåt neste morgen?
Er jo ikke sikkert at barnefar får fri fra jobb for å være med. Ønsker sterkt å ha han der, og han ønsker å være med på fødsel. Vil ikke ha med noen andre, da føder jeg heller alene.. Blir jeg satt i gang eller må jeg bare gå til det starter?
Hvis jeg må dra opp noen dager før, og går over termin så har jo jeg ikke råd og bo på hotell i mange uker...
Får sikkert flere svar etterhvert, men akkurat nå sitter jeg bare og tenker masse. Sitter med en enorm skyldfølelse og skammer meg. Det er min egen skyld. BMI er selvforskyldt etter mange år med "depresjon" og trøstespising. Skal min samboer ikke få oppleve å være med på fødsel av sitt første barn pga jeg har sittet med haue neddi potetgullskåla?

Åååh, skikkelig hormonell og trist nå.
Jeg skammer meg så veldig. Beklager syting, måtte bare få der ut en plass...
 
Sender over mange klemmer til deg.
Vil tro du får flere svar på det sykehuset du skal føde på. Jeg skal og føde på et sykehus 3 timer unna da jeg må føde der det er barneintensiv avd. da jeg har diabetes. Jeg skal kontakte sykehuset om fødselen starter så fikser de transport. Vil tro det vil bli slik for deg og. Sist fikk jeg ambulansefly da det var for dårlig vær til helikopter, så du skal se det ordner seg for deg og. Vil råde deg til å ringe til sykehuset du skal føde på og spør om alt du lurer på. Masse lykke til.
 
Ting man IKKE bør gjøre som høygravid? Male gulv! Ryggen er ødlagt og hinker rundt som en skadeskutt høne :(
 
Nå må jeg bare får det ut:banghead:
Jeg er den som alltid passer på å vaske tøyet til jentungen... Men i går klikket det for meg, fordi mannen klager sånn på at hun ikke har klær igjen i skapet!! Så sa jeg at det er ikke bare mitt ansvar å passe på å vaske de hersens klærene hennes, henge de opp, brette de og legge det i skapet igjen!! Så jeg gikk å la meg og begynte å grine :arghh:
 
Vet ikke helt hvor jeg vil med det her. Bare lufte tankene mine litt...
Er 33+5 i dag og har vært på vekstkontroll pga høy bmi. Kontrollen gikk fint, han vokser
som han skal og følger kurven sin perfekt. Jeg er frisk, har litt bekkenløsning og halsbrann,
men ellers er alt tipp topp. Er førstegangsfødende, og både jeg og samboer gleder oss veldig.

Fikk vite i dag at pga min bmi, får jeg ikke føde på mitt lokale sykehus som ligger 30 minutt unna.
Mitt sykehus har ikke barnelege, og pga større sjanse for komplikasjoner pga bmi så må jeg føde der de har barnelege.
Må opp på et sykehus som ligger 4 timer unna med bil...Eller hurtigbåt, som ikke går hvis det blåser mer en lett bris. Pluss det er fjelloverganger og det kan være kaos hvis det blir væromslag. Og det er jo i rette tida...

Så her sitter jeg da, med masse spørsmål og funderer. Må jeg gå her hjemme til riene begynner, for å så satse på å ta hurtigbåt neste morgen?
Er jo ikke sikkert at barnefar får fri fra jobb for å være med. Ønsker sterkt å ha han der, og han ønsker å være med på fødsel. Vil ikke ha med noen andre, da føder jeg heller alene.. Blir jeg satt i gang eller må jeg bare gå til det starter?
Hvis jeg må dra opp noen dager før, og går over termin så har jo jeg ikke råd og bo på hotell i mange uker...
Får sikkert flere svar etterhvert, men akkurat nå sitter jeg bare og tenker masse. Sitter med en enorm skyldfølelse og skammer meg. Det er min egen skyld. BMI er selvforskyldt etter mange år med "depresjon" og trøstespising. Skal min samboer ikke få oppleve å være med på fødsel av sitt første barn pga jeg har sittet med haue neddi potetgullskåla?

Åååh, skikkelig hormonell og trist nå.
Jeg skammer meg så veldig. Beklager syting, måtte bare få der ut en plass...
Jeg trodde da far i følge arbeidsmiljøloven hadde rett til å få fri i forbindelse med fødsel + 14 dager etter? Nå er det mange ting som kan skje i en graviditet som gjør at man må ha spesialister tilstede. Det er jo ikke din skyld at de ikke har barnelege på det lokale sykehuset. Det er jo der problemet ligger, ikke i din bmi spør du meg.
 
Sender over mange klemmer til deg.
Vil tro du får flere svar på det sykehuset du skal føde på. Jeg skal og føde på et sykehus 3 timer unna da jeg må føde der det er barneintensiv avd. da jeg har diabetes. Jeg skal kontakte sykehuset om fødselen starter så fikser de transport. Vil tro det vil bli slik for deg og. Sist fikk jeg ambulansefly da det var for dårlig vær til helikopter, så du skal se det ordner seg for deg og. Vil råde deg til å ringe til sykehuset du skal føde på og spør om alt du lurer på. Masse lykke til.
Jeg trodde da far i følge arbeidsmiljøloven hadde rett til å få fri i forbindelse med fødsel + 14 dager etter? Nå er det mange ting som kan skje i en graviditet som gjør at man må ha spesialister tilstede. Det er jo ikke din skyld at de ikke har barnelege på det lokale sykehuset. Det er jo der problemet ligger, ikke i din bmi spør du meg.


Jeg blir nok litt mer beroliget når jeg får mer informasjon. Jeg er ikke den første som må føde på et annet sykehus eller som har høy BMI, så det finnes vel en ordning på det:)

Skal undersøke det der om barnefar og fødsel. Ja, vi stusset også på at sykehuset ikke hadde barnelege. Er jo ikke en liten fødestue heller:/
 
Har sinnsyke kramper i leggene og føttene mine. Kastet et par flate sko pga jeg var så hormonell og lei meg pga smerten! Så nå går jeg bare i Nike sko som hjelper på, men er så sinnsykt vanskelig å få på skoene selv! o_O
 
Grågåsa: klem!

Jeg vil klage litt. Har så vondt i hendene mine, nervene er i klem pga væske. Det var sånn på slutten sist også, men da bare dovna de bort og ble følelsesløse, ekkelt men greit nok. Nå verker det intenst, og jeg er mye våken om natta pga det. Vanskelig å skjære brød, smøre skive, skrive for hånd, strikke nesten umulig. Kjøre bil gjør vondt, sykling også. Tidvis er det ilende smerte helt opp til skuldrene, og det er et press i de konstant.
 
Jeg blir nok litt mer beroliget når jeg får mer informasjon. Jeg er ikke den første som må føde på et annet sykehus eller som har høy BMI, så det finnes vel en ordning på det:)

Skal undersøke det der om barnefar og fødsel. Ja, vi stusset også på at sykehuset ikke hadde barnelege. Er jo ikke en liten fødestue heller:/
Barnelege har de nok bare på en barneavdeling, som om de ikke har det har de nok ikke barnelege. Som du sier er du ikke den første som føder på et annet sykehus og de har helt sikkert rutiner på det.
 
Føler for å klage litt i dag. Begynner å bli passe irritert over at INGEN gidder å reise seg for høygravide kvinner på bussen. Er så dritt lei av å stå i en 40 graders overfylt trang buss etter en lang arbeidsdag, rett foran skiltet der det tyyydelig står "Prioriterte seter" med bildet av en mann med stokk og en kvinne med kulemage, med magen min som nesten dunker de sittende i hodet uten at noen reagerer.
I Barcelona i sommer reiste alltid flere på seg for å gi meg plass og her er folk altså helt på trynet møkkafolk!
Ja jeg vet jeg kan og bør be om å få et sete hvis jeg behøver det. Men jeg hater, virkelig hater å gjøre noe nummer ut av meg og få alles blikk rettet mot meg. Synes ikke det er noe man skal måtte be om. Ah dagens utblåsning..
 
Vet ikke helt hvor jeg vil med det her. Bare lufte tankene mine litt...
Er 33+5 i dag og har vært på vekstkontroll pga høy bmi. Kontrollen gikk fint, han vokser
som han skal og følger kurven sin perfekt. Jeg er frisk, har litt bekkenløsning og halsbrann,
men ellers er alt tipp topp. Er førstegangsfødende, og både jeg og samboer gleder oss veldig.

Fikk vite i dag at pga min bmi, får jeg ikke føde på mitt lokale sykehus som ligger 30 minutt unna.
Mitt sykehus har ikke barnelege, og pga større sjanse for komplikasjoner pga bmi så må jeg føde der de har barnelege.
Må opp på et sykehus som ligger 4 timer unna med bil...Eller hurtigbåt, som ikke går hvis det blåser mer en lett bris. Pluss det er fjelloverganger og det kan være kaos hvis det blir væromslag. Og det er jo i rette tida...

Så her sitter jeg da, med masse spørsmål og funderer. Må jeg gå her hjemme til riene begynner, for å så satse på å ta hurtigbåt neste morgen?
Er jo ikke sikkert at barnefar får fri fra jobb for å være med. Ønsker sterkt å ha han der, og han ønsker å være med på fødsel. Vil ikke ha med noen andre, da føder jeg heller alene.. Blir jeg satt i gang eller må jeg bare gå til det starter?
Hvis jeg må dra opp noen dager før, og går over termin så har jo jeg ikke råd og bo på hotell i mange uker...
Får sikkert flere svar etterhvert, men akkurat nå sitter jeg bare og tenker masse. Sitter med en enorm skyldfølelse og skammer meg. Det er min egen skyld. BMI er selvforskyldt etter mange år med "depresjon" og trøstespising. Skal min samboer ikke få oppleve å være med på fødsel av sitt første barn pga jeg har sittet med haue neddi potetgullskåla?

Åååh, skikkelig hormonell og trist nå.
Jeg skammer meg så veldig. Beklager syting, måtte bare få der ut en plass...
Hvis du ikke har hørt fra sykehuset du skal føde på bør du ringe selv å forhøre deg. Har de sykehushotell er det vel sannsynlig at de dekker utgifter for deg om du kan bo der rundt termindato. Eller bare høre hvordan reisemåte de tenker du skal bruke om fødselen starter når du er hjemme. Og barnefar har nok krav på fri om fødsel skulle kræsje med jobb. Se mer i lovverket, mener han har krav på 14 dager ( men ikke alle som får lønn de dagene, tror det et opp til arb.giver)
 
Har sinnsyke kramper i leggene og føttene mine. Kastet et par flate sko pga jeg var så hormonell og lei meg pga smerten! Så nå går jeg bare i Nike sko som hjelper på, men er så sinnsykt vanskelig å få på skoene selv! o_O
Har det litt som deg :( Sko er noe herk for tiden!! Begynt å bare gå i havanasene mine ;) Glad det ikke er lenge til perm nå :) Sender deg en Klem ❤️
 
Bare jeg som begynner å bli rimelig lei? Får så dårlig samvittighet over å være så lei av graviditeten at jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre.. håper på at lille bebisen snart finner ut at h*n skal komme ut å hilse på:) var ikke så lei sist når jeg gikk gravid.. men alt er så mye tyngre nå syntes jeg. Enorm mage, alle kommenterer det, er sliten, trøtt å lei.. ja har hatt noen dager nå der alt føles som dritt:/
Håper di nermeste dagene blir bedre:)
 
Kan putte ekstrem svette på listen over plagsomme svangerskapsplager! Har kost meg mye med varmen i hele sommer, men nå er det grusomt siden jeg svetter så mye! Er konstant svett og klam og får ofte "svettebyger" når jeg er ute av huset! Plagsomt og flaut i sosiale sammenhenger! Det blir heldigvis ikke lukt av det, men likevel!
 
Back
Topp