Kjærlighetsbarn ved 45, går det?

Kjekt med hjemmelagde!
Jeg har dagboken min her fordi jeg ble gravid naturlig mens jeg ventet på prøverør. Testene mine var svake og steg liksom ikke, så forventet i grunnen at det ikke ble noe av. Det ble en såkalt kjemisk da jeg fikk mens før uke 5. Burde vel flyttet dagboken min, men vet ikke hvordan jeg gjør det.

Kjekt med søsken. Jeg greide å få til to relativt tette selv med prøverør. Det er 22 mnd mellom mine. De er gode venner og leker fint sammen.

Håper spiren sitter fort hos deg :)

Skal du flytte den, tror jeg du må kontakte en moderator. Var i alle fall slik det måtte gjøres før, da det var vanlig å flytte prøvedagboka inn på terminforum... :)

Men du er da prøver selv om det er med IVF, så blir jo ikke feil å ha den her, mener jeg.

Kjekt med hjemmelagde!
Jeg har dagboken min her fordi jeg ble gravid naturlig mens jeg ventet på prøverør. Testene mine var svake og steg liksom ikke, så forventet i grunnen at det ikke ble noe av. Det ble en såkalt kjemisk da jeg fikk mens før uke 5. Burde vel flyttet dagboken min, men vet ikke hvordan jeg gjør det.

Kjekt med søsken. Jeg greide å få til to relativt tette selv med prøverør. Det er 22 mnd mellom mine. De er gode venner og leker fint sammen.

Håper spiren sitter fort hos deg :)
Hadde ikke tenkt over at det kunne være flere steder man laget dagbok her inne, siden det het "vi som prøver" eller noe sånt her. Det burde jo kunne inkludere alle som prøver tenker jeg. <3 Så koselig med to så tette ja!! Hvis vi blir gravide kjapt, blir det ca. 2 år mellom våre, men hvis det tar tid vil det jo bli mer. Vi får bare se hva som skjer... (sier jeg nå, haha, vent til om noen PP, da har jeg sikkert bikka totalt. Kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg kommer til å bli både utålmodig og ivrig om ikke særlig lenge). :hilarious:
Håper spiren allerede sitter hos deg, og om ikke - at den sitter på neste forsøk <3

Daaaaa har det kommet LITT rosa på papiret! Det betyr at mens ENDELIG er i anmarsj. Det betyr at tante grusom kommer på besøk i morgen regner jeg med. Ikke så ofte hun er ønsket, men denne gangen er hun hjertelig velkommen. Håper det kommer ordentlig i gang i morgen.

Da kan jeg se frem til å planlegge fryseforsøk.

Hjemmeprøving
Da blir det forsøk på hjemmelagd. Har en Haug med tester, så da tester jeg litt om 1 uke pluss. Når jeg har normalvekt, så kan jeg ofte kjenne eggløsningen. Kan være noen som ikke tror på dette, men jeg er ganske sikker. Kjenner hvilken side den kommer på også. Det er i dag.

Men, jeg kan ofte kjenne festesmerter. Dette har skjedd flere ganger. Sist skjedde det når jeg fikk den kjemiske graviditeten før forsøk. Kjente ingenting ved sist innsetting.Jeg er derfor obs på festesmerter fra 17-18.okt.

Ganske sikker på at mens kommer 26 eller 27 oktober hvis jeg ikke blir gravid da….

Kan begynne å teste torsdag 20. og forvente positiv test fredag-søn dersom jeg er heldig.

Dette blir spennende. Håper på hjemmelagd

Tror så absolutt på at du kan kjenne eggløsning. Det gjorde jeg sist gang. Greide ikke kjenne hvilken side, men murret godt - og slapp veldig akutt plutselig. Temperaturen bekreftet eggløsning dagen etter. :)
Har også kjent festesmerter når jeg har blitt gravid, så det har jeg også full tro på.

Får håpe dere greier en hjemmelaget spire ;)

Tror så absolutt på at du kan kjenne eggløsning. Det gjorde jeg sist gang. Greide ikke kjenne hvilken side, men murret godt - og slapp veldig akutt plutselig. Temperaturen bekreftet eggløsning dagen etter. :)
Har også kjent festesmerter når jeg har blitt gravid, så det har jeg også full tro på.

Får håpe dere greier en hjemmelaget spire ;)
Takk! Lov til å håpe…

Blir det ikke noe frem til våren, sånn Mai. Så er det over med prøvingen for min del. Ikke at jeg skal begynne med prevensjon, men da får det bare være flaks.
Orker ikke holde på med aktiv prøving lenger enn det. Det er jo også psykisk utmattende med alt det håpet og ventingen på el og mens.
Da må jeg bare innrømme at jeg har blitt for gammel, noe jeg kanskje allerede er… vi får se.
Hvor er du i løypa nå?

Takk! Lov til å håpe…

Blir det ikke noe frem til våren, sånn Mai. Så er det over med prøvingen for min del. Ikke at jeg skal begynne med prevensjon, men da får det bare være flaks.
Orker ikke holde på med aktiv prøving lenger enn det. Det er jo også psykisk utmattende med alt det håpet og ventingen på el og mens.
Da må jeg bare innrømme at jeg har blitt for gammel, noe jeg kanskje allerede er… vi får se.
Hvor er du i løypa nå?

Det er tungt. Jeg har prøvd i 18pper før klaff og baby. Deretter ca 18 til, før ivf.
Så har jo prøvd mye før, men er jo enda ikke 30, så alderen har ikke kjempet mot meg sånn enda.
Men, det er ikke for sent før det er for sent! Ble dere ikke gravide for en stund siden selv også? Da må det vel være mulig en gang til?

Jeg skal ha kontroll på tirsdag, også får vi se om det blir eggløsning om halvannen uke - og så innsett ❤️

Det er tungt. Jeg har prøvd i 18pper før klaff og baby. Deretter ca 18 til, før ivf.
Så har jo prøvd mye før, men er jo enda ikke 30, så alderen har ikke kjempet mot meg sånn enda.
Men, det er ikke for sent før det er for sent! Ble dere ikke gravide for en stund siden selv også? Da må det vel være mulig en gang til?

Jeg skal ha kontroll på tirsdag, også får vi se om det blir eggløsning om halvannen uke - og så innsett ❤️
Jeg var prøver i 3 år før ivf. Kunne så lite om det. Var min eks sin dårlige sperm. Da vi begynte med ivf gikk det nokså radig, men ikke det første året.
Jeg mistet også to gg.

Jo, jeg ble gravid , så vidt det var for to EL siden :). Så nå håper jeg det skjer igjen, men det er også 50% risiko for abort i min alder. Så mange skritt på vegen.

Ja, du har tiden foran deg heldigvis. Så sånn sett har du mange muligheter enda, men det er en fattig trøst når man har holdt på så lenge som du. Det skjønner jeg. Da er det i alle fall godt at man har barn.
Jeg trøster meg med det, at jeg faktisk har barn om jeg ikke får flere.
Krysser fingrene for oss begge to da :)

Jeg var prøver i 3 år før ivf. Kunne så lite om det. Var min eks sin dårlige sperm. Da vi begynte med ivf gikk det nokså radig, men ikke det første året.
Jeg mistet også to gg.

Jo, jeg ble gravid , så vidt det var for to EL siden :). Så nå håper jeg det skjer igjen, men det er også 50% risiko for abort i min alder. Så mange skritt på vegen.

Ja, du har tiden foran deg heldigvis. Så sånn sett har du mange muligheter enda, men det er en fattig trøst når man har holdt på så lenge som du. Det skjønner jeg. Da er det i alle fall godt at man har barn.
Jeg trøster meg med det, at jeg faktisk har barn om jeg ikke får flere.
Krysser fingrene for oss begge to da :)

Da kan vi jo håpe på at du blir lett gravid. Du mistet forrige gang, så med statistikken, og 50% for at det skal gå bra og, så.. vil det jo i teorien gå bra 1 av 2 ganger.. så.. neste gang sitter spiren! :) Kanskje vi kan havne i Juli-gruppen begge to? ;) Krysser fingrene for det!

Akkurat nå har jeg en god trøst i fryse-embryoene mine i alle fall. Har tre stykk på frys, og med all sannsynlighet så blir det minst 1 baby av disse. Nå har jeg tre barn, og selv om ønsket er 5, så kan jeg nok si meg fornøyd med både fire og seks; så her er det det slingringsmonn for at kun ét av dem blir baby, eller tvillinger inni der. Og vi kan jo også prøve selv noen år inni her, i tillegg, selv om sjansene ikke er så høye.
Neida, så jeg har troen her altså. Men kan godt hende jeg blir mer negativ om fryseforsøket nå ikke går. Men.. gubben og jeg har bare ett felles barn, så tror vi får hjelp til 1 til uansett. :)

Gitt opp.
Jeg hadde egentlig gitt opp, gammel og grå som jeg er. Så ble jeg så utrolig humørsyk. Og plutselig denne metallsmaken da…tenkte det må være tull og at jeg bare innbiller meg det.
Har en svaaaaaak test , men er bare på cd 22. Må se i morra og over i morra da. Det som gjør at jeg får litt troa er at jeg har en tidlig antydning. Tidligere har det lovet bra, men jeg aner ikke hvor mange dpo jeg er.

Forrige mnd hadde jeg 25 dagers syklus. Hvis det er slik at lutealfasen « alltid» er 14 dager, så må jeg hatt el rundt cd 11. Jeg har aldri hatt så tidlig el som jeg vet om, men tror heller på cd 13. Da er jeg 9 dpo i dag.

Er veldig spent….

Bilde av testen? ❤️❤️
Veldig spennende!

Den er for svak enda :). Skal legge ut dersom det er mer der i morgen :) :) :)

Jeg fikk ingen strek på 9dpo morgen, men denne på 9dpo kveld;
IMG_20221101_233808.jpg

Kjempesvakt, men man ser jo strek! Men kan være STOR forskjell bare på en dag, så.. får vente i spenning på morgendagens test!

Back
Topp