?Kates dagbok?

Ikke ferdig, kommer flere oppskrifter her[8D]

Dersom søtsuget skulle melde seg

Yogurtis med bringebær

2 dl naturell yogurt
125 g fryste bringebær (eller andre bær)
1-2 ss strøsuketter

Hell den kjøleskapskalde yogurten i en hurtigmikser, tilsett fryste bær og suketter.
Det hele mikses i noen minutter og spises med det samme.

Dessertkrem

1/2 beger cottage cheese
5-6 dråper kalorifritt søtningsmiddel
3-4 vaniljedråper

Smakstilsetningen røres inn i cotage cheesen. Med litt fantasi smaker det like godt som riskrem,
og det er nesten fritt for kalorier[;)]

så flinke dere er, har ikke fått fulgt med, men dere er flinke og står på.

håper alt er bra med deg kate, har ikke skrevet her på en stund,eller lest.

ha en fin kveld.

Hvordan går det med slankingen jenter?

Her går det sånn nogelunde men det ble ikke ne trening idag og heller ikke i morgen kan jeg tenke meg, fikk feber i natt...men skal til legen til tirsdagen da ettersom jeg har hatt hoste fra 1. januar som aldri har gitt seg, røyker ikke så det er ikke det  men kan minne om røykhoste da[8D]

snikvært på vekta og det ser ut som jeg går fint ned denne uken dersom jeg kke ødelegge alt med for mye kaker i helge - konfirmasjon, oppdaterer til mandag[:)]

Jeg har fått god rutine på treningen, og tar meg som regel en tur på treningssenteret før jeg begynner på jobb på morgenen. Er faktisk nydelig å trene tidlig, da får man en skikkelig pang start på dagen. Dette har jeg gjort regelmessig 3-4 ganger i uka.

Jeg er også godt igang med kostholdsendringene mine, går mye i frukt og grønnsaker for tiden, og bare LITT vin og godis en dag i helgen. Dette funker jo veldig bra for meg siden det går nedover på vekten.

Over tre kg på to uker er nok kanskje litt for mye. Det er jo anbefalt å gå ned 0,5 til 1 kg i uken. Har prøvd å spise mer til vært måltid, for jeg har nok fram til nå spist for få kalorier om dagen, og det lønner seg jo overhode ikke på sikt.

Ellers synes jeg det går kjempe bra, har enda ikke fått noe super søtsug. Men det kan hende jeg slipper unna siden jeg er flink til å unne meg litt i helgen.

Dere andre da jenter? Hva gjør dere?

Mat og drikke før trening
Spis et karbohydratrikt måltid 2-3 timer før du skal trene. Spis deg behagelig mett og så mye at du unngår å bli sulten under treningsøkten.
Et lettfordøyelig måltid som er rikt på karbohydrater kan være grøt, kornblanding med melk, grovt brød med pålegg eller en varmrett med poteter, ris eller pasta. Velg fortrinnsvis magre matvarer, da mye fett kan gi mageproblemer.
I tillegg til mat er det viktig å sørge for en god væskebalanse før du starter treningsøkten. Drikk rikelig til det siste måltidet før du skal trene. Vann, melk, juice eller tynn saft er gode alternativer. Innta 4-6 dl væske i løpet av de par siste timene før treningen. Her er vann et godt valg. Melk og kullsyreholdig drikke er ikke å anbefale i forkant av treningen da de kan gi mageproblemer under aktiviteten.

Mat og drikke under trening
Når du trener taper du væske samtidig som du tærer på kroppens glykogenlagre. Under lengre treningsøkter må du derfor sørge for påfyll av væske og energi. Hvor mye avhenger av klima, bekledning og treningens intensitet.
Normalt vil væsketapet variere fra ½ - 1 liter per time, og det er en god regel å drikke under all trening som varer mer enn 30 minutter. Det er bedre å drikke lite og ofte enn mye og sjelden. Det anbefales ca 2 dl i kvarteret.
Trener du kortere enn 1 time, er det tilstrekkelig å etterfylle med vann. Varer treningsøkten utover 1 time, kan det være en fordel å sørge for påfyll av energi i tillegg til væske. Det beste og mest praktiske er påfyll av energi i form av drikke, for eksempel tynn saft.
Er du blant de utholdene som trener bortimot to timer eller mer, trenger kroppen mer energi for å kunne opprettholde yteevnen. Det anbefales å spise noe, for eksempel frisk eller tørket frukt.

Mat og drikke etter trening
Det er lurt å spise litt og drikke etter trening for å erstatte væske- og salttapet, samt etterfylle glykogenlagrene. Drikk gjerne 5 dl væske ganske umiddelbart etter treningen, og fyll på jevnlig de neste timene. Spis gjerne en frisk eller tørket frukt.
Innen et par timer etter treningen, bør du innta et litt større måltid. Det kan godt bestå av matvarer med både karbohydrater og proteiner. Velg magert, fordi fett forsinker opptaket av karbohydrat. Spis gjerne kornblanding med melk, brødskive med proteinrikt pålegg med et glass melk til. Er det tid for middag, vil du naturlig få påfyll av både karbohydrater og proteiner.
I sum vil dette bidra til at kroppen kommer seg raskere etter treningen. På den måten blir du i stand til å yte bra på neste trening også, og du får over tid bedre effekt av å trene. I tillegg vil et måltid innen et par timer ha en gunstig effekt på kaloriforbrenningen.

Karbohydrat lagres som glykogen i lever og muskler, og gir muskelcellene energi til å utføre arbeid. Arbeidskapasiteten din er derfor avhengig av hvor fulle glykogenlagre du har, og det gjelder uavhengig av hvilket nivå du er på. Velfylte glykogenlagre rekker vanligvis til en – to timers trening.
Karbohydratbehovet øker med økende treningsmengde, særlig gjelder dette ved utholdenhetstrening.
Protein benyttes til oppbygging og vedlikehold av kroppens muskler og vev. Hvis du ikke får dekket energibehovet ditt, vil kroppen bruke protein som energikilde i tillegg til karbohydrat og fett. Det vil innebære at musklene svekkes. De som trener mye styrke vil ha mer behov for protein enn de som trener utholdenhet.
Tørstfølelsen er et dårlig mål på væskebalansen. Du kan ha et betydelig væsketap før du føler tørst. Drikk derfor før du blir tørst, og drikk mer enn tørsten tilsier.

Husk at det har ingen god effekt på støl muskulatur å bli trent. Blir du støl etter treningen, bør du derfor vente med neste treningsøkt til stølheten avtar.

Tenkte å komme med et godt tips om hva som er bra å spise etter en treningsøkt.
Jeg spiser alltid en halv boks med cottage chesse (masse proteiner som musklene MÅ ha etter en økt) med litt usukret syltetøy, og 5 hasselnøtter eller walnøtter.
Da veit jeg at jeg får i meg det kroppen trenger etter trening.

Og selvsagt drikk vann!!!! Trener du lenge, f.eks to saltimer etter hverande, da fyller jeg på med en banan midt i økten...

Må også legge til at det er ikke lov å trene styrke to dager på rad, kroppen MÅ få en hviledag mellom. Det er f.eks lov å trene slik:
Mandag: Styrke
Tirsdag: Kondisjon
Onsdag: Styrke

Men IKKE, styrke, styrke, kondisjon. Musklene må få tid til å "bygge seg opp". Trening er jo nedbrytende for musklene.

Men det å gå tur, det kan man gjøre VÆR dag, uten å tenke på denne regelen;) Så på med turskoene[:D]

Sommerens grillmiddag:

Kyllingfilet 1stk (ca. 100g) 125 kcal

Sommerkotelett 1 stk (ca. 130g) 240 kcal

Grillet entrecote 1 stk (ca. 180g) 415 Kcal

Grillpølse 1 stk (ca.60g) 145 Kcal

Grillpølse av kalkun 1 stk (ca. 60g) 115 kcal

Grillet hamburger 1 stk (ca. 80g rå) 130 kcal

Grillet laks 1 skive (ca. 150g) 350 kcal

Bakt potet 1 stor 150 kcal

Pølsebrød 1 stk (ca. 30 g) 92 kcal

Lompe 1 stk (ca. 25g) 37 kcal

Spe på med så masse grønnsaker dere orker, nå er det jo så masse flotte og gode grønnsaker å få tak i.

Og sist men ikke minst, kos dere med frukt til dessert, nå kommer snart de norske jordbærene[:)][:)][:)]
Veldig godt å dyppe jordbær i vaniljekesam. Bør prøves[;)]

Har en oppskrift på en god lettere marrengskake, den skal jeg se om jeg finner oppskriften på, hvis ikke den ligger på nettet. Skal sjekke det ut, den er ihverfall super god.

God grillsesong jenter[:D]

Imorgen er det veiedag jenter, masse lykke til!

Og husk... - Den sunneste gymnastikkøvelsen er å reise seg fra bordet i tide[;)]

Slik var jeg ved start :       etter 2 uker slanking:
158 høy[8D]         
Vekt: 66 kg                        64,0 ned 2 kilo og den siste uken var det 0.5 kilo
livvidde: 84 cm                   uke1: 82 cm - ikke målt denne uken
Bryst: 96 cm                              95 cm - ikke målt denne uken
Overarm: 31 cm                          30 cm - ikke målt denne uken
Hofter: 101 cm                           101 cm - ikke målt
Lår:  57,5 cm                              56 cm - ikke målt
legg: 41 cm                                40 cm - ikke målt

Er fornøyd med en halv kilo, slik at jeg ikke går ned for fort - da er det 4-6 kilo igjen[:)]

Jenter trodde det var mandag idag jeg og veiing,
føler meg litt ensom her med bare mine resultater[8D]

Dere er flinke jenter! Men savner ett par oppdateringer på hvordan det går jeg og[:)] Er så moro å følge dere!

Nå er jeg her jenter, igår fikk jeg ikke veid meg...men idag gjorde jeg det.

Jeg stod stille[&o] Har ikke noe forklaring på hvorfor, har nemlig trent og spist sundt hele uken..
Men det er jo sånn, at det kan stå stille en gang iblant, så da får jeg bare godta det...

Merker denne uken blir TUNG, for jeg har et sinnsykt søtbehov! Tenker på sjokolade HELE TIDEN.
Har ikke sprukket enda, men nå er det vanskelig for min del. Får bare finne fram selvkontrollen min, og prøve å tenke på noe annet...

Nå skal jeg på en step time ikveld, så da kan det hende jeg får mosjonert bort litt godteribehov...

Fortsatt lykke til jenter! Dette skal vi klare[:)]

ORIGINAL: snuppis!

Uke 21:

Vekt: 95 kg
Livet: 109 cm

Uke 22:

Vekt: 94,5 kg
Livet: 108 cm

Uke 23:

Vekt: 94,5 kg
Livet: 108 cm

Uke 24:

Vekt: 93,5 kg
Livet: 106 cm

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....jeg har mistet 1 kg (2 cm rundt livet) i løpet av en uke

wow, så kjempe bra! Grattis[:D][:D][:D]

Er det ikke deilig å se det går nedover med vekten?
En super herlig følelse.

Lykke til videre med resten av de grufulle kiloene[:)]

ORIGINAL: snuppis!

Det er deilig å ha litt for store bukser nå [:D] Mannen min har gått ned litt i vekt han også.....jeg merker det på i allefall [;)]

Vi har blitt kjempe flinke til å spise masse grønnsaker, drikke masse vann og å gå masse turer [:D]

Så bra, fortsett slik[;)]

Myk marengskake
5 eggehviter
3 1/2 dl sukker
1 ts Maizena
1 ts vaniljesukker
1 ts hvitvinseddik

Fyll
2 1/2 dl Menkomel Wipping
1 beger Sans Kesam Vanilje
1 kurv frosne bær

Slik gjør du:
Forvarm ovnen til 250 grader.

Bland ingrediensene til kaken i en foodprocessor til alt er stivt.

Tøm massen direkte ut på en bakeplate med stekefolie eller bakepapir, og form den til en rund sirkel.

Senk varmen til 100 grader og sett platen nederst i ovnen. Stek bunnen i 1 time og 20 minutter. Bunnen skal være litt myk i midten. Avkjøl og ta papiret forsiktig av.
Pisk Menkomel Wipping stiv og bland inn Kesam vanilje. Fordel kremen utover kaken og pynt med friske bær.

Denne kaken er utrolig god, denne er har jeg laget et par ganger, og gjestene mine har ikke merket at denne er en lavkalorikake. Jeg topper kaken med alle slags frukt og bær. Men jordbær er absolutt favoritten.
Dessuten er det nå nylig kommet lett krem fløte fra Tine i butikken, og den er veldig god, og mye lettere og sunnere. Når den piskes får den en flott klar hvit farge, og den smaker godt. Det er også kommet en magrere vaniljekesam, men den synes jeg var grusom, så jeg kommer til å fortsette å bruke den vanlige typen, som ikke er sååå kaloririk den heller...Men det er smak og behag, prøv dere fram.

Prøv denne jenter, den er nydelig[:)]

Mannen min er en skikkelig "junk food elsker". Noe som lett kan ødelegge slankekuren. Spesielt er det pizza han her lett for å ta med seg hjem fra jobb, eller som han ringer å bestiller en kveld han har lyst på noe godt. Igår var det peppes på menyen hos oss... det gav meg visse utfordringer, da jeg veit det er MEGET kaloririkt. Jeg forsynte meg med 3 stykker, det må jeg ha for å bli passe mett. Nå i ettertid ble jeg nyskjerrig på faktisk hvor mye kalorier det er i peppes pizza...Og da fikk jeg mildt sagt sjokk!!!
At peppes kan ødelegge slankekuren, ja det er helt sikkert. Sjekk bare her:

En stor pizza inneholder ca. 4-5000 kcal[:'(]

Fawlty Towers pizza Peppes
mengde: 1 stykke = 150 g
kalorier 363 kcal
karbohydrater 36.3 g
tilsatt sukker ikke oppgitt
proteiner 20.4 g
fett 15.2 g

Heavy Heaven pizza Peppes
kalorier 393 kcal
karbohydrater 36.2 g
proteiner 26.3 g
fett 16 g

Parma Tony pizza Peppes
kalorier 376.5 kcal
karbohydrater 42.8 g
proteiner 21.8 g
fett 13.2 g

Pepper Steak pizza Peppes
kalorier 369 kcal
karbohydrater 36 g
proteiner 23.9 g
fett 14.4 g

Stars or Stripes pizza Peppes
kalorier 390 kcal
karbohydrater 40.1 g
proteiner 26.9 g
fett 13.7 g

Thai Chicken pizza Peppes
kalorier 348 kcal
karbohydrater 36.8 g
proteiner 20.7 g
fett 13.2 g

Jeg ser den pizzaen jeg spiste igår inneholder rundt 400 kcal pr. stykke. Og jeg spiste tre. Det vil si at jeg stappet i meg 1200 kcal på et måltid[:'(] Det er nesten hele dagsrasjonen det. (jeg spiser rundt 1500-1600 kcal daglig) Jeg trodde jeg var smart da jeg droppet rømmedressingen, og at det da ikke ble så altfor ille. Men det var da nok fett der fra før. Ser nå at jeg burde droppet hele pizzaen, og heller bestilt meg en salat[&o]

Da er det veiedag imorgen jenter, LYKKE TIL[:)]

For meg så har denne helgen vært preget av MANGE utskeielser, så jeg forventer at jeg har gått opp imorgen[&o] 
Har spist både junk food, og kaker, sjokolade og potetgull, og ikke minst alkohol...ja det var jenta på slankekur. Merker at jeg angrer skikkelig nå...
Idag har jeg heldigvis hentet meg inn igjen, det var spes lørdag jeg la slankekuren på is (for en kveld). Men nå glemmer jeg det, og fortsetter videre med kostomleggingen. Det er jo sånn at iblant må man kunne skeie ut, ellers klarer man ikke å leve på det, men jeg kunne jo passet LITT på da...
Jeg hadde jo ikke behøvd å stappet i meg alt, men vært fornøyd med litt...
Ja takk, men litt...
Det er jo sånn at ingen matvare er så usunn at den ALDRI kan spises, men det er heller ingen matvare som ALLTID kan spises. Med måte altså.

Da er det bare noen timer jeg skal opp på vekten, og jeg gruer meg. Tenk hvis jeg har gått opp mye av det jeg har strevet med å tatt av? Hvorfor er det slik at det er så mye lettere å legge på seg, enn å ta av? Urettferdig rett og slett.
Men vi får se hvordan det ligger ann i morgen...

Igjen, lykke til jenter!

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp