?Kates dagbok?

Ja da var dagen her [:)]

Høyde: 161 (kommer vel ikke til å bli noe høyere av slankingen [8D])
Start vekt: 71.5 [:(] (1 del mål: 65 [:)])

Da var det gjort. Satser på at dette går som "hakka møkk" [8D]

Hjelp meg jenter! Trenger støtte til dette jeg [:)]

Ny oppdatering

18 mai: 70.6 kg [8|] som betyr 0.9 ned fra startvekt

ORIGINAL: Lille Mille

Ja da var dagen her [:)]

Høyde: 161 (kommer vel ikke til å bli noe høyere av slankingen [8D])
Start vekt: 71.5 [:(] (1 del mål: 65 [:)])

Da var det gjort. Satser på at dette går som "hakka møkk" [8D]

Hjelp meg jenter! Trenger støtte til dette jeg [:)]

Ny oppdatering

18 mai: 70.6 kg [8|] som betyr 0.9 ned fra startvekt

Det er jo nesten en kilo det LilleMille, kjempe bra[:)] Du har all grunn til å være stolt!

Jeg har gått ned 0.7 kg, men det er jeg super fornøyd med i og med at jeg hadde en del utskeielser i anledning 17. Mai.
Jeg er veldig glad hvis jeg klarer 0.5 kg i uken, det er det som er anbefalt å gå ned ukentlig. Og absolutt det beste. Går man for raskt ned, går man raskere opp igjen. Men hvis man går sakte med sikkert nedover på vekten, har kiloene lettere for å holde seg borte.

Desverre begynner ikke jeg på kurs ikveld. Mis sjef har vært så vrang at hun har satt meg opp til å jobbe 3 mandagskvelder framover. Og da blir det ganske så bortkasta penger når jeg går glipp av nesten halve kurset. Er så sinna at jeg koker...Jeg spurte så pent om å få mandagskvelder fri, og det skulle hun se på....men det lot seg tydeligvis ikke gjøre[&o]
Synes det er utrolig dårlig gjort, fordi jeg ALLTID stiller opp for henne når det trengs. Jeg sier sjeldent nei til å jobbe ekstra. Men slik er hun altså tilbake...Jeg veit at den eneste grunnen til at hun ikke hjalp meg med dette, er fordi hun selv måtte jobbet et par kvelder selv, og det vil hun ALDRI! Hun setter seg selv alltid opp på gullvaktene. Å som jeg koker akkurat nå...
Hun er største parten av grunnen til at jeg leter etter ny jobb.

Hvordan gikk veiingen til dere andre jenter?

ORIGINAL: kate

Jeg har gått ned 0.7 kg, men det er jeg super fornøyd med i og med at jeg hadde en del utskeielser i anledning 17. Mai.
Jeg er veldig glad hvis jeg klarer 0.5 kg i uken, det er det som er anbefalt å gå ned ukentlig. Og absolutt det beste. Går man for raskt ned, går man raskere opp igjen. Men hvis man går sakte med sikkert nedover på vekten, har kiloene lettere for å holde seg borte.

Desverre begynner ikke jeg på kurs ikveld. Mis sjef har vært så vrang at hun har satt meg opp til å jobbe 3 mandagskvelder framover. Og da blir det ganske så bortkasta penger når jeg går glipp av nesten halve kurset. Er så sinna at jeg koker...Jeg spurte så pent om å få mandagskvelder fri, og det skulle hun se på....men det lot seg tydeligvis ikke gjøre[&o]
Synes det er utrolig dårlig gjort, fordi jeg ALLTID stiller opp for henne når det trengs. Jeg sier sjeldent nei til å jobbe ekstra. Men slik er hun altså tilbake...Jeg veit at den eneste grunnen til at hun ikke hjalp meg med dette, er fordi hun selv måtte jobbet et par kvelder selv, og det vil hun ALDRI! Hun setter seg selv alltid opp på gullvaktene. Å som jeg koker akkurat nå...
Hun er største parten av grunnen til at jeg leter etter ny jobb.

Hvordan gikk veiingen til dere andre jenter?

Så flink du har vært [:D] Å gå ned 0.5 i uka er den sunne måten å slanke seg på, og er vel det som burde være planen til oss alle [:)] I dag har jeg ikke hoppet over noen måltider *stolt* [:D] Og sånn skal jeg holde det også!

Dritt med sjefen din som ikke klarer å ta hensyn til deg!! Jeg hadde klikka i vinkler (på innsiden selvsagt, må jo være litt forsiktig frem til du får deg ny jobb) [:@] Jaja, du er jo så opplyst om ting uansett du kate, så du skal jo klare det uten kurset [;)] You go girl!!

ORIGINAL: snuppis!

Jeg skal veie meg og måle meg i kveld siden jeg har ikke gjort det forrige uke [:)] Jeg henger en uke etter dere nå [:)] Jeg har gått turer hver eneste dag (utenom fredag siden jeg var på Lillehammer) mellom 1 og 2 timer [:)]

Flinke snuppis!! Thats the way to do it [;)]

ORIGINAL: twinanne

Slik var jeg ved start :       etter 1 uke:
158 høy[8D]         
Vekt: 66 kg                        64,5 ned 1,5 kilo
livvidde: 84 cm                   82 cm
Bryst: 96 cm                      95 cm
Overarm: 31 cm                  30 cm
Hofter: 101 cm                  101 cm
Lår:  57,5 cm                      56 cm
legg: 41 cm                         40 cm

Så dette ser jo bra ut så langt, ble veldig overrasket at jegf hadde gått ned såpass, trodde ikke det ble jo litt is m.m. på 17.mai, og 16.mai[8D]

Huff da jeg gjordet en feil skrev over den gamle posten min[8D]
Men her er resultatet mit.

Kate så flott da er du godt igang, men trist[:(] at sjefen din ødela opplegget ditt med slankekurs.
Lille Mille så flink du har vært dette gjør susen[:)]
Snuppis så koslig at du slenger deg med også[;)]

Flinke dere har vært jenter!

Dette kommer til å gå så bra

Er det bare jeg som har vekt som bare måler 1/2 kiloer og ikke desimaler?[&:]

Twinanne!! [:D] Du har jo vært super duper flink!! Du kan være driit stolt [;)] Du er jo veldig nær målet ditt!!

Hva tenkte du på med vekten din.. at den bare leser 1/2 kiloer. Betyr det at den leser 66 - 65.5 - 65 - 64.5 osv??
Vekten vi har her i hus leser hvert hektogram, så da har vi litt forskjellige da [;)]

ORIGINAL: Lille Mille

Twinanne!! [:D] Du har jo vært super duper flink!! Du kan være driit stolt [;)] Du er jo veldig nær målet ditt!!

Hva tenkte du på med vekten din.. at den bare leser 1/2 kiloer. Betyr det at den leser 66 - 65.5 - 65 - 64.5 osv??
Vekten vi har her i hus leser hvert hektogram, så da har vi litt forskjellige da [;)]

Ja det er riktig, den leser ikke hvert hektogram. Den er med batteri og digital.

En liten smårettsoppskrift fra meg:

Denne er supergod, og den spiser jeg til f.eks kveldsmat eller lunsj.

LOMPE MED PASTRAMI

2 Lomper
20 g pastarami
5 g lettmajones
1/4 Paprika
salat

Smør lompene med et tynt lag majones, dekk lompene med pastrami, legg på strimler av salat og paprika. Rull sammen.

110 kcal.

Spiser jeg dette til lunsj ganger jeg oppskriften med to[;)] Kan selvsagt også fylle de med andre grønnsaker også som f.eks løk, purre, tomat osv...

Hm...hemligheten bak min vektnedgang denne uken bortsett fra all trimmen er rett og slett min fabellaktige tomatsuppe kan spise så mye jeg vil[8D]

Lager halv porsjon av det jeg skriver her, men den kan fryses så det er bare å lage diger porsjon.

TOMATSUPPE

4 ss olivenolje
1 hel hvitløk (jeg bruker hvitløkspulver etter smak)
10 bokser hermetiske knuste tomater
1 stor vanlig gul løk
4 terninger buljong (høns/kjøtt/grønnsak - kjøtt girlitt kraftigere smak)
1 ss sukker
Masse basilikum (helst frisk, men 1 ss tørr gjør susen)

Mos løken fullstendig i kjøkkenmaskinen eller hakk den så fin du kan
skrell alle feddene fra hvitløken
Gyldne dette i oljen i en passe kasserolle - NB ikke for sterk varme - skal ikke bli brun!
Hell oppi knuste tomater
litt vann + buljongterningene
så sukker

La dette stå og småputre lenge g vel - helst 1 time, men gjerne mer, bare tilsett vann etter hvert så det ikke lir for tjukt og setter seg fast i gryten.

Finhakk basilikummen og hell oppi de siste 10-15 min. Da skal ikke suppen koke mer, bare trekke.
Server med kvernet pepper på toppen.

Kan spises som forett som den er, eller som et av måltidene utenom middag.
Det er godt med brødskive med smeltet ost til eventuelt med oregano og eller hvitløk på også,

Velbekom [;)]

Hm...hemligheten bak min vektnedgang denne uken bortsett fra all trimmen er rett og slett min fabellaktige tomatsuppe kan spise så mye jeg vil[8D]

Lager halv porsjon av det jeg skriver her, men den kan fryses så det er bare å lage diger porsjon.

TOMATSUPPE

4 ss olivenolje
1 stor vanlig gul løk
1 ss sukker

Gyldne dette i oljen i en passe kasserolle - NB ikke for sterk varme - skal ikke bli brun!
Hell oppi knuste tomater
så sukker

La dette stå og småputre lenge g vel - helst 1 time, men gjerne mer, bare tilsett vann etter hvert så det ikke lir for tjukt og setter seg fast i gryten.

Finhakk basilikummen og hell oppi de siste 10-15 min. Da skal ikke suppen koke mer, bare trekke.

Det er godt med brødskive med smeltet ost til eventuelt med oregano og eller hvitløk på også,

Velbekom [;)]

Oj for en super oppskrift. Den skal garantert prøves[:)]

TOMATSUPPE

4 ss olivenolje
1 stor vanlig gul løk
1 ss sukker

Hell oppi knuste tomater
så sukker

Velbekom [;)]

Hmmm, kanskje jeg må tvinge meg til å like tomatsuppe?[8D] Må man forresten ha i hvitløk? Det er nemlig ikke kroppen min noe glad i... blir bare dårlig av det[&:]

Heia, heia!! Så flinke dere har vært jenter, dette blir bra!!! [:D][:D]

Tullermor: Du må helt sikkert ikke ta i hvitløk[;)] Jeg svarer for twinanne jeg....

Med meg går det strålende, det værste sukkerbehovet er enda ikke kommet. Men jeg veit det kommer, så jeg er forberedt.
Igår løpte jeg 30 min, og det skal jeg gjøre ikveld også.
Idag lagde jeg en veldig god middag fra grete roedes oppskrifter. Skal se om jeg får skrivd den inn, når jeg har mere tid.

Fortsatt lykke til jenter, dette klarer vi!

Tullemor du kan sikkert fjerne hvitløken den blir jo nesten like effektiv uten vil jeg tro, selv om hvitløk har en gunstig effekt tror jeg i følge ekspertene.

Tullemor du kan sikkert fjerne hvitløken den blir jo nesten like effektiv uten vil jeg tro, selv om hvitløk har en gunstig effekt tror jeg i følge ekspertene.

Ja hvitløk, chilli og ingefær er veldig bra for forbrenningen[;)]

ORIGINAL: kate

Ja hvitløk, chilli og ingefær er veldig bra for forbrenningen[;)]

Får erstatte med chilli da! hehe (eller er det også i kanskje? litt distre akkurat nå... [&o])

Back
Topp