?Kates dagbok?

Innom med en STOR go'helg klem.

Nå er det nok, nå skal jeg ned 10 kg i vekt..
(klikka istad da flere av sommerkjolene mine var blitt for trange)

Noen som er med?

Begynner til mandag... Forteller her hvordan det går framover, greit å ha et sted å skrive dagbok.

Gjør det i første omgang for å føle meg mer vel, og sist med ikke minst fordi det øker sikkert sjansene mine til å bli gravid hvis vi kommer igang med prøverør til høsten.
Tror at normalvektige som mosjonerer og som spiser sunt har større sjanse. Ihvertall jeg som har pcos.
Merker faktisk at etter jeg RASTE opp de 10 kg, så har syklusen min blitt enda lengre. Så at det har en sammenheng, det er jeg HELT sikker på.

Så nå er det altså nok! Vurderer å melde meg på et grete roede kurs, for det synes jeg er kjempe bra. Gikk på det for noen år siden og gikk ned 8 kilo på 8 uker. Synes det var veldig bra. Spiste meg god og mett, og kunne spise mye variabel og god mat. Lettere når man har noen som følger enn opp.

Jeg veit det kommer til å gå bra, denne jenta har viljestyrke når hun bestemmer seg for det

Ha en flott helg jenter! Beklager at jeg ikke får vært så mye her inne for tiden...

Kate.. skriver det her også jeg [;)] Er med på den vektreduksjonen [;)] Målet mitt er egentlig 11 kg - da veier jeg det jeg gjorde for 7 år siden, men for å komme dit setter jeg meg delmål på 6 kg!

Si ifra hvordan vi skal gjøre det her da Kate, for jeg er med altså [;)]

Har jo pcos jeg også, så vektreduksjon er på sin plass [:)] Også skal vi jo igang med forsøk i august så da gjelder det å være i form [:D]

Hei lille mille:)

Virker som at det kun var du spm "meldte deg på". Er det noen flere så er det ikke for sent...

Jeg tenkte å melde meg på grete roede kurd. Det begynner 18 mai. Kanskje jeg rett og slett skulle skrevet litt her inne i dagboken min om det vi lærer/tips vi får osv? Legge inn sunne oppskrifter osv...
Også kan de som er med i "vektklubben" min, skrive her inne.
Dagboken min blir jo ikke brukt som en prøverørsdagbok for tiden siden det er lenge til jeg skal igang med forsøk. Så da kan vi godt skrive her her inne?
Eller skal vi prøve å få laget en topptråd inne på assistert?
Kom med innspill, dere som er med...

Det er ihverfall helt greit for meg at vi bruker dagboken min til å kommunisere. Vi får vel ha en fast dag å veie oss på, og skrive resultatet her inne. Trenger vi motivasjon, tips, oppmuntring kan vi skrive her inne. Kommer man over noen gode oppskrifter, legg dem inn...

Er det en grei løsning eller hvordan skal vi gjøre det?
Som sagt kan vi prøve å få lagt en topptråd også, men jeg har null peil på sånt...da må je gha hjelp:)

Kan jo være greit å ha "slanketråden" her i dagboken din.. da kan ikke alle se det så tydelig liksom [;)] Hihihi..

Ka du tru?

Begynner på mandag jeg.. da veier jeg meg, og det er utgangspunktet i tiden fremover [:)] Kan vi ikke ta veiingen på mandager da?? Please?? En gang i uka liksom??

ORIGINAL: Lille Mille

Kan jo være greit å ha "slanketråden" her i dagboken din.. da kan ikke alle se det så tydelig liksom [;)] Hihihi..

Ka du tru?

Begynner på mandag jeg.. da veier jeg meg, og det er utgangspunktet i tiden fremover [:)] Kan vi ikke ta veiingen på mandager da?? Please?? En gang i uka liksom??

Da tar vi "klubben" vår her inne i dagboken min. Er helt enig med deg at i en topptråd er det mere åpent...
Her blir det kanskje mere lukket, selv om folk har tilgang inn her også men, men ikke like lett.

Ja vi veier oss mandager. Men bør jo ikke skrive hva vi veier her inne da, hvis vi ikke vil. Holder med å skrive hva vi har gått ned. Det vil si at det er mandag den 18 vi raporterer her inne hvor mye vi har gått ned i vekt første uken.
Jeg skal også måle livvidden, rompe, lår og armer. Kan jo være at vi står stille på vekta en uke, men alikevel har gått ned i cm. Da er det greit med et målebånd[;)]

Lille mille og vilsågjerne, hva slags program følger dere? Er det av interesse at jeg forteller litt her inne hva jeg lærer på gk kurs? Eller går dere en helt annen vei enn det?

Vi er ihverfall her inne for å motivere hverandre, tipse hverandre, dele erfaringer og støtte hverandre i tunge perioder.

Masse lykke til jenter! Dette klarer vi!

Høres supert ut å ha den dagboken her til slankeformål mens du er i ventemodus!! Får jeg lov til å være med å henge her selv om jeg for øyeblikket skal direkte slanke meg eller? Jeg er forresten veldig interessert i å få vite hva du lærer å GR kurs, så del gjerne med deg her inne!!! Ja takk til sunne matoppskrifter for det kan jeg jo følge når jeg er ruger!!! Satser for fullt her inne om forsøket ikke lykkes!

ORIGINAL: tullemor79

Høres supert ut å ha den dagboken her til slankeformål mens du er i ventemodus!! Får jeg lov til å være med å henge her selv om jeg for øyeblikket skal direkte slanke meg eller? Jeg er forresten veldig interessert i å få vite hva du lærer å GR kurs, så del gjerne med deg her inne!!! Ja takk til sunne matoppskrifter for det kan jeg jo følge når jeg er ruger!!! Satser for fullt her inne om forsøket ikke lykkes!

Ja selvsagt får du lov til å være her inne med oss tullemor 79, det er klart det.
Bare koselig å ha deg her inne sammen med oss[:)]

Da skriver jeg litt her om hva jeg lærer på kurs.

INFO TIL MEDLEMMENE AV "KATES VEKTKLUBB"

Imorgen er dagen vi starter opp:)
Her kommer litt praktisk informasjon:

Vi veier oss hver mandag. Vi må selvsagt ikke skrive hva vi veier her inne, hvis vi ikke vil, men vi må rapportere hva vi har gått ned. Selv om man en uke har gått opp i vekt, eller står stille, ikke vær redd for å rapportere. Vi kan ALLE ha slike uker, og det er kanskje nettopp disse ukene vi trenger hverandre mest.
Skriv gjerne også i rapporten hvordan man synes uken har vært, utfordringer, hindringer, hva som har vært bra og fristelser man har stått i mot.
Dere som har en treningsplan eller mål om å røre på seg mer, skriv gjerne litt om hvordan det har gått også.
Har vi noen spørsmål, still dem gjerne her inne, kan jo hende noen av oss medlemmene kan svare. Hvis ikke kan jeg spørre gr kurslederen min.
Har dere noen tips, råd eller noen gode oppskrifter. Legg dem inn.

Uansett hvilken måte man velger å gå ned i vekt på er man velkommen her. Om man følger et spesielt program eller ikke kan vi ha glede av hverandre. Vi trenger støtten, hjelp og motivasjon alle sammen. Synes det er flott at vi damene her inne på assistert kan støtte hverandre gjennom dette. Det er jo sånn at sjansene til å bli gravid er noe større om man er normalvektig. Og det er jo en STOOOR motivasjonsfaktor.

Legger også til at jeg begynner på grete roede kurs 18 mai, og skriver gjerne her inne, noe av det jeg lærer. Deler gjerne noe av den kunnskapen med dere jentene her inne:)

Da bruker vi altså dagboken min til å rapportere, legge inn tips og oppskrifter, og ellers prate om det man har på hjertet når det gjelder vektnedgang. (Vi kan selvsagt snakke litt om andre ting å[:D])
Føl dere fri til å bruke dagboken min. 

Velkommen kjære medlemmer!

Husk at når man står ved målet, angrer man ikke reisens møye og besvær :o)

Du er så flink til å ordne opp kate [:D]

Da braker det snart løs [;)] Og det er kjempe flott om du legger ut sunne oppskrifter osv, ingen som har vondt av det [:)]
Tenkte også på å bruke målebånd, iallefall på midjen [:)]

Her hos meg kommer det til å gå mest på mosjon, ikke brus, ikke godteri og ikke mer mat enn nødvendig.. Viktigst av alt er mosjon! [:D] Det fungerte jo sist med 13 kg (har riktignok gått opp 4 av dem igjen [:(]) Men nå er jeg "fit for fight" igjen!

Kate, er sååå utrolig koselig å se deg her inne igjen.
Som Ivara skriver, har savnet deg vettu.

Henger meg forsiktig på nå, fram til uttak. [:)][:)][:)]

ORIGINAL: *Bobbo*

Kate, er sååå utrolig koselig å se deg her inne igjen.
Som Ivara skriver, har savnet deg vettu.

Henger meg forsiktig på nå, fram til uttak. [:)][:)][:)]

Så utrolig koselige hilsninger fra deg Bobbo og Ivara. Slike innlegg varmer[:)]
Så bra å vite at jeg har vært savnet.

Mange klemmer fra meg

Slik var jeg ved start :       etter 1 uke:
158 høy[8D]         
Vekt: 66 kg                        64,5 ned 1,5 kilo
livvidde: 84 cm                   82 cm
Bryst: 96 cm                      95 cm
Overarm: 31 cm                  30 cm
Hofter: 101 cm                  101 cm
Lår:  57,5 cm                      56 cm
legg: 41 cm                         40 cm

Så dette ser jo bra ut så langt, ble veldig overrasket at jegf hadde gått ned såpass, trodde ikke det ble jo litt is m.m. på 17.mai, og 16.mai[8D]

Kate jeg har savnet deg jeg også, er så vandt med å ha deg her inne og håper nå å se deg mer her inne selv om det er lenge til start for dere .
Artig påfunn dette med felles slanking, jeg kunne ha meldt meg på slanketråden inne på januaforumet men har mest lyst til å slanke meg sammen med dere jentene her inne....

ORIGINAL: twinanne

Kate jeg har savnet deg jeg også, er så vandt med å ha deg her inne og håper nå å se deg mer her inne selv om det er lenge til start for dere .
Artig påfunn dette med felles slanking, jeg kunne ha meldt meg på slanketråden inne på januaforumet men har mest lyst til å slanke meg sammen med dere jentene her inne....

Koselig du har savnet meg!
Synes du er en av oss jentene her inne twinanne, så synes så absolutt du gjør rett i å bli med her[;)]

Flott program du har twinanne Dette klarer du! Det er forresten klart man kan kose seg litt ekstra i anledning 17 mai. Det er ikke den ene dagen som har gjort at vi har lagt på oss, men alle de andre[;)]
Men alt med måte pleier jeg å si...

KOM I GANG TIPS:

• Rydd kjøleskapet! Etterpå fyller du det opp med riktige, sunne varer. Det er det absolutt lureste man gjør for å komme i gang.
  • Bli kjent med matvanene og uvanene dine.
  • Spis 4-5 måltider per dag, heller mindre og ofte enn få og store.
  • Begynn dagen med å spise frokost (godt grovt brød eller en sunn og god frokostblanding)
  • Spis så mye du vil av grønnsaker og frukt men ikke mindre enn 3 porsjoner grønt og tre frukter
  • Spis variert mat gjennom hele uken: grovt brød, kjøtt, kylling, fisk, grønnsaker, poteter, erter og bønner, ris, pasta, frukt og bær.
  • Spis fisk, fet og mager, minst to ganger per uke og bruk gjerne fisk som pålegg
  • Beveg deg! Øk mengden aktivitet du har hver uke. Er du ikke vant til mosjon, prøv å få til ½ times tur hver dag
  • Gjør hverdagen din mer aktiv. Der du har et valg, gjør det som krever at du bruker kroppen din!
  • Drikk mye vann - 10 glass om dagen
  • Legg handleturen til etter du har spist, da er det lettere å unngå fristeleser. Bruk handleliste
  • Velg magre meieriprodukter, da sparer du mye av det ugunstige fettet
  • Begrens inntaket av fete, salte og søte matvarer som snacks, godterier, brus og kaker
  • Gjør endringer i livsstilen du vet du kan leve med på sikt

Ja da var dagen her [:)]

Høyde: 161 (kommer vel ikke til å bli noe høyere av slankingen [8D])
Start vekt: 71.5 [:(] (1 del mål: 65 [:)])

Da var det gjort. Satser på at dette går som "hakka møkk" [8D]

Hjelp meg jenter! Trenger støtte til dette jeg [:)]

I disse vår og sommertider kommer en liten isliste!

Små-is fra Diplom-Is
Energi oppgitt pr. 100 gram
CRAZY JUNGLE                         285 kcal 
LETT-IS VANILJE U/SUKKER        105 kcal
DIPLOM ROYAL MANDEL             345 kcal
DIPLOM ROYAL MØRK                320 kcal
DIPLOM ROYAL SJOKOLADE        395 kcal
DIPLOM ROYAL TRIPPEL             430 kcal
GULLPINNE                              285 kcal 
HOT SHOT                              310 kcal
PIN-UP                                   285 kcal 
SOL-IS                                   285 kcal
BÅT- IS/ TIP TOP                     240 kcal
DIPLOM KRONE-IS JORDBÆR        250 kcal
DIPLOM KRONE-IS SJOKOLADE     310 kcal
DIPLOM SANDWICH ORIGINAL      285 kcal
DIPLOM VAFFEL KRONE              300 kcal
DREAM APPELSIN                      250 kcal
DREAM BLÅBÆR                        250 kcal
GIGANT                                  275 kcal 
GIGANT CHOCO XL                   300 kcal
KOMBO                                   335 kcal
JOYSTICK                                 70 kcal
KRÆSJ PINK                             155 kcal 
LOLLIPOP                                120 kcal
LOLLIPOP PUSH                        105 kcal 
ROYAL PÆRE                             85 kcal
SUNRISE                                 120 kcal

De beste valgene:

Istypene er oppgitt med kcal per stk:
1. Lett-is Beger u/sukker, 79 kcal (D)
2. Lollipop, 80 kcal (D)
3. Frubetto, 82 kcal (N)
4. Friskis, 113 kcal (H)
5. Pop-it, 114 kcal (D)
6. Creme-ice Jordbærsorbet, 119 kcal (H)
7. Pin-up, 123 kcal (D)

(N) = Nestlè (D) = Diplom-is (H) = Hennig Olsen is.

Til sammenligning: En softis (120 g) har ca 230 kcal!

Den der var kjekk kate [;)] Da vet man hvilken is som er "lov" å spise på 17 mai [:D]

Hadde en skikkelig vanskelig dag igår [:(] Hadde så lyst på godis, spesielt siden butikken hadde satt frem masse smågodt rett ved kassen [:(] Slemt gjort! Å sette ned prisen i tillegg!! [:@]

Men jeg klarte meg, heldigvis! Og det MÅ jo gi resultater etterhvert vel?

Hvordan går det med dere andre da?? Noen dumme fristelser dere har klart å holde dere unna??

Back
Topp