?Kates dagbok?

For meg så går det bra, er jo ikke hard slanking her ettersom jeg ammer litt om nattan og vil ikke at lillegutt skal få "giftstoffer" i seg.
Men har vært flink, men om det blir resultat på vekta hvet jeg ikke.
Har ikke rørt godteri, fet mat/snaks eller brus[:)]

Lørdag gikk til byen 3.5 km en vei.
Mandag 1 time mor & barn trening
Tirsdag gikk til byen med svigermor og vogn igjen....
I dag onsdag skal møte barselgruppa og gå tur.

trimmen er vel ikke noe å si på vil jeg tro, selv om jeg ikke har kommet igang med pilates...det blir etter alt stresset med dåp tenker jeg....etter 24. mai.

Hva med deg da Kate og dere andre?

Så flott med slik slankeklubb[:)][:)][:)] Godt å ha hverandre da tenker jeg.... Masse masse lykke til alle sammen[:)]

ORIGINAL: Lille Mille

Hadde en skikkelig vanskelig dag igår [:(] Hadde så lyst på godis, spesielt siden butikken hadde satt frem masse smågodt rett ved kassen [:(] Slemt gjort! Å sette ned prisen i tillegg!! [:@]

Men jeg klarte meg, heldigvis! Og det MÅ jo gi resultater etterhvert vel?

Hvordan går det med dere andre da?? Noen dumme fristelser dere har klart å holde dere unna??

Det går kjempe bra med meg. Jeg synes aldri første uken er så vanskelig, for da er jeg så super motivert. Men når jeg har holdt på noen uker, da holder jeg på å sprekke. Da må det virkelig viljestyrke til...

Resultater vil det garantert gi lille mille[:)]

At godteriet står rett ved kassen, er jo det salgstrikstet da. Sleipt...men du verden så lønnsomt det er for butikken...Butikken tenker ikke akkurat at "nå skal vi være snille og flytte godisen fra kassen fordi noen slanker seg"

Lukk øynene, gå rett forbi[;)]

Idag har jeg hatt kyllingsalat og zadsiki (veit ikke hvordan det skrives). Veldig godt, og sunt.
Og trene skal jeg ikved, skal spinne halv syv.
Gå tur med bikkja har jeg allerede gjort idag.

Fortsatt lykke til alle sammen!

ORIGINAL: twinanne

For meg så går det bra, er jo ikke hard slanking her ettersom jeg ammer litt om nattan og vil ikke at lillegutt skal få "giftstoffer" i seg.
Men har vært flink, men om det blir resultat på vekta hvet jeg ikke.
Har ikke rørt godteri, fet mat/snaks eller brus[:)]

Lørdag gikk til byen 3.5 km en vei.
Mandag 1 time mor & barn trening
Tirsdag gikk til byen med svigermor og vogn igjen....
I dag onsdag skal møte barselgruppa og gå tur.

trimmen er vel ikke noe å si på vil jeg tro, selv om jeg ikke har kommet igang med pilates...det blir etter alt stresset med dåp tenker jeg....etter 24. mai.

Hva med deg da Kate og dere andre?

Så flink du er twinanne. Litt mosjon gjør susen. Pilates er gøy, men jeg kan aldri når det er slike saltimer der jeg trener.
Som jeg skrev i innlegget over, så går det veldig bra med meg. Håper den følelsen jeg har nå, varer lenge.

Så flinke dere er jenter!! [:D] Stolt av dere jeg!

Jeg sliter i dag også jeg [:(] Klarer å holde meg unna (er såpass sterk) [:)], men det er ikke noe gøy [:(] Blir spesielt ille på kvelden! Lurer på om det er pco'en som trår til og ber meg om å kjøpe noe [8|] "Men du, dritt pco, du skal ikke få styre meg!" [:@]

Lykke til jenter.. måtte det snart bli mandag og ny veiing! [;)]

Lille Mille: HOLD UT, DU KOMMER IKKE TIL Å ANGRE!

Ta kontroll over din egen kropp[:D]

Tusen takk kate [;)] Har jeg klart meg i 3 dager så skal jeg gruse alle andre kommende dager [8D] Dette skal bli bra!! Nå skal vi snart begynne å legge belegningsstein på utsiden, og da kommer jeg til å være for opptatt til å tenke på godis [:D]

Tusen takk kate [;)] Har jeg klart meg i 3 dager så skal jeg gruse alle andre kommende dager [8D] Dette skal bli bra!! Nå skal vi snart begynne å legge belegningsstein på utsiden, og da kommer jeg til å være for opptatt til å tenke på godis [:D]

Og det er god mosjon også[;)] Kaloriene kommer til å renne bort..

Hei hei [:D]

Lenge siden eg har vore her inne. Håpa alt er bra med deg Kate[:)]

Så bra initiativ å starte slankeklubb då[:)][:)][:)] Blir nok mykje enklare å motivera seg då.

Klem[:)]

Titter innom med en go'helg klem.
Ha en riktig fin 17.mai. Kos deg masse.

Idag var jeg på treningsenteret på spinning halv syv. Dusjet og ordnet meg, fikk gratis frokost på senteret. Etterpå la jeg meg 20 min i solariumet. Dro hjem og vasket huset, og gjorde det klart til 17.mai helgen. Nå skal jeg snart ut å gå tur med vofsen.
Herligheten så mye man får gjort når man er tidlig oppe.
Nå har jeg akkurat laget meg en smoothie til lunsj.
Sitter å slappet litt av forann dataen.

Er ganske så stolt av meg selv[:)]

I anledning vårens og sommerens selskapligheter:

Forbered deg
Det er viktig at du forbereder deg til selskapet. Tenk gjennom situasjoner du vet vil oppstå, og bestem deg for hvordan du vil håndtere disse. Blant annet hva og hvor mye du ønsker å spise og drikke.
Ikke lur deg selv til å tro at du kan spare alle kaloriene til kvelden. Spis dine måltider også denne dagen. Hvis du starter selskapet på tom mage, vil du være så sulten at du spiser mye mer enn du ellers ville gjort.

Begynn dagen med en normal frokost, men spar gjerne noen kalorier på å bruke grønnsaker som for eksempel tomat og agurk som pålegg. Brødmat gir en god metthetsfølelse og er et godt valgt på slike dager. Drikk mye vann, og spis en lunsj av den magre sorten.
Spis også middag, men velg for eksempel en grønnsakssuppe basert grønnsaker og buljong. Bruk gjerne en pose- eller boks variant.
Når selskapet begynner, har du spist måltidene dine, men samtidig spart mange kalorier. Du kan da gå i selskapet og kose deg!
I selskapet
Når du starter kvelden med en lett metthetsfølelse, er det enklere å styre unna de største fristelsene.
Serveres maten ferdig anrettet på tallerkenen, er det lov å la noe av den mest kaloririke maten ligge igjen. Serveres maten fra fat eller det er buffet, kan du forsyne deg med ekstra mye grønnsaker og heller være forsiktig med saus og annet kaloririkt tilbehør.
Selv om mange desserter er rene kaloribombene, så finnes det også gode kalorifattige varianter. Har du valgmuligheter, så fyll tallerkenen med frisk frukt, fruktsalat eller sorbet, og ta bare en liten smakebit av de kaloririke fristelsene. Når du ikke kan velge, så er det lov å la noe ligge igjen.
Serveres det vin til maten, så drikk annenhver gang vin og vann. Slik sparer du mange kalorier.
Ett glass vin til maten og litt dessert er helt greit. Husk, dette er ikke utskeielse. Det blir det først hvis du tar mer enn planlagt.
Beveg deg!
Prøv å være i bevegelse resten av kvelden! Gå rundt og snakk med mennesker, og dans hvis det er anledning til det. Dans er en ypperlig mulighet til å forbrenne noen av fest- kaloriene! Med mye bevegelse vil du også ha behov for å drikke mer vann. Gjør glasset litt mer spennende med isbiter og en lime-skive.
Har du kort vei hjem, kan du spare drosjepengene og heller ta bena fatt. Et moderat alkoholinntak kombinert med en spasertur hjem på natten, gjør også formen dagen derpå mye bedre!

If you always do
what you always did
You will always get
what you always got

Dette var en flott oppsummering av hva helgen kan by på kate [:)]

I år skal vi ikke se på togene vi.. Vi drar heller ut og går tur i skogen vi - tenk da har vi hele skogen for oss selv [:D]
Jeg skal ikke drikke brus noen av dagene, det har jeg bestemt meg for - klarer meg jo uten, så hva er vitsen [:D]
Ellers skal jeg på pølsefest på 17 mai, men er ikke så glad i pølser så er ikke noe problem å holde seg unna maten [:D]
Hvis jeg skal spise is, så blir det diplom is sin lollipop - en av de som lå best ann på is lista di kate med 80 kcal [:)]

Tror jeg har forberedt meg godt på det som kommer den dagen egentlig [:)] Har bare en ting å si, BRING IT ON! [8D]

Dette var en flott oppsummering av hva helgen kan by på kate [:)]

I år skal vi ikke se på togene vi.. Vi drar heller ut og går tur i skogen vi - tenk da har vi hele skogen for oss selv [:D]
Jeg skal ikke drikke brus noen av dagene, det har jeg bestemt meg for - klarer meg jo uten, så hva er vitsen [:D]
Ellers skal jeg på pølsefest på 17 mai, men er ikke så glad i pølser så er ikke noe problem å holde seg unna maten [:D]
Hvis jeg skal spise is, så blir det diplom is sin lollipop - en av de som lå best ann på is lista di kate med 80 kcal [:)]

Tror jeg har forberedt meg godt på det som kommer den dagen egentlig [:)] Har bare en ting å si, BRING IT ON! [8D]

Flott plan Lille Mille! Dette klarer du[:)]

Fortsatt lykke til alle sammen, og ha en fin 17.Mai helg!

Hentet fra Grete Roede sin nettside:

17. mai meny!

17. mai er en dag hvor mange koser seg sammen med venner og sine nærmeste. På en slik høytidsdag er det hyggelig å servere noe ekstra godt samtidig som det skal være praktisk og lettvint. Her finner du et knippe forslag til friskt og eksotisk tilbehør som vil gjøre nasjonaldagen til en smakfull opplevelse.

For mange er nasjonaldagen fullspekket med aktiviteter, derfor er det godt å kunne forberede mest mulig på forhånd, samtidig som det skal være et smakfullt festmåltid.

Ønsker du et magert og godt alternativ kan du servere roastbiff. Roastbiff er en klassiker som kan serveres varm med ovnstekte poteter, grønnsaksblanding og sjysaus, eller kald med pepperrotkrem, waldorfsalat, rå løk og potetsalat.
Fordelen med kald roastbiff er at det meste kan lages kvelden før, slik at tilberedningen er minimal den dagen den nytes. Sammen med litt magrere og lettere tilbehør som salat, friske grønnsaker og frukter, vil du oppleve roastbiff på en ny og spennende måte.

Roastbiff
4 porsjoner

600 g storfekjøtt, mørbrad eller flatbiff
2 ts salt
1/2 ts pepper
ca. 2 ss margarin til bruning

Slik gjør du:
Gni kjøttet inn med salt og pepper. Kjøttstykket kan gjerne surres med hyssing, da er det lettere å få pene skiver. Brun kjøttet rundt det hele i margarin. Stikk deretter et steketermometer inn til midten av kjøttstykket. Stekes i ovnen på 175 °C. Når steketermometeret viser 55 °C er snittflaten rød, ved 60-65 °C er den rosa. La kjøttet hvile i 20 minutter før det skjæres opp. Bruk en skarp kniv og skjær roastbiffen i tynne skiver.
Per 150 g roastbiff: 165 kcal

Potetsalat
4 porsjoner

6 kokte poteter
2 epler
3 vårløk

Dressing:
3 dl Kesam, 1 %
2 ss søt sennep
½ ts salt
1 ts sukker
1 ts sitronsaft
2 ss finhakket gressløk

Slik gjør du:
Avkjøl potetene. Skjær opp poteter og epler i terninger og vårløk i ringer.
Bland ingrediensene til dressingen. Bland inn poteter, eple og vårløk. Dryss gressløk over potetsalaten.
Per porsjon: 160 kcal

Salat med tropiske frukter
4 porsjoner

200 g spekeskinke
300 g jordbær
1 stk mango
1/2 frisk ananas (evt. 1 liten boks)
1/2 honningmelon
1 kiwi
frisk koriander
frisk sitronmelisse
1/2 liter lett mango- eller melonyoghurt

Slik gjør du:
Skjær opp spekeskinke og de eksotiske fruktene i passe store biter eller skiver. Legg det på et fat eller i en salatbolle sammen med jordbær. Tilsett frisk koriander og sitronmelisse. Server den eksotiske salaten med lett yoghurt til.

Jordbær- og mangosalsa
4 porsjoner

250 g friske jordbær
1 mango
6 tørkede aprikoser
2 sjalottløk
1 ts hakket frisk rød chili
2 ss frisk mynte
2 ss frisk koriander
2 lime, saften av disse
1 ss sukker

Slik gjør du:
Bløtlegg aprikosene i lunkent vann i en time. Skjær jordbær, mango, aprikos og løk i små terninger. Hakk chili meget fint (mengden avpasses styrken). Mynte og koriander finhakkes også. Bland det hele sammen. Smak til med salt, sukker, limesaft og chili.
Per ss: 10 kcal

Pepperrotsaus
4 porsjoner

1 beger Kesam 1%
1 ss revet, frisk pepperrot
1 ts hvitvinseddik
1 ts sukker

Slik gjør du:
Rør sammen alle ingrediensene. Sausen får sterkere pepperrotsmak jo lenger den står.
Per ss 10 kcal

Waldorfsalat
6 porsjoner

2 epler
1 liten boks hermetisk ananas
2-3 stilker stangselleri
50 g blå druer
1/2 dl valnøttkjerner
1/2 dl lettmajones
1/2 dl Kesam 1%
1 dl Menkomel Wipping
saft av 1/2 sitron

Slik gjør du:
1. Skjær epler og ananas i terninger, stilkselleri i skiver. Del druene i to og grovhakk nøttekjernene.
2. Pisk Menkomel Wipping stiv og bland inn lettmajones, Kesam og sitronsaft.
3. Vend frukten og nøttene forsiktig inn og fyll salaten i en serveringsbolle. Pynt med druer og valnøtter.
Per porsjon: 130 kcal

Helgrillet indrefilet av storfe
6 porsjoner

Ca 1,2 kg
2 ss olje
2 ts salt
1 ts pepper

Slik gjør du:
Pensle fileten med olje og strø over salt og pepper. Forvarm grillen og legg indrefileten på en varm grill.
Grill den på middelssterk varme slik at den blir brun rundt det hele og danner en fin stekeskorpe. Pass på og snu ofte.
Reduser grillvarmen og stek den videre ca. 35 minutter. Bruk et steketermometer i midten av fileten. Fileten er medium stekt når steketermometeret viser 60- 65 °C.
Pakk gjerne fileten inn i aluminiumsfolie og la den hvile i minst 15 minutter før den skjæres opp.
Server med foliebakte grønnsaker, grillede asparges og potetsalat.
Per 150 g indrefilet: 180 kcal.

Lun potetsalat
4 porsjoner

600 g festpoteter/småpoteter
2 ss havsalt per liter vann
2 ss olivenolje
2 ss vann
1 ss vineddik
1/4 rødløk
2 ts grov sennep
3 ss friske krydderurter ( basilikum, persille eller timian)

Slik gjør du:
Vask potetene godt og kok dem møre i salt vann. Damp potetene uten lokk slik at de blir tørre.
Bland sammen olivenolje, vann, vineddik og sennep. Hell blandingen over potetene mens de er varme.
Finhakk rødløk og krydderurter .
Vend sammen poteter, dressing og finhakkede krydderurter.
Per porsjon: 165 kcal

Foliebakte grønnsaker
4 porsjoner

1 rød paprika
1 grønn paprika
1/2 aubergine
1 squash
1 løk
3 vårløk
2 båter hvitløk
2 ss finhakket timian
1/2 ts salt
1/2 ts pepper
1/2 ss olje

Slik gjør du:
Skjær grønnsakene i passe store biter. Smør fire ark aluminiumsfolie med olje og fordel grønnsakene på arkene. Dryss over salt, pepper og timian.
Brett sammen pakkene og legg dem på grillen.
Grill dem i ca. 10 minutter.
Per porsjon: 55 kcal

Der var det myyye godt altså kate [:D] Gleder meg til du begynner på kurs jeg, sånn at jeg kan få litt flere gode tips [;)] Hihi..

Var jo hos legen på fredag (er jo hos henne så ofte pga depresjonen) og fikk beskjed om at jeg spiser for lite faktisk! Ødelegger forbrenningen min med å spise så lite og så sjeldent, og går derfor ikke noe særlig ned i vekt [:(] Uff, så vanskelig dette skal være altså!! Klarte jo 13 kilo forrige gang, hvorfor er det så sykt vanskelig denne gangen?? Beveger meg jo flere ganger om dagen - sykler og går. Men det har bare stoppet opp [:(]
Ska ikke gi meg for det da.. vil ned før IVF forsøket, og det SKAL jeg! Får bare spise mer rett og slett.. ikke godis selvsagt, men mer mat.
Er også stolt for idag!! Spiste ikke noe godteri og drakk ikke noe brus! [:D] Flink! Koste meg med jordbær da.. det fortjente jeg [:D]

Håper dere andre har hatt en flott dag!! [;)] Det fortjener dere!!

Lille mille, jeg kjenner flere som faktisk kun går ned i vekt ved å spise mere regelmessing og oftere. Stadig påfyll av mat skrur opp forbrenningen. Spiser du for lite og sjeldent begynner kroppen å spare og lagre all den energien den får inn, og dette lagrer seg som fett.
Derfor er det super viktig at du spiser ofte! 5 måltider om dagen! Og de fleste trenger 1600 kcal om dagen. Prøv å regne litt over hvor mange kalorier du får i deg daglig, kanskje det rett og slett er altfor lite?
Husk at det er viktig å få i seg både karbohydrater, proteiner og fett daglig. Og ikke minst frukt og grønt.
Er sikker på at det kommer til å løse seg hvis du begynner å spise mer regelmessig. Let litt i spisemønsteret ditt, og se hvor feilen ligger... Som sagt, kanskje du får i deg for lite kalorier.

Jeg har kost meg med is idag, og bløtekake. Har også spist et par pølser, og grillmat. Så jeg har skeiet ut, men det var en planlagt utskeielse, derfor lovlig. Er 17. Mai bare en gang i året[;)] Men jeg lagde meg en god og næringsrik frokost, og la grunnlaget der.

IMORGEN ER DET VEIEDAG JENTER!
LYKKE TIL[:)]

Hopp ikke over frokosten

Så snart kroppen får noe å arbeide med settes forbrenningen opp. Dersom du hopper over dette viktige måltidet vil du bare lure deg selv! Alle måltider skal være fullverdige - også frokosten. Spis for eksempel grovt brød, yoghurt, frukt, magert pålegg og grønnsaker til frokost.

Spis regelmessig

Spis ofte. Frokost, lunsj, mellommåltid og middag. Spis gjerne til faste tider hver dag. Er du turnusarbeider bør du spise med 3-4 timers mellomrom. Dette for å holde blodsukkeret på et jevnt nivå i løpet av dagen. Du vil også da slippe søtsuget og forbrenningen fungerer jevnt og du går jevnt ned i vekt.

Bestem ditt eget mål

Det er du som bestemmer hvor mye du ønsker å veie. Sett opp et realistisk mål. Sett deg gjerne delmål. Et godt tips her er at du etter en dato vurderer hvorvidt du nådde delmålet. Hva har du gjort riktig og galt frem til nå. Med en slik liten "selvangivelse" vil du bli stadig mer bevisst på dine "feller". Prøv det!

Styr unna dårlig samvittighet

Du kan i stedet lære av den feilen du har gjort. Vi velger selv hvordan vi skal forholde oss til egen adferd. Enten så blir vi skjerpet og går på med fornyet positiv innsats eller vi lener oss tilbake for å bestemme oss for å begynne å slanke oss til neste uke engang ... Det er du som bestemmer hva du skal gjøre med situasjonen din!

Våg å lykkes

Vær fornøyd når målet er oppnådd. Ikke fortsett å slanke deg videre. Livet vil bli trist dersom du fortsetter å uroe deg over "det ekstra kiloet".
Ha gjerne én fast veiedag i uken, hvor du kan bestemme deg for at varselklokkene skal ringe når vekten viser 2 kg over din trivselsvekt.

Tren regelmessig

La trening være en prioritert del av ukens gjøremål, ikke en salderingspost. Trening er spesielt viktig i en vektreduksjonsperiode, da du oppnår smidighet, fasthet og styrke i kroppen som stadig blir slankere.

Skaff deg gjerne en treningspartner

En treningspartner kan gjøre sitt til at du vil prioritere treningen høyere enn om du skulle ha trent alene. Dessuten er det trivelig å trene sammen!

Prøv gjerne en ny mosjonsform

Forandring fryder. Også når det gjelder mosjon. Vær litt nysgjerrig på nye måter å holde seg i form på. Hva med å delta på inne-bandy, badminton, svømming, tur-marsjer eller kanskje i et løp? Sjekk gjerne om du kan være med i Bedriftsidretten, lokale arrangementer eller det helsestudioet har å tilby.

Takk kate [;)] Du er flink til å oppmuntre du [:)] Ha en super uke kate, og alle dere andre selvsagt [;)]

Back
Topp