?Kates dagbok?

ORIGINAL: tullemor79

ORIGINAL: kate

ORIGINAL: twinanne

Tullemor du kan sikkert fjerne hvitløken den blir jo nesten like effektiv uten vil jeg tro, selv om hvitløk har en gunstig effekt tror jeg i følge ekspertene.

Ja hvitløk, chilli og ingefær er veldig bra for forbrenningen[;)]

Får erstatte med chilli da! hehe (eller er det også i kanskje? litt distre akkurat nå... [&o])

Men det er jo godt med pepperdryss på når har tatt suppen i tallerkenen det er jo også bra, men litt chili oppi det hele er sikkert en sukses[8D]

ORIGINAL: Ivara

Innom for å heie litt på dere superflinke slankere! [:)]

Så mange gode tips og oppskrifter dere har samlet. Og den tomatsuppa så jo skikkelig godt ut twinanne. Tror jammen jeg skal prøve den selv!

Hvis det er interessant kan jeg sikkert komme med noen forslag til sunne hverdagsmiddager som ikke er mer tidkrevende enn å slenge en pizza i ovnen. [:)] Men, jeg er jo ikke med i slankegjengen da, så jeg gjør det ikke før jeg har fått klarsignal [8D]

Ja Ivara, gjør det! Mer enn gjerne. Det blir vi alle veldig takknemlig for!

Og hvis noen andre, som ikke er medlem av vektklubben min, ønsker å komme med opskrifter og tips, SÅ GJØR FOR ALL DEL DET! Vi ønsker ALLE velkommen til å legge inn det de måtte ønske[;)]

Min mann og jeg prøver å spise fisk 2-3 ganger i uken. (Vi startet med dette på mandag, hehe). Men det skal vi klare. Det er jo så sundt og godt, så skjønner ikke hvorfor vi ikke er flinkere til å lage fiskemiddager.
Fant denne oppskriften i et blad, både lett å lage og billig.
Enkelte dager trenger vi oppskrifter som tar kort tid og lage, og da var denne ypperlig. God var den også:

TORSK I FORM:

4 Pers.

600 g frossen torsk ( ja man kam helt sikkert bruke fersk også[;)])
600 g grønnsaker etter smak og behag (jeg brukte en sånn frossen grønnsaksblanding)
1 pose fiskesaus
50 g lettere hvitost
salt og pepper

1. Lag fiskesaus etter anvsining på pakken
  2. Fordel grønnsakene utover i en ildfast form
  3. Legg fisken over grønnsakene og hell fisken over, dryss på salt og pepper, og strø over ost
  4. Stek midt i ovnen 180 grader i ca. 20 min

Fant denne på grete roede sine sider, synes det høres godt ut. Skal prøves.

Baguette med roastbiff og avokadoblanding
4 liten grov baguette
8 skiver roastbiff
salat
4 avkado
4 ss Kesam, 8%
4 skive sitron
4 ss finhakket rødløk

Slik gjør du:
Skjær avokado i litt mindre biter og bland sammen med kesam, saften av en sitronskive og finhakket rødløk. Skjær et snitt på toppen av baguetten. Fyll baguetten med salat, roastbiff og avokadoblanding.

(315 kcal)

Åååh, så flinke dere er jenter! Måtte bare innom og heie dere frem videre[:D]

ORIGINAL: Angelicka24

Så flott mage du har fått Angelicka24[:)] Det er ikke noe tvil om hva du går og bærer på[;)]

ORIGINAL: Angelicka24

Så flott mage du har fått Angelicka24[:)] Det er ikke noe tvil om hva du går og bærer på[;)]

Tusen takk snuppa! Gleder meg ihjel til å få treffe ham nå; tiden flyr fort! Snart er det din tur[;)]

Imorgen er det veiedag snupper!

[:)]LYKKE TIL![:)]

så spennende da jenter, får prøve å gå ned noen kilo jeg også tror jeg, stramme inn den magen litt.
så fra nå av skal jeg og prøve å være flink

Så flinke dere er[:D]
Heia,heia!!Dette klarer dere[:D]

Ned 1,1 kg idag[:)] Jeg er super fornøyd! Tilsammen 2 kg.

Dere andre da jenter?

Kate og snuppis så bra

selv har jeg ikke gått ned noe denne uken men hadde ikke regnet med det heller med dåp og flere dager med kaker og gjester......

Så det er fortsatt ned 1.5 kilo  som jeg gikk ned forrige uke.[:D]
Jeg starter opp igjen senere denne uken da jeg er ferdig med alle etterpå besøkene pga dåpen[&:]

ORIGINAL: snuppis!

ORIGINAL: snuppis!

Uke 21:

Høyde: 181 cm
Vekt: 95 kg
Livet: 109 cm

Håper at jeg skal gå ned masse fremover [:)]

Uke 22:

Vekt: 94,5 kg
Livet: 108 cm

Jeg har mistet en halv kilo og 1 cm rundt livet i løpet av en uke [:)] Jeg er kjempe fornøyd

Så bra snuppis! Er så gøy når man ser på metermålet at magen skrumper inn[:)]

Lykke til videre

Grove hamburgerbrød
3 dl vann
25 g gjær
1 ts salt
1 ss olje
2 dl sammalt hvete, grov
2 dl sammalt hvete, fin
4 dl hvetemel
2 ss lettmelk
1 ss sesamfrø
1 ss linfrø

Slik gjør du:
Varm vann og olje til ca 37 grader. Smuldre gjæren i en bakebolle og rør den ut i væskeblandingen. Tilsett salt og mel og elt deigen til den blir smidig og glatt. La deigen heve under plast i ca. 30 minutter. Form deigen til en pølse og del den i 10 emner. Form emnene til runde brød, trykk dem flate og sett dem på et stekebrett kledd med bakepapir. La brødene etterheve i 15-20 minutter. Pensle brødene med melk og strø på sesam- og linfrø. Stek brødene midt i ovnen på 200 grader i ca. 15 minutter. Avkjøl på rist.

Sunne hamburgere (2stk):

Hamburger
300 g karbonadedeig
1 ts salt
1 ts pepper
4 blader salat
1 bifftomat
1 rødløk
2 grove hamburgerbrød

Slik gjør du:
Rør inn salt og pepper i karbonadedeigen, men ikke rør for lenge - deigen kan bli seig. Ha litt vann på en trefjel og form deigen til 2 runde kaker. Klem dem til store, flate burgere. Grill burgerne på middels sterk varme, ca. 2 minutter på hver side. Skjær tomatene i skiver og rødløk i ringer. Varm grove hamburgerbrød så vidt på grillen og fyll dem med salat, tomat, hamburger og rødløk.

335 kcal i en hamburger, med grovt hamburgerbrød.

Spis så mye grønnsaker du vil ved siden av[;)]

Takk for hyggelig hilsen vennen.

Hvordan går det med dere jenter?
Synes dere det går greit, eller er det vanskelig?

Legg gjerne inn tips, oppskrifter og råd[;)]

Hvor er alle jentene mine da? Dårlig respons i "vektklubben" min for tiden.....

Imorgen er det veiedag, lykke til!

Hei Kate, her har jeg ikke gått ned denne uken heller, men hva annet kunne jeg vente da med så mye besøk og restekaker etter dåpen[8D] Men på den andre siden så har jeg ikke lagt på meg noe av det jeg har gått ned da så da er dte vel bare bra da tenker jeg.

Kommer sterkt inn til uken jeg, bortsett fra til helgen da er det overnatting og konfirmasjon...da kan jeg ikke spise det jeg vil da heller...begynner å bli litt lei av slike ting nå.[&:]

1,3 kg på meg! Jeg er bare super fornøyd. Hadde virkelig ikke trodd det skulle være så mye

1,3 kg på meg! Jeg er bare super fornøyd. Hadde virkelig ikke trodd det skulle være så mye

Flott jobba snuppa

Back
Topp