?Kates dagbok?

kate

Gift med forumet
Tenkte det var på tide at jeg også fikk laget meg en dagbok.
Mest for min egen del, men kjempe koselig om andre også vil legge igjen en kommentar[:)]

Tenkte å fortelle ganske kort helt fra begynnelsen.....(utelater en del detaljer som kan spores opp til hvem jeg er som person, vil nemlig helst være anonym en stund til)

Mannen min og jeg har vært gift i snart fem år. Jeg sluttet på p-piller ganske raskt etter at vi giftet oss, siden barneønske var ganske sterket for oss begge. Alt lå til rette for at vi kunne ta godt imot et lite "kjærlighetsbarn". Vi hadde hus, gode jobber, bra økonomi, og ikke minst vi hadde funnet hverandre... men livet vil det noen ganger HELT annerledes.
Månedene gikk, og MANGE blenda hvite graviditetstester ble tatt. Vi var heldigvis ganske optimistiske begge to selv om vi begynte å bli litt utålmodige....
De fleste av våre vennepar ble gravide, og etter et år som prøvere ble jeg ganske stressa. Det var jo dette vi hadde prøvd et helt år på uten hell, som andre fikk til så lett som bare det.
Det var da vi bestemte oss for å gå til gynokologen å sjekke opp at alt var som det skulle....
Gynokolgen min var helt topp, en veldig hyggelig dame som tok meg 100% seriøst. Hun tok diverse blodprøver, ul og diverse andre prøver (kan ikke si jeg husker nøtyaktig hva som ble gjort den dagen.)
Alt så veldig bra ut, fant ingen feil. Hun sende da meg på Lap, som jeg gjennomførte ca. 1 måned senere. Da fant dem ut at jeg hadde en tett eggleder, men ikke noe annet. Det reduserte sjansene litt for meg, men ikke mye. Og El hadde jeg...
Da var det mannen min sin tur. Han hadde MEGET dårlig sædkvalitet, men hadde flere raske og fine løpere også. Da ble det bestemt at vi måtte til Porsgrunn for å gjennomføre prøverør for å få dette til.
Selve utredningen hos gynokolgen min gikk jo ganske raskt, og jeg er glad vi oppsøkte hjelp så raskt som vi gjorde. For det var jo virkelig ingen mulighet for at vi skulle klare dette på egenhånd.....
Ventetiden på konsultasjonstime var 5-6 måneder. Nå var vi i Januarmåned.
Vi måtte bare være tålmodige og VENTE!

Det tok faktisk litt tid for oss å venne oss til tanken på at vi måtte ha HJELP. Vi ville jo klare dette selv. Vi ville lage bebisen vår selv.....
Men når eneste mulighet var det, bestemte vi oss for at vi SELVSAGT ville gjennomføre dette istedenfor å være barnløse resten av livet.

I juni 06 fikk vi inkalling til første konsultasjonstime i Porsgrunn. Vi både gledet og gruet oss..
Men ante lite om hva de neste to årene skulle bringe oss.........

Jeg strartet opp med mitt første ICSI forsøk i August/september. Vi hadde skyhøye forventninger, og vi var ganske sikre begge to på at nå kom jeg til å bli gravid!!!!!!
Men nei[:(][:(][:(] Tror jeg aldri har vært så trist før som når mensen kom overaskende 12 dager etter uttaket. Rakk jo ikke teste engang jo...og ikke bedre var det at jeg hadde sliti veldig dette forsøket med overstimulering. Hadde jo hatt så vondt, og premien jeg trodde jeg skulle få for å ha holdt ut fikk jeg ikke...
Det fortsatte likedan de kommende fryseforsøkene og forsøkene. Ble ikke gravid, men ble rett og slett mer og mer vant til negative tester. Var ikke like trist som det første forsøket, selv om det selvsagt var tungt å i ikke lykkes. Utrolig hva man venner seg til... Hadde liksom ingen forventninger, selv om jeg prøvde å "spille" optimist.

For et år siden, på det siste uttaket mitt ble jeg faktisk gravid. Flere tester lyste posetivt mot meg. men gledet meg ikke akkurat over det siden jeg blødde å... visste jo da at dette ikke gikk bra. Men for en RAR følelse å tenke på at noe faktisk hadde skjedd der inne. Det var noe nytt for meg, noe nytt å føle på.
Nå ser jeg på det som noe posetivt at jeg faktisk ble gravid, for da tyder jo det på at jeg kan jo bli gravid??????? Noe hadde jo skjedd der nede.
Men kommende fryseforsøk i vinter gav ikke de resultatene jeg håpet på....

Nå har jeg og mannen min vært i hvilemodus hele våren/sommeren!

Vi er faste og bestemte på at vi starter opp med private forsøk til høsten. Vi gir oss nemlig ikke!
jeg skal bli MAMMA og mannen min skal bli PAPPA!
Det er vi helt sikre på.

Takk for at du orket å lese [:)] til dem som hang med helt tilslutt

gratulerer med dagbok vennen.

en rørende historie du har også. godt du har vilje for jeg har tro på at dere bliur forledre en dag.
stå på jeg heier på deg.

ønsker deg en fin helg.

klem hege

ORIGINAL: hegemw

en rørende historie du har også. godt du har vilje for jeg har tro på at dere bliur forledre en dag.
stå på jeg heier på deg.

ønsker deg en fin helg.

klem hege

å så koselig å få en kommentar så raskt[:)]
Har veldig på følelsen det klaffer til høsten jeg! Har brukt hele våren på å få opp motivasjonen, og nå begynner jeg virkelig å ha tro igjen.

Ha en fin helg dere også, og pass godt på tvillingene i magen[:)] jeg følger med dere!

ORIGINAL: Ivara

Gratulerer med dagbok!

Takk for at du forteller deres historie. Trist å høre om alle nedturene dere har hatt, men håper av hele mitt hjerte at oppturen kommer snart [:)]

Klart dere skal bli foreldre!

JA VI SKAL BLI FORELDRE en gang (om det så er en egenfødt eller adoptert)

Gratulerer med dagbok [:)]

Blir spennende å følge deg gjennom neste forsøk. Krysser alt jeg har for at nettopp det er det forsøket som fører til at dere endelig kan bli Mamma og Pappa [:)]

Lykke til!

Gratulerer med dagbok Kate! [:)] Skal komme innom å følge med.

Nå er det jammen deres tur!

Klem fra Dunn

Hei kate.

Gratulerer med dagbok, skal titte innom og følge med.

Nå er det deres tur. [:)]

Ha en strålende søndag.

Klem.

Gratulera med dagbok[:)]

Det er litt av ein prosess dåke har vore i gjennom. No er det dåkas tur!

Blir spennande å følga deg til høsten[:)] Eg skal ha mitt første forsøk då.

Takk for at du delte din historie[:)]

Klem

ORIGINAL: kate

ORIGINAL: hegemw

stå på jeg heier på deg.

ønsker deg en fin helg.

klem hege

å så koselig å få en kommentar så raskt[:)]
Har veldig på følelsen det klaffer til høsten jeg! Har brukt hele våren på å få opp motivasjonen, og nå begynner jeg virkelig å ha tro igjen.

Ha en fin helg dere også, og pass godt på tvillingene i magen[:)] jeg følger med dere!

dewt er godt du har god motivasjon. jeg har en veldig god følelse jeg også.
ja ruger så godt jeg kan på tvillingene :) koselig at du følger med[;)]

ORIGINAL: Nesing

Kjære snuppa mi!
Så flott med en egen dagbok her inne som jeg kan skrive noen svar i jevnt og trutt. Tenker alltid på deg når jeg er på BV og føler så inderlig med dere i forhold til alt dere har gjennomgått så langt uten de ønskede resultater. Men resultatene SKAL komme, og aller helst på første, private forsøk til høsten. Er det en som fortjener suksess nå, er det virkelig deg! Du er ALLTID positiv og oppmuntrende overfor alle andre mens du selv har hatt knalltøffe stunder stadig vekk gjennom alle forsøkene dere har gjennomgått. Jeg er rett og slett stum av beundring over ditt enorme pågangsmot, optimisme, entusiasme, evne til å glede deg på andres vegne og din alltid like koselige måte å omtale andre mennesker på. Du er intet annet enn et utrolig flott menneske som jeg unner av hele mitt hjerte at skal oppleve en positiv test og spire i magen. Den dagen kommer, det er jeg helt sikker på! Og skulle det mot all formodning ikke gå sånn, er dere heldigvis ikke fremmede for å bli adoptanter. Uansett hvordan dette blir vet jeg at dere vil bli verdens beste foreldre til deres små barn! Makan til positiv holdning finnes ikke, det vet jeg.

Nå ønsker jeg dere en knallfin sommer med oppladning til nye runder fra høsten! Skal krysse alt vi eier og har for dere og gleder oss vilt til vi endelig kan få gratulere dere med gode nyheter. Den dagen håper vi ikke er altfor langt unna nå [:D].

Ta godt vare på deg selv i sommer, snuppa mi! Er så glad i deg!

Store sommerklemmer fra Gust og Nesing [:)][:)]

å kjære vennen min, nå renner det noen tårer her! Blir så overveldet av så flotte ord!

Hva skulle jeg gjort her inne uten deg? Du har alltid vært en STOR støtte. Du har hjulpet meg gjennom hele prosessen fra start til nå, både med din kunnskap og støttendes ord.
Husker det var DU som svarte meg med et langt og lærerikt svar her inne på bv når jeg spurte om dette med prøverør. (tror det var det første innlegget jeg skrev her inne) Du har vært læremesteren min, slik som du er for mange andre her inne å.

Er alltid deg jeg skriver til hvis det er noe jeg lurer på, eller trenger noen gode ord både under nedgang og oppgang, og du er ALLTID der for meg da. Vil du skal vite jeg er UTROLIG glad for alt du har gjort for meg. Du er et fantastisk menneske.

Følger stadig med deg og lille gust, føler jo jeg har fulgt med lille gullet ditt siden han ble plantet i mammas mage[:)] Husker det faktisk veldig godt!

Er veldig glad i deg å vennen! (selv om jeg aldri har møtt deg irl)

Takk for at du er den du er[:)]

Hei og gratulere med dagbok! Er en rørende historie dere har og jeg er sikker på at den skal få en lykkelig slutt!! Følger spent med på deg, og spesielt siden dere også tenker danmark...
Håper året 2008 viser seg å bli et superfruktbart år for oss begge slik det har vært for så mnage andre her inne i det siste. [:)]

ORIGINAL: Sola1979

Hei og gratulere med dagbok! Er en rørende historie dere har og jeg er sikker på at den skal få en lykkelig slutt!! Følger spent med på deg, og spesielt siden dere også tenker danmark...
Håper året 2008 viser seg å bli et superfruktbart år for oss begge slik det har vært for så mnage andre her inne i det siste. [:)]

Vi satser på at vi begge vifter med posetive graviditetstester innen året er over. Det tror jeg på!!!! [:D]

Tenkte å skrive litt om hva slags planer vi har framover nå, hva slags alternativer vi har....

Nå er jo saken sånn at vi har brukt opp de tre offentlige forsøkene. Er så TRASIG å måtte bruke så masse penger på det andre får gratis, og andre igjen fjerner[:@]
Men når det største ønske vi har er å få et barn, så er det nok absolutt verdt det. Bare dagen kommer da testen viser RIKTIG resultat[:)] Og det bil den nok...

Jeg har undersøkt litt rundt med forskjellige private sykehus i Norge og Danmark. Sendt en forespørsel og forklart situasjonen. Da blir det jo litt sånn at dem som gir best respons får vi best inntrykk av. Liker når det er legene som skriver tilbake, gjerne med litt begrunnelse og posetiv respons.
Blir litt i tvil når det er kontordama/sykepleierne som skriver, og det første de ber om er fødselsnummeret våres[8|]
Men de svarene jeg har følt meg tryggest på, som har gitt et godt FØRSTEINNTRYKK er Ciconia i Århus (Danmark) Og klinikk Hausken i Haugesund. Er kanskje veldig pirkete når det gjelder valg av sykehus, for de gjør jo det samme alle sammen. Men vi skal tross alt legge igjen MANGE penger der, så vil jo føle at jeg blir tatt godt vare på, og at jeg/vi velger rett.
Mannen min har overlatt dette valget til meg, er tross alt jeg som skal ligge der og sprike med beina[:D]

Er jo langt å kjøre til begge disse alternativene da... til Haugesund kan vi ta fly, men må da først til Bergen og så videre. Vi flyr nesten gratis så det bekymrer meg ikke.... men lang vei uansett-
Og til Danmark er vi avhengig av båt og noen timer i bil...
Så sånn sett er det nok egentlig det samme hvor vi drar.

Jon hausken trodde jeg kunne ha Pcos, og det var hans spesialitet. Det har jeg LENGE selv hatt misstanker om pga mange symptomer på det. Men rart at de ikke har funnet ut av det før da?
Overlegen på Ciconia mente jeg burde gjennomføre en vannscanning med 3d ul for å se nøyere på forholdene i livmoren min. Høres jo intressant ut det å.

Så har et lite dilemma her. Synes det virker så bra og seriøst ut begge deler. Ble tatt på alvor av begge, fikk to lange og fine svar av dem.
og det viktigste, de mente at vi virkelig hadde en sjanse, og at vi IKKE måtte gi opp enda.

Får tenke litt over dette, men har jo tenkt å reise til det eventuelle sykehuset i August for en forsamtale. Så får vel bestemme oss snart slik at vi får bestilt en time.

Spennende blir det, og gleder meg til å starte opp igjen! Koste hva det koste vil[:D] (selv om jeg er litt sur for kostnadene av dette her[&:])

Gratulerer med dagbok foresten, det jeg skulle si var; du har sannelig litt å tenke på. det er tross alt mer stress og slit med å reise lengre vei i tillegg til forsøkene. Men du for for tenke over hvem som er best, selv ville jeg ha holdt en knapp på Danmark for de kan gjøre litt mer der borte som ikke er lov i NOrge, hatchin blandt annet dersom eggeskallet er litt tykt. Men det koster vel likt i henhold til overnatting og slikt, men får du dekket noe mer dersom du tar det i Norge med reiseregning?

ORIGINAL: twinanne

Gratulerer med dagbok foresten, det jeg skulle si var; du har sannelig litt å tenke på. det er tross alt mer stress og slit med å reise lengre vei i tillegg til forsøkene. Men du for for tenke over hvem som er best, selv ville jeg ha holdt en knapp på Danmark for de kan gjøre litt mer der borte som ikke er lov i NOrge, hatchin blandt annet dersom eggeskallet er litt tykt. Men det koster vel likt i henhold til overnatting og slikt, men får du dekket noe mer dersom du tar det i Norge med reiseregning?

Takk twinanne[:)]
har ikke undersøkt om jeg får dekt noe med reising, har jeg ikke tenkt på engang. Trodde bare det var sånn at man måtte betale ALT selv etter tre endte forsøk. Da tenkte jeg det gjalt reising å[8|][8|][8|]

Lurte litt på å først ta kun et forsøk for å se om vi synes det er greit/bra der vi er. Litt kjedelig å skrive kontrakt på tre icsi hvis ikke vi liker oss der....

Jeg holder egentlig en liten knapp for hausken jeg da...siden jeg har hørt så mye skryt om han. Men da bare et forsøk. Går det ikke da, tror jeg vi drar til Danmark og prøver assisted hatching.
Men imorgen kan jeg jo ha byttet mening igjen....

så spennende med nye forsøk til høsten,
håpe du velger et sykehus du blir fornøyd med,  ja det er kjempe bra dere ikke har gitt opp.
for jeg har en følelse at dette til slutt går bra for dere.

Tusen takk for alle kommentarene[:)]

Er så flott å ha dere her inne!

Hvorfor i all verden har jeg ikke laget enn dagbok før? Bedre sent enn aldri da...

Grubler fortsatt veldig på dette med valg av sykehus da... men er ikke blitt noe klokere.
Men tiden er ihverfall inne til å bestemme seg. Som jeg har skrevet før reiser vi til det utvalgte sykehuset for en forsamtale i August. Vil at det skal bli tatt nye prøver av meg. Og deilig å få en samtale med legen før vi setter igang.

Heldigvis er motivasjonen på topp, har faktisk tro på det kommende forsøket/forsøkene. Jeg skal ihverfall til bunns i hvorfor det ikke har klaffet. Kanskje jeg burde ta hysterioskopi (eller hvordan det skrives) før vi setter igang igjen å. Men det skal jeg forhøre meg litt med den utvalgte legen først.
jeg synes jo at noe er helt feil, siden vi ikke har blitt foreldre enda, jeg er jo fortsatt ung (27), vi setter inn flotte egg, og alt ser bra ut. Hvorfor har det liksom ikke klaffet da? Noe må det jo bare være. Eller har vi bare hatt toppen av uflaks?
kanskje det er slik at jeg har pcos, slik som Jon Hausken tror, og at det er der svaret ligger? Kanskje vi må tilpasse forsøket etter det, og at det da blir klaff? Er jo lov å håpe at det kun er FÅ justeringer som skal til.
Eller kommer vi eventuelt til å oppdage noen feil under hysterioskopi som kan være grunnen, og at det da kan rettes enkelt opp?
Som sagt dette skal vi til bunns i!

Er jo ikke å legge under en stol at man blit tatt bedre vare på, på private sykehus, der de LEVER av pasientene sine. De må jo bare levere....
Og de ønsker å få deg gravid! jeg sier ikke at de offentlige er noe dårligere, for de får da folk gravide de å. Men dårligere tid har de. Og de har ikke samme konkuranse instinkte som de private.
Men det finner jeg snart ut. I løpet av året kan jeg sammenligne private og offentlige bedre. Kanskje jeg blir skuffa, eller kanskje de private kommer til å leve opp til forventningene. Vi får se.

Ellers nyter vi de deilige sommerdagene, det gjør godt. Er så heldige å ha en stor deilig veranda og en passe stor hage som vi stort sett lever i for tiden. Litt brunfarge kommer snikende å[:)]
Jobber lite for tiden, og det er deilig. I sommer jobber jeg kun 50%. Mannen min jobber relativt mer, så det blir deilig når han tar ferie i August. Ellers blir vi bare hjemme i sommer, tror det kommer til å gå mer enn nok penger til prøverør i høst. men vi koser oss hjemme vi. Bare det kan bli en flott og varm sommer.
Vi begynner å tenke litt på vinterferie alt vi da, gøy å ha noe å se fram til. Tenker vi reiser til de varmere strøk noen uker i Januar. Var i Thailand i fjord, så hadde vært deilig å prøvd noe annet neste år...men nok om det, får konsentrere meg om sommeren i Norge først, og samle krefter til nye forsøk nå.

men som jeg sa tidligere:

Har stor tro på at en spire melder seg i høst!

God sommer alle sammen!

Så flott at du er så super motivert og klar for nytt forsøk[:)] Trenger det i ein sånn prosess. Blir ein spennande høst[:)]

Go sommar vidare!!

ORIGINAL: kate

ORIGINAL: Ivara

Gratulerer med dagbok!

Takk for at du forteller deres historie. Trist å høre om alle nedturene dere har hatt, men håper av hele mitt hjerte at oppturen kommer snart [:)]

Klart dere skal bli foreldre!

JA VI SKAL BLI FORELDRE en gang (om det så er en egenfødt eller adoptert)

Godt og se du har motet oppe:) Håper det klaffer for dere i høst/vinter

Følger spendt med dere , Kanskje vi går på likt da. vi skal inn i oktober/november.

Lykke til

Kate så flott ålese at du er positivt for det somskal skje til høsten, krysser fingrene alt jeg kan for deg.
Det er nok lurt å ta Hysteroskopy for å se om det er noe med fasongen på livmoren som kan gjøre det vanskelig for egget å feste seg. Det er flere som jeg hvet om fra det amerikanske forumet jeg er på som har hatt en liten vegg i toppen slik at det ser ut som et hjerte, dette har de fkset slik at livmoren har blitt en god hule for den lille huleboeren, noen av de har blitt gravid på den naturlige måten etter dette. Det er ikke noe å tape på at du gjør dette, og tar en titt.

Lykke til med valg av fertilitetsklinikk, der kan jeg nok ikke råde deg, dette valget må du nok ta selv.
Har sagt tidligere hva jeg tenkte på og mine synspunkter, men det har jeg ikke noe med - så her skal jeg ikke blande meg inn mer nå-det er derses valg[8D].  

Back
Topp