Kaimana sin vei til mini-liten

Takk det samme langlifrøken,nå venter jeg SPENT på fødselshistoren din,går bare og tripper etter den jeg altså[:D][:D]

Deilige lille baby ville vise seg skikkelig frem i går,og lagde en liten fest i magen trur jeg. Dultet og sparket så jeg virkelig VIRKELIG ikke tvilte om at den var h*n jeg kjente.
Men det er så godt og kjenne,dette skal det bare bli mere av,så jeg får nyte det nå mens jeg syntes det er greit og ikke er for stor,for jeg VET jeg kommer til og klage om 2-4mnd[:D]

17 uker

Tenke seg til,nå har jeg rundet hele 17uker og bare venter på 5.mai da jeg skal på ultralyd for og møte den lille imagen igjen. Det er helt sykt at det er 17 uker allerede,sykt deilig,men sykt skremmende at det går så fort!

Snart er lillejenta mi 2år,og snart etter det igjen kommer sommeren og rett etter det blir hun storesøster.

Påsken har vært helt nydelig,vært på hytta og slappet av,solet oss og vært som en liten familie som vi er og kost oss masse masse ute i skogen. Påskekjærringa la igjen rebus og skattekart til oss,slik at vi fikk noen store flotte påskeegg alle tre :)

Nå skal jeg nyte den siste fridagen min,soffaen skal bli litt litt i dag,men i morgen er en ny dag for oss alle tre.

oi, nå er du snart 18 uker allerede, syns det har gått i rasende fart:)))

snart tid for ul nå, det blir spennende:)
skal dere vite hvilket kjønn det blir?

18 uker

Idag har vi brukt dagen på og "feire" litt bursdag i heimen,eller vi dro til Sverige med familien min,der fikk jeg plukke meg ut noen bursdagsgaver som jeg trengte,og det var på tide med nye sko kan man si,iallefall når de gammle er fra 2008 desember...Gaffateip og revnede sømmer!

Det ble iallefall ett par nye lekkre nike sko,en ny jakke og noen sadaler jeg har ønsket meg,så nå er jeg klar for og kunne gå mer ute med nye sko på bena:)

Ellers kjenner jeg litt mer og mer kraftigere spark fra den lille i magen,fortsatt ganske lave spark,men mer SPARK enn dult. Jeg elsker det,men samtidig blit det mer ekte at jeg faktisk er gravid,noe som er skremmende i seg selv.

For aller første gang har jeg fått ett sympotom jeg ikke hadde sist,nemmelig HALSBRANN,herreguuuud så irriterende,og jeg håper av hele mitt hjerte at jeg slipper den driten der i 22uker+ til nå altså,for det gidder jeg bare ikke. Så jeg tygger Link når det står på som værst,noe som hjelper litt iallefall.

Ellers er jeg litt støl og øm i magen,noe jeg ikke kan huske at jeg var sist gang,nesten litt luftsmerter/støl og ja vondt.

Nå skal jeg nyte kvelden før jeg blir hele 26år.

langlifrøken: Ja ser de hva det blir tviler jeg ikke på at vi vil vite det,men jeg har en magefølelse på at vi ikke får vite det denne gangen også,så jeg får smøre meg med tålmodighet. (jeg tipper en liten jente til i magen min)

Gratulerer med vel overstått:)
Og så koselig med masse spark fra lille da:)

Jeg er også støl/luftsmerter i magen... Skikkelig plagsomt til tider, og vondt:/
Så god bedring med det og halsbrann:)

Æsj.. Halsbrann er noe ordentlig dritt;D Var en del plaga med det i forrige svangerskap, men har heldigvis ikke merket noe til det ennå denne gangen...

Meeen, det er vel verdt som alt annet vi plages med;) Hehe..

Det stod at du hadde skrevet et nytt innlegg, men fikk ikke opp noe, så jeg poster et svar i håp å få det opp;)

Jeg er så sliten så sliten,har ikke energi eller noe når kvelden kommer til og oppdatere meg her inne,men skal komme med ett bedre innlegg i kveld og litt bilder fra ultralyden jeg.

Oppdatering uke 19

Det er jo litt som har skjedd siden sist,ikke nok med at jeg har begynt og jobbe 100% igjen og kanskje mer enn det nå før 17.mai også. Har rett og slett ikke tid til og være her inne så mye om dagen,men er innom og leser litt da.

Lille gutten,ja nå kan jeg skrive gutten er kjempe aktiv i magen om kvelden,det er da jeg kanskje har litt tid til og sette meg ned og kjenne etter,og da sier han ifra at han er der inne,noe jeg elsker og kjenne.

Ultralyden var bare helt fantastisk,for en utrolig opplevelse og møte den lille,få telle fingre og tær,se nesen,øynene og ikke minst den lille skjønne munnen,leppene og at alt var som det skulle. Hun brukte så god tid på og se på den lille at jeg ble bare mer og mer foreslket for hvert lille minutt som gikk.(Veldig lei meg for at jeg ikke gikk ut med den følelsen når jeg gikk dit med Mie-men det er en annen historie)

Ellers er kvalmen på vei tilbake,og skjønner jo nå at det er fordi jeg presser meg alt for mye på jobben,men vil jo gjerne være sterk og jobbe.......what to do?

Nå skal jeg lage ferdig barnehage bursdagskaker så skal jeg finne senga...

Kjære deg! Du må ikke presse deg så hardt at du blir dårlig da;( Det kan umulig være bra i lengden.. Håper du føler deg bedre snart..

men godt å høre at alt er bra med gutten i magen da;D

Tusen takk skjønne deg,tenk deg at vi venter små gutter da...herremiin jeg kan ikke helt skjønne det enda jeg da. Trur liksom ikke helt på det enda.

Skal slappe av mer etter 17,mai,loooooover

Ja, du må passe på deg selv nå. Lillebror i magen sier ifra at du må ta vare på mamma'n hans:)

20 uker

Da har jeg kommet meg halvveis,og hvis noen kan fortelle meg hvor tiden har blitt av hadde det vært kjempe fint!

Lille gode skjønneste Mie Malene er 2år i dag,lille babyen min,som ikke lengere er en liten baby,men ei stor jente med egene meninger,snakker og synger og er mammas øyesten. Det er utrolig at det allerede har gått to år siden jeg fødte henne,det kjennes ut som i går,og tårene sitter lett i i dag fordi jeg kan ikke fatte at det er to år siden,det er trist,men samtidig veldig gøy og se hun vokse opp og bli stor.

Gleder meg til hun får møte lillebror i magen,hun vet nå at babyen ligger i magen og at den skal få pupp som mat,så det er helt greit(får se når den lille kommer da)

Lille trille i magen er aktiv,sparker og sier i fra hva som er greit og ikke greit,kjenner når jeg har hodt på for mye at han "sier" ifra med noen sinnyske spark. Det er deilig....jeg nyter det....

Kvalmen er som smått tilbake,halsbrannnen har gått tilbake litt men det er greit,litt smerter i magen innimellom og sliter litt med bommelom....Men jeg skal ikke klage jeg er jo 20uker i dag!!!

Tenk at vi er kommet så langt som halvveis allerede:) Herlig:)

Så fint navn jenta di har, også har hun samme mellomnavn som meg:)

Gratulerer så mye med toåringen... Og med halvveis;D
Tida går utrolig fort, det kan jeg skrive under på.. Jeg får sånne små aha-opplevelser stadig vekk med David. Skjønner liksom ikke at han har blitt en så stor og fin gutt. Hvor ble det av den lille babyen  min, liksom? Her har det nok ikke sunket helt inn at mamma har en baby i magen og at han skal bli storebror, men han skjønner det kanskje etter hvert, når magen blir enda større og han forstår litt mer...

Uke 21,og det er bare 19uker igjen til termin!

Greit da,det var i går,men i går hadde jeg en litt tøff dag,så jeg orket ikke skrive noe her inne egentlig. Nå er jeg iallefall rundet halvveis,ogd et er godt og tenke på.
Magen vokser og jeg nyter faktisk graviditeten enn så lenge,sliter med litt halsbrann og sure oppstøt,men men,det er ikke det værste man skal slite med.

Gudbedre,så har jeg fått matdilla,hatt det i 2dager nå,det må jeg bare slutte med,greit nok og spise,men det finnes da måte på...Tenkte jeg skulle begynne med en kveldstur hver kveld fra 1.juni,bare for og komme meg ut og være litt MEG alene.

Ellers har jeg enda ikke turt og ringe jordmor for ny jordmortime,ikke spørr meg om hvorfor,for det kan jeg ikke svare på. HAr til nå bare hatt 1.kontroll......

Skal...skal....skal ringe i morgen

Gratulerer med 21 uker (og en dag):)
Godt å høre at du nyter dagene og magen:) Nå er det sommer, og tiden kan virkelig nytes til det fulle:)

Takk for godord Groer!

Igår den 27.mai var jeg på samtale med Morgenrøden i Fredrikstad,det var en dag jeg hadde sett fram til,men samtidig gruet meg til. Jeg er kanskje litt for flink til og snakke om og være redd,men ikke sette ord på min egen reddsel.

Når samtalen der var ferdig hadde jeg vel grått en del ganger der inne,så jeg ble helt utladet...Jeg fikk sagt det jeg ville si,og hun spurte om de riktige tingene føler jeg. Så alt i alt er jeg kjempe fornøyd med den timen jeg satt der inne og snakket.

Jeg fikk satt ord på at det er kontrollbehovet jeg har angst for,det og ikke ha kontroll,det og ikke vite,det og ikke ane hva jeg går til. Redd for at jeg ikke kan få takle ting på min måte,nemmelig alene,slik jeg liker og ha det! Redd for at noen skal komme inn og ta over kontrollen for meg når ting er igang. Redd for at jeg skal være så dum at jeg ikke ringer når jeg skjønner det er i gang(fødselen) fordi jeg er ett stabeist og tenker at jeg nå skal få en fødsel som varer i 20timer,ett smertehelvete uten like fordi jeg var så heldig sist,så skal jeg virkelig få kjenne på det nå!

MEn nå vet de det.......nå blir det notert at jeg takler ting best alene,at når jeg ringer så liker jeg det ikke,og DA ER DET NOE JEG ER BEKYMRET FOR!

Itilleg fikk jeg konstantert bekkenløsning med gangvansker...surt men sant,så skal jeg få det og ruge på i 18-19 uker til....jaja,det skal jeg da takle!

Så utrolig bra at timen din gikk bra:) Du er kjempe tøff, og jeg syns måten du takler dette på virkelig er utrolig:)
Det er godt å få satt ord til følelsene og redselen sin. Kan være lettere å jobbe med da.
Masse god bedring med bekkenløsningen, og ta vare på deg selv nå:)
SLAPP AV:):):)

Back
Topp