Kaimana sin vei til mini-liten

Da har jeg fått vært hos legen igjen,hun tok en gu og kunne ikke se noe der nå,prøvde og finne hjertelyden men fant den ikke(noe jeg skjønner for hun lette jo på helt feil sted i mine øyne)

Så hun har sendt en henvisning til ny ultralyd,litt for og finne ut hvor blødningene kommer av,morkake plassering og en sniktitt på mini for min del. Men akuratt nå er jeg optatt av om den lille har det bra og hvor blødningene kommer fra.

Nå skal jeg avgårde for og hente lillesnuppa i barnehagen,pappaen leverte henne i dag,noe som er veldig veldig uvandt for en mamma som gjør alt.

Venter venter venter,er ikke annet jeg kan gjøre,men skulle gjerne sett den lille på ultralyd så jeg fikk ro i sjela mi igjen nå altså.

Tenk at man kan bli så redde og bekymret for noe man kun har kjent i 8-12 uker,jeg vet at dette bare er begynnelsen på noen lange mnd der man tenker og vurderer alt man spiser og gjør for at babyen skal få det som er riktig.

Det er ganske skummelt og gå gravid,og den som sier det er ærlig kan gi meg litt av den hærligheten innimellom. For jeg kjenner at jeg ikke gleder meg til de to siste mnd,der man begynner og vente,glede seg,grue seg,vente litt til,sove dårligere,ha litt vondere bekken,stikkninger,modningsrier,og alt som følger med.

Men en ting vet jeg,og det er at jeg gleder meg til det er over! Det er verdt det til slutt,absolutt verdt smertene,bekymringene,reddselen.

håper du snart får time til ul så du slipper å gå vente så masse det e så pyton!
Håper alt står bra med spiren din og det gjør det nok skal du sjå[:)]

Hurra for 13 uker i dag!

Våknet av ett smell,jeg må tisse,satt meg på do og paaang det gjorde så forbanna vondt at jeg ikke helt vet hvor jeg hadde vondt. Mer i magen enn noen andre plasser iallefall.

Nå er 13uker begynt og kvalmen er her enda,ikke i like stor grad,men såpass at den ødelegger noen av kveldene mine med og komme og få meg til og spy en del. Skal til legen igjen for videre vurdering av sykemelding på onsdag,da håper jeg at jeg faktisk kan være 50% sykemeldt noen uker til for at jeg skal bli helt frisk som en fisk.

Ellers går dagene og ukene veldig fort,jeg går fortsatt og venter på inkallelse til ultralyd,jeg er nå egentlig veldig veldig bekymret. Redd for at det ikke er som det skal med lille i magen. Men jeg vet,dette er en bekymring jeg kommer til og ha helt til oktober.

Akuratt nå virker oktober så alt for lenge til,skulle ønske jeg kunne sove til juni,bare for at litt av tiden skal gå. Så kunne noen langt meg i narkose fra september til babyen var ute[:)]

Gratulerer så mye med 13 uker[:D]

Bekymringene er vel for å bli resten av livet tror jeg... Er vel bare morsfølelsen vår[:D]
For min del er jeg egentlig litt glad for at det er lenge til oktober, har så veldig mye å gjøre før småtten kommer. Men plutselig er vi der, med de fantastiske små i armene våre[:D]

Gratulerer med 13 uker[:D]
Håper for din del at kvalmen forsvinner helt snart[:)]

Da er man oppe og ikke gråter.
Fysj så fort ukene egentlig flyr unna her,men det er jo bare ett godt tengn,kanskje jeg snart merker noe til trimester 2 der man skal føle seg på topp?!

Ellers snør det her i dag,ja du leste riktig det snør,og jeg som hadde gledet meg til vår og sol og lysere tider,så er det grått og trist ute i dag[:@]

Skal hoppe i dusjen nå før jeg drar og jobber litt,føler jeg jobber litt over de 50% jeg skal jobbe,men sånn er det vel når man bryr seg mer om kundene sine enn seg selv
*dumme dumme meg*

14uker i dag

Det er bar er 1uke igjen til 15uker,det vil si halvveis til 30uker,og bare 10 uker igjen til termin.(jada 10 uker og 2dager)
Dagene går,men nå går de litt sakte igjen,mye pga at jeg har blitt fryktelig kryktelig kalm igjen i løpet av de siste dagene,det er så ille at jeg nesten ikke rekker fram til doskåla når de kommer noe.

Gleder meg veldig til det går over,for det er ikke noe hyggelig for resten av familien min når jeg er sånn. Går jo uttover oss alle egentlig!

Imorgen skal jeg på ultralyd,eller en sjekk for og se hvorfor jeg blør,grugleder meg,alt i alt,håper jeg de kan finne ut hvorfor jeg blør,jeg trenger ikke titte på lille i magen,så lenge de kan si at alt er bare fint og at blødningene er ufarlige for oss begge.

Ønsker deg masse lykke til på ultralyd i morgen[:)] Håper de kan finne ut av det...
Må bare legge til at da jeg blødde i forrige svangerskap fant de aldri ut av grunnen, så noen ganger kan det være en gåte.. Det viktigste er at alt står bra til med den lille i magen din[:)]

Takk gode skjønne deg,godt og høre noen gode sider ved og blø innimellom[:)] 

Masse lykke til på ul imorgen[:)] tenke på deg og håper de kan finne ut ka så gjør dette!!!
Tenke på deg[:)]

Hei snuppa! Håper dere får noen svar i morgen[:)] Masse lykke til[:)]

Da var den timen unnagjort. Tilbake sitter jeg og er veldig veldig glad for at de fant en grunn til blødningene(lettblødelig mormunn/livmortapp) men samtidig skuffet for at de ikke sjekket at babyen hadde det bra[&:]
Men nå er det bare 1mnd igjen til den ordinære ultrayden,så jeg får bare smøre meg med tålmodighet

Så bra at de fant årsaken! Men samtidig veldig kjedelig at de ikkje sjekket babyen din[8|]
Heldigvis går den månden sikker veldig fort[:)]

Hei :)
Så morro at vi har havnet på samme forum da...jeg er siljetuppa fra nettby :P
Koselig å se deg her [:D]

ORIGINAL: utroligspent

Hei :)
Så morro at vi har havnet på samme forum da...jeg er siljetuppa fra nettby :P
Koselig å se deg her [:D]

NEEEEEEIII så gøy,og gratulerer så masse med baby i magen[:)][:)]

Ganske godt treft ja [:)] Gratulere selv, så du hadde en fin fb status på 1.april. Tengte jeg skulle gjøre det samme selv men, feiga ut [8D]

Så gøy da,gratulerer i gjen. Hvordan er formen din da? Er du noe på nettby enda da?

Første jordmorkontroll

For en fantastisk jordmor jeg har,kunne nesten blirr forelsket,men sånn er det ikke.

Hun snakket om forrige svangerskap,og jeg kjente jeg svelget noen kameler for og ikke begynne og gråte,skjønner ikke hvorfor jeg holder tankene så tett inni meg selv,skulle heller sagt det som det er,men det klarer jeg jo ikke.

Er mye roligere,men samtidig urolig,vet jo hva jeg går til,men samtidig ikke.

Alt så fint ut med morgenurin,blodtrykket var fortsatt litt lavt. Hun kjente livmoren godt og hjertelyden var på hele 150 slag i minuttet

Ellers snakket vi litt om forrige FØDSEL,noe som skremte meg littegranne,fordi hun sa jo at det var vanlig at fødselen halveres i lengde andre gangen,noe som vil si at jeg da bare har 2timer på meg denne gangen(noe jeg egentlig ikke trur på,fordi jeg får sikkert en fødsel nå som varer i flere dager som jeg skulle hatt første gangen)
Hun henvise meg til morgenrøden i Fredrikstad,der jeg skal snakke om angsten(om jeg klarer) jeg må egentlig bare klare det,for og takle noe slikt alene er ikke folkelig.

Så skal jeg også snakke med kommunens hjemmejordmor,dersomatte hvisomatte jeg får en rask fødsel denne gangen og ikke rekker inn på føden,så kanskje jeg blir fristet til en hjemmefødsel?!?

Så bra at du fikk pratet ut litt med jordmor[:D] Og at alt er bra med dere begge[:D]

Back
Topp