Kaimana sin vei til mini-liten

Gratulerer masse med 30 uker (og 1 dag):)
3/4 av svangerskapet er unnagjort:)

Syns du skal unne deg at andre gjør ting for deg om dagen jeg, og at du skal slappe av litt mer... Men skjønner at det ikke er morro å mase hele tiden, for er sånn selv også. Er da lettere å gjøre det selv:)

Jeg har ikke klart,jeg tenker ikke.....

Vet at mye fortsatt kan skje,vet at det enda er mye som kan forandre seg,men gjør det det? Er jeg virkelig så "uheldig" at jeg skal få dette inn i tankene mine en gang til?

Jeg går i en liten bobble,prøver og skjerpe meg til tider,sier at alt er bra,men selfølgelig har ting blitt litt mer virkelig igjen(som sist). Fikk vite tidligere i uken at lillegutt ligger i tverrleie,noe jeg har skjønt en stund,altså at han sitter i sete leie og at han ligger i tverrleie.

Legen reagerte kjapt(skulle ønske hun reagerte etter jeg dro,for da hadde jeg ikke fått sånn sjokk) Men brev og alt ble sendt med en gang,og dette fikk jo jeg med meg,samtidig med beskjeden: det er vanlig at de nå har funnet den stillingen de vil ligge i,det er derfor jeg reagerer
GREIT! Men jeg vet jo at han fortsatt kan snu seg,men alt av tankene mine sitter på det hun sa nå,at han da mest sannsynelig ikke snur seg(vet det er tull)

Så begynte jeg igjen og søke opp ting,noe jeg hadde lovet meg selv og ikke gjøre,og leser om hvorfor noen sitter i seteleie/tverrleie o finner uhyggelige grunner,som selvfølgelig da er grunnen til at min lille gutt ligger som han gjør :S

Nei det er ikke greit om dagen,og igjen tørr jeg ikke si ifra!

Håper virkelig at du får en fin fødsel denne gangen! skjønner godt at du blir urolig, men det blir som regel verre av å lese ting på nettet. klem til deg!

Jeg kjenner det

Jeg kjenner det langt inni meg,en følelse jeg har kjent før,det er en følelse som er blandet,en følelse som består av og være usikker og redd. Hvorfor kan ikke jeg få en følelse av og være spent,glede meg og se frem til oktober? Hvorfor må dette skje igjen?

Jeg kjenner jeg er bedre,men jeg kjenner jeg har de samme tankene,men i en annen vri.
-nå får jeg en fødsel jeg skulle hatt første gangen
-nå blir det komplikasjoner
-nå kommer jeg til og kjenne alt alle snakker om
-nå blir alt værre fordi jeg har vært igjennom det før og vet hva jeg går til!
-nå blir jeg tobarnsmamma
KLARER JEG OG DELE KJÆRLIGHETEN?
-nå kommer jeg til og bruke 20 timer
-nå får jeg ammeproblemer

Jeg kjenner jeg blir sliten av og tenke og gruble. 

Hver kveld når jeg tar kveldsbadet,forestiller jeg meg at jeg sener røtter ned i badekaret,fra hodet mitt,ned igjennom hvert lag av ryggraden,bena mine,ut gjennom nakken,kjenner den vokser,ogd et gjør ikke vondt,ut der skal jeg slippe ut angsten,og alt jeg er red for. Men det tar så lite...
Forestiller meg at røttene får gjennom badekaret,gjennom hvert lag av gulvet på badet,huset,hvert jodslag ute under huset,jeg skal grave dette langt ned..LANGT!
Det høres sikkert helt sykt ut,men det hjelper,jeg får sove....

Jeg kjenner jeg blir litt sliten,men jeg skal klare det!!!!

Jeg VET du klarer det, jeg!!!
Unner deg virkelig ikke alle disse tankene og jeg skulle mer enn gjerne tatt over noen av dem, så du fikk en pause.. Men du virker utrolig sterk og jeg er sikker på at det vil gå fint denne gangen også;D

Uff, ikke noe morro med sånne tanker:(
Unner deg å kose deg den siste tiden, det fortjener du. Og alt kommer til å gå så bra:)

33 uker

Nå kjenner jeg det i kroppen,redebygging for fulle mugger,jeg er gira på og få alt ferdig,tilogmed ting jeg egentlig ikke trenger.
*kommode til storesøster,så lillebror får hennes
*lekegrinda+tilbehør(matte til og ha i bunnen 
*noe småtteri av klær/ull

Jeg har vasket alt trekket på begge vognene,ja storesøster sitt også,lillebror har fått på det jeg fikk sydd her,og herreguuuud så fint det ble <3 Trekket til bilsetet er vasket og samme med trekkene til vippestolene. Så her begynner ting og komme iorden.

Tenkte jeg skulle ha vasket ferdig,brettet og lagt ting i kommoden ferdig til uke 35-36 da skal jeg bare drive med småplukk de siste ukene.....

Ellers er formen grei,sover litt dårlig på natta fordi han legger seg i tverrleie når jeg ligger på siden,så merker jeg da når jeg snur meg at jeg "legger meg på hodet hans". Da blir han spinnvill og jeg våkner..hehe.

Skal på litt div kontroller fremover,en nå på tirsdag(sjekke leiet og på morgenrøden ang angsten) Så en den 30,hos jordmor som er vanlig kontroll. Så en siste og avgjørende kontroll den 1.9 på sykehuset hos overlege ang leiet til mini.

Han koser seg inni magen iallefall,for makan til aktiv liten tass har jeg ikke kjent :)

Kommer med bilder neste uke :)

Gleder meg til bilder:)

Er godt å ha så lite igjen å fikse syns jeg, så er det bare å kose seg de siste ukene:)

Det er så godt å få ting gjort;D Kjenner jeg gleder meg til å ta med vogna til David hjem fra bhg i morgen så jeg kan gjøre den klar til lillebror. David har nemlig slutta å sove på dagen, så han trenger den ikke lenger;D

På tide med litt oppdatering,her er 34+4 bilde av magen,nemmelig høygravid <3

Under er 31ukers magen

Han er sterk,han viser hvem som bestemmer ja! Aner ikke hvordan han ligger om dagen,for nå kjenner jeg bare sinnsyke "spark" dult på venstre siden av magen

Gratulerer masse som høygravid:) Kjempe fin mage også:)
Er nok bare å innse at det snart kommer en ny sjef i huset ja... Våre herlige små:)

Uke 36+2

Bedre sent enn aldri,men nå er jeg altså kommet så langt at det er bare 29 dager igjen til termin,det er skremmende bare 29 dager igjen.

uke 36+2            uke 34+4        

Magen har sunket litt,men ikke så mye,har en del vondter,men det er vondter jeg overser,og jeg vet når det er rier uansett,for det trur jeg ikke jeg klarer og overse uansett.

Jeg trur ikke ting skjer før denne gangen heller,rett og slett fordi jeg ikke er klar psykisk,fysisk er jeg superklar,for nå er det så ubehagelig å være gravid.
Men vi får se hva og når det skjer,ut skal denne babyen uansett.

Om det har skjedd noe nytt,ja,lillegutt har snudd seg med hodet ned,vi var og fikk sett han på ultralyd,og alt stod fint til. Han lå 7.14% over på vekstestimeringa,men det er fortsatt innenfor normalen,så jeg er ikke bekymret. Han veide 2700g og var helt skjønn.
Fikk se hår,hode,mage,nese,føtter,hender,ja alt mulig <3

Nå skal jeg bare vente,rydde de siste tingene,henge opp gardiner og kose meg hjemme,er jo snart fullt hus!

37.uker

Det er vel nå angsten kommer for fullt?! JA-den har vært her noen uker allerede,men nå trer den inn for full kraft. Det er ikke noe jeg kan gjøre,annet enn og snakke/skrive om den,for det hjelper meg.

Kjenner det nærmer seg med stormskritt,magen synker,og nedpress,kynnere og stikkninger/modning er i full gang. Alle sier at denne gutten kommer før tiden,men det tviler jeg på,for er han som sin søster,så har han det ikke travelt.(kun når han kommer ut) Jeg tipper fortsatt overtid,men håper selfølgelig han kan overraske meg med og komme før,slik at alle tankene bare kan bli borte snart.

Jeg er så spent på hvordan storesøster vil reagere! Trur hun blir kjempe glad,helt til hun skjønner at han skal være med oss for alltid og alltid :S Tiden får vise...

Nå skal jeg rydde litt,og sette fram litt div denne uka,slik at alt er klart når jeg går inn i uke 38 :)

Gratulerer masse med 37 uker (litt på etterskudd):)
Jeg syns du er så tøff, og mener bestemt at dette er noe du klarer med glans:)

38+4

Det har vært det en stund,men nå innser jeg det mer og mer,det er alt for sent og snu nå!

Det er ikke lenge igjen til termin,det fødses skjønne babyer her inne og på facer´n og jeg er missunnelig på at de er ferdige,men jeg gruer meg.

Jeg vil så gjerne bare være ferdig,men slippe fødselen! Går det!?

Jeg har kynnere,og en del ryggvondt om dagen,litt usikker på om det er modning eller hva det er,stikkninger herfra til glade jul og jeg kjenner at ting jobber og gjør seg klart. Men skulle ønske hodet mitt var mer klart også.

Panikkanfallene har begynt og komme tilbake,kveldene er ett mareritt innimellom,rister,skjelver,fryser,svetter,ler,gråter,hjertedunk+moms
Jeg trudde jeg skulle slippe unna,men neida.

Ellers går det egentlig greit,gleder meg til og møte den lille gutten,se storesøsters reaksjon. Gleder meg til og bli kjent med han utenfor magen,sove på magen,bøye meg uten og døøøøøø,ta på meg vanlige klær.

Gleder meg til mye mye mye!!!

Snart nymåne,snart den magiske datoen som hele 4 i familien(nær familie) har bursdag,kommer han da?

Uff, kan da ikke være godt å ha det sånn... Man skal jo kose seg nå, ikke ha det forferdelig hver kveld:(
Men godt å se du klarer å se gleden i det hele også, og at det kanskje er verdt det:)
Prøv å tenk på etter fødselen isteden for selve fødselen (det gjør du sikker allerede, og det er sikker ikke lett)... Men SÅÅÅ mye kos det blir når lillebror endelig bestemmer seg for å komme ut til dere:)
Ikke lenge til det hele er over nå, og da kan du virkelig være stolt av deg selv:)

39uker i dag

Herremin,nå er jeg snart ferdig!!!!!!!!!!

Har hatt en rar rar følelse på at den lille i magen kommer på tirsdag,trur det har noe med overbevisende gammle tanter som sier til meg at nymånen er effektiv :) Så vi får se.

Jeg har nå,av en rar grunn,hatt Mie hjemme hele helga,fikk tilbud om overnatting å full pakke,men jeg ville ha henne hjemme,fordi jeg trudde dette ble hennes siste helg alene med oss :S

Rart og tenk på at vi snart er 4 i familien <3 

Ikke misforstå meg at jeg syntes det er rart og ha Mie hjemme i helgene,men jeg trenger den hjelpen jeg kan få om dagen,og det hjelper masse og ikke MÅTTE stå opp tidlig på morningen. Jeg hater og ikke ha henne hjemme når jeg ikke skal noe,men nå om dagen trenger jeg det litt,bare det å ha meg selv på morningen.

Herremin,nå sitter jeg her med kynnerene fra en annen verden med 7.min mellomrom,lille stikker snart rumpa si ut på venstre siden :)

Alt går,jeg må bare inse at han SKAL ut,og jeg ser frem til at jeg er ferdig og kan bare være mamma igjen,ikke gravid mamma :)

Gratulerer masse med 39 uker:)
Nå kommer de snart ja, og det skal bli sååå deilig:) Godt å få magen sin tilbake, kunne bøye seg uten at man føler at alt mageinnhold kommer opp..., og kunne sove på magen igjen-det gleder jeg meg masse til:)
Koselig med en "siste" helg med Mie da:) Snart er hun stolt storesøster:)

Spennende å se om lillebror kommer i løpet av uka/på tirsdag:)

7dager igjen til termin

Nå nærmer det seg med stormskritt,syntes faktisk disse siste ukene har gått fort,men når jeg møter folk,føler jeg som det har g¨tt en hel evighet,og at jeg har vært høygravid i 1år *ler*

Jeg har 2cm,er moden,hadde litt brunlig utflod i går,masse murringer i korsryggen,konstante,noen med topper......Men sitter her enda....

3dager tok det sist før slimproppen gikk,til jeg hadde Mie i armene,husker denne intense ryggsmerten godt,for den hadde jeg i nesten 2uker før hun kom.... Men jeg er så klar for og bli ferdig med fødselen,slippe og tenke mer på den...

KOM NÅ!!!

Au au au

Ja da var det siste inspurt,eller?!? Har så sykt vondt i korsryggen,auuuuuuuu,vil ta paracet,men samtidig ikke...auuuuuu...kommer du snart lille venn? storesøster venter,det gjør vi også!

Back
Topp