Hmm, jeg ser hva du mener. Når jeg skrev med dem for litt siden forsto jeg svaret deres som at et fryseforsøk teller som et forsøk, men jeg ser jo at utifra det du skriver så kan det tolkes på en helt annen måte!Stemmer det? På Helsenorge står det "Du kan kun få støtte til legemidler til de tre første forsøkene per fødsel. Dette gjelder selv om du bytter klinikk. Uthenting av egg og tilbakesetting av embryo i kvinnens livmor anses som et forsøk.
I noen tilfeller blir det hentet ut flere egg som blir befruktet. De embryoene som ikke settes inn, fryses ned. Når disse embryoer settes inn på et senere tidspunkt, regnes ikke dette som et nytt forsøk." Link til Helsenorge.no.
Har blitt forvirret av dette selv, men tror det er slik at det må være fødsel mellom forsøkene for at det skal telle, for noen protokoller koster jo "mindre" enn andre. Men ordlyden fra Helsenorge kan være misvisende altså!
Uansett, jeg skal ringe dem etter jul fordi jeg har selv hatt problemer med å få tilbake for alle forsøkene mine ettersom jeg bomma på når jeg nådde grensen for egenandel og tiden på 6 måneder (min egen skyld!) Jeg fikk beskjed om å ringe dem, så da kan jeg jo spørre om fryseforsøk samtidig.