Hmm, jeg ser hva du mener. Når jeg skrev med dem for litt siden forsto jeg svaret deres som at et fryseforsøk teller som et forsøk, men jeg ser jo at utifra det du skriver så kan det tolkes på en helt annen måte!Stemmer det? På Helsenorge står det "Du kan kun få støtte til legemidler til de tre første forsøkene per fødsel. Dette gjelder selv om du bytter klinikk. Uthenting av egg og tilbakesetting av embryo i kvinnens livmor anses som et forsøk.
I noen tilfeller blir det hentet ut flere egg som blir befruktet. De embryoene som ikke settes inn, fryses ned. Når disse embryoer settes inn på et senere tidspunkt, regnes ikke dette som et nytt forsøk." Link til Helsenorge.no.
Har blitt forvirret av dette selv, men tror det er slik at det må være fødsel mellom forsøkene for at det skal telle, for noen protokoller koster jo "mindre" enn andre.Men ordlyden fra Helsenorge kan være misvisende altså!

Uansett, jeg skal ringe dem etter jul fordi jeg har selv hatt problemer med å få tilbake for alle forsøkene mine ettersom jeg bomma på når jeg nådde grensen for egenandel og tiden på 6 måneder (min egen skyld!) Jeg fikk beskjed om å ringe dem, så da kan jeg jo spørre om fryseforsøk samtidig.
Men ordlyden fra Helsenorge kan være misvisende altså!

så spennende at du allerede er i gang med sprøyter! Gikk det fint å sette den første?
jeg hadde to uttak som ikke gav noen egg til innsett, de ble telt som "avbrutte forsøk" og ble ikke tatt av mine tre tilgjengelige forsøk.
). At det er antall uttak som teller for de tre forsøkene, men at innsettene er "uavhengig" (sett at en fikk ut flere egg pr. av de tre uttakene hvor flere embryoer ble fryst og satt inn etter hvert, men de resulterte ikke i fødsel). Eller blir alle forsøkene brukt opp ved ett uttak med tre embryoer som blir satt inn? Eller blir alle forsøkene brukt opp med 3 uttak med tre embryoer pr. uttak = 9 embryoer/innsett? For det er vel dekt 3 uttak uavhengig av innsettene?
Sykepleier sa det kunne hende man måtte justere med medisiner, og at første tidligste dato for egguttak er 5. jan.
Når det ikke klaffet for oss i november, så var det hyggelig å se deg her igjen nå! Tenk om dette blir vår siste prøvegruppe fordi det faktisk går denne gangen! Jeg er også ganske optimistisk som person, og er som regel ganske lys til sinns. Jeg har liksom en følelse av at dette må jo ordne seg til slutt! Men denne prosessen har virkelig utfordret synet mitt- jeg håper, men likevel klarer jeg ikke helt å tro at det faktisk kommer til å gå. Jeg tror at jeg kommer til å tvile helt til jeg sitter med en baby i armene!