Januar 2025

Godt nyttår alle sammen! :love017

Måtte 2025 bli vårt år :Heartpink:smiley-angelic001
Enig! Nå skal oppturene komme :dance011
Vi driver og minner oss selv på de tingene som var positivt i fjor og ikke lar all behandling, sprøyter, Trondheims-turer, nedturer osv prege hele året. Vi giftet oss tross alt og vi har hatt mange fine øyeblikk, dager, uker med venner, familie og ikke minst jenta vår :love2:Heartred

Nå er jeg 7dpo og har så sykt ømme bryster, vondt i hodet konstant, vondt i korsryggen, kvalm, vil bare sove og sjokoladen smaker vondt igjen. Alt dette følte jeg da jeg fikk positiv test sist (da det endte i kjemisk) og en liten stemme i hodet mitt sier nå "du KAN jo være gravid. Det ER jo en liten mulighet". Jeg måtte selvfølgelig google litt og mange blir oftere lettere gravid syklusen rett etter en kjemisk graviditet.

Chatgpt sier dette:

Ja, det er noen indikasjoner på at det kan være lettere å bli gravid i syklusen(e) rett etter en kjemisk graviditet, selv om dette ikke gjelder for alle. Her er hvorfor:

1. Forberedt livmor

En kjemisk graviditet betyr at kroppen allerede har forberedt livmoren for implantasjon. Dette kan føre til gunstige endringer i livmorslimhinnen (endometriet), som kan gjøre det lettere for et nytt embryo å feste seg.

2. Hormoner i balanse

Hormonene som er involvert i en graviditet (som progesteron og hCG) kan ha en kortvarig positiv effekt på syklusen etterpå. Dette kan forbedre eggløsning og livmorkvaliteten.

3. Økt blodstrøm og immunrespons

En graviditet (selv en kjemisk graviditet) kan midlertidig stimulere økt blodstrøm til livmoren og justere immunresponsen, noe som kan skape et mer gunstig miljø for implantasjon.

4. Ingen lang restitusjonstid

Ved en kjemisk graviditet skjer ofte ingen større fysiske endringer i livmoren eller kroppen, slik som ved en spontanabort lenger ut i graviditeten. Dette betyr at kroppen kan gå tilbake til normal syklus raskt.

Griper jeg etter halmstrå syns dere? Eller er det ikke HELT idiotisk om jeg lar meg håpe fram til mens og oppstart med ny ivf-runde?

Uansett så føler jeg at den neste uka blir veldig lang..

Jeg har også det, eller rundt 7,6mm og har fått beskjed om at det er helt innafor alle gangene. Men jeg startet med ekstra E-vitamin denne runden her for å hjelpe med slimhinnen (og oksidativt stress i cellene). Jeg har lest om flere som tar E-vitamin for å forbedre tynn slimhinne:)

Men det kommer nok dessverre ikke til å ha effekt denne runden da vitaminer og tilskudd ofte må brukes i 1-3 måneder for full virkning. Men det er verdt å prøve!
Takk for svar! Jeg har faktisk tatt ekstra E-vitamindråper de siste ukene, og L-arginin etter tips jeg har funnet på forumet her :notworthy. Håper det hjelper på!

Har blitt dødsnervøs for å få tidlig eggløsning eller for tynn slimhinne nå, før innsett i naturlig syklus. Er det ikke det ene, så er det det andre :happy7.

Takk for svar! Jeg har faktisk tatt ekstra E-vitamindråper de siste ukene, og L-arginin etter tips jeg har funnet på forumet her :notworthy. Håper det hjelper på!

Har blitt dødsnervøs for å få tidlig eggløsning eller for tynn slimhinne nå, før innsett i naturlig syklus. Er det ikke det ene, så er det det andre :happy7.
Å! Så bra! Jeg tar også E-vitamin, men fant ikke dråper så det ble tabletter. Hvor mye tar du?

Jeg var på UL 28. desember. Fikk beskjed om å sette Ovittelle på nyttårsaften om EL-testene ikke var positive til da, så det gjorde jeg på tirsdag kl 12.
Fikk tid for innsett mandag 11.15:eek: Kan nesten ikke tro at vi er i gang igjen :woot:
Så spennende!! Jeg synes det er rart å tenke på at jeg snart er på den igjen også. Setter du inn fryseforsøk?

Idag tok jeg blodprøve for å sjekke nedregulering, og jeg får svar imorgen. Det har gått overraskende greit så langt med tanke på symptomer. Men i det siste har jeg sovet mer enn vanlig (rundt 9-10 timer), og kjenner meg trøtt og sliten i hode og kropp. Jeg vet ikke om det er knyttet til det hormonelle eller ikke. Det kan jo være andre ting også. Jeg er kanskje litt mer emosjonell enn vanlig også, men det kan også være jula. Noen andre på lang protokoll som har kjent på symptomer? Og kom de med en gang? Legen min nevnte at symptomene på lang protokoll kunne komme når som helst egentlig, men ville avta når jeg startet stimulering… Kunne virkelig ønske jeg ikke skulle gå på disse tilskuddene så lenge - det er det eneste som gjør at jeg ikke får startet opp med en gang :hilarious:

Nå er jeg 7dpo og har så sykt ømme bryster, vondt i hodet konstant, vondt i korsryggen, kvalm, vil bare sove og sjokoladen smaker vondt igjen. Alt dette følte jeg da jeg fikk positiv test sist (da det endte i kjemisk) og en liten stemme i hodet mitt sier nå "du KAN jo være gravid. Det ER jo en liten mulighet". Jeg måtte selvfølgelig google litt og mange blir oftere lettere gravid syklusen rett etter en kjemisk graviditet.

Chatgpt sier dette:

Ja, det er noen indikasjoner på at det kan være lettere å bli gravid i syklusen(e) rett etter en kjemisk graviditet, selv om dette ikke gjelder for alle. Her er hvorfor:

1. Forberedt livmor

En kjemisk graviditet betyr at kroppen allerede har forberedt livmoren for implantasjon. Dette kan føre til gunstige endringer i livmorslimhinnen (endometriet), som kan gjøre det lettere for et nytt embryo å feste seg.

2. Hormoner i balanse

Hormonene som er involvert i en graviditet (som progesteron og hCG) kan ha en kortvarig positiv effekt på syklusen etterpå. Dette kan forbedre eggløsning og livmorkvaliteten.

3. Økt blodstrøm og immunrespons

En graviditet (selv en kjemisk graviditet) kan midlertidig stimulere økt blodstrøm til livmoren og justere immunresponsen, noe som kan skape et mer gunstig miljø for implantasjon.

4. Ingen lang restitusjonstid

Ved en kjemisk graviditet skjer ofte ingen større fysiske endringer i livmoren eller kroppen, slik som ved en spontanabort lenger ut i graviditeten. Dette betyr at kroppen kan gå tilbake til normal syklus raskt.

Griper jeg etter halmstrå syns dere? Eller er det ikke HELT idiotisk om jeg lar meg håpe fram til mens og oppstart med ny ivf-runde?

Uansett så føler jeg at den neste uka blir veldig lang..
Det blir spennende! Jeg håper du har rett, og at det sitter nå! :Heartpink Tenk om!!!

Å! Så bra! Jeg tar også E-vitamin, men fant ikke dråper så det ble tabletter. Hvor mye tar du?
Jeg tar disse, og tar 12 dråper som tilsvarer 240mg da det står bak på flasken anbefalt døgndose inntil 12 dråper per dag - men ser på nett nå at de anbefaler 5 dråper.. Assa what? :confused004 Hvor mye tar du?

Velkommen til deg! Spennende med UL i morgen allerede! Hvilken syklusdag er du på da? :)
Ja det gikk plutselig fort :) er på dag syklusdag 9.. pleier å ha eggløsning dag 12 så krysser fingrene for at det er normalt denne runden

Da var ultralyden gjennomført. Og syklusen var litt tidlig ute (som jeg mistenkte) så skal sette otrivelle i kveld :oops: Og støttebehandling fra søndag.. i morgen skal vi feirer bursdagen til midterste barnet, så kommer til å bli vanskelig å late som ingen ting. For ingen vet at vi prøver å få barn :happy8

Da var ultralyden gjennomført. Og syklusen var litt tidlig ute (som jeg mistenkte) så skal sette otrivelle i kveld :oops: Og støttebehandling fra søndag.. i morgen skal vi feirer bursdagen til midterste barnet, så kommer til å bli vanskelig å late som ingen ting. For ingen vet at vi prøver å få barn :happy8
Ååååh! Så spennende!! :Heartred

Back
Topp