Januar 2025

Takk! «Godt» å høre at andre også har slitt med det samme. Det går heldigvis greit når jeg bare surrer på her hjemme, men kjenner trykket i hodet med en gang det skal skje noe. Jeg får bare ta en dag av gangen og tenke at det tross alt går over:flower

Legen sa at symptomene kom til å gi seg med en gang jeg starter på stimulering. Var det sånn for deg også?
Dessverre så ble det bare verre for meg da jeg startet på stimulering, men jeg tror normalen er at det blir bedre altså, så satser på det for deg :love7

Dessverre så ble det bare verre for meg da jeg startet på stimulering, men jeg tror normalen er at det blir bedre altså, så satser på det for deg :love7
Huff! Å nei! Det høres ikke noe særlig ut! Ga det seg etter du sluttet med sprøytene? Jeg har egentlig aldri reagert på stimulering tidligere (hatt 3 uttak), så dette er litt nytt for meg. Jeg håper virkelig at det ikke blir verre. Jeg går på arbeidsavklaringspenger, så jeg bør egentlig prøve å jobbe så mye som mulig- men kjenner at det er vanskelig når kroppen ikke spiller på lag :hilarious: Og jeg har jo vært veldig heldig så langt som ikke har reagert noe særlig…

Hva slags symptomer hadde du?

Da skal du ha nesten det samme som meg! Jeg skal ikke ta fyremadel (fordi jeg har lang protokoll) og fragmin istedenfor klexane. Hvor mye pergoveris skal du ta? Jeg tror de har oppjustert dosen min denne runden, jeg har gått på pergoveris 2 ganger tidligere og det har fungert veldig fint!
Ja jeg skulle også i utgangspunktet ta fragmin (er den jeg har brukt tidligere), men etter jeg leste at klexane KAN være mer gunstig mtp ivf så spurte jeg om det og da ble den byttet. Tror de bare byttet fordi jeg spurte og det egentlig ikke har noe å si..

Legen hos Medicus syns de hadde fått ut få egg ifht utgangspunktet med bare 125 gonal-f hos riksen, så han satt meg på 200 pergoveris. I håp om å få ut flest mulig egg. Håper det er verdt det mtp prisforskjellen :facepalm:Leser heldigvis mye positivt om pergoveris.

Hvilken dose skal du ta nå? Og når begynner du på prednisolon, og hvor mye? :) Var det Medicus Oslo du også får behandling?

Hei dere, noen som vet om man må ha pausesyklus etter innsett av fryst embryo i naturlig syklus?
Jeg hadde pausesyklus før innsett av fryst embryo, men tror ikke det er det som avgjør det. Jeg måtte ha pause fordi jeg var overstimulert. De sa til meg at omtrent 30% av de som er overstimulert og må ha totalfrys, må også ha en pausesyklus før de får sette inn fryst embryo.

Hei dere, noen som vet om man må ha pausesyklus etter innsett av fryst embryo i naturlig syklus?
På Medicus kan man gå rett på. Jeg valgte å hoppe over en syklus, men det var pga jeg ville la kroppen få normalisert seg litt

I kveld skal jeg begynne på Cycgloest og kjenner at jeg ikke akkurat gleder meg. Leste pakningsvedlegget og trur jeg er forberedt sånn relativt godt, men har en del bivirkninger fra Otrivelle-sprøyta så er liksom ikke direkte gira :dontknow Er redd for å ha forhåpninger til at embryoet fester seg (var positiv sist forsøk) å da blir det vanskeligere å være positiv til bivirkninger og prosessen merker jeg. I alle fall i dag :happy8

I kveld skal jeg begynne på Cycgloest og kjenner at jeg ikke akkurat gleder meg. Leste pakningsvedlegget og trur jeg er forberedt sånn relativt godt, men har en del bivirkninger fra Otrivelle-sprøyta så er liksom ikke direkte gira :dontknow Er redd for å ha forhåpninger til at embryoet fester seg (var positiv sist forsøk) å da blir det vanskeligere å være positiv til bivirkninger og prosessen merker jeg. I alle fall i dag :happy8
Lykke til med forsøk! Jeg har ikke pleid å merke bivirkninger av Cyclogest de første dagene, men det er jo litt pes med klisset av å ta denne typen tabletter. Håper du ikke opplever så mye bivirkninger, stor forskjell hvordan vi reagerer på ulike medisiner :happy:
Mange forhåpninger, gleder og skuffelser i det løpet her som er slitsomt for psyken, men jeg heier på deg, alle her!

Lykke til med forsøk! Jeg har ikke pleid å merke bivirkninger av Cyclogest de første dagene, men det er jo litt pes med klisset av å ta denne typen tabletter. Håper du ikke opplever så mye bivirkninger, stor forskjell hvordan vi reagerer på ulike medisiner :happy:
Mange forhåpninger, gleder og skuffelser i det løpet her som er slitsomt for psyken, men jeg heier på deg, alle her!
Godt å høre du ikke opplevde plager av Cycgloest :)
Ja det er en ganske tøff belastning for psyken. Takk for heiing :Heartred

Ønsker deg masse lykketil med forsøket❤️Jeg ble oppblåst på cyclogest og noe hodepine. Litt kort lunte. Oppdater oss gjerne hvordan det går:)

Amalie2024- 40år- B1- OUS- IVF- første forsøk- kort protokoll- GonalF/Fyremadel/Ovitrelle/Cyglogest- trolig uttak i uke 3

Hei! Jeg prøver alene. Det ble slutt med samboeren i sommer fordi han bestemte seg for at han ikke ville ha barn likevel. Jeg skulle hatt et insemineringsforsøk før jul, men det var litt for mange store eggposer så forsøket ble avlyst. Går rett på kort protokoll nå i stedet. Er veldig spent!

Nå har symptomene på lang protokoll begynt å melde seg. Jeg har milde hetetokter på natta, som oppleves irriterende - men ikke mer enn det. Men hodepinen er verst. Den meldte sin ankomst i går og ligger å lurer konstant. Noe som er uvanlig for meg. Jeg har migrene/spenningshodepine, men det kommer som anfall en dag eller en kveld. Og jeg har faktisk ikke hatt et anfall på over et år! Denne er her hele tiden, og selv når den forsvinner- trigges den plutselig å kommer tilbake. Jeg skal mest sannsynlig starte stimulering om 1 uke, og det betyr en hel uke med disse symptomene. Sukk. Da blir det ikke jobb neste uke, da en av mine triggere for migrene er støy og aktivitet…og jeg er lærer :hilarious:
Det høres heftig ut! Håper bivirkningene er verdt til slutt og resulterer i et gullegg❤️ God klem til deg

Ja jeg skulle også i utgangspunktet ta fragmin (er den jeg har brukt tidligere), men etter jeg leste at klexane KAN være mer gunstig mtp ivf så spurte jeg om det og da ble den byttet. Tror de bare byttet fordi jeg spurte og det egentlig ikke har noe å si..

Legen hos Medicus syns de hadde fått ut få egg ifht utgangspunktet med bare 125 gonal-f hos riksen, så han satt meg på 200 pergoveris. I håp om å få ut flest mulig egg. Håper det er verdt det mtp prisforskjellen :facepalm:Leser heldigvis mye positivt om pergoveris.

Hvilken dose skal du ta nå? Og når begynner du på prednisolon, og hvor mye? :) Var det Medicus Oslo du også får behandling?
Ja, jeg går også hos Medicus Oslo. Pergoveris fungerte bedre for meg enn Gonal F. Noe med at det var litt andre virkestoff som kunne virke bedre når msn var litt eldre:hilarious: Jeg skal ta 250 Pergoveris. Tror den er litt oppjustert nå fordi jeg er nedregulert? Det er i allfall litt mer enn jeg har tatt tidligere. Men ja, den er dyr! Forrige gang hjalp det at jeg hadde færre stimuleringsdager- så da ble det litt billigere.

Jeg starter både med prednisolon og fragmin på stimuleringsdag 1. Men jeg skal gå på veldig lav dose prednisolon. Jeg får endelig beskjed om jeg er nedregulert idag, og da skal vi sette en tid for oppstart. Mest sannsynlig blir det på lørdag. Nå gleder jeg meg bare til å komme i gang og bli litt ferdig med alle disse sprøytene og hormonene. Jeg håper virkelig at dette uttaket er det siste:dead:

Amalie2024- 40år- B1- OUS- IVF- første forsøk- kort protokoll- GonalF/Fyremadel/Ovitrelle/Cyglogest- trolig uttak i uke 3

Hei! Jeg prøver alene. Det ble slutt med samboeren i sommer fordi han bestemte seg for at han ikke ville ha barn likevel. Jeg skulle hatt et insemineringsforsøk før jul, men det var litt for mange store eggposer så forsøket ble avlyst. Går rett på kort protokoll nå i stedet. Er veldig spent!
Du er tøff, det kan ikke bare være lett når livet plutselig tar et krumspring som det!:Heartpink Jeg er også alene-prøver, men jeg har vært singel en stund så jeg var forberedt på å gjøre det alene fra start.

Når skal du starte opp?

Huff! Å nei! Det høres ikke noe særlig ut! Ga det seg etter du sluttet med sprøytene? Jeg har egentlig aldri reagert på stimulering tidligere (hatt 3 uttak), så dette er litt nytt for meg. Jeg håper virkelig at det ikke blir verre. Jeg går på arbeidsavklaringspenger, så jeg bør egentlig prøve å jobbe så mye som mulig- men kjenner at det er vanskelig når kroppen ikke spiller på lag :hilarious: Og jeg har jo vært veldig heldig så langt som ikke har reagert noe særlig…

Hva slags symptomer hadde du?
Det gav seg da jeg sluttet på Synarela. Det er vel kanskje samtidig som sprøytene? Kan faktisk ikke huske om jeg sluttet samtidig med de to :eek:
Har ikke reagert på stimulering på de to uttakene jeg har hatt på kort protokoll, men lang protokoll har vært døden for meg :bored:
Jeg hadde voldsom hodepine og var et mareritt å være rundt. Grein og kjeftet på folk om hverandre. Svarte kunder frekt om de var frekke, og kunne fort begynne å grine om de var sure. Så det ble sykemelding på meg gitt :angelic: Hvordan føler du deg nå?

Velkommen til deg! Så spennende! Og så tøff du er, heier på deg :love7

Back
Topp